Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking

22-12-2011 07:24 11 berichten
Ik móet vandaag urine inleveren bij de

huisarts om te testen of ik blaasontsteking heb maar nu ben ik het net vergeten op te vangen mag het ook niet met de 2e plas over 20 min ofzo?
Alle reacties Link kopieren
ja hoor!! er wel even bij vermelden.
Ik heb de laatste tijd ook regelmatig last van blaasontsteking. Wat ik nu drink helpt mij enorm, is bronwater met cranberry van de Lidl. En idd een plas inleveren kan ook op het moment van, meestal ga ik bij de dokter naar het toilet. Op het papier kan je schrijven wellke urine het is.
Ja hoor, als het echt een ontsteking is, dan zien ze het in de tweede plas ook wel.

Sterkte ermee!
Oeh blaasontsteking, heel pijnlijk. Maar dat kunnen ze in de 2e plas ook zien. Wel even melden wanneer je het inlevert.

Ik dronk ook wel thee getrokken van jeneverbessen tegen de blaasontsteking. dat mocht maar met mate (1 kop per dag ofzo) maar hielp wel.
Hier ook zo iemand met een bijna chronische blaasontsteking..

Ik probeer elke dag een cranberry pil te nemen, zo veel mogelijk te drinken, meteen te plassen na de seks en bij het aan voelen komen meteen een paar liter cranberry sap tot me te nemen.

Toch blijft het elke keer terug komen.. Iemand nog andere goede tips?
En TO, in een tweede of derde plas kunnen ze het als het goed is ook nog zien.
quote:Onzinvol schreef op 22 december 2011 @ 09:16:

Hier ook zo iemand met een bijna chronische blaasontsteking..

Ik probeer elke dag een cranberry pil te nemen, zo veel mogelijk te drinken, meteen te plassen na de seks en bij het aan voelen komen meteen een paar liter cranberry sap tot me te nemen.

Toch blijft het elke keer terug komen.. Iemand nog andere goede tips?

Als de E-coli bacterie bij jou de oorzaak is van blaasontsteking wat bij 85 % van gevallen is,probeer dan D-Mannose.Het is een monosacharide en hecht zich aan de E-coli bacterien die voor de ontsteking zorgen (niet aan andere bacterien).En met het plassen ze zo uit het lichaam verwijdert.Het werkt tot 50x effectiever dan cranberry.

Vreemd genoeg zijn er nog niet veel drogisten die het verkopen.Wel in combinatie met iets anders bv Blasecare.Anders even googelen en via internet bestellen,Succes!
Hey Lord,don't ask me questions
Hier nog een ervaringsdeskundige m.b.t. blaasontsteking. Had er zeer regelmatig last van met 2 nierbekontstekingen, ziekenhuis opnamen en resistent voor X aantal antibiotica tot gevolg. Van de apotheek kreeg ik toen de tip om cranberry pillen net voor het slapen gaan te nemen. Neem je deze overdag dan plas je de werkbare stoffen te snel uit. Doe je het voor het slapen gaan, dan blijft het langer in je blaas. Sindsdien heb ik geen blaasontsteking meer gehad. Misschien het proberen waard.
Hier ook een ervaringsdeskundige. Begin van dit jaar 4 keer achter elkaar blaasontsteking gehad. Paar jaar hiervoor niet, maar toen ik jong was had ik er ook erg vaak last van.

Uiteindelijk heb ik D Mannose gevonden, dit heeft mij erg geholpen. In het begin nam ik elke dag een schepje. Later alleen als ik het aan voelde komen.

Overigens wel in combinatie met, zoals Robin4ever noemt, Blasecare.

Ik heb geen enkele keer last gehad sindsdien.

Gebruik het nu ook niet meer, nog wel de Blasecare.

Ik heb de D Mannose via internet besteld, weet niet meer waar, maar met googelen kom je aardig ver.
Thanks voor de tips! Die D Mannose kwam ik idd al tegen op internet, misschien dus toch het proberen waard. En ik neem de cranberry pillen inderdaad ook vaak overdag, zal ze 's avonds nemen om te zien of dat een beter werking heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven