kinderen en inkomen.

21-12-2011 21:13 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoeveel ik zal verdienen als ik minder zal gaan werken i.v.m een kindje in de toekomst.

Maar dan zit ik rond de ¤750, waar we dan de boodschappen, kleding, benzine en evt. kinderopvang van moeten betalen.

Mijn vriend verdient +- ¤1600, maar dat gaat eigenlijk bijna allemaal op aan de vaste lasten. (die met een komst van een baby uiteraard hoger worden)

Ik vind dit niet erg veel!

Hoe doen jullie dat? Is het inkomen vergelijkbaar, of wat hebben jullie om mee rond te komen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ik moet intern nog een cursus volgen en dan ga ik in loon nog wat omhoog, hoeveel dat is weet ik nog niet.

Ik kijk het gewoon nog even aan, als er niet veel verandert dan moet ik maar eens verder gaan kijken.

En ik zal volgende week mijn administratie eens goed onder de loep nemen .
Is het hypotheekbedrag trouwens bruto of netto wat je noemt? Krijg je jaarlijks de hypotheekrente terug?
¤1600 per maand aan vaste lasten is met jullie inkomsten wel aan de hoge kant vind ik.

Ben je niet bang dat wanneer je op jouw leeftijd maar 3 dagen gaat werken dat je dan blijft hangen in dit salaris? Ik merk namelijk dat bijna al mijn vriendinnen, familieleden en collega's helemaal niet meer gaan werken of een beter betaalde baan krijgen als de kinderen naar (de middelbare) school gaan, om uiteenlopende redenen. Het kan natuurlijk wel, meer geld gaan verdienen als de kinderen naar school gaan maar ik zie het om me heen dus echt zelden gebeuren.

De vrouwen die wel meer zijn gaan verdienen hadden tijdens de babytijd al een baan met groeimogelijkheden. Vaak moet je voor een baan met groeimogelijkheden wel 4 dagen werken, er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Mijn man en ik werken beide 4 dagen in de week en ons zoontje doet het hartstikke goed op het KDV.
en de alles-in-één polis is - zelfs met pakketkorting - echt niet de goedkoopste hoor! Ik zou als eerste gaan uitzoeken wat je niet persé nodig hebt, dus abonnementen, boodschappen van A-merken, kleding van bepaalde merken... Echt even met de bezem erdoor en dan kijken wat je daadwerkelijk overhoudt.
Let's have tea...
Ik ben ook vooral verbaasd dat ze met dat inkomen dat bedrag aan hypotheek kunnen krijgen.

Ik neem aan de die 700 netto is? Dat vind ik dan best fors, ons inkomen is ruim meer dan dat TO en onze hypotheekbedrag is ongeveer hetzelfde.
Ja, dat krijgen we terug, mijn vriend zegt net dat we net iets boven de ¤600 zitten met wat we uiteindelijk zelf betalen voor de hypotheek. Ik zat er iets boven. Ik moet eerlijk zeggen, dat hij hier meer kijk op heeft. Maar ik ga alles even onder de loep nemen.

Zijn baan is op het moment ook niet meer veilig, allemaal afwachten. Bah.
Ik zou inderdaad die 1600 euro helemaal uitpluizen, het si echt heel veel.

En ook al moet je 60 km reizen, vaak is OV toch goedkoper.

Ik moet 20 km reizen en fiets elke dag heen en weer, het is wel 40 km per dag, maar ik blijf lekker dun en reis gratis heen en weer. Bij regen neem ik het OV wat ook een prima verbinding heeft.

(Of je partner neemt het OV. Ik kan me in NL bijna niet voorstellen dat je allebei 60 km ver van je werk woont EN daar allebei een auto voor nodig hebt). Als daar die 1600 euro helemaal vandaan komt loont het om dichterbij te wonen.

En als je nog echt jong bent zou ik toch wachten op financieel betere tijden voor een kindje (alles bij elkaar erg duur!)
1600 vast lasten zit je zo aan.

Gewoon meer blijven werken, je kinderen willen als het even kan later ook studeren.
quote:zusenzoo schreef op 21 december 2011 @ 22:10:

1600 vast lasten zit je zo aan.

Gewoon meer blijven werken, je kinderen willen als het even kan later ook studeren.Eens, ¤1600 is op zich helemaal niet gek, onze vaste lasten liggen hoger. Maar dan is het wel lekker als je ook een wat meer inkomsten hebt. Als is het wel zo dat hoe meer inkomsten je hebt, hoe meer je moet inleveren als je een kindje krijgt. Onze baby kost alleen al aan inkomstendelving en kinderopvangkosten ons maandelijks ongeveer ¤1800. Moest wel even aan dat bedrag wennen hoor.
Waarom vind iedereen die vaste lasten zo hoog?

700 hypo

250 zorgverzekering

150 eneco

100 telefoons

100 verzekeringen (alle)

internet 20

tv 17

auto's 150

Benzine 150

Dan ben je eral overheen
Neem al je abonnementen eens onder de loep.

Heel veel zaken kun je allemaal via internet lezen/volgen.

Krant eruit, televisiegids eruit, magazines die je een keer leest eruit. Scheelt al heel veel.

Vervolgens eventuele telefoonabonnementen weg doen en vervangen door een prepaidkaart. Scheelt op jaarbasis ook al veel. 20 euro per maand lijkt dan wel niet veel voor iets, maar als je het vermenigvuldigt met 12, lijkt het toch al heel wat anders....
Ik vind ze laag , teken er zo voor.
Op zich zijn de vaste lasten niet hoog, maar voor dit salaris wel
Zo zijn wij ook begonnen, inmiddels verdienen wij beide meer en gaat er dus ook weer veel meer uit.

Moet echt wel lukken hoor!
quote:zusenzoo schreef op 21 december 2011 @ 22:17:

Ik vind ze laag , teken er zo voor.Ik ook maar dan wel zonder iets in te leveren he
Ik vind 1600 euro aan vaste lasten exclusief boodschappen echt enorm veel op het salaris van TO en haar vriend. Wij komen er trouwens niet eens aan, maar geven weer meer uit aan variabele zaken en boodschappen.
quote:zusenzoo schreef op 21 december 2011 @ 22:19:

Zo zijn wij ook begonnen, inmiddels verdienen wij beide meer en gaat er dus ook weer veel meer uit.

Moet echt wel lukken hoor!Maar dan moet je wel voorwaarden scheppen om meer te kunnen gaan verdienen dus. Met drie dagen in de week werken doe je dat niet. In theorie kan het wel maar in de praktijk zie ik dat zelf dus zelden.
Wij hebben het zelfs gedaan met kinderen en ik werkte ook maar 3 dagen, nu ze groter zijn werk ik weer meer, aangezien ze nu ook meer kosten en man is gewoon ook enorm gestegen in inkomen.

Wij hadden een brutohypotheek van 1200 bij 2000 loon.

Hoe wij dat ooit gedaan hebben met 2 kleine kinderen vraag ik mij af.
quote:zusenzoo schreef op 21 december 2011 @ 22:30:

Wij hebben het zelfs gedaan met kinderen en ik werkte ook maar 3 dagen, nu ze groter zijn werk ik weer meer, aangezien ze nu ook meer kosten en man is gewoon ook enorm gestegen in inkomen.

Wij hadden een brutohypotheek van 1200 bij 2000 loon.

Hoe wij dat ooit gedaan hebben met 2 kleine kinderen vraag ik mij af.Op de een of andere manier ga je steeds meer uitgeven naar mate er meer binnenkomt
quote:janine82 schreef op 21 december 2011 @ 22:04:

wat doe je dan voor werk flower?Als je het niet heel erg vindt, geef ik daar liever geen antwoord op (herkenbaarheid).
Maar Zusenzoo, jullie hadden wellicht wel de voorwaarden voor een hoger inkomen al geschept, dmv opleidingen voor een branche waarin je met die opleidingen ook kunt groeien.

Wow zo'n hypo bij zo'n inkomen, those were the days... dat kan nu natuurlijk niet meer, en in veel gevallen is dat maar goed ook, al ken ik legio situaties waarin dat wel prima werkte hoor, mijn eigen bijvoorbeeld.
iki vind 1600 ook niet zo hoog hoor aan vaste lasten, maar met het inkomen wat jullie hebben wel!!

Wij hebben een nettto inkomen van ongeveer 3250 gezamenlijk (ik werk in de zorg dus het varieert) en ik werk 21 uur per week, mijn man 36. We hebben een kleintje, dus kdv. echter we krijgen ook hypotheek rente aftrek terug en kdv toeslag. als ik dat mee reken in de gehele berekening dan houden we ongeveer 1250 over in de maand voor boodschappen , benzine en ov chipkaart. ik reserveer altijd 100 euro per week voor boodschappen, dus dat is ongeveer 450 per maand ( zit alles bij in , luiers, roken , schoonmaak middelen etc) 175 voor benzine en ongeveer 100 voor het ov (de ene maand is het bv maar 50 euro) dat is bij elkaar dus 725 en dan houdt ik 525 over om van te sparen. ik vind het bedrag wat je overhoudt als alle vaste lasten er af zijn, erg weinig!
Die 1600 euro vaste lasten vind ik niet zo extreem hoog, wel vergeleken met het inkomen maar als bedrag sec, niet. Wij zitten op 1200 en daar zit dan wel heel veel in (bruto hypotheek, alle verzekeringen, abonnementen, 1 tank benzine per maand (= wat we ongeveer verbruiken), giften, sparen voor de kinderen, telefoonabonnementen, wegenbelasting, OZB, energierekening, kosten kinderopvang, schoolkosten zoon, overblijfkosten, etc). Als je een wat hogere hypotheek hebt, zit je volgens mij al snel een paar honderd euro hoger.

Kimmik, je bent nog niet zwanger begrijp ik? Ik zou dan zeker eerst proberen om wat meer inkomen te gaan genereren. Want anders lijkt het toch echt wel krap te gaan worden.
Ik vind 1600 euro vaste lasten niet hoog maar dat is omdat die van ons ruim 2 keer zo hoog zijn. Ons inkomen is daar dan ook naar. Daarvoor werken we bovendien allebei fulltime.

Wij hebben 5 kinderen en ik weet niet of ik die gekregen zou hebben als we geen goed inkomen hadden gehad. Kinderen hebben vind ik heerlijk maar een beetje leuk leven daarnaast vind ik ook een vereiste. Ik leef niet alleen maar voor mijn kinderen.

Als ik jou was ging ik een tijdje van dat bedrag dat je noemt leven. Dan zet je alles wat je overhoudt op een spaarrekening, moet je wel even een realistische berekening maken (dus inclusief kinderbijslag, wat je kwijt gaat zijn aan opvang enz...).
Mijn hypotheek is 390 euro netto, dus dat scheelt 210 euro met jouw hypotheek, maar mijn lasten zijn in totaal 1100 euro. Dat scheelt 500 euro met jouw overige lasten. Ik zou je overige lasten eens goed onder de loep nemen.

We wonen in een poortwoning, dus we stoken behoorlijk, maar als nog komen we op 1100 euro. En onze inkomens liggen ook nog een stuk hoger, ik vind 1000 euro netto voor 24 jaar behoorlijk weinig, ik zou dat als eerst aanpakken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven