Gezondheid alle pijlers

onrustige moedervlek

18-12-2011 14:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Yvonne77 schreef op 19 december 2011 @ 09:42:

[...]

Mijn dermatoloog bekijkt moedervlekken ook met het blote oog en met een soort vergrootglas, maar als hij er één verwijderd gaan ze ook nog naar het lab voor uitgebreid onderzoek. Better safe than sorry!Als er niks mis mee is, wordt het ook niet verwijderd.
Wat een vreemde reacties ksenija. Je leest toch dat het kwaadaardig was en dat het maar goed was dat ie was weggehaald?
Madamemicmac, gewoon negeren...doet ze bij vrijwel elk topic ; )
hee pilates, long time no speak! alles goed?

ja het is gewoon een heel vervelend gevoel als je angstig omtrend je gezondheid bent, omdat je op sommige dingen gewoon geen controle hebt, ik heb dan ook met Aafke te doen. Omdat ze de situatie helemaal niet meester is.
"quote: Zonder reden moedervlekken gaan weghalen is onzin"

Ze hebben het bij mij weggehaald zonder op te sturen naar het lab, omdat ik er last van had. Het Had dus geen

Medische reden om hem weg te laten halen, het irriteerde mij enorm omdat hij jeukte en zeer deed.

Vind het dus geen onzin.
///
al is de

kans dat een moedervlek kwaadaardig wordt kleiner dan 1 op een miljoen.

Aafke, dit heb ik gekopieerd van internet(bovenstaande) je leest dus dat de kans erg klein is. Stel je doet mee met een loterij. En je heb eenzelfde winkans, Denk je je dan nog steeds dat jij miljonair wordt ?

Vast niet, waarom dan wel van het negatieve uitgaan ?

snap je wat ik zeggen wil ?
m
quote:swissie schreef op 20 december 2011 @ 00:46:

Goed dat je geholpen wordt Aafke!

Chicky, hoe gaat het dan verder met jou? Hoe diep was je melanoom? Heb je een controle gehad, of is je verteld dat je "genezen" bent?

Het is bij mij nooit een melanoom genoemd... Niet alle kwaadaardige moedervlekken zijn melanomen toch?

Rondom de moedervlek is nog 1cm weggesneden en dat is ook onderzocht. Hier zaten geen kwaadaardige cellen in. Geen idee hoe diep het was! En verder gaat het prima met me hoor. Hou moedervlekjes gewoon goed in de gaten.

Mijn melanoom zag er dus ook tot twee keer toe "goed" uit.

De eerste keer (20 jaar geleden) door een huisarts (nadat 2 huisartsen de vlek hadden bekeken en voor goed hadden beoordeeld). Hij zou bellen als het niet goed was. Toen ik langskwam voor controle (3 weken later) vertelde hij tussen neus en lippen door dat het melanoom was.

Mijn laatste melanoom was bij een dermatoloog. Hij heeft er goed naar gekeken met een loep, zei dat hij rustig was. Omdat ik hem weg wou hebben heeft hij hem weggehaald. Maar pas na 3 maanden omdat hij het verstandiger vond tot na de zomer te wachten.

Ik zal me mijn hele leven (wat dankzij mijn melanoom flink korter kan worden, ik kreeg op mijn 35ste een 5 jaar overlevingskans van 50%) afvragen of het allemaal minder ernstig was geweest als ik erop had gestaan dat het direct was weggehaald.Pfoe... Das heftig!
quote:Ksenija schreef op 20 december 2011 @ 22:03:

[...]

Zonder reden moedervlekken gaan weghalen is onzin.

Nee, jouw opmerkingen zijn onzin....

Btw, niet zonder reden. Zat op een vervelende plek op mijn been. Schoor m telkens per ongeluk kapot en dat is erg ongezond.

En nu ga ik je verder negeren
Aafke,laat het even allemaal over je heen komen meer kun je nu niet doen.

Als je moedervlek straks weg is gehaald dan is het verstandig om jaarlijks op controle te gaan bij een dermatoloog,mocht je moedervlek niet goed zijn dan moet je dat soieso en als je tussen door twijfeld mag je ook altijd voor extra controle langs komen.

Probeer nu van je kerstdagen te genieten.

Lieve groet van Posie.
Je hebt gelijk dat je de moedervlek laat weghalen (safety first) maar hier ook een positief bericht: zoon had pijnlijke, soms jeukende moedervlek. Weggehaald en helemaal clean. En verder sterkte met je angsten over je gezondheid. Heb nauw samengewerkt met iemand die dit ook had in combinatie met andere angsten. Uiteindelijk is ze bij de psychiater terecht gekomen, heeft anti-depressiva gekregen plus therapie en nu gaat al een hele tijd hartstikke goed. Succes!
,
..
quote:aafke2009 schreef op 27 december 2011 @ 14:16:

Vanmorgen de moedervlek laten verwijderen. Was zo klaar, alleen de verdoving was echt gemeen!!!! AUW!

Maar de arts zei dat de moederlek geen aanwijzing is voor een melanoom, maar dat ze alles op kweek zetten. Maar dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hij verwacht er niks van! (nou ja hij zei letterlijk : we zetten het weefsel op kweek, maar de kans dat er iets kwaadaadigs uitkomt is zeer klein). Nu nog 2 weken wachten op de uitslag.... maar voel me er wel wat gerustgesteld doordat hij dit weer zei.Gelukkig maar, nu weer lekker de rust proberen te bewaren en zo het nieuwe jaar in. Succes ermee.
goed nieuws!! het was een 'normale' moedervlek. geen melanoom. pfff kan weer door...
Fijn Aafke! En nu niet meer je lichaam zo bekijken op dingen en niet meer googelen etc.
Fijn Aafke, geniet ervan!
Gefeliciteerd Aafke,een goed begin voor het nieuwe jaar!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven