Reizen met 2 babies

18-12-2011 22:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Met ons drietjes (mijn vriend, ikzelf en de baby die tegen dan zo'n 6 maanden oud zal zijn) zouden we samen met mijn schoonbroer, zijn vrouw en hun kindjes (tegen dan 3 jaar en 5 maanden oud) op reis gaan naar een kindvriendelijke camping.

Zelf had ik een locatie in gedachte die zo'n 3-4 uur rijden vraagt; Echter, op die afstand is goed weer niet gegarandeerd.

Mijn vriend en schoonbroer hadden het veel meer voor Frankrijk...max 800km, dus ook ongeveer (zonder tussenstops) 8 uur rijden àls je snel door Parijs bent.

Mijn maag kromp een beetje samen met dat idee, maar gezien k blijkbaar de enige was die het moeilijk had met baby + afstand, heb ik maar gezwegen.

De mannen zouden graag 'snachts reizen, maar ik zie dit absoluut niet zitten. Volgens hen is dat het gemakkelijkst omdat dan de kinderen kunnen slapen en we het minst "last" zullen hebben van hun in de auto.

Dat kan misschien kloppen, maar feit is wel dat geen van beide gezinnen een draagwieg heeft die je veilig kan vastmaken in de auto en geen van beiden wenst er zo een aan te schaffen voor een eenmalige reis. De kleintjes zullen dus gedurende minstens 8 uur in hun maxi-cosi's moeten. Volgens mijn vriend kan dat voor één keer geen kwaad, maar ik wil me zelfs niet voorstellen hoe mijn zoontje zich 's anderendaags aan zijn rugje zal voelen; Volgens mij gaat hij dan misschien wel "braaf" zijn in de auto omdat hij slaapt, maar waarschijnlijk gaat dat kind de dag erop kapot zijn van pijn aan zijn ruggetje.

Ik zou dus vééél liever overdag reizen wanneer hij wakker is, ik kan dan in de auto wel wat met zijn rammelaartjes meespelen en we kunnen dan regelmatige tussenstops doen om zijn pampertje te verversen, hem even mee uit de wagen te nemen, hem eten te geven, tussendoor kan hij al eens een dutje doen als hij moe is...lijkt me veel gezonder. 's Nachts kan dit in principe ook, maar dan moet ik wel constant zijn slaap onderbreken en ik vind dat écht erg voor dat manneke dat het bij nachtreis haast kiezen is tussen rugpijn (want zo'n maxi-cosi is nu eenmaal niét gemaakt om langtijdig in te zitten/halfliggen) of onderbroken slaap.

Ik heb dit wel aangekaart, maar was de enige van de vier volwassenen die er zo leek over te denken. De anderen hebben iets van "voor één keer kan dat geen kwaad" en "als die slapen, slapen ze en hebben ze van niets last"

Wat denken jullie hiervan? Ben ik té beschermend voor onze baby of heb ik het juist dat zo'n lange rit in een maxi-cosi niet aan te raden is?

Bedankt voor jullie reacties

ps het ideale zou natuurlijk zijn dat we iemand vinden van wie we zo'n draagwieg kunnen lenen/huren die veilig vast te maken is in de wagen, dan is iedereen tevreden.
TO, je kindje is 6 maanden als jullie op vakantie gaan schrijf je. Die van mij wilde toen al niet meer in de kinderwagenbak liggen, laat staan uren op de achterbank van een auto...
Ik reis vaak met kind in de auto zo'n 8 uur. Vanaf ongeveer 5 maanden. En 's nachts is echt het relaxedst. Vaak slapen ze toch. Niet de hele nacht door, of ik maakte haar even wakker tijdens een pauze. Kon ik haar dan even verschonen en recht houden.
Hier een opgeluchte toekomstige mama.

Mail gekregen van de verkopers van die reiswieg op baby.be

Wieg is nog beschikbaar, zo goed als nieuw en je kan zowel de wieg als de baby erin vastmaken. Ze is ok tot ongeveer negen maanden!
quote:imke_ii schreef op 19 december 2011 @ 09:49:

Hier een opgeluchte toekomstige mama.

Mail gekregen van de verkopers van die reiswieg op baby.be

Wieg is nog beschikbaar, zo goed als nieuw en je kan zowel de wieg als de baby erin vastmaken. Ze is ok tot ongeveer negen maanden!

De reiswieg pleit jullie nog niet vrij van regelmatig stoppen he!

Je man zal waarschijnlijk "lekker" door willen karren die 8 uur lang, maar jullie zullen niet de eerste zijn die daar door flink in de kreukels komen, dus neem evengoed alle tips wat betreft wat je kunt doen tijdens de stops serieus.
quote:imke_ii schreef op 18 december 2011 @ 23:36:

@hipslala

ik heb het wel over reiswieg + gestel, hé, je moet ginder ook nog kunnen wandelen. Ik had het ook over de modellen in de winkels. Op Ebay & 2dehands ben ik nu aan het kijken, tot hiertoe wel een massa reiswiegen, maar nergens staat bij dat die wiegen geschikt zijn voor in de wagen.

@nummerzoveel

geloof me gerust dat ik me rot voel dat ik mijn mening niet harder heb gezegd. We moesten snel beslissen, er waren nog maar vijf plaatsen. En mocht ik nu écht zeker geweest zijn dat het erg slecht was, dan had ik dat waarschijnlijk wel gedaan, maar als ik zo zeker was, zou ik ook jullie mening hier niet komen vragen zijn. Ik zou gegarandeerd als de boeman zijn doorgegaan als zo'n reisje in het water zou vallen doordat ik "denk" dat het slecht is voor de kleine en het vervolgens niet blijkt te zijn. En je wil niet dadelijk je hele schoonfamilie tegen je op.

Maar gelijk heb je wel; als ik zeker ben dat iets niet goed is voor de kleine, moet dat boven mogelijke ruzies staan. Dat besef ik maar al te goed. En soms is dat ook mijn angst. Mijn schoonbroer heeft al een kind en gewoon doordat hij er al een heeft, heeft mijn vriend de neiging van te denken dat zijn voorbeeld sowieso het goede is. Maar ik heb ook al een kind deels opgevoed (de kleine van mijn ex gedurende drie jaar, al was dat niet full time en dus niet hetzelfde natuurlijk), maar die ervaring hebben zij niet gezien en wordt dus ook niet aux serieux genomen, ze hebben nog het liefst dat ik daar gewoon niéts van zeg, want dat is verleden tijd. En dan nog...het is niet omdat mijn schoonbroer al een kind heeft, dat we zonder nadenken in zijn voetsporen moeten treden. Dat mag een goede vader zijn, ik heb hele andere opvoedingsprincipes en ik bespreek die graag met mijn vriend. Niet met mijn vriend, schoonbroer, schoonzus,...Eerlijkgezegd ben ik soms wel wat bang dat het dit zal worden: dat ik met mijn mening alleen zal staan omdat schoonbroer het reeds voordeed en het sowieso als "goed" zal worden aanzien. Die angst alleen al is wel voldoende om eens een openhartig gesprek met mijn vriend te houden dat ik het belangrijk vind dat ons kind onze opvoeding krijgt en niet die van een ander.

Oké het reisdoel is tegen je zin beslist. Te laat.

Maar je hebt nu toch rustig de gelegenheid om de reis zélf te bepalen voor jullie gezin en een hotel te boeken? Ben je in één klap van je zorgen af, heb je een leuke relaxte trip met eigen man en kind..

Daar ben je toch helemaal niet 'te laat' mee?!

Regel 't even en je kunt 't weer uit je hoofd zetten.

Sorry, maar het komt inderdaad een beetje over alsof je dat niet tegen je man durft te zeggen ofzo?! Of in ieder geval, dat hij bepaalt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven