Man heeft burnout
dinsdag 20 december 2011 om 13:56
Mijn man heeft een burnout. Hij was een uitzonderlijke salesman in het onroerend goed, maar is onder de druk bezweken. Iedereen was zo trots op hem en is geschrokken dat hij zo in elkaar is geklapt.
Hij wil niks meer, eet weinig en heeft nergens meer zin in. Ik heb alles geprobeerd maar ik weet me geen raad meer. Het is al 3 maanden zo.
Hij wil niks meer, eet weinig en heeft nergens meer zin in. Ik heb alles geprobeerd maar ik weet me geen raad meer. Het is al 3 maanden zo.
dinsdag 20 december 2011 om 14:00
Sterkte! Dit wordt een zware tijd voor jullie allebei. En zodra hij weer puf krijgt in de kleine dingen, komt het allemaal goed. laat hem uitrusten, geef hem de tijd, vergeet niet te praten en soms te genieten samen. En wijs hem erop dat hij een probleem heeft en dat hij jou er niet mee opzadelt (en zich dus probeert op te beuren als jij er bent).
Ik spreek helaas uit ervaring. Ontzettend moeilijke periode. Kan echt lang gaan duren op deze manier! Veel sterkte!
Ik spreek helaas uit ervaring. Ontzettend moeilijke periode. Kan echt lang gaan duren op deze manier! Veel sterkte!
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 20 december 2011 om 14:16
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 14:02:
[...]
Nee, maar hij heeft wel professionele hulp.
Ben jij altijd zo veeleisend en perfectionistisch?
In dat geval mss even de hand in eigen boezem steken, je blaft iedereen hier nogal af namelijk.
Ik hoop dat je iets subtieler met jouw man omgaat.
Wat ik ook raar vind is dat je zegt dat iedereen zo trots op hem WAS.Nu niet meer dan?
Je hebt niet alles geprobeert alles proberen betekend ook het wat tijd geven en er gewoon voor hem zijn ipv alles maar meteen op proberen te lossen. Dat kan jij nl niet doen, dat kan hij alleen zelf.
[...]
Nee, maar hij heeft wel professionele hulp.
Ben jij altijd zo veeleisend en perfectionistisch?
In dat geval mss even de hand in eigen boezem steken, je blaft iedereen hier nogal af namelijk.
Ik hoop dat je iets subtieler met jouw man omgaat.
Wat ik ook raar vind is dat je zegt dat iedereen zo trots op hem WAS.Nu niet meer dan?
Je hebt niet alles geprobeert alles proberen betekend ook het wat tijd geven en er gewoon voor hem zijn ipv alles maar meteen op proberen te lossen. Dat kan jij nl niet doen, dat kan hij alleen zelf.
dinsdag 20 december 2011 om 14:23
quote:cheerlesscard schreef op 20 december 2011 @ 14:16:
[...]
Ben jij altijd zo veeleisend en perfectionistisch?
In dat geval mss even de hand in eigen boezem steken, je blaft iedereen hier nogal af namelijk.
Ik hoop dat je iets subtieler met jouw man omgaat.
Wat ik ook raar vind is dat je zegt dat iedereen zo trots op hem WAS.Nu niet meer dan?
Je hebt niet alles geprobeert alles proberen betekend ook het wat tijd geven en er gewoon voor hem zijn ipv alles maar meteen op proberen te lossen. Dat kan jij nl niet doen, dat kan hij alleen zelf.Noh G doe even boeng kill. zo bedoelde ik het niet.
[...]
Ben jij altijd zo veeleisend en perfectionistisch?
In dat geval mss even de hand in eigen boezem steken, je blaft iedereen hier nogal af namelijk.
Ik hoop dat je iets subtieler met jouw man omgaat.
Wat ik ook raar vind is dat je zegt dat iedereen zo trots op hem WAS.Nu niet meer dan?
Je hebt niet alles geprobeert alles proberen betekend ook het wat tijd geven en er gewoon voor hem zijn ipv alles maar meteen op proberen te lossen. Dat kan jij nl niet doen, dat kan hij alleen zelf.Noh G doe even boeng kill. zo bedoelde ik het niet.
dinsdag 20 december 2011 om 14:29
quote:janette45678 schreef op 20 december 2011 @ 13:56:
Mijn man heeft een burnout. Hij was een uitzonderlijke salesman in het onroerend goed, maar is onder de druk bezweken. Iedereen was zo trots op hem en is geschrokken dat hij zo in elkaar is geklapt.
Wat bedoel je precies? is hij van een of ander voetstuk gevallen nu hij menselijk blijkt te zijn? Hij is ziek. Hij zal weer genezen, met voldoende rust en liefdevolle zorg. Ik neem aan dat iedereen nog steeds trots op hem is en achter hem staat?
quote:Hij wil niks meer, eet weinig en heeft nergens meer zin in. Ik heb alles geprobeerd maar ik weet me geen raad meer. Het is al 3 maanden zo.
Je kunt het niet afdwingen. herstel bij een burn out gaat langzaam, zeer langzaam. Jij kan wel willen dat hij eet, afwast en de hond uitlaat, maar dat zit er niet in.
Heb je ook al geprobeerd om hem gewoon even te laten, een luisterend oor te bieden en niets te vragen?
Misschien heb je iets aan lotgenotencontact. Kun je praten met mensen die net als jij ernaast staan en zo weinig kunnen doen.
Mijn man heeft een burnout. Hij was een uitzonderlijke salesman in het onroerend goed, maar is onder de druk bezweken. Iedereen was zo trots op hem en is geschrokken dat hij zo in elkaar is geklapt.
Wat bedoel je precies? is hij van een of ander voetstuk gevallen nu hij menselijk blijkt te zijn? Hij is ziek. Hij zal weer genezen, met voldoende rust en liefdevolle zorg. Ik neem aan dat iedereen nog steeds trots op hem is en achter hem staat?
quote:Hij wil niks meer, eet weinig en heeft nergens meer zin in. Ik heb alles geprobeerd maar ik weet me geen raad meer. Het is al 3 maanden zo.
Je kunt het niet afdwingen. herstel bij een burn out gaat langzaam, zeer langzaam. Jij kan wel willen dat hij eet, afwast en de hond uitlaat, maar dat zit er niet in.
Heb je ook al geprobeerd om hem gewoon even te laten, een luisterend oor te bieden en niets te vragen?
Misschien heb je iets aan lotgenotencontact. Kun je praten met mensen die net als jij ernaast staan en zo weinig kunnen doen.
dinsdag 20 december 2011 om 14:32
Volgende tips uit eigen ervaring:
huisarts
psycholoog
rust
hobby zoeken
rust
loslaten
arbo
rust
andere prioriteiten stellen
rust
En voor de omgeving (jij dus) ondersteuning, geven waar hij behoefte aan heeft, luisterend oor, serieus nemen, hem laten doen wat hij aankan. Ik heb weken/maanden geleefd met 1 taakje (afwasmachine leegruimen, was opvouwen, etc) per dag. Een wandelingetje erbij en je energie is weer op. Zo werkt het bij perfectionisten met een burn out.
En als je weer wat op poten bent: oorzaak zoeken, zodat de valkuil wegblijft.
Heb je dit alles gedaan, blijft alleen de tijd. 3 maanden is heel weinig. Ik zit nu 2 jaar thuis en kan nu aan werken gaan denken..........
huisarts
psycholoog
rust
hobby zoeken
rust
loslaten
arbo
rust
andere prioriteiten stellen
rust
En voor de omgeving (jij dus) ondersteuning, geven waar hij behoefte aan heeft, luisterend oor, serieus nemen, hem laten doen wat hij aankan. Ik heb weken/maanden geleefd met 1 taakje (afwasmachine leegruimen, was opvouwen, etc) per dag. Een wandelingetje erbij en je energie is weer op. Zo werkt het bij perfectionisten met een burn out.
En als je weer wat op poten bent: oorzaak zoeken, zodat de valkuil wegblijft.
Heb je dit alles gedaan, blijft alleen de tijd. 3 maanden is heel weinig. Ik zit nu 2 jaar thuis en kan nu aan werken gaan denken..........