Geld & Recht alle pijlers

tas binnen 3 weken kapot, pinbewijs?

22-12-2011 11:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog geen 3 weken geleden heb ik een tas gekocht. Nu is gisteren de gesp er af gesprongen waardoor de tas niet meer dicht kan en er niet meer zo mooi uitziet. Ik vind 3 weken echt te snel. Helaas had ik de bon en het plastic tasje in mijn auto liggen en die is vorige week gestolen (ja het is een fijne week ). Ik heb de tas betaald via pinnen. Als ik via internetbankieren die transactie uitprint is dat dan genoeg bewijs?
Gewoon proberen!
Het gaat om een klacht, en dan geldt een pinafschrift als bewijs van aankoop.
Daar is toch zo'n reclamecampagne van geweest, van zo'n jochie die terug ging met zijn kapotte auto en die ook geen kassabon meer had, maar wel het pinbewijs?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
volgens mij wel.
iets geheel anders maar heb eens een jas geruild, geen bon meer, maar men vroeg of ik had gepind en als dat zo was kon ik het uitprinten en kreeg het geld terug, wat ook gebeurde
Oké hartstikke fijn, dan neem ik dat mee. Bedankt allemaal!
Je kan zeker weten een printje van internetbankieren laten zien, doe ik ook vaak moeten ze ook accepteren
Om te ruilen heb je eenkassabon nodig en dan nog is het een gunst geen recht. Maar aangezien jij niet van plan was om te ruilen kunnen ze niet van jou verwachten dat je de kassabon bewaart.

De winkel is verplicht om een deugdelijk produkt te leveren.

Aangezien jouw tas nu al stuk is moet je of een nieuwe tas krijgen of je geld terug. Ook als je geen bon meer hebt.

Pin bewijs is dus zeker voldoende bewijs.

Waarschijnlijk doet de winkel totaal niet moeilijk maar zowel laat je niet afschepen! Je hebt recht op een nieuwe tas en als ze die niet kunnen geven je geld terug of ze mogen het op hun kosten laten maken.
quote:sugarmiss schreef op 22 december 2011 @ 12:07:

Om te ruilen heb je eenkassabon nodig en dan nog is het een gunst geen recht. Maar aangezien jij niet van plan was om te ruilen kunnen ze niet van jou verwachten dat je de kassabon bewaart.

De winkel is verplicht om een deugdelijk produkt te leveren.

Aangezien jouw tas nu al stuk is moet je of een nieuwe tas krijgen of je geld terug. Ook als je geen bon meer hebt.

Pin bewijs is dus zeker voldoende bewijs.

Waarschijnlijk doet de winkel totaal niet moeilijk maar zowel laat je niet afschepen! Je hebt recht op een nieuwe tas en als ze die niet kunnen geven je geld terug of ze mogen het op hun kosten laten maken.

Dit is precies andersom, je hebt er recht op dat ze m op hun kosten laten repareren en pas als dit niet kan naar jouw tevredenheid, dan heb je recht op een nieuwe of geld terug.

De winkel mag dus eerst proberen om je tas te repareren voor je een nieuwe krijgt.
Ik heb weleens gehad, dat ik geen bon meer had. Maar wel de precieze datum van de pin transactie. Konden ze zo een kopie bon uitprinten. Daarom vind ik het zo fijn met pin te betalen. Raak vaak bonnen kwijt en moet best vaak gebruik maken van mijn garantie-rechten.
Wij hebben laatst een hele discussie bij de Dixons gehad. We hadden een speakersetje gekocht, mee op vakantie genomen en daar bleek ie niet op batt. te werken. Teruggegaan zonder bon maar mét pinbon. Op die pinbon stond alleen geen product vermeld. Het werd niet geaccepteerd (je kunt die set overal gekocht hebben) en we konden met ons kapotte setje weer naar huis. Wel balen want was een duur ding. Hoop dat jij meer geluk hebt!
Wat nike zegt heb ik bij jack & Jones gehad. Broek van mijn zoon scheurde na een week of 5, de bon had ik niet meer. Maar met een kopie van mijn rekeningafschrift waar de pintransactie op stond vermeld, hebben zij een duplicaatbon uit het systeem weten te halen en kreeg ik gewoon netjes een nieuwe broek.
Ik had na 6 weken dat de naden van een pip-tas loslieten. Ik heb toen met mijn rekeningafschift ook de tas kunnen ruilen.

(nu is er weer een stiksel los maar minder erg dus binnenkort maar naar de schoenmaker)
Ik heb twee jaar geleden een koptelefoon gekocht waar na negen maanden een raar vervormd geluid uitkwam. De winkel gaf aan dat een afschrift voldoende was. Ik denk dat die transacties ook ergens in hun systeem moeten staan. Het excuus dat je het ook ergens anders gekocht kan hebben is dan bull.... Een winkel met een beetje service gaat daar echt niet moeilijk over doen, vooral als het gaat om goede producten. Die kunnen zij naar de fabrikant terugsturen.
Winkels moeten inderdaad een goed werkend product leveren. Als een product sneller kapot gaat dan je er van mag verwachten (een tas hoort niet met 3 weken al stuk te gaan) kan je zelfs zonder bewijs zoals kassabon oid terug gaan naar de winkel. Maar als je en bewijs hebt zoals een uitdraai van je bank zou ik die wel meenemen. Hoe dit verder precies zit weet ik niet zo, recht of gunst maar in ieder geval terug gaan naar de winkel en zoals eerder gezegd, laat je niet zomaar wegsturen!
Oh er staat iets over op de consuwijzer, hieronder alvast het belangrijkste en voor de rest raad ik je aan het artikel te lezen.

Wel een recht zo te zien dus.

Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?

Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. De verkoper moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Misschien is het handig om de algemene verkoopvoorwaarden van een winkel eens te lezen. Want sommige dingen die hierboven staan kloppen niet.

Meestal staat dit ook gewoon op internet.

Maar proberen en lief kijken kan altijd :}
Ja en?
Ik zou eerst naar de winkel gaan met je dagafschrift; als het een beetje normale winkel is, zorgen ze dat het in orde komt.

Als ze moeilijk doen, is je situatie als volgt: je hebt recht op een product dat doet waarvoor het verkocht is gedurende de tijd die je daarvan mag verwachten. Dat heet het conformiteitsbeginsel. Als dat niet zo is, moet je de verkoper de kans geven om het in orde te maken (repareren) als ze dat niet doen kun je de koop ontbinden (geld terug). Als er in de algemene voorwaarden van de winkel iets ander staat, is dat niet geldig. Sowieso is de toepasselijkheid van algemene voorwaarden discutabel als je niet voor de koop op die voorwaarden bent gewezen.

Aankoopbewijs dient alleen om aan de te tonen dat je de tas daar hebt gekocht en wanneer dat was. Dagafschrift is dan net zo goed als kassabon, en ze mogen niet bepalen dat ze alleen een kassabon accepteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven