viili
maandag 19 december 2011 om 22:16
Je zou het inderdaad eens bij een reformzaak kunnen proberen, ik denk dat je daar het meeste kans hebt.
Als je van viili houdt dan is filmjölk (Zweeds) eventueel een goed alternatief. Het is niet exact hetzelfde maar het kan haast niet anders dan dat je het ene lekker vindt en het andere niet zou lusten omdat de smaak zoveel op elkaar lijkt.
Als je van viili houdt dan is filmjölk (Zweeds) eventueel een goed alternatief. Het is niet exact hetzelfde maar het kan haast niet anders dan dat je het ene lekker vindt en het andere niet zou lusten omdat de smaak zoveel op elkaar lijkt.
maandag 19 december 2011 om 22:19
Zuur geworden? Dat hoort toch juist te gebeuren? Misschien is het de vorige keer wat té zuur geworden, maar die bacterie kan dan nog prima zn werk doen in nieuwe melk.
Maar ik denk dat je alles al hebt weggegooid?
Ik zou voor nieuwe idd ook bij de natuurwinkel kijken. En anders weten ze daar vast wel hoe je er op een andere manier aan kunt komen!
Maar ik denk dat je alles al hebt weggegooid?
Ik zou voor nieuwe idd ook bij de natuurwinkel kijken. En anders weten ze daar vast wel hoe je er op een andere manier aan kunt komen!
dinsdag 20 december 2011 om 19:47
Hoe het werkt: je doet een schep viili in lauwe melk en laat het een nachtje buiten de koelkast staan. Heel simpel!
Maar ik heb een keer een verkeerde bacterie gevangen denk ik, want het was echt mislukt en heel vies. En toen heb ik alles inderdaad weggegooid.
Maar bedankt voor de tips, op naar de natuurwinkel voor fil(mjolk)!
Maar ik heb een keer een verkeerde bacterie gevangen denk ik, want het was echt mislukt en heel vies. En toen heb ik alles inderdaad weggegooid.
Maar bedankt voor de tips, op naar de natuurwinkel voor fil(mjolk)!