Gezondheid alle pijlers

Bril doet zeer

21-12-2011 21:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken heb ik een bril, een hele gave. Ben er erg blij mee, ik zie weer goed!

Alleen, sinds een paar dagen doet hij pijn achter mijn linkeroor. Ik zit de hele dag de pootjes van m'n oren af te halen, omdat het echt vervelend is. Ik ben al naar de opticien geweest om af te stellen, maar het doet nog steeds pijn. Is er iemand die er ervaring mee heeft, en wat de oplossing zou kunnen zijn?

Ook zakt hij elke keer heel langzaam van m'n hoofd. Is dit normaal?

Thanks!
Volgens mij moet je teruggaan naar de opticien. Hij is de enige die het kan bijstellen.
Terug naar de opticien! Dit heeft echt met het afstellen van je bril te maken.

Als jouw klachten pas in de loop van de dag ontstaan, pas naar de opticien gaan als je klachten hebt. Hij ziet dan ook beter wat er niet goed zit.
Gewoon nog een keer terug. Is niet ongebruikelijk hoor.
quote:NepBlond schreef op 21 december 2011 @ 21:24:

. Is dit normaal?

Thanks!

Nee natuurlijk is dit niet normaal!

Zeker terug gaan.

Ik ben ooit wel eens 3 x ofzo terug gegaan voor hij echt lekker zat.
Is het geïrriteerd? Wat bij mij hielp was smeren met vaseline of niveazalf. Je moet gewoon eelt kweken daar
Nee, geen eelt kweken! Die bril past gewoon nog niet goed dus bij laten stellen. Heel herkenbaar. Ook het afzakken. Is bij een groot montuur sneller het geval dan bij een kleintje, komt door het gewicht van de glazen.
Een montuur moet passen. Misschien zijn de pootjes te lang en moeten ze wat meer omgebogen worden? Je betaalt er dik voor hoor!
it's a big club and you ain't in it
Wat een fijne reacties! Gewoon even teruggaan dus, heel normaal blijkt. Ben nog een leek in de brillenwereld, haha! Ben al blij dat ik eindelijk gewend ben, en niet meer half van de trap kukel omdat ik de diepte niet meer kon zien.

Wat betreft groot montuur, het is een vrij grote nerd-bril. Maar, dan ga ik eventjes nóg een keer terug om te laten afstellen. Hoop dat het nog te redden valt. :D
Echt terug naar de opticien en beter laten afstellen!

Als ik dat zelf laat doen, zorg ik dat ik alijd nog een uur ofzo in de stad blijf, ik heb al een aantal maal gehad dat ik binnen die tijd merkte dat het toch nog niet 100% was, en ben dan meteen nog een keer binnengelopen.

Je hebt echt geen eelt nodig om een bril goed te laten zitten! Neussteunen, pootjes en oorsteunen moeten zo afgesteld worden dat ze geen drukpunten veroorzaken. Ook afzakken kan prima opgelost worden door een opticien.
Het enige waarbij ik naar de nive* grijp, is als ik net nieuwe neussteuntjes op mijn bril heb laten zetten. Die zijn dan zo 'droog', dat voelt helemaal niet fijn op de huid. Na een paar dagen zit er genoeg huidvet op en voelen ze weer normaal, tot dan grijp ik dan wel eens naar een beetje creme.
Ik heb geen neussteuntjes, omdat het zo'n nerd-montuur is.. Dus dan wordt de hoop op de pootjes gelegd..
Is heel normaal hoor, ben ook wel eens 3 x teruggeweest. Je betaald je blauw dus niet zomaar accepteren dat je bril niet goed zit. Je mag een bril eigenlijk niet voelem
O, bij mij was het dan wat anders.. Mijn bril zat écht niet te strak, maar had toch een pijnlijke jeuk achter mn oor.

Maar hiermee zou ik idd gewoon naar de opticien! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven