Gaat het over?

20-12-2011 00:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar verliefd geweest op iemand. Het is iemand met wie ik nog steeds goed overweg kan en ik zie hem wekelijks (groepsverband). Nu dacht ik dat ik er wel overheen was maar ik twijfel. We gaan in het nieuwe jaar een cursus doen en ik betrapte mezelf toch op gevoelens die kennelijk toch nog op de oppervlakte liggen. Ik probeer het te negeren, ik heb een gezin, een goeie relatie. Wil niks hiermee en hij ook niet (hij weet het niet overigens). Vraag me alleen af of het over zal gaan of zal ik altijd wat voor hem blijven voelen?
Ik denk dat het ooit overgaat. Ik herken het wel; heb een half jaar geleden een paar weken met iemand gedate en dat is op een vrij rotte manier geëindigd. Ik denk vaak dat ik er wel overheen ben, maar zie hem af en toe nog en dan doet het toch nog pijn. Ik denk dat zoiets moet slijten.
Is je relatie trouwens echt zo goed, dat je gevoelens hebt voor een ander?
Het gaat over als je het niet voedt.
Of het over gaat ? bij de een wel, bij de ander niet.

Daarmee bedoel ik : De een geeft je meer gevoel dan de andere.

Er zijn mensen op wie ik verliefd ben geweest waarvan ik het nu echt niet meer kan bevatten. Er zijn mensen bij wie ik het nog steeds begrijp, en bij wie ik nog altijd een soort van kriebel in mijn buik zou voelen als ik een van hen zou zien.

Ik heb momenteel ook een relatie. Onlangs ook verliefd geworden op een ander waarbij het gevoel heel intens is. Maar daarbij heb ik heel bewust er voor gekozen het die ander te vertellen en contact te verbreken.( De reden dat ik het benoemd heb is omdat we een vriendschap hadden. Ik kon niet zeggen : Ik wil geen contact meer met je "Doei". Daarbij kreeg ik het idee dat, door de reactie die de ander gaf zij ook gevoelens voor mij heeft. Maar ik heb mij daartoe niet laten verleiden omdat ik een heel bewuste keuze voor mijn partner heb gemaakt.

Niet uit schuldgevoel of wat dan ook. Maar omdat ik gewoon ook nog heel gek op mijn partner ben en echt graag verder wil met mijn partner .

zijn mijn gevoelens voor die ander er nog ? Ja.

Vind ik het moeilijk ? Ja, soms. Maar soms ook niet.

Ik heb een bewuste keuze gemaakt en probeer daar bij te blijven, hoewel ik denk ik altijd wel iets voor die ander zou blijven voelen. Maar dat hoeft niet altijd voelbaar te zijn. Dat gaat in een ladekast
@Isabella, ja mijn relatie is verder prima. Vorig jaar wel een dip gehad maar die zijn we al lang weer te boven.

@Phily, ik heb er ook bewust voor gekozen om me niet te laten meeslepen in die verliefde gevoelens, maar het contact verbreken zal moeilijk gaan. En vertellen zal ik helemaal niet doen. Hij is ook getrouwd en ik weet zeker dat er van zijn kant niks meer dan vriendschap is.

We zien elkaar wekelijks en af en toe met een cursus nog. Verder houd ik bewust afstand, maar die gevoelens zitten er nog wel merk ik.
Gewoon aan je man vertellen.

Precies zoals je het aan ons verteld.

openbreken van een relatie die goed is kan best.

En dan is het ook niet meer zo spannend.
maar dat ga je vast niet doen..
Hij weet al dat ik verliefd was. Hij weet niet dat die gevoelens er nog zijn soms. Maar wat kan hij daarmee, misschien doe ik hem alleen maar verdriet als ik dit vertel? (dat was vorig jaar iig, m'n man werd er onzeker en verdrietig van).
Waarom zou hij verdrietig worden? Jullie relatie is nu goed.

mijn man zou het zeer prettig vinden, het is beter dan gehoor geven aan die gevoelens.Het is toch een teken dat jullie alles kunnen bespreken?Vertrouwen in elkaars liefde.

Misschien wil je wel graag verliefd zijn, en vind je daarin je vlucht van de werkelijkheid.

Zoals ik al zei, je gaat het toch niet doen.

Je wilt ook geen advies, maar je verhaal kwijt.

(zie ik ineens)
Kijk ff op het andere topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven