Per ongeluk gestolen
donderdag 22 december 2011 om 14:58
Net nog even naar de supermarkt geweest voor avond eten en wijn.
Geen mandjes meer, dus ik leg de spullen in het netje van de kinderwagen.
Ook had ik 2 flessen brut, en fles canei en 1 fles port.
Die heb ik onderin de kinderwagen gelegd.
Maar dat was ik dus helemaal vergeten op de band te leggen!
Bij thuiskomst vind ik de flessen drank nog onderin de kinderwagen.
Oeps!!
Ik ben terug gegaan naar de supermarkt en heb ze het verhaal uitgelegd en de flessen alsnog afgerekend.
Nu kreeg ik dus een hele preek van de bedrijfsleider dat ik voortaan nooit meer de winkel in mag zonder mandje!
( die moet ik dan maar bij de kassa vandaan pakken )
En als ze ooit nog eens zien dat ik spullen in de kinderwagen leg, ben ik niet meer welkom.
Nou ja zeg!!
Ik schaamde me al verschrikkelijk, ben netjes terug gegaan, en dan doen ze zo lelijk.
Ik ga voortaan wel ergens anders mijn boodschappen doen.
Hebben jullie weleens perongeluk iets ''gestolen''?
Geen mandjes meer, dus ik leg de spullen in het netje van de kinderwagen.
Ook had ik 2 flessen brut, en fles canei en 1 fles port.
Die heb ik onderin de kinderwagen gelegd.
Maar dat was ik dus helemaal vergeten op de band te leggen!
Bij thuiskomst vind ik de flessen drank nog onderin de kinderwagen.
Oeps!!
Ik ben terug gegaan naar de supermarkt en heb ze het verhaal uitgelegd en de flessen alsnog afgerekend.
Nu kreeg ik dus een hele preek van de bedrijfsleider dat ik voortaan nooit meer de winkel in mag zonder mandje!
( die moet ik dan maar bij de kassa vandaan pakken )
En als ze ooit nog eens zien dat ik spullen in de kinderwagen leg, ben ik niet meer welkom.
Nou ja zeg!!
Ik schaamde me al verschrikkelijk, ben netjes terug gegaan, en dan doen ze zo lelijk.
Ik ga voortaan wel ergens anders mijn boodschappen doen.
Hebben jullie weleens perongeluk iets ''gestolen''?
donderdag 22 december 2011 om 15:01
Lullig van die bedrijfsleider.
En ja, 't is mij laatst overkomen. Ik had m'n boodschappentas in de boodschapppenkar staan, en daar was iets ondergeschoven.
Ik kwam er buiten achter toen ik alles in m'n fietstassen aan 't proppen was, en ik ben toen weer naar binnen gelopen. Maar ik kreeg geen preek!
En ja, 't is mij laatst overkomen. Ik had m'n boodschappentas in de boodschapppenkar staan, en daar was iets ondergeschoven.
Ik kwam er buiten achter toen ik alles in m'n fietstassen aan 't proppen was, en ik ben toen weer naar binnen gelopen. Maar ik kreeg geen preek!
donderdag 22 december 2011 om 15:02
Ja, dat is mij ook wel eens overkomen.
Zelfs wel eens met een kratje bier dat op de kar stond en niet door de cassiere aangeslagen was.
Netjes van je om terug te gaan.
De reactie van de bedrijfsleider is wel achterlijk inderdaad.
Je komt er speciaal voor terug en dan krijg je zo'n reactie. Kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om daar terug te gaan.
Hoe heb je gereageerd?
Zelfs wel eens met een kratje bier dat op de kar stond en niet door de cassiere aangeslagen was.
Netjes van je om terug te gaan.
De reactie van de bedrijfsleider is wel achterlijk inderdaad.
Je komt er speciaal voor terug en dan krijg je zo'n reactie. Kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om daar terug te gaan.
Hoe heb je gereageerd?
Nee is mij (gelukkig) nog niet eerder gebeurd.
Maar vind de reactie van de bedrijfsleider behoorlijk vreemd. Wat een gekke kerel (ervan uitgaande dat het een man is). Jij gaat netjes terug en legt de situatie uit en dan krijg je ook nog een preek. Heb je meneertje bedrijfsleider niet heel raar aangekeken en gezegd wat jij er allemaal van vond? Geloof namelijk niet dat ik me nog in had kunnen houden als iemand meent zo belachelijk tegen me te moeten 'preken'.
Dat was je vraag niet, sorry;).
Maar vind de reactie van de bedrijfsleider behoorlijk vreemd. Wat een gekke kerel (ervan uitgaande dat het een man is). Jij gaat netjes terug en legt de situatie uit en dan krijg je ook nog een preek. Heb je meneertje bedrijfsleider niet heel raar aangekeken en gezegd wat jij er allemaal van vond? Geloof namelijk niet dat ik me nog in had kunnen houden als iemand meent zo belachelijk tegen me te moeten 'preken'.
Dat was je vraag niet, sorry;).
donderdag 22 december 2011 om 15:03
Als ze willen dat je de mandjes gebruikt moeten ze er ook staan, ik moet dat in mijn vaste supermarkt ook altijd bij de kassa de mandjes halen, vaak ter ergernis van de wachtenden in de kassa. Dus taak van de super om de mandjes klaar te hebben staan!!
Wat een overtrokken reactie zeg... je had ook weg kunnen blijven (netjes van jou!) met onbetaalde flessen.
Wat een overtrokken reactie zeg... je had ook weg kunnen blijven (netjes van jou!) met onbetaalde flessen.
donderdag 22 december 2011 om 15:04
Zou ook ergens anders boodschappen gaan. Foutje maken is menselijk toch? En je geeft het toe, pff, hij zou willen dat al zijn klanten zo eerlijk waren. Ik ga meestal naar de AH waar je zelf kunt scannen, dan kan ik het meteen onder in de kinderwagen leggen en hoef ik het er niet bij de kassa uit te halen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 22 december 2011 om 15:04
Ja. Ik had laatst een bestelling bij de bakker die opgehaald moest worden, en daar kocht ik nog even twee losse dingen bij. Is alleen de bestelling afgerekend.
Ik realiseerde me dat terwijl ik halverwege onderweg naar huis was en ik ben in tegenstelling tot jij niet teruggekeerd. Ik vind dus niet dat jij gestolen hebt, omdat je eea hebt rechtgezet. Ik niet, dus dit gaat meer voor mij op.
De reactie van de manager vindt ik stuitend en niet getuigen van enig besef van omgangsvormen. Het was uitermate netjes en coulant van je om terug te keren uit eigen beweging en alsnog af te rekenen. Ik zou de meneer in kwestie ook hebben gemeld dat het mij vrij had gestaan niet terug te keren en dat ik van deze reprimande, na het betuigen van spijt en voldoen van de rekening, niet gediend zou zijn.
Overigens: wij hadden eens na een bijzonder uitgebreid saunabezoek bij het in de auto stappen het idee dat de rekening wel laag was. Bleek de entree maal twee niet meegerekend te zijn. Toch 60 euro, op een bedrag van rond de 200,-. Ik ben weer naar binnengelopen en heb er melding van gemaakt. Men reageerde hier erg netjes en blij met de goede omgangsvormen, en wat niet had gehoeven: er werd alsnog maar 1 entree in rekening gebracht omdat men het zo netjes en eerlijk van mij vond. We kwamen sowieso al graag in dat complex, en de gastvrijheid en netheid daar was alleen nog maar nóg een extra kaars op de taart. Zo kan het dus ook....
Ik realiseerde me dat terwijl ik halverwege onderweg naar huis was en ik ben in tegenstelling tot jij niet teruggekeerd. Ik vind dus niet dat jij gestolen hebt, omdat je eea hebt rechtgezet. Ik niet, dus dit gaat meer voor mij op.
De reactie van de manager vindt ik stuitend en niet getuigen van enig besef van omgangsvormen. Het was uitermate netjes en coulant van je om terug te keren uit eigen beweging en alsnog af te rekenen. Ik zou de meneer in kwestie ook hebben gemeld dat het mij vrij had gestaan niet terug te keren en dat ik van deze reprimande, na het betuigen van spijt en voldoen van de rekening, niet gediend zou zijn.
Overigens: wij hadden eens na een bijzonder uitgebreid saunabezoek bij het in de auto stappen het idee dat de rekening wel laag was. Bleek de entree maal twee niet meegerekend te zijn. Toch 60 euro, op een bedrag van rond de 200,-. Ik ben weer naar binnengelopen en heb er melding van gemaakt. Men reageerde hier erg netjes en blij met de goede omgangsvormen, en wat niet had gehoeven: er werd alsnog maar 1 entree in rekening gebracht omdat men het zo netjes en eerlijk van mij vond. We kwamen sowieso al graag in dat complex, en de gastvrijheid en netheid daar was alleen nog maar nóg een extra kaars op de taart. Zo kan het dus ook....
donderdag 22 december 2011 om 15:07
donderdag 22 december 2011 om 15:11
quote:timeout schreef op 22 december 2011 @ 15:07:
Hij stond verschrikkelijke stennis te schoppen in de winkel.TO, jij bent echt te lief geweest hoor! Ik zou inderdaad een brief sturen naar de leidinggevende van de bedrijfsleider (rayonmanager, regiomanager oid) en deze situatie uitleggen. Is toch te gek dat jij zo behandeld word in een supermarkt?
Hij stond verschrikkelijke stennis te schoppen in de winkel.TO, jij bent echt te lief geweest hoor! Ik zou inderdaad een brief sturen naar de leidinggevende van de bedrijfsleider (rayonmanager, regiomanager oid) en deze situatie uitleggen. Is toch te gek dat jij zo behandeld word in een supermarkt?
donderdag 22 december 2011 om 15:11
donderdag 22 december 2011 om 15:12
Inderdaad een belachelijke reactie van die bedrijfsleider! Ik denk dat hij pissig was omdat het het personeel niet opgevallen is dat jij nog meer spullen bij je had die ook afgerekend hadden moeten worden. Toen ik (in een héél ver verleden) nog achter de kassa zat moesten we er altijd goed op letten dat er niets meer in karretjes/onderop kinderwagens achterbleef. Maar dat moet hij niet op jou afreageren, daar moet hij zijn personeel op aanspreken!
Ik vind het van jou alleen maar netjes dat je bent teruggegaan, ik denk dat er genoeg mensen zijn die het een leuk meevallertje zouden vinden.
Ik vind het van jou alleen maar netjes dat je bent teruggegaan, ik denk dat er genoeg mensen zijn die het een leuk meevallertje zouden vinden.