Dillema

21-12-2011 14:58 24 berichten
Ik heb een dillema, het is misschien iets kleins, maar ik zit er wel mee.

Het zit zo, mijn man en ik hebben 2 goede vrienden waar we regelmatig mee afspreken. Mijn zus zit daar dan ook bij omdat ze ook met hun bevriend is geraakt.

9 van de 10 x zijn we dus compleet.

Nu is het zo dat mijn zus die vrienden niet heeft uitgenodigd voor haar verjaardag en anderen (en ons) wel. Ze heeft hun dit niet laten weten en die vrienden kwamen er via via achter dat ze niet waren uitgenodigd.

Wij (mijn man en ik) wisten dit ook niet verder, ik wist wel dat ze niet zouden komen, maar niet dat ze er zelf niet van op de hoogte waren.

Gevolg: die vrienden zijn nu boos op haar en mijn man vind het ook niet netjes hoe ze dit heeft gedaan.

Ikzelf ook niet, maar het blijft wel mijn zus...

Ik voel me er nu tussen in zitten en weet niet hoe te reageren.

Ik vind zelf ook dat ze dit anders had kunnen aanpakken, dat ze even had kunnen laten weten van joh, ik vier het wel maar ik wil het klein houden. Dus vandaar dat ik het liever zo doe. Zoiets had ze kunnen doen.

Die vrienden zijn echter zo boos dat ze momenteel echt helemaal niets met haar te maken willen hebben. Hoe doe ik dat met kerst, oud en nieuw verjaardagen etc?

Heeft iemand tips in deze? Moet ik me erin gaan mengen, of zoveel mogelijk mijzelf erbuiten houden?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zou je zus melden dat ze via jou en jouw man erachter zijn gekomen en het voor de rest daar bij laten. Aan je zus en deze twee vrienden om zaken uit te spreken. Ik zou wanneer jij binnenkort iets organiseert dan ook beiden uit nodigen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je je zus al gezegd dat ze, door hen niet uit te nodigen, zichzelf nu buiten de groep plaatst? Want je moet dus nu kiezen tussen 1 zus en meerdere vrienden. Eerlijk gezegd zou zus wat mij betreft de boom inkunnen.

Verder niet mee bemoeien. Met zus andere afspraken maken zodat ze niet bij de groep komt. Jammer voor zus maar dat zijn de consequenties.

Persoonlijk vind ik dan weer, kwaad worden omdat je niet naar een verjaardagsfeestje mag.. te kinderachtig voor woorden.
Ik vind het niet normaal dat iedereen zo boos is. Zij is jarig en nodigt dus haar vrienden uit ipv jullie vrienden. Daar is toch niets mis mee? Dat ze het leuk kunnen vinden, betekent niet meteen dat zij ze ook als haar intimi hoeft te beschouwen? En kom op zeg, het gaat over een verjaardag, hoe kinderachtig kan men zijn?
quote:exces schreef op 21 december 2011 @ 15:06:

Heb je je zus al gezegd dat ze, door hen niet uit te nodigen, zichzelf nu buiten de groep plaatst? Want je moet dus nu kiezen tussen 1 zus en meerdere vrienden. Eerlijk gezegd zou zus wat mij betreft de boom inkunnen.

Verder niet mee bemoeien. Met zus andere afspraken maken zodat ze niet bij de groep komt. Jammer voor zus maar dat zijn de consequenties.

Persoonlijk vind ik dan weer, kwaad worden omdat je niet naar een verjaardagsfeestje mag.. te kinderachtig voor woorden.Nee, ik heb haar dit niet specifiek gezegd. Ik ging ervan uit dat ze het hun wel zou laten weten.
quote:nummerzoveel schreef op 21 december 2011 @ 15:06:

Ik vind het niet normaal dat iedereen zo boos is. Zij is jarig en nodigt dus haar vrienden uit ipv jullie vrienden. Daar is toch niets mis mee? Dat ze het leuk kunnen vinden, betekent niet meteen dat zij ze ook als haar intimi hoeft te beschouwen? En kom op zeg, het gaat over een verjaardag, hoe kinderachtig kan men zijn?

De reden dat zij boos zijn is dat het ook haar vrienden zijn, niet alleen die van ons. Dus ja, ze zijn een soort van intimi van haar ook.

Ja, true, het is maar een verjaardag, maar ze is zelf altijd bij die van hun en ze wil ook altijd graag overal bij zijn.

Nu is het op zich geen enkel probleem om hen niet uit te nodigen lijkt mij, maar imo had het even aangekondigd kunnen worden ipv het via via te moeten horen dat je niet bent uitgenodigd.
TO, ik zou me er niet mee bemoeien. Zij zijn jouw vrienden en zij is jouw zus. Die zou ik in jouw plaats allemaal gewoon uitnodigen op jouw verjaardag en O&N en wat dan ook. Ik vind het onnodig om maar bij voorbaat iedereen met fluwelen handschoentjes aan te pakken en allemaal apart te laten komen omdat zij onderling niet op een normale volwassen manier met elkaar om kunnen gaan.
quote:zwartezwanen schreef op 21 december 2011 @ 15:13:

TO, ik zou me er niet mee bemoeien. Zij zijn jouw vrienden en zij is jouw zus. Die zou ik in jouw plaats allemaal gewoon uitnodigen op jouw verjaardag en O&N en wat dan ook. Ik vind het onnodig om maar bij voorbaat iedereen met fluwelen handschoentjes aan te pakken en allemaal apart te laten komen omdat zij onderling niet op een normale volwassen manier met elkaar om kunnen gaan.

Helemaal mee eens.

Jij bent er niet verantwoordelijk voor wie je zus al dan niet uitnodigt.

Laten zus en vrienden het mooi samen uitpraten, dan hoef jij je gastenlijst ook niet aan te passen.
Jij doet gewoon niets, je nodigt voor ale mogelijke feestdagen uit wie je wilt en die bekijken zelf of ze de uitnodiging aannemen. Wel een stelletje kleuters trouwens.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou aan je vrienden aangeven dat ze het met je zus moeten bespreken en niet via jou. Dat jij het ook niet handig en fijn vindt hoe ze het heeft gedaan kun je eventueel nog wel melden, maar ze hebben een probleem met je zus, niet met jou en dus moeten ze het ook met je zus uitpraten. Maar zorg dat je er niet tussen komt te staan.

Voor jouw feestjes en activiteiten kun je iedereen uitnodigen, toch? Jij hebt toch geen ruzie met mensen? Laat ze het maar samen uitzoeken, allemaal volwassenen toch?
Wat een onzin! Als je je verjaardag viert, dan neem je contact op met de mensen die je wel uitnodigt. Je gaat toch niet iedereen afbellen die je NIET uitnodigt?! Ik kan echt met mijn pet niet bij dergelijke gedachtengangen, hoor. Wat vermoeiend allemaal.
En ik maar denken dat dit topic over Foekje Dillema ging...
Dus zus is bij alle verjaardagen wel aanwezig maar wil niet terugnoden. Vat ik dat goed samen? Dan snap ik best dat de vriendenclub niet zo blij is.
HVM, de mods zijn niet (meer) zo snel als het om fouten in titels verbeteren gaan.
Even ontopic; Iedereen moet lekker zelf weten wat je met je verjaardag doet. Ook je zus in dit geval. En als zij ze niet uitgenodigd heeft, nou dan niet. Dat is aan haar. Hoef jij niet tussen te gaan zitten. Dus lekker laten gaan, en die kennissen vertellen dat ze bij je zus moeten zijn, en niet bij jou...
quote:exces schreef op 21 december 2011 @ 15:29:

Dus zus is bij alle verjaardagen wel aanwezig maar wil niet terugnoden. Vat ik dat goed samen? Dan snap ik best dat de vriendenclub niet zo blij is.Ja, dat is zo. En daarom kan ik het best goed begrijpen dat ze er boos om zijn.
quote:polkadot28 schreef op 21 december 2011 @ 14:58:

Gevolg: die vrienden zijn nu boos op haar en mijn man vind het ook niet netjes hoe ze dit heeft gedaan.

Ikzelf ook niet, maar het blijft wel mijn zus...

Ze zijn boos op haar. Wat heeft jullie mening ermee te maken?

quote:Ik voel me er nu tussen in zitten en weet niet hoe te reageren.

Waarom? Dit zijn jouw zaken verder niet.

quote:Die vrienden zijn echter zo boos dat ze momenteel echt helemaal niets met haar te maken willen hebben. Hoe doe ik dat met kerst, oud en nieuw verjaardagen etc?

Niets anders als anders. Als zij een probleem met jouw zus hebben, lossen ze dat onderling maar op.

Sorry het klinkt misschien hard, maar dit is totaal niet jouw probleem. Je kan je er rot over voelen, tuurlijk, maar verder zijn dit echt jouw zaken niet. Ze lossen het onderling maar op!
Ik heb ook wel eens mijn verjaardag klein gehouden met wat familie en één vriend en één vriendin.

Vond niemand een probleem. Raar dat dit zo'n issue is bij jullie.
quote:Moonlight82 schreef op 21 december 2011 @ 15:35:

Ik heb ook wel eens mijn verjaardag klein gehouden met wat familie en één vriend en één vriendin.

Vond niemand een probleem. Raar dat dit zo'n issue is bij jullie.

Als zus bij TO was geweest, daar mensen had leren kennen en die mensen niet had uitgenodigd, was het geen punt geweest. Het punt is dat zus wél naar al die mensen toe gaat als er wat te vieren valt. En dat nu niet terug doet.

Daar zijn vrienden van TO niet blij mee.
Thanks voor alle reacties.

Ik weet dat ik me vaak teveel te druk maar om zulke dingen, maar wilde toch even weten of dat ik het zo goed zie of mij er te druk om maak.

True, lullig hoe ze het heeft gedaan. Maar inderdaad, het zijn ook niet mijn zaken. Ik moet me er gewoon niet druk om maken.

Ik zie gewoon teveel beren op de weg.

En offtopic, het moet natuurlijk DILEMMA zijn! Excuses voor het ongemak ;)
Ik zou me er ook niet mee bemoeien. Als die vrienden een beetje fatsoen hebben dan weten ze zich wel gewoon normaal te gedragen tijdens feestjes waar je zus ook aanwezig is en houden ze jou erbuiten, laat staan dat ze je dwingen om te kiezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een gezeik om niets. Jij bent haar zus. Ik vier mijn verjaardag de laatste jaren ook wel eens niet. Dan nodig ik mijn familie wel uit en vrienden niet. Als het allemaal vrienden waren had ik ergens het gevoel van achtergesteld zijn kunnen begrijpen, maar jij bent familie en zij niet. Mierenneukerds.
quote:toffifee schreef op 21 december 2011 @ 16:41:

Wat een gezeik om niets. Jij bent haar zus. Ik vier mijn verjaardag de laatste jaren ook wel eens niet. Dan nodig ik mijn familie wel uit en vrienden niet. Als het allemaal vrienden waren had ik ergens het gevoel van achtergesteld zijn kunnen begrijpen, maar jij bent familie en zij niet. Mierenneukerds.Het zijn dus inderdaad vrienden...
Niet mee bemoeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven