Zo moe dat....

22-12-2011 17:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo moe:

- dat de kliko's al 3 dagen leeg buiten staan

- ik mijn bril vanmorgen maar op heb gezet omdat lenzen teveel gedoe waren

- dat ik tegen mijn baas zeg dat we de vergadering beter kunnen verzetten omdat er toch niets meer binnenkomt

- dat ik niet protesteer als hij tussen de regels door oppert dat ik in de vakantie door moet werken

- dat ik doorspoel voordat het nodig is en niet doorspoel als dat wel nodig is

- dat ik dingen in de prullenbak gooi die helemaal niet weg mogen

- dat ik woorden typ die er helemaal niet horen te staan

- dat leerlingen me minimaal 3x moeten vertellen wat er aan de hand is voordat de helft van die informatie binnen komt

- dat ik vandaag met een ongelofelijke chagerijnige kop al snauwend mijn werk heb gedaan

- dat ik niet weet hoe ik mezelf morgen weer naar het werk krijg

- ik denk dat een vakantie geen oplossing is van het probleem

En dit alles komt niet door slaaptekort maar door mijn werk,,,
Rust nemen of vakantie dagen?
Tijd om te zoeken naar een andere baan? Maar dat had je zelf vast ook al bedacht.

En die kliko, ik zou hem toch even ophalen. In mijn vorige woonplaats gaven ze zelfs boetes als die dingen te lang langs de weg stonden. Zo zonde van het geld!
Stoppen dan.

Jouw werk is blijkbaar belangrijker dan je gezondheid??

Ik hoop dat het bij mij nooit zo ver komt!
doorspoel?
it's a big club and you ain't in it
De wc doortrekken Rion

Sterkte MWL
Lijkt me een prima leven want je hebt zelf je kost verdiend en wat leerlingen iets wijzer gemaakt, incl. dipjes van leraren.
quote:kwallenbal schreef op 22 december 2011 @ 18:09:

De wc doortrekken Rion

Sterkte MWLOK Maar hoe kan je dan doorspoelen voor het nodig is ?
Naar de huisarts met je klachten en nadenken of dat je het werk wel aan kan/ nog leuk vind.
Never give up hope.
Bijdehandje

Meestal doe je dat er na. To doet het soms ervoor en moet het daarna nog eens
quote:rionyriony schreef op 22 december 2011 @ 18:13:

[...]

OK Maar hoe kan je dan doorspoelen voor het nodig is ?

Ehm, spoelen voordat je gaat zitten en meteen je broek optrekken naderhand en uit de wc lopen voordat je heb doorgetrokken. Omdat je het gevoel hebt dat je al hebt doorgetrokken (wat ook klopt, maar niet op het goede moment)...

Ik heb het regelmatig. Schaam me altijd kapot, maar heb het ook als ik heel moe ben. De volgorde der dingen raakt verstoord.
Waarom die lullige reacties? Ze komt hier met een serieus probleem en ze wordt uit gelachen? Als je niks zinnigs te melden hebt, reageer dan gewoon niet.

On topic: ik denk dat je er verstandig aan doet met je baas om de tafel te gaan en te zeggen dat je het niet meer trekt. Ga een poosje in de ziektewet, en ga met jezelf aan de slag. Zoek uit waardoor dit komt. Van je huisarts (of psycholoog, als je dat ziet zitten), kun je handvaten krijgen hoe je beter in je vel kunt komen te zitten door anders met de dingen leren om te gaan.

Sterkte.
Huh? Helemaal geen lullige reactie gegeven, dacht ik. Zo was het ook zeker niet bedoeld. Ik heb gewoon nog niet inhoudelijk gereageerd, maar daar kom ik meestal wat later mee.

Maar goed, nu ik hier toch ben... Een gesprek met je leidinggevende lijkt me handig, maar aan de andere kant geef je ook aan dat het werk niet leuk is. Wordt dat anders als je het met je baas bespreekt? Of wil je eigenlijk echt iets anders doen?
Sorry lionlily dan las ik het verkeerd van jou.
Allereerst je baas vertellen dat jij je vakantie nodig hebt, en wel NU, en dat je dus niet door kunt werken. Tijdens je vakantie heel goed voor jezelf zorgen en echt proberen bij te komen. En als je je daarna nog zo voelt, je ziekmelden en contact opnemen met je huisarts.
heb je niet gewoon kerstvakantie zo meteen? je zit in het onderwijs toch?

Ik weet niet of het wel slim is om nu met je baas te praten. Als je pech hebt word je gezien als zwak. Snel vakantie en desnoods nu ziek melden. Als je een beetje bent bijgekomen ga je met je baas praten.
Hoe lang loop je hier al mee?

Naar de huisarts, kan een burnout zijn en deskundig advies lijkt me sowieso wel gewenst in dit geval.

Sterkte
quote:rionyriony schreef op 22 december 2011 @ 18:06:

doorspoel?Een video of cassettebandje?
Had een verjaardag dus kan nu pas reageren. Wat fijn dat er serieus gereageerd wordt. Dat had ook heel anders gekund weet ik van het forum ;)

Ik loop hier al vanaf begin schooljaar mee rond. Ik werk dus in het onderwijs maar hoor als zorgcoördinator (doe daarnaast ook nog allerlei andere taken) bij het ondersteunend personeel en niet bij het onderwijzend. Ik heb inderdaad vanaf morgenmiddag vakantie maar volgens mij lost dat niets op. Ik ben al meerdere malen met de rector en met mijn leidinggevende in gesprek geweest dat ik het niet meer trek. Ik heb al momenten gehad waarop elke vraag me er eentje teveel was en ik begon te huilen. Toen dat gezakt was, nadat ik duidelijk grenzen voor mezelf heb gesteld, ben ik doorgegaan met modderen binnen die grenzen maar de grenzen komen steeds dichterbij. Hoewel ik al vanaf begin oktober blijf aangeven dat het zo niet langer kan, is er nog niets veranderd. Ik heb per week 10 uur meer werk dan dat ik aan uren heb om het werk in te doen. Vorige week kwam het bericht erbij dat we gaan reorganiseren en dat er minimaal 30 man uit moet. Ik heb een vast contract en dus gelukkig baangarantie. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil niet thuis zitten, ik wil die leerlingen niet in de steek laten maar ik ben zo moe.
[quote]mywickedlife schreef op 22 december 2011 @ 22:05:

Had een verjaardag dus kan nu pas reageren. Wat fijn dat er serieus gereageerd wordt. Dat had ook heel anders gekund weet ik van het forum ;)

Ik loop hier al vanaf begin schooljaar mee rond. Ik werk dus in het onderwijs maar hoor als zorgcoördinator (doe daarnaast ook nog allerlei andere taken) bij het ondersteunend personeel en niet bij het onderwijzend. Ik heb inderdaad vanaf morgenmiddag vakantie maar volgens mij lost dat niets op. Ik ben al meerdere malen met de rector en met mijn leidinggevende in gesprek geweest dat ik het niet meer trek. Ik heb al momenten gehad waarop elke vraag me er eentje teveel was en ik begon te huilen. Toen dat gezakt was, nadat ik duidelijk grenzen voor mezelf heb gesteld, ben ik doorgegaan met modderen binnen die grenzen maar de grenzen komen steeds dichterbij. Hoewel ik al vanaf begin oktober blijf aangeven dat het zo niet langer kan, is er nog niets veranderd. Ik heb per week 10 uur meer werk dan dat ik aan uren heb om het werk in te doen. Vorige week kwam het bericht erbij dat we gaan reorganiseren en dat er minimaal 30 man uit moet. Ik heb een vast contract en dus gelukkig baangarantie. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil niet thuis zitten, ik wil die leerlingen niet in de steek laten maar ik ben zo moe.[/quote]

Ja het onderwijs! Je kan wel 24 uur per etmaal werken en dan ben je nog niet klaar. En dan is er altijd de emotionele chantage om het voor de leerlingen te doen, die er de dupe van zijn als jij het niet doet. Maar ik doe het niet meer, als de dag voorbij dan is er morgen weer een dag. Stoppen als je je uren hebt gemaakt. En dat bevalt me prima. Ik ben weer meer bezig met mijn kerntaak, voor mij is dat lesgeven. Ik volg bijvoorbeeld niet meer elke cursus, omdat de rest wel ja zegt. En in mijn vakanties ben ik vrij! Ook mijn weekenden zijn voor mij en niet om structureel te werken.

Ik hoop dat je een balans kan vinden en weer plezier in je werk krijgt.

Ik denk dat je moet beseffen:

-Dat je echt emotioneel gechanteerd wordt, alles voor de leerlingen.

-Dat het alleen maar je werk is, het is geen hogere roeping en het is wel de bedoeling dat je naast je werk een leven hebt.

-Dat jouw baas het wel heel fijn vindt als jij het werk waar je eigenlijk 10 uur extra voor nodig hebt doet zonder daar extra geld voor te krijgen of zonder daar iemand voor te hoeven aannemen.
Wat naar dat je je zo voelt.

Niet aanvallend bedoeld en ik hoop dat het ook niet zo overkomt. Maar wat me opvalt is dat je half instort en toch naar een verjaardag gaat. Misschien knap je ervan op als het gezellig is, dan is het leuk natuurlijk

Bij mij zijn verjaardagen vaak een extra belasting en soms doe ik er goed aan dat over te slaan.

Ik hoop iig dat je je niet verplicht hebt gevoeld om te gaan.
quote:Moonlight82 schreef op 23 december 2011 @ 00:10:

Wat naar dat je je zo voelt.

Niet aanvallend bedoeld en ik hoop dat het ook niet zo overkomt. Maar wat me opvalt is dat je half instort en toch naar een verjaardag gaat. Misschien knap je ervan op als het gezellig is, dan is het leuk natuurlijk

Bij mij zijn verjaardagen vaak een extra belasting en soms doe ik er goed aan dat over te slaan.

Ik hoop iig dat je je niet verplicht hebt gevoeld om te gaan.

Ik snap je opmerking wel hoor. Ik heb me ook echt van de bank moeten hijsen om te gaan maar vond niet dat ik het kon maken om af te bellen. Daar aangekomen was het toch even een welkome afwisseling plus dat ze lekkere erwtensoep gemaakt had ;)

Maar ondertussen is het de volgende ochtend en over een paar uur heb ik vakantie. Die 10uur meer werk dan uren heb ik de eerste maand wel geprobeerd te doen. Maar toen ik er aan onder doorging, heb ik dat werk gewoon laten liggen. Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat de berg werk groter wordt, ik steeds vaker dingen vergeet en fouten maak, continu op mijn donder krijg dat ik weer eens niet gedaan heb of nog niet af heb. Heb nog nooit zo vaak in mijn leven mijn excuses aan moeten bieden. Ben zelf ook niet meer tevreden over het werk dat ik lever en daar baal ik ook van.
quote:mywickedlife schreef op 23 december 2011 @ 07:46:

[...]

Ik snap je opmerking wel hoor. Ik heb me ook echt van de bank moeten hijsen om te gaan maar vond niet dat ik het kon maken om af te bellen. Daar aangekomen was het toch even een welkome afwisseling plus dat ze lekkere erwtensoep gemaakt had ;)

Maar ondertussen is het de volgende ochtend en over een paar uur heb ik vakantie. Die 10uur meer werk dan uren heb ik de eerste maand wel geprobeerd te doen. Maar toen ik er aan onder doorging, heb ik dat werk gewoon laten liggen. Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat de berg werk groter wordt, ik steeds vaker dingen vergeet en fouten maak, continu op mijn donder krijg dat ik weer eens niet gedaan heb of nog niet af heb. Heb nog nooit zo vaak in mijn leven mijn excuses aan moeten bieden. Ben zelf ook niet meer tevreden over het werk dat ik lever en daar baal ik ook van.

Dit klinkt echt niet goed, hoor! Ik snap dat je het op dit moment ook niet bij je leidinggevende kunt aangeven, vanwege de ontslagen en dat hij je ws niet kan helpen dus. Het beste is nu te stoppen met de grenzen oprekken en gewoonweg zeggen: tot hier en niet verder. Dat kun je ook aangeven: als jij je standaard niet meer haalt en aangeeft dat het te veel is, dan kun je zeggen dat je nu rust nodig hebt om niet ziek te worden. Ziek hebben ze niets aan je. Overspannen ook niet. Chagrijnig en capabel wel, maar incapabel in labiel niet!

Ga naar de huisarts, laat je doorsturen naar de Arbo via je werk en geef aan dat je tijd nodig hebt, in de vorm van vakantie/ziektewet/minder uren/hulp bij voorbereiding lessen e.d..

Echt doen
quote:mywickedlife schreef op 23 december 2011 @ 07:46:

[...]

Zeg van te voren dat je dat niet kan doen, omdat er nog heel veel werk ligt en je geen uren meer hebt. Hier moet je geen excuses voor aanbieden, dan zeg je dat je beter je best had moeten doen.

Zorg ervoor dat het werk dat je doet goed is en maak een realistische inschatting. En geef dat aan bij je leidinggevende, dit is wel realistisch om te verwachten en dit niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven