daten en twijfels

19-12-2011 08:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

heb nu via een datingsite drie dates gehad. En ik ben behoorlijk aan het twijfelen. Het klikt geweldig, leuke mails, veel dingen gemeenschappelijk, vind hem leuk, mooi, lief, slim, interessant... en er zijn ook ergens wel kriebels. En hij vindt mij leuk! Dus je zou zeggen wat wil je nog meer. Maar ben van mezelf gewoon gewend dat ik helemaal hoteldebotel ben van iemand en daarna pas iemand beter leer kennen, nu lijkt het juist omgekeerd te gaan en twijfel ik. Ik weet niet of dat te maken heeft met het gegeven dat ik al een paar keer op mijn bek ben gegaan en mezelf niet zo makkelijk meer 'geef', of dat er gewoon toch niet genoeg gevoel is.

Word gek van mezelf want ergens zou ik het zo graag weer spontaan beleven, voelen voor deze man, het is echt een schatje. Gisteren op de derde date voor het eerst gezoend, was fijn maar toch ook heel gek, voor mij is het echt weer behoorlijk wennen om iemand zo close te hebben, ergens zit nog behoorlijk wat verdriet om mijn ex al is dat nu al een jaar geleden, en het voelde niet als pats boem wow, wat ik dus bij exen wel altijd had. Maar vervolgens droom ik wel over hem. Verwacht ik teveel van mezelf of van hem? Is dit normaal of denken jullie dat het gevoel er wel gewoon echt veel sterker moet zijn dan dat er nu is?

Gewoon maar aankijken, ik heb het er met hem ook wel een beetje over gehad, wil in ieder geval ook dat hij weet waar hij aan toe is... Pfff het is af en toe best ingewikkeld. Dank voor enig advies in ieder geval.
He,

Zeeer herkenbaar! Hoewel ik nu nog niet aan het daten ben (wel mailen). Ik heb ook altijd dat gevoel van... hmm moet ik me niet anders voelen? Gaat het wel goed? Is hij wel DE man? Maar ik denk dat ik jou maar het advies geef wat mijn vrienden mij gaven: probeer het los te laten en ga er gewoon voor. Soms duurt het even voordat je weet wat het is. Maar als je dan op een gegeven moment zeker weet: dit is het niet! Wees dan ook eerlijk tegen jezelf. En wat je zelf ook al zegt: er zit nog veel verdriet over je ex. Ik ben zelf sinds een half jaar vrijgezel, maar heb ook nog niet met een ander gezoend, dus ik verwacht dat die eerste zoen ook voelt als 'vreemdgaan' ofzo...

Naja... ik hoop dat je er iets aan hebt. GO WITH THE FLOW!

haha

Groetjes
Werkte dat gevoel wat je bij jouw exen had uiteindelijk?

Nee want het zijn exen.

Pats,boem wow!?

Lichamelijke aantrekkingskracht is dat omdat je ze meteen ziet in persoon, En ze dus later pas leert kennen en erachterkomt dat het niet werkt om welke reden dan ook.

Het is toch veel fijner als je eerst iemand leert kennen en er dan achterkomt dat het fysiek ook klinkt.

Als je wel gek op hem bent wat is dan het probleem?

Ga het er ajb niet teveel met hem over hebben.

Je weet niet wat het probleen is dus kan je dat ook niet met hem bepreken toch?

Daarmee maak je het alleen onnodig ingewikkeld allemaal.

Kijk het aan en geniet gewoon van het nu.
he, hi. Hier precies hetzelfde. Sinds date 2 even gezoend. Date 3 ben ik aan het uitstellen. Ik kan niet naar voren of naar achter met mijn gevoel. Dus probeer ook go with the flow. Gaat me alleen moeilijk af. Blijf er over na denken.Alsof vandaag het oordeel geveld moet worden.

Het zou idd fijner zijn als je het overkomt, misschien ligt het daar wel aan. Je gaat nu met iemand een drankje doen omdat je hoopt, stiekem, dat hij de ware is. De vorige mannen ben ik niet via het dating-circuit tegengekomen. Dat overkwam me, na 3 keer zien of meteen bij de eerste keer voel je de kriebels en hoop je hem nog een keer te zien. Maar dan ben je nog niet bezig met relatie-materiaal. Het (internet)daten maakt het iets onnatuurlijker maar blijft wel effectief. Toch? alles mannen op een rij :-)

Don't be to hard, probeer er van te genieten. En denk maar zo, er zijn blijkbaar ook andere die er last van hebben. Ik heb het ook aangegeven aan mijn date, dat ik er nog niet helemaal lekker in zit. Maar krijg wel de indruk dat ik het niet te zwaar moet blijven doen anders is ie foetsie, lijkt me. Zou zonde zijn om leuke mannen mee eg te jagen.

Gevoel moet groeien, af en toe elkaar met rust laten. Zodat je zelf duidelijkheid voelt. Bij een beetje afstand zie je scherper! Er komt vanzelf een moment dat je het zat bent, of niet... :-) ik weet niet of je zelf nu iets aan mijn tips hebt maar ik heb het weer op een rijtje voor mijzelf! Doeg!
Dank voor de tips tot nu toe!

@cestlavie: yep, go with the flow, dat is ook wat ik moet doen en dat weet ik ook wel. Maar ik wil hem ook niet foute ideeën

geven, dat is het vooral. Het zoenen met hem voelde niet echt meer als vreemdgaan, wel loop ik nog best te vergelijken, er zijn toch echt een paar dingen die me niet lekker zitten, die minder goed bij elkaar passen en dat had ik bij mijn ex dus gewoon totaal niet. Op dat moment merk ik hoe zeer ik mijn ex nog mis... het is weer zo onwennig allemaal en zorgt voor zoveel onrust! Denk dat ik het nog maar even aankijk, hij gaat ook wel mijn zus en een paar vriendinnen ontmoeten, kijken hoe dat is ook, maar uiteindelijk als het zo blijft, die twijfels dan moet ik inderdaad ook eerlijk naar mezelf toe blijven.

@cheerlesscard, daar heb je ook helemaal gelijk in! Dat is ook de reden waarom ik het nu niet afkap, want er is wel degelijk iets... en ben wel blij dat ik het met hem besproken heb, maar ben ook niet van plan om dat elke keer te doen want dan jaag ik hem ook alleen maar weg.

@ffeenkrabbel, fijn, herkenning... er moet ook vandaag helemaal geen oordeel geveld worden. Maar ik blijf ook maar malen erover, moet even afstand hebben. Ik hoef nog niet per se te weten of hij de ware is hoor, maar twijfel nu of ik wel echt verliefd ben op hem. Kijken wat er gaat gebeuren, en gevoel moet inderdaad ook groeien...
het is echt zo herkenbaar :-) ik had bij de zoen ook een verward moment. Nu dat ik er aan terugdenk, tsja idd er schoot een ex door mijn hoofd. Niet dat ik nog behoefte aan mijn ex heb maar misschien zo gewend ben aan andere handen en andere zoen. Elke man is anders, ff wennen. Ook al ben ik zo gevoelig daarin dat ik verwacht dat alles in een keer goed moet gaan. Ook de chemistry bij het zoenen anders is hij het simpelweg niet. Misschien een beetje kort door de bocht van mij...

Ik weet niet of ik nou mijn zus plus vriendinnen hem al zo snel zou voorstellen. Ben je niet bang dat ze jouw mening kunnen beïnvloeden?
nou, ben juist benieuwd hoe hij met hen omgaat, ik geef in januari een verjaardagsfeestje en wil hem wel uitnodigen. Een van de dingen waar ik een beetje over twijfel is dat hij nogal verlegen is, en wil ook kijken hoe hij in groter gezelschap is. En ben juist benieuwd naar de mening van anderen, zij kennen mij het beste en kunnen ook zien hoe hij is, of zij hem wel bij mij vinden passen.

Bij mij moet er ook chemistry zijn hoor, dat is er op zich ook wel, alleen niet super of zo... niet zoals ik gewend ben. Het is inderdaad zoooo wennen, alles anders dan anders. Ik word er een beetje nerveus van, het idee weer met iemand te beginnen, iemand te leren kennen en wil vooral hem ook niet kwetsen.
maar leg je de lat juist niet hoger omdat je in januari een feestje geeft? Ik baal dat de kerst er aankomt. Hij is deze week jarig en 2e kerstdag alleen. To much pressure, als het nou februari was dan konden we het mak an doen, geen feestdagen en verjaardagen :-)

ik heb het gevoel dat ik faal in zijn ogen als ik niet enthousiast reageer op kerst/verjaardag. Maar anderzijds als ik dat wel zou doen dan voelt dat niet natuurlijk, ik ken hem maar net.... vermoeiend! hihi
Hier ook zwaar aan het twijfelen.

Namelijk aan het daten met iemand met dikke pluspunten en dikke minpunten. En nog geen idee waar de balansschaal naar toe gaat vallen. Heb de neiging om lijstjes te maken, maar dat zullen we maar niet doen
Eerder was je altijd hotel-de-botel van een beeld, en nu heb je gevoelens door de werkelijkheid. Dat zal vast even wennen zijn, maar dit lijkt me een veel grotere slagingskans te hebben dan die eerdere luchtkastelen die nu ex-en heten.

De periode waarin je date is er juist voor om te kijken of er potentie is voor een relatie. Pas als er een relatie van gaat komen moet je weten of je ervoor wil gaan. Geniet er dus gewoon van en denk er nog niet zoveel over na. Ook mooie dingen kun je stuk denken.
@ffeenkrabbel, ik zou gewoon tegen hem zeggen, op een zo luchtig mogelijke toon: joh, lijkt het je leuk om tijdens de feestdagen een dagje samen te vieren, en dan een leuk cadeautje te geven of zo. Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelt met de lat hoger leggen? Ik wil juist 'testen' hoe die minpunten / vraagtekens die ik nog heb uitvallen in gezelschap. Verder zou ik het gewoon wel heel leuk vinden als hij er bij is!! Maar goed, als hij het nog te vroeg vindt, dan vind ik dat ook niet gek hoor, ik laat het verder aan hem.

@slowdance, precies: dikke pluspunten maar ook dikke minpunten. Misschien moeten we hier dan maar lijstjes gaan zetten idd

@klavier, dat vind ik een mooie reactie en is precies de reden waarom ik het nog wil blijven aankijken. Iets in mij zegt ga er nou maar gewoon voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven