Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 19 december 2011 om 14:27
quote:lauren87 schreef op 19 december 2011 @ 13:54:
Voor een meisje hebben mijn vriend en ik al heel lang een naam, maar voor een jongen komen we er niet uit. Ik hou van stoere namen die liever niet te lang zijn.
Namen die ik mooi vind maar die mijn vriend niet leuk genoeg vindt of iemand in de omgeving al heeft:
Levi
Timme
Gijs
Ties
Lenn
Joris
Tijs
Ik hou wel van een naam die een beetje apart is, maar het moet ook niet TE zijn... En scandinavische namen vind ik erg mooi. Iemand ideeen?
Ik ben even mijn noorse vriendenlijst afgegaan:
- Dag (spreek je zoiets uit als Doug)
- Petter
- Roald
- Roar
-Tore
- Anders
- Are
- Arild
-Arne
- Arnstein
- Arvid
- Bengt
- Bomer
- Cato
- Eirik
- Erlend
- Frode
- Geir
- Hakon
- Inger
- Jonas
- Jorgen
- Jorgon
- Jorn
Ben gestopt bij de J, vind het zelf zulke mooie namen.(Roald vind ik eigenlijk als enige mooi)
Voor een meisje hebben mijn vriend en ik al heel lang een naam, maar voor een jongen komen we er niet uit. Ik hou van stoere namen die liever niet te lang zijn.
Namen die ik mooi vind maar die mijn vriend niet leuk genoeg vindt of iemand in de omgeving al heeft:
Levi
Timme
Gijs
Ties
Lenn
Joris
Tijs
Ik hou wel van een naam die een beetje apart is, maar het moet ook niet TE zijn... En scandinavische namen vind ik erg mooi. Iemand ideeen?
Ik ben even mijn noorse vriendenlijst afgegaan:
- Dag (spreek je zoiets uit als Doug)
- Petter
- Roald
- Roar
-Tore
- Anders
- Are
- Arild
-Arne
- Arnstein
- Arvid
- Bengt
- Bomer
- Cato
- Eirik
- Erlend
- Frode
- Geir
- Hakon
- Inger
- Jonas
- Jorgen
- Jorgon
- Jorn
Ben gestopt bij de J, vind het zelf zulke mooie namen.(Roald vind ik eigenlijk als enige mooi)
maandag 19 december 2011 om 22:38
Op het meisjesnamentopic is er al goed met me meegedacht, dus probeer ik het hier ook voor een leuke jongensnaam. Die vinden we een stuk lastiger dan een meisjesnaam!
Namen die ik mooi vind (maar om allerlei redenen niet kunnen) zijn: Ruben, Thomas, Lucas, Thijmen, Julian. Mijn man weet geen enkele jongensnaam die hij mooi vindt, het enige waar hij mee zou kunnen leven is David. Die naam vind ik ook wel OK, maar bij allebei dus nog geen wow-gevoel.
Wie wil er voortborduren op de bovenstaande namen? We willen graag:
- geen unieke, bijzondere of nieuwe namen, maar een normale naam die 10 jaar geleden ook al bestond (maar ook weer niet heel ouderwets is)
- bij voorkeur niet top10 (maar wel top500)
- 2 of 3 lettergrepen (want achternaam van 1 lettergreep)
- niet beginnend met een B en liever niet eindigend op een S
Wie heeft een idee? Alvast bedankt!
Namen die ik mooi vind (maar om allerlei redenen niet kunnen) zijn: Ruben, Thomas, Lucas, Thijmen, Julian. Mijn man weet geen enkele jongensnaam die hij mooi vindt, het enige waar hij mee zou kunnen leven is David. Die naam vind ik ook wel OK, maar bij allebei dus nog geen wow-gevoel.
Wie wil er voortborduren op de bovenstaande namen? We willen graag:
- geen unieke, bijzondere of nieuwe namen, maar een normale naam die 10 jaar geleden ook al bestond (maar ook weer niet heel ouderwets is)
- bij voorkeur niet top10 (maar wel top500)
- 2 of 3 lettergrepen (want achternaam van 1 lettergreep)
- niet beginnend met een B en liever niet eindigend op een S
Wie heeft een idee? Alvast bedankt!

dinsdag 20 december 2011 om 18:46
dinsdag 20 december 2011 om 20:39
Wow, bedankt voor alle namen! Ik vind uit jullie lijstjes Laurens en Hugo het leukste. Er zitten nog een aantal hele leuke tussen, maar die zijn allemaal al bezet (dat is het lastige met bekende namen, die heb je natuurlijk meer in je familie- en vriendenkring dan onbekende namen!). Ik weet dat mijn man Hugo helaas geen mooie naam vindt, dus ga Laurens maar aan hem voorstellen voor op ons lijstje. Als er nog meer suggesties zijn dan zijn ze welkom!
dinsdag 20 december 2011 om 23:05
donderdag 22 december 2011 om 22:19
Mup1986, je hebt mijn hele familie opgesomd, ha ha! Zitten wel een paar aardige tussen, maar die zijn dus helaas al bezet.
Naira1986, van jouw namen vind ik Daniel leuk (de rest is me net iets te elitair, Maurits zit een beetje op de grens), maar het lijkt me zelf zo irritant om een naam met puntjes of streepjes te hebben, zeker nu in het digitale tijdperk. Zo weet ik hier op het forum bijv. al niet hoe ik op de naam Daniel puntjes krijg...
Naira1986, van jouw namen vind ik Daniel leuk (de rest is me net iets te elitair, Maurits zit een beetje op de grens), maar het lijkt me zelf zo irritant om een naam met puntjes of streepjes te hebben, zeker nu in het digitale tijdperk. Zo weet ik hier op het forum bijv. al niet hoe ik op de naam Daniel puntjes krijg...
zaterdag 24 december 2011 om 07:15
zaterdag 24 december 2011 om 15:03
quote:bibaatje schreef op 24 december 2011 @ 07:15:
@DTJ Ook hier? Wat vind je van Camiel of Lennart? Of misschien Wouter, Abel of Maarten? Misschien allemaal al genoemd hoor.
Ben zelf ook op zoek nu naar een leuke jongensnaam, zo moeilijk!
Mijn lijstje (moet man nog meekrijgen)
Nout
Abel
Gijs
/
He Bibaatje, ja ik wil toch wat ideeen opdoen want ik kan nog niet veel leuks vinden. Voorlopig houden we het op Yanniek (idd dan toch met deze spelling want anders zitten we met een verkeerde uitspraak).
Camiel vind ik ook wel aardig, alleen heb ik wel een hele naaste collega die zo heet. Misschien raar maar dat maakt de drempel wel iets hoger voor me. Maar ik denk dat ik hem wel ga noteren.
Ik vind Jelle ook wel leuk maar manlief vind dat niets.
De door jou genoemde namen vind ik persoonlijk niet zo. Maar zoals al eerder gezegd, namen zijn heel persoonlijk.
@DTJ Ook hier? Wat vind je van Camiel of Lennart? Of misschien Wouter, Abel of Maarten? Misschien allemaal al genoemd hoor.
Ben zelf ook op zoek nu naar een leuke jongensnaam, zo moeilijk!
Mijn lijstje (moet man nog meekrijgen)
Nout
Abel
Gijs
/
He Bibaatje, ja ik wil toch wat ideeen opdoen want ik kan nog niet veel leuks vinden. Voorlopig houden we het op Yanniek (idd dan toch met deze spelling want anders zitten we met een verkeerde uitspraak).
Camiel vind ik ook wel aardig, alleen heb ik wel een hele naaste collega die zo heet. Misschien raar maar dat maakt de drempel wel iets hoger voor me. Maar ik denk dat ik hem wel ga noteren.
Ik vind Jelle ook wel leuk maar manlief vind dat niets.
De door jou genoemde namen vind ik persoonlijk niet zo. Maar zoals al eerder gezegd, namen zijn heel persoonlijk.
zondag 25 december 2011 om 11:47
Ik volg dit topic al een tijdje want wij verwachten ook een jongetje!
Nu heb ik een naam in m'n hoofd die ik er maar niet uitkrijg en ben benieuwd wie het wat vind..?
Het is de naam Thijsen.
De achternaam die hij gaat krijgen heeft 2 lettergrepen en begint met een L.
Thijs is een naam die uitgesloten is en Tyson houden we niet van..
Manlief vind het ook een leuke naam.
Zou graag willen weten wat jullie ervan vinden..
Nu heb ik een naam in m'n hoofd die ik er maar niet uitkrijg en ben benieuwd wie het wat vind..?
Het is de naam Thijsen.
De achternaam die hij gaat krijgen heeft 2 lettergrepen en begint met een L.
Thijs is een naam die uitgesloten is en Tyson houden we niet van..
Manlief vind het ook een leuke naam.
Zou graag willen weten wat jullie ervan vinden..