winterjas voor meisje van drie

19-12-2011 10:30 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeforummers,

Ik wil in de uitverkoop heel graag een leuke winterjas bestellen voor mijn dochtertje die volgende maand 2 wordt. Deze winterjas is voor volgend jaar, dan zal ze dus in januari 3 worden. Welke maat zouden jullie nemen? Ze zit nu qua maat tussen 92 en 98 (voornamelijk kleertjes van de hema) 98/104 is nog wel erg groot voor haar. Welke maat denken jullie dat over een jaar geschikt zal zijn voor haar? Ze moet hem van november tot februari aan kunnen. Bedankt voor het meedenken! (De jas is overigens weer van de hema)
Ik zou 98/104 kopen. Jassen vallen vaak groot uit. Ons meisje heeft 104/110, maar past in 98/104 qua jas.
Mijn bijna 4 jarige dochter heeft nu 104, haar zus had toen ze bijna 4 was 110 aan.

Ik denk dat je met 104 voor een net geen 3 jarige/net wel 3 jarige goed zit.
Ik zou 104/110 nemen. Maarja, blijft wel een beetje een gokje natuurlijk
Hier hetzelfde (als origineel). Dochter heeft nu maat 110/116 (soms zelfs al groter), maar haar jas van vorig jaar in maat 104 pas nog gewoon.

Zoon heeft nu maat 92 of 98, maar past ook nog ruim in zijn jas van maat 92.
Ik denk dat het ook van het merk afhangt. Sommige merken vallen klein, andere juist weer groot.

Mijn dochter is heel groot voor haar leeftijd (is nu net 3) en voor haar heb ik jasjes in maat 110/116. Als het wat ruimer valt is dat niet zo erg, want als het echt koud is draagt ze er ook nog een dikke trui onder en dan heeft ze toch nog voldoende bewegingsvrijheid.
Ik zou 98/104 nemen. Kan je de mouwen eventueel omslaan?

Mijn dochter is 6 en heeft maat 110-116
ja lastig, die van mij is niet groot voor haar leeftijd, maar wat mij betreft mag het jasje wel wat groter zitten...
Mijn dochter is net 4 en heeft maat 116. Afhankelijk van hoe het valt past ze ook 110 of soms 122. Maar haar winterjas van vorig jaar (98-104) zit als gegoten met en zonder dikke trui. Ik zou dus voor de 98-104 gaan, dan past ze hem ook met een dikke trui.
Erger u niet, verwonder u slechts!
ze heeft nu van benneton een winterjas waarin staat 3 tot 4 jaar, terwijl ze nog 2 moet worden, daar wodt ik ook al niet veel wijzer van
Mijn zoontje is bijna 4,5 en heeft nu winterjassen van maat 104 aan (1 van eager beaver en 1 van de V&D, hij is wel vrij tenger voor zijn leeftijd). Ik koop jassen overigens ook vaak op MP. Deze 2 ook.

Dochter van ruim 6,5 jaar heeft nu een jas maat 128, die had ze vorig jaar ook al met de mouwen omgeslagen, nu past hij nog precies zonder omslag.
Ik zou ook 98/104 nemen, anders krijg je 110/116 en dat is wel erg groot voor de meeste net 3-jarigen.
Ik zou het niet doen. Ik heb ook de fout gemaakt om al in de uitverkoop kleren op de groei te kopen. Ik zit nu met een grote stapel zomerkleren in een maat waar ze waarschijnlijk volgende maand in past.
Mijn dochter (4) zit in lengtemaat 104 en truitjes 110, maar haar winterjas van de H&M is maat 116 en die van de C&A ook 116. Ze heeft nog een jas van Villa Happ en die is maat 98. Dus per merk verschilt het erg. Heb je een bepaald merk/bepaalde winkel op het oog?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel in de uitverkoop vooruit koop, maar jassen eigenlijk niet. Dat lijkt vaak toch net wat anders te vallen dan de verdere kleding en ik vind jassen die echt overduidelijk te groot zijn heel lelijk en een jas waarin ze zich met dikke trui amper kunnen bewegen is ook niks. Die koop ik dus elk jaar gewoon als ie nodig is.
Trek de groeilijn in je groeiboekje door dan weet je hoe groot ze wss ongeveer gaat zijn
Ze is dus 2 jaar en heeft nu maat 92/98?
Ik zou inderdaad het groeiboekje erbij pakken, kun je zo zien hoe groot ze waarschijnlijk is. Mijn dochter is 2 en draagt nu een winterjas maat 104 (die ik vorig jaar in de uitverkoop heb gekocht. Perfect gegokt )
En je wil voor volgend jaar een jas kopen?

Dan zou ik voor een 104 gaan.
quote:Sunemom schreef op 19 december 2011 @ 10:52:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel in de uitverkoop vooruit koop, maar jassen eigenlijk niet. Dat lijkt vaak toch net wat anders te vallen dan de verdere kleding en ik vind jassen die echt overduidelijk te groot zijn heel lelijk en een jas waarin ze zich met dikke trui amper kunnen bewegen is ook niks. Die koop ik dus elk jaar gewoon als ie nodig is.Ik ben tot nog toe toch meerde keren geslaagd met jassen in het voren kopen. Nou vind ik een jas in de opruiming voor ¤18,00 ook niet erg veel, dus als het niet zou passen á la. Maar tot nog toe heb ik ook geluk, omdat ik vaak voor oudste dochter in het voren koop en die erg tenger is. Die kan dus erg lang met een jas doen en dan past het altijd wel. En als het toch te klein is, kan zusje eronder de jas wel aan, want die heeft bijna dezelfde maat. Niet omdat ze even lang is (ze zijn resp. 116 en 104cm lang) maar omdat ze een andere bouw heeft en de jas meer 'opneemt'. Jongste dochter heeft een erg gespierd figuur en is dus niet tenger.
quote:natadecoco schreef op 19 december 2011 @ 10:43:

ze heeft nu van benneton een winterjas waarin staat 3 tot 4 jaar, terwijl ze nog 2 moet worden, daar wodt ik ook al niet veel wijzer vanbenetton is italiaans en valt vaak klein. Ook is de maatvoering daar heel anders dan wij in Nederland gewend zijn. geen 80, 86, 92, 98, maar 82, 90, en dan gaat het volgens mij over op xxs, xs etc.
Ik zou denk ik voor een enkele maat 104 gaan. Of neem haar mee als je het koopt, zo doe ik het, dan schat ik het toch meestal wel goed in.
quote:germanwings schreef op 19 december 2011 @ 10:52:

Trek de groeilijn in je groeiboekje door dan weet je hoe groot ze wss ongeveer gaat zijn

Als je een kind hebt dat toevallig heel erg zijn/haar lijntje volgt misschien, maar vaak zat werkt dat dus niet zo.

Zoon was toen ie 2 werd 87cm (maat 86/92), toen ie 3 werd precies een meter (maat 98/104), toen ie 4 werd 104cm (nog altijd maat 104, truitjes soms 110). Nu is ie 4 jaar en 3 maanden en 112cm (ja echt 8 cm in net 3 maanden) en draagt maat 110/116.

Oftewel het blijft gokken..
quote:a_nick_is_crini schreef op 19 december 2011 @ 10:57:

[...]

Ik ben tot nog toe toch meerde keren geslaagd met jassen in het voren kopen. Nou vind ik een jas in de opruiming voor ¤18,00 ook niet erg veel, dus als het niet zou passen á la. Maar tot nog toe heb ik ook geluk, omdat ik vaak voor oudste dochter in het voren koop en die erg tenger is. Die kan dus erg lang met een jas doen en dan past het altijd wel. En als het toch te klein is, kan zusje eronder de jas wel aan, want die heeft bijna dezelfde maat. Niet omdat ze even lang is (ze zijn resp. 116 en 104cm lang) maar omdat ze een andere bouw heeft en de jas meer 'opneemt'. Jongste dochter heeft een erg gespierd figuur en is dus niet tenger.

Het kan inderdaad wel, maar ik heb maar twee smaken (en twee kidneren ), dus doorschuiven is geen mogelijkheid. Daarbij is dochter een tenger poppetje en verzuipt ze gauw in een jas, die met ze gewoon op het moment zelf passen.

Zoon volgt een geheel eigen groeilijn (zie andere post), dus voor hem gok ik te snel mis.
bedankt voor jullie adviezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven