Daten met meerdere mensen

21-12-2011 22:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele weken ben ik ook begonnen met daten via een datingwebsite. Ik vind het best leuk en valt mij niet tegen.

Inmiddels heb ik met drie verschillende mannen een date gehad, ben niet zo van het lange mailen en spreek liever snel af. Twee van deze drie waren leuk en met een heb ik nog een date gehad en die ander heb ik zelfs al drie keer gezien.

Wat ik mij afvraag is of meerdere mensen dat doen hier, daten met meerdere mensen en of je dit ook gewoon tegen je dates verteld en wanneer stop je met het hebben van meerdere verschillende dates?

Ik merk dat ik het allemaal vrij lastig vind..
Het ligt er denk ik aan wat je zoekt, en wat hij zoekt.

Ik vind het wel kunnen. Vind dat je dat ook gewoon moet kunnen zeggen.

Maar als je hoopt op een serieuze relatie, zou ik wel op een gegeven moment de knoop doorhakken. Dat je niet eerst met de één en dan met de ander in bed ligt, zegmaar.

(geen idee wat je zoekt en hoe snel je een stap verder gaat - even bij wijze van spreken)
ik date ook en idd zolang er geen exclusieve afspraken gemaakt zijn ben ik (en ook hij) vrij om te doen en laten wat ik wil.zodra eea echt serieus, wordt ga ik voor 1 persoon.dan mogen de anderen op de reservebank ik ben hier ook eerlijk en open in.
Doen waar je je goed bij voelt. Een voor een is makkelijker maar een stuk langzamer. Meerdere tegelijk dan moet je wel nuchter zijn.

Ben je serieus gek op iemand, zou ik de rest even laten vallen.
Het ligt helemaal aan jezelf of je het hen verteld, je bent vrij om te daten met wie je wil en hoe vaak. Ik vind dat je in zo'n beginstadium aan niemand verantwoording schuldig bent.
Of het kan weet ik niet, ik weet wel dat ík het niet kon. Nou sprak ik ook altijd pas af na een redelijk mail- en belperiode dus was er vaak al een dikke klik tegen de tijd dat er een ontmoeting kwam. Ik voelde me er zelf erg onprettig bij om dat met meerdere mannen tegelijk te doen en heb dat dan ook nooit gedaan.
Ik ben toch wel blij om deze reacties te lezen, want voelde mij toch een beetje schuldig. Daten is ook gewoon daten en nog geen commitment. Lastig is het wel een beetje. Het voordeel van met meerdere mensen afspreken is wel dat althans ik dan heel nuchter blijf en niet te snel in een halve relatie terecht kom.

Mocht het met 1 iemand heel serieus worden dan stop ik uiteraard gelijk met de ander..
Tsja, is een lastige issue. Als je met meerderen dat, ga je het hun dan ook vertellen? Mijn ervaring (met vrouwen) is dat de meesten het niet leuk vinden als je vertelt dat je met anderen date. Ze vinden het leuker om te horen dat zij de enige zijn. Je kunt het dan maar beter gewoon niet vertellen als er niet expliciet om gevraagd wordt, en snel je keuze maken!
Tja, het is alsof je meerdere schoenen past: deze zit niet zo lekker, doet u mij die andere maar.

Ik weet niet, vind het zelf niet kunnen om zo met mensen om te gaan. Ik date zelf altijd met 1 tegelijk en als dat niets blijkt te zijn ga ik verder naar de volgende. Wel zo netjes.
Thijs daar heb je gelijk in. Ik zou het ook niet zo leuk vinden om te horen dat de mannen ook nog met andere daten. Ik vraag er dus ook niet na, nog niet. Wel als het wat serieuzer gaat worden.

Boebele eigenlijk vind ik het dus ook niet kunnen, dat is een beetje het dubbele eraan.
Als je met meerdere mensen tegelijk date zou ik het ze wel eerlijk vertellen. En dan kunnen zij natuurlijk ook gewoon met meerderen tegelijk daten, dat spreekt voor zich. Alleen loop je dan wel het risico dat iemand zich minder 'speciaal' gaat voelen, en daardoor wellicht ook minder interesse in jou krijgt.
Dat is dus de pest, de meeste mensen vertellen het niet en willen gewoon een beetje rondkijken. prima, maar dat kan best kwetsend zijn. Niet als je zomaar date, maar wel als het serieuzer wordt en er al het 1 en ander gebeurd is in bed.
Ja, daarom kun je dat bed dus beter even uitstellen. (Tenzij je het gewoon ook goed vind als het maar van korte duur is.) Haakt de man af dan weet je het ook wel. Als het echt is de belangstelling dan blijft ie wel belangstelling houden.

Probleem kan dan worden dat je niet weet dat je allebei gerichte belangstelling hebt. Zo heb ik contact gehad met een man en dat duurde ruim een jaar. Hebben we allebei erg wel van genoten.

Maar het is even (? hoe lang) afwegen. Blijft erg lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven