Click and Buy is echt KUT

20-12-2011 18:38 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
ruim 4 weken geleden is mijn Click and buy - account gehackt en was ik 39,99 euro armer. In eerste instantie is alles goed opgelost door Click and Buy en kreeg ik het geld vrij snel terug. Maar nu: het geld staat nu op mijn click and buy account en als ik het over wil maken naar mijn betaalrekening kost me dat 1,85 euro. Kosten die ik natuurlijk niet hoef te betalen, aangezien die 40 euro gewoon gestolen is. Click and Buy heeft die 1,85 overgemaakt naar mijn click and buy account, maar ik kan er niet bij. Het saldo van mijn rekening is 41,84, maar ik kan om 1 of andere vage reden maar 39,99 opnemen.

Ik heb hierover al 100 keer gemaild, maar ik word telkens met een kluitje in het riet gestuurd.

GRRRRRR ben die lui echt helemaaaal zat nu!

En nee 1,85 is niet veel maar het gaat hier om het principe, namelijk dat er geld gestolen is van mijn rekening en ik nu moet opdraaien voor extra kosten.

Weet iemand misschien hoe ik toch aan dat geld kan komen??
Ik vind dat je zeurt. Je krijgt het geld toch exact terug wat er gestolen is?
Bazinga!
Ze krijgt het geld terug, maar ze kan er niet aan begreep ik eruit.
Nee zij moet nu 1,85 betalen om bij haar geld te kunnen komen. Geld dat ze niet zou hoeven te moeten betalen als haar geld niet gestolen zou zijn. Ik zou ook zeer verontwaardigd zijn.
Inderdaad, behoorlijk ergerlijk. Vooral omdat alle mails in het engels moeten aangezien er geen nederlandse klantenservice is. Sowieso gebruikte ik dat hele click&buy niet eens meer, wist niet eens dat ik nog een account had.

Superirritant.
quote:vivalda schreef op 20 december 2011 @ 18:42:

Ik vind dat je zeurt. Je krijgt het geld toch exact terug wat er gestolen is?

Vind ik niet,

Het is gestolen, dus moet haar geen geld kosten om dat geld terug te krijgen, nog geen cent.
Serieus? Click and Buy vergoedt gewoon het geld, wat wellicht door onzorgvuldig gebruik van passwords e.d is kwijt geraakt? En er wordt gemiept dat dat wel...tadadadadad 1 euro 85 kost?

Tsja. Zo hebben we allemaal dingen die we KUT vinden....
hoe weet jij dat ik onzorgvuldig met mijn paswoord omgegaan zou zijn? Knap hoor.
quote:galadriel schreef op 20 december 2011 @ 18:50:

[...]

Vind ik niet,

Het is gestolen, dus moet haar geen geld kosten om dat geld terug te krijgen, nog geen cent.

Click and Buy heeft haar geld toch niet gestolen? Die verlenen haar een service waartoe ze niet verplicht zijn door het gestolen bedrag terug te betalen. En on top of that ook nog eens 1,85 om haar bankkosten te vergoeden.

Snap dat het irritant is als je mails niet worden beantwoord. Maar my goodness, heb je serieus 100 mails gestuurd over 1,85? Mens, zeur niet zo en koop van die 1,85 een leuke app ofzo. En misschien kan je Click and Buy nog een laatste mailtje sturen, om ze te bedanken voor de service.

Bah, dat heilig verontwaardigde ik-sta-in-mijn-recht....
Als iemand anders in haar Click and Buy account kan komen, is dat waarschijnlijk wel de fout van click and Buy, want misschien niet genoeg beveiligd, maar is speculeren, want ik weet dat natuurlijk niet.

Maar ik vind dat ze dat wel netjes moeten oplossen, dat hebben ze geprobeerd, maar lukte net niet.
Groot gelijk dat je dat geld niet wil betalen. Het gaat niet om hoeveel het is maar om het feit dat je voor je eigen geld moet betalen. Ik zou niet meer mailen maar gaan schrijven.
quote:boebele schreef op 20 december 2011 @ 18:55:

hoe weet jij dat ik onzorgvuldig met mijn paswoord omgegaan zou zijn? Knap hoor.

Dat weet ik niet, vandaar woord 'wellicht', maar ik weet wel dat 1.85 niet heel veel / buitengewoon bijzonder is, ivm administratiekosten en ik het dus geneuzel vind.

Mijn mening
quote:boebele schreef op 20 december 2011 @ 18:38:

ruim 4 weken geleden is mijn Click and buy - account gehackt en was ik 39,99 euro armer. In eerste instantie is alles goed opgelost door Click and Buy en kreeg ik het geld vrij snel terug. Maar nu: het geld staat nu op mijn click and buy account en als ik het over wil maken naar mijn betaalrekening kost me dat 1,85 euro. Kosten die ik natuurlijk niet hoef te betalen, aangezien die 40 euro gewoon gestolen is. Click and Buy heeft die 1,85 overgemaakt naar mijn click and buy account, maar ik kan er niet bij. Het saldo van mijn rekening is 41,84, maar ik kan om 1 of andere vage reden maar 39,99 opnemen.

Ik heb hierover al 100 keer gemaild, maar ik word telkens met een kluitje in het riet gestuurd.

GRRRRRR ben die lui echt helemaaaal zat nu!

En nee 1,85 is niet veel maar het gaat hier om het principe, namelijk dat er geld gestolen is van mijn rekening en ik nu moet opdraaien voor extra kosten.

Weet iemand misschien hoe ik toch aan dat geld kan komen??

Er is 39.99 euro gestolen.

Click & Buy heeft die 39.99 euro teruggestort plus 1.85 oftewel 41.84 euro.

Er staat nu 41.84 op je account en je kan 39.99 opnemen. Die 1.85 verschil zijn die kosten die ze je vergoed hebben.

Dan kan je toch precies het bedrag terugboeken dat gestolen was (39.99)? Ik snap je punt dus niet.

Volgens mij hebben ze het juist heel netjes opgelost.
Nee dus, ik kan maar 39,99 euro opnemen en daar gaat dan nog eens 1,85 euro vanaf.

Om de 1 of andere vage reden (die ze me niet willen/kunnen vertellen) kan ik niet de volledige 41,84 euro opnemen.

Maar goed, ik moet me er ook niet zo druk over maken, dat is het niet waard... als ik nu niets meer van ze hoor laat ik het erbij.
Je hebt die 1,85 toch ook gekregen? Dan kost het je toch niets verder?
Bazinga!
ja, die heb ik gekregen maar kan ik niet opnemen, de reden daarvan is onduidelijk. Ik kan 39,99 opnemen en daar gaat nog 1,85 euro van af.
Nou, ik snap dat je het niet eerlijk vindt. Maar om er zo'n heisa van te maken snap ik dan weer niet.
Ik merkte gisteravond dat mijn Click&Buy account geblokkeerd was, ik kreeg het verzoek om contact op te nemen. Wat bleek, ik heb mezelf de Harry Potter films cadeau gedaan en dat was een fiks bedrag. Zo'n aankoop wekte wat bevreemding op, omdat ik normaal gesproken allemaal van die 0,79 aankopen heb. Dus, geblokkeerd tot ik bevestigde dat ik die uitgave inderdaad gedaan heb.

Vond het even vervelend, maar was na de uitleg juist gerust gesteld, zo kan ik er juist op vertrouwen dat als er rare transacties plaats vinden er ingegrepen wordt. En dat voor een 'online bankrekening' waar ik verder niets voor betaal. Als ze daar 1,85 voor in zouden houden, dan zou ik dat geen enkel probleem vinden.
Er wordt inderdaad ingegrepen, maar het geld is dan al weg hoor.

Desalniettemin heeft Apple het geld vrij snel terug gestort.
"quote:

Er is 39.99 euro gestolen.

Click & Buy heeft die 39.99 euro teruggestort plus 1.85 oftewel 41.84 euro.

Er staat nu 41.84 op je account en je kan 39.99 opnemen. Die 1.85 verschil zijn die kosten die ze je vergoed hebben.

Dan kan je toch precies het bedrag terugboeken dat gestolen was (39.99)? Ik snap je punt dus niet.

Volgens mij hebben ze het juist heel netjes opgelost."

Precies dit dus.
quote:boebele schreef op 20 december 2011 @ 19:44:

ja, die heb ik gekregen maar kan ik niet opnemen, de reden daarvan is onduidelijk. Ik kan 39,99 opnemen en daar gaat nog 1,85 euro van af.Precies dit dus.
"quote: boebele schreef op 20 december 2011 @ 19:44 :

ja, die heb ik gekregen maar kan ik niet opnemen, de reden daarvan is onduidelijk. Ik kan 39,99 opnemen en daar gaat nog 1,85 euro van af. Precies dit dus."

Heb je het al geprobeerd dan?
natuurlijk heb ik dat geprobeerd, meerdere malen. Dit was namelijk precies wat ze bij click&buy ook zeiden, dat ik de volledige 39,99 terug kon storten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven