Jouw grootste verkeersergernis?

10-10-2008 18:54 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het voor de derde opeenvolgende dag weer eens zo dat ik bij een rotonde stond en er weer een paar auto's geen richting aangaven.

Hierdoor sta je te wachten op een auto die helemaal niet de rotonde rond gaat maar gewoon de eerste afslag neemt.

Er zijn ergere dingen uiteraard, maar dit is in het verkeer wel een van mijn grootste irritatiepunten. Uberhaupt het niet aangeven van richting eigenlijk.

Hoe zit dat bij jullie? Wat vinden jullie het vervelendst in het verkeer?
Voor de mensen die graag snel thuis zijn:

het verhogen van de maximumsnelheid leidt tot meer ongelukken.

Dus tot meer files.

(maar als je dood bent, heb je daar natuurlijk geen last van).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Laat ook eigenlijk maar.
- Bumperkleven

- Maar ook zonder reden 70 (en minder) op een 80 km weg. (ga op de parellelweg rijden als je toerist wil spelen) Ik snap niet dat mensen de conclusie niet trekken dat ze misschien 5km per uur sneller moeten gaan rijden als er een file van 30 auto's achter ze zit en er voor hen geen mens te bekennnen is.

- geen richting aangeven op rotondes

- en mensen die niet durven rijden in de sneeuw en dan met 15km per uur over de weg gaan kruipen terwijl het gros 30 rijd (wat ook goed kan). Als je niet durft te rijden bij gladheid sneeuw enz. Blijf dan thuis, probeer mee te rijden als je dan toch echt weg moet maar doe je medeweggebruikers iig een groot plezier en doe in vredesnaam een slipcurcus. Als je bang ben dat je slipt en je stuurt daardoor krampachtig is de kans dat het misgaat doordat je overreageert veel groter!!!
Mensen die denken dat ze superieur zijn in t verkeer en anderen daar graag op wijzen...
Inhalende vrachtwagens staan bij mij met stip op 1. Ik begrijp dat ook nooit. Waarom inhalen?? Je mag toch allebei maar 80?? Volgens mij maakt het voor hen echt geen flikker uit of ze nou voor of achter die andere vrachtwagen zitten, maar hebben ze gewoon zin in een verzetje ofzo. Maar goed, ik ben geen vrachtwagenchauffeur, misschien ben ik wel hopeloos naïef nu

Daarna: fietsers zonder licht. Sommigen lijken echt levensmoe. Toen het laatst zo mistte, kwamen we er zelfs eentje tegen die zonder licht aan het spookrijden was

Verder erger ik me echt kapot aan al het gedrag dat valt onder de noemer "anderen opjagen". Ik rijd nog niet zo lang en weet van mezelf dat ik soms nog een beetje onzeker rijd. Ik snap ook wel dat anderen natuurlijk niet kunnen weten dat ik het nog maar kort doe (rijd ook in een vrij sportieve auto dus iedereen verwacht juist dat ik snel ben), maar veel mensen hebben werkelijk geen greintje geduld met je als je even wat langzamer rijdt om wat meer overzicht te verkrijgen. En nee, ik rijd ook weer niet zo traag dat ik de hele boel ophoud, meestal rijd ik gewoon de maximumsnelheid, maar voor sommige mensen is dat schijnbaar nog niet snel genoeg
quote:typette schreef op 19 december 2011 @ 13:28:

Daarna: fietsers zonder licht. Sommigen lijken echt levensmoe. Toen het laatst zo mistte, kwamen we er zelfs eentje tegen die zonder licht aan het spookrijden was

Ik schepte laatst bijna een kind dat over de stoep fietste zonder licht, ik reed de straat uit en wilde stoppen bij de aangrenzende straat, waar hij dus paralel aan fietste, ws omdat ie geen licht had. Schrok me rot!
Ook irritant:fietsers op de stoep!
wat mij eigenlijk het meest irriteert is dat mensen zo weinig nadenken over hun acties.

Zoals wandelaars die ipv het voetpad het fietspad gebruiken (waarom??) en dan niet goed aan de kant lopen, nee uitzwermen over het hele fietspad en geërgerd kijken als je belt dat je er langs wil.

Automobilisten die met een rotgang op een oversteekplaats (waar ik voorrang heb) afstuiven en dan op het allerlaatste moment keihard op de rem gaan staan. En ze hebben me heus wel gezien, want ik zoek altijd oogcontact. Zo intimiderend...en het kost ons ook allebei tijd, want ik ben dan ook al gestopt hoor.

Automobilisten die, wachtend om de rotonde op te rijden, op de oversteekplaats blijven staan (terwijl er ruimte zat is). Moet ik alsnog stoppen of eromheen slalommen.

Mensen die hun auto op de stoep of voor een afrit parkeren omdat ze alleen effe een pakje sigaretten moeten halen bij de AH. Ja, maar toch blokkeer je de boel.

Mensen die zo scheef parkeren zodat de plaats ernaast onbruikbaar is.

Dat vind ik allemaal eigenlijk nog irritanter dan iemand die wat langzaam optrekt of zijn motor af laat slaan bij het stoplicht.
Mensen die smsen in de auto.
quote:typette schreef op 19 december 2011 @ 13:28:

Dat ken ik. En als ze dan licht hebben is het een rood lichtje aan het stuur. Schrik je nog harder want dan verwacht je het al helemaal niet dat je hem tegemoet rijdt.

Ik moet elke avond door de stad fietsen en erger me dan rot aan automobilisten die toch nog door oranje rijden terwijl de kruising al vol staat met auto's. Kan ik slalommen oversteken als ik groen krijg. Blijf dan staan! Je komt toch niet verder dan 4 meter. Of wees verstandig en begin of eerder of later zodat je en de ochtend en de avondspits vermijdt. Stelletje kantoorpiekjes.
Taxichauffeurs in de grote stad. Zelden zulke asociale types zien rondrijden. Toeteren als je netjes stopt als het verkeerslicht echt dik op oranje staat, hun auto voor jou proppen, door rood rijden, afsnijden etc etc.
Al paar keer voorbij gekomen denk ik maar het meest irriteer ik mij aan mensen die zo sloom rijden en dan bij het stoplicht nog even flink gassen geven zodat ik voor een rood licht sta. Mijn grootste irritatie in het verkeer
quote:cappi schreef op 23 december 2011 @ 21:02:

Al paar keer voorbij gekomen denk ik maar het meest irriteer ik mij aan mensen die zo sloom rijden en dan bij het stoplicht nog even flink gassen geven zodat ik voor een rood licht sta. Mijn grootste irritatie in het verkeerLijkt me nou ook weer niet nodig. Ga er gewoon langs en dan hoef je je ook niet te ergeren
luni, vaak kan ik er niet langs, dit topic gaat over grote verkeerergenissen, als dit nou die van mij is waarom weer de behoefte om het weg te wuiven, hef het hele topic dan gelijk op.
Ik vind een gassend persoon in de auto naast me vervelender dan een langzaam rijdend iemand. Soit...

Maar jij mag dat anders vinden natuurlijk
Dat bedoel ik dus, ik kan toch ook wel zeggen dat ik een gassend persoon naast mij niet irritant vind maar als jij dat zo ervaart dan is het toch zo, daar gaat dit topic toch over "jouw grootste verkeerergenis" die ik noemde is dus iets waar ik mij aan irriteer, mag dat?
quote:luni schreef op 23 december 2011 @ 21:11:

Maar jij mag dat anders vinden natuurlijk ja dus
Mogen het ook veel ergernissen zijn?

Met stip op 1;

- Onnodig remmen met een gedeelde plaats voor pompend remmen (laat gewoon het gas even los). Of erger nog; waarschuwingslichten aan tijdens het remmen/file.

Gevolgd door;

- Mistlampen als het zicht nog genoeg is.

- Vvan die kleine ledlampjes

- Automobilisten die blijven rijden met 1 kapot/half kapot licht.

- Onnodig links rijden

- Rechts inhalen/ inhalen waar het niet mag.

- Afsnijden om nog in te halen voordat de afrit gepakt wordt.

- Te langzaam rijden

- Te hard rijden.

- Mensen die neuspeuteren omdat ze denken dat niemand hun kan zien als ze in de auto zitten.

- Bumperkleven

- Onzekere chauffeurs (ga dan met de fiets, maar doe niet zo gevaarlijk).

- Idioten die denken dat ze geweldig kunnen autorijden (en de rest in gevaar brengen)

- "Wandelaars" met pech op de vluchtstrook, levensgevaarlijk.

@ Anoniem, op de snelweg móet je niet 120 en heb je meerdere banen.
dan zijn we het daarover eens luni, ik irriteerde me dus aan jouw reactie op mijn ergenis, voorzover nog niet duidelijk.
Vrachtwagens die inhalen. Mijn auto kan nou eenmaal geen 140 rijden (nou hij kan het wel, maar dan stijg ik op, haha), wat de meesten wel doen op de linkerbaan, dus als ik dan een vrachtauto inhaal met 110 zit er gelijk een bumperklevert achter me.

Mensen die geen richting aangeven op de rotonde.

Mensen die bellen achter het stuur, en ongemerkt steeds langzamer gaan rijden.
De meeste ergernissen zijn hier al genoemd, inclusief taxi 's, maar ik heb er nog eentje die ik het afzonderlijk vermelden waard vind: taxibusjes. Die dingen met een levensvermoeide misanthroop achter het stuur die kinderen van en naar school moet brengen. Werd gisterochtend op een driebaansrotonde vanaf de rechterkant uit mijn strook geduwd door zo' n ding die daarna vol in de ankers ging. Ook wel eens gehad dat ik met 130 km/h aan het inhalen was op de snelweg en zo ' n exemplaar slingerend aan het bumperkleven was. Daarnaast bijna een keer overreden door een zelfde soort object op een zebrapad vlakbij een school die net uit was.

Je zult je kinderen maar dagelijks mee moeten geven aan zo ' n maniak die wordt beloond als hij zo snel mogelijk op plek van bestemming is.
Mijn grootste ergernis is mijn buurman, die altijd buiten moet komen kijken dat ik zijn auto niet beschadig als ik parkeer. Ik krijg zin om tegen zijn auto te knallen, maar jammer van mijn eigen auto.
quote:cappi schreef op 23 december 2011 @ 21:31:

dan zijn we het daarover eens luni, ik irriteerde me dus aan jouw reactie op mijn ergenis, voorzover nog niet duidelijk.

Oh echt joh? Nou, dat was echt compleet niet duidelijk.

Fijne avond alsnog en veel succes met je gourmet.
quote:klavier schreef op 23 december 2011 @ 21:30:

Mogen het ook veel ergernissen zijn?

Met stip op 1;

- Onnodig remmen met een gedeelde plaats voor pompend remmen (laat gewoon het gas even los). Of erger nog; waarschuwingslichten aan tijdens het remmen/file.

waarom erger je je daaraan, lekker belangrijk zeg

Gevolgd door;

- Mistlampen als het zicht nog genoeg is.

- Vvan die kleine ledlampjes

- Automobilisten die blijven rijden met 1 kapot/half kapot licht.

- Onnodig links rijden boeien

- Rechts inhalen/ inhalen waar het niet mag.

- Afsnijden om nog in te halen voordat de afrit gepakt wordt.

- Te langzaam rijden

- Te hard rijden.

- Mensen die neuspeuteren omdat ze denken dat niemand hun kan zien als ze in de auto zitten. ja en?

- Bumperkleven

- Onzekere chauffeurs (ga dan met de fiets, maar doe niet zo gevaarlijk).

- Idioten die denken dat ze geweldig kunnen autorijden (en de rest in gevaar brengen)

- "Wandelaars" met pech op de vluchtstrook, levensgevaarlijk. dus? weet jij of ze wel of niet pech hebben en op weg zijn naar een praatpaal? Ik zie eigenlijk bijna nooit wandelaars op de vluchtstrook

@ Anoniem, op de snelweg móet je niet 120 en heb je meerdere banen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven