Man heeft burnout

20-12-2011 13:56 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een burnout. Hij was een uitzonderlijke salesman in het onroerend goed, maar is onder de druk bezweken. Iedereen was zo trots op hem en is geschrokken dat hij zo in elkaar is geklapt.



Hij wil niks meer, eet weinig en heeft nergens meer zin in. Ik heb alles geprobeerd maar ik weet me geen raad meer. Het is al 3 maanden zo.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Dit wordt een zware tijd voor jullie allebei. En zodra hij weer puf krijgt in de kleine dingen, komt het allemaal goed. laat hem uitrusten, geef hem de tijd, vergeet niet te praten en soms te genieten samen. En wijs hem erop dat hij een probleem heeft en dat hij jou er niet mee opzadelt (en zich dus probeert op te beuren als jij er bent).



Ik spreek helaas uit ervaring. Ontzettend moeilijke periode. Kan echt lang gaan duren op deze manier! Veel sterkte!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft hopelijk wel proffesionele hulp hier bij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 20 december 2011 @ 14:01:

Hij heeft hopelijk wel proffesionele hulp hier bij?Nee, maar hij heeft wel professionele hulp.
Zoek professionel hulp voor jezelf. Hij/zij kan je handvatten geven om met deze moeilijke situatie om te gaan.
-
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man hulp?
Alle reacties Link kopieren
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 14:02:

[...]



Nee, maar hij heeft wel professionele hulp.Sjongejonge, blij dat je iig nog tijd en zin hebt om daar over te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 20 december 2011 @ 14:03:

Zoek professionel hulp voor jezelf. Hij/zij kan je handvatten geven om met deze moeilijke situatie om te gaan.Maar ik wil geen handvaten ik wil hulp!
Alle reacties Link kopieren
Stap naar je HA en die kan je verder helpen of advies geven!!
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 14:06:

[...]





Maar ik wil geen handvaten ik wil hulp!Handvatten bedoel je?



Sorry, kon het niet laten.....
Wat voor een hulp wil je dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 14:02:

[...]



Nee, maar hij heeft wel professionele hulp.



Ben jij altijd zo veeleisend en perfectionistisch?



In dat geval mss even de hand in eigen boezem steken, je blaft iedereen hier nogal af namelijk.

Ik hoop dat je iets subtieler met jouw man omgaat.



Wat ik ook raar vind is dat je zegt dat iedereen zo trots op hem WAS.Nu niet meer dan?



Je hebt niet alles geprobeert alles proberen betekend ook het wat tijd geven en er gewoon voor hem zijn ipv alles maar meteen op proberen te lossen. Dat kan jij nl niet doen, dat kan hij alleen zelf.
Alle reacties Link kopieren
En een handvat is geen hulp? Wat versta jij daar onder dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je dan geprobeerd als je 'alles al' geprobeerd hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 14:02:

[...]



Nee, maar hij heeft wel professionele hulp.





Jeetje..wat aardig en het dan zelf over handvaten hebben



Verder is een handvat toch ook hulp, een aanreiking ter verbetering?
Alle reacties Link kopieren
Ook met een burnout kunnen mensen gewoon trots op je man zijn en blijven.

Het is geen uiting van zwakte en kan de beste overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cheerlesscard schreef op 20 december 2011 @ 14:16:

[...]





Ben jij altijd zo veeleisend en perfectionistisch?



In dat geval mss even de hand in eigen boezem steken, je blaft iedereen hier nogal af namelijk.

Ik hoop dat je iets subtieler met jouw man omgaat.



Wat ik ook raar vind is dat je zegt dat iedereen zo trots op hem WAS.Nu niet meer dan?



Je hebt niet alles geprobeert alles proberen betekend ook het wat tijd geven en er gewoon voor hem zijn ipv alles maar meteen op proberen te lossen. Dat kan jij nl niet doen, dat kan hij alleen zelf.Noh G doe even boeng kill. zo bedoelde ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erwt schreef op 20 december 2011 @ 14:20:

Wat heb je dan geprobeerd als je 'alles al' geprobeerd hebt?Dat vraag ik me idd ook af!
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje28 schreef op 20 december 2011 @ 14:24:

[...]





Dat vraag ik me idd ook af!ALLES
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is alles dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 13:56:

Mijn man heeft een burnout. Hij was een uitzonderlijke salesman in het onroerend goed, maar is onder de druk bezweken. Iedereen was zo trots op hem en is geschrokken dat hij zo in elkaar is geklapt.

Wat bedoel je precies? is hij van een of ander voetstuk gevallen nu hij menselijk blijkt te zijn? Hij is ziek. Hij zal weer genezen, met voldoende rust en liefdevolle zorg. Ik neem aan dat iedereen nog steeds trots op hem is en achter hem staat?



quote:Hij wil niks meer, eet weinig en heeft nergens meer zin in. Ik heb alles geprobeerd maar ik weet me geen raad meer. Het is al 3 maanden zo.

Je kunt het niet afdwingen. herstel bij een burn out gaat langzaam, zeer langzaam. Jij kan wel willen dat hij eet, afwast en de hond uitlaat, maar dat zit er niet in.



Heb je ook al geprobeerd om hem gewoon even te laten, een luisterend oor te bieden en niets te vragen?



Misschien heb je iets aan lotgenotencontact. Kun je praten met mensen die net als jij ernaast staan en zo weinig kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Is wel onduidelijk zo als je de dingen nou verteld wat je inmiddels al geprobeerd hebt dan word het voor ons ook een stuk makkelijker van!
Volgende tips uit eigen ervaring:

huisarts

psycholoog

rust

hobby zoeken

rust

loslaten

arbo

rust

andere prioriteiten stellen

rust



En voor de omgeving (jij dus) ondersteuning, geven waar hij behoefte aan heeft, luisterend oor, serieus nemen, hem laten doen wat hij aankan. Ik heb weken/maanden geleefd met 1 taakje (afwasmachine leegruimen, was opvouwen, etc) per dag. Een wandelingetje erbij en je energie is weer op. Zo werkt het bij perfectionisten met een burn out.



En als je weer wat op poten bent: oorzaak zoeken, zodat de valkuil wegblijft.



Heb je dit alles gedaan, blijft alleen de tijd. 3 maanden is heel weinig. Ik zit nu 2 jaar thuis en kan nu aan werken gaan denken..........
Alle reacties Link kopieren
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 14:23:

[...]



Noh G doe even boeng kill.Wat staat hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven