Geld & Recht alle pijlers

Geld gekregen

20-12-2011 10:24 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi!

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Het gaat over een tegemoetkoming die ik dit jaar kreeg.

Ik sta onder bewindvoering, en mag dus niet aan mijn eigen geld komen.

Nou is de samenwerking nooit lekker verlopen. Ik loop ze ontzettend vaak achter hun kont aan om de dingen te doen die moeten gebeuren. Verschillende keren zonder geld gezeten, laatst 2 weken lang zelfs, op ducktape schoenen gelopen, geen jas hebben, ga zo maar door. Het geld is er wel voor, maar ze durven het niet ''uit te geven'' omdat het allemaal nog onduidelijk is? Ik zou niet weten wat, wel gevraagd, konden ze me niet uitleggen.

Nou heb ik een bril die 7 jaar oud is, wil al 3 jaar een nieuwe, hij is ontzettend bekrast, sterkte is niet goed meer, en het pootje viel er steeds uit, en nadat ik het schroefje kwijtraakte heb ik hem maar vastgenaait.... Maanden lang, als het geen jaarlang is gevraagd of er ook maar iets weggelegd kon worden voor een bril. Niks nada noppes. Dus dan ga je zelf maar sparen. Maar dat gaat bijna niet met 30 euro per week. Het schoot ook niks op.

Nu kreeg ik een tijdje terug een brief binnen dat ik een tegemoetkoming kreeg van 306 euro. Ze hadden mijn bankgegevens niet meer, of ik zelf die even op kon sturen.

Ik zag direct een kans, een bril!

Heb het goed uit zitten zoeken, en de brief opgestuurd met het rekeningnummer van mijn vriend erop.

Nou zou ik dat geld eigenlijk pas deze week krijgen ong. Maar heb het al vorige maand gehad.

Opticien ingelopen, en bril gehaald, ook betaald.

Ik mag hem vandaag of morgen ophalen, en ben er echt ontzettend blij mee!

Maar er knaagt iets aan me, er is een paar dagen terug tegen mij gezegd, pas op, straks stoppen ze de samenwerking. Wat als ze erachter komen? Je hebt zomaar geld ''gepakt''

Idd, wat als ze er achterkomen, ik heb vanaf het begin dat ik het geld kreeg gedacht, ik vertel het ze(wel nadat ik ofcourse mn geld had, ik was me er dus half van bewust dat ik iets fouts deed). Maar dat durf ik nu niet meer, nadat ik dat hoorde.

Moet ik dit nu aan ze vertellen?

Of het laten rusten? Of wachten tot hun er mee komen?

dank je wel alvast!
ach, mischien lucht het op, lekker te keer gaan tegen een onbekende..
http://www.youtube.com/watch?v=THcbQyFtCqg
@TO: ik zou er geen lange brief van maken, hou het kort en bij jezelf. Dus iets van dat je dat geld hebt achtergehouden, omdat je bang was dat je geen toestemming zou krijgen als je het aangaf en een paar dingen heel hard nodig hebt (niet ingaan op wat zij allemaal verkeerd hebben gedaan, ook niet als ze om nadere toelichting vragen). Je kreeg er toch spijt van, wil het nu aangeven en er een regeling voor treffen als dat nodig is.
.
.
quote:MissDificil schreef op 23 december 2011 @ 07:20:

Je hebt 300 euro gekregen omdat de tegemoetkoming van vorig jaar nog niet was uitbetaald, omdat er geen rekeningnummer bekend was bij het CAK. Heb je hier nooit bericht over gehad? Die is dus nu uitbetaald.

Wat goed zou kunnen; Dat bericht ligt wrsch bij de bewindvoerder, dus die moet ze gaan inlichten terwijl die al lang en breed op de hoogte is.

En eigenlijk is dat maar heel goed als die al op de hoogte is, want TO neemt zelf de verantwoordelijkheid niet. Wel zeggen dat het haar schuld is, maar geen actie ondernemen om problemen te voorkomen.
quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 10:25:

Ik heb mijn vraag op het Hotforum gesteld, daar kunnen ze mij idd beter helpen.

Nu ga ik echt mn bed in, hier word ik ook niet beter van

Toch wel heel bijzonder dat je zo ziek bent dat je geen contact kunt opnemen met de bewindvoerder, maar wél lustig rond kunt forummen.

Daarnaast zijn je naam en woonplaats nu bekend (al eerder gaf je op dit forum die woonplaats aan) én blijk je daar ineens wél sámen met je vriend aan het shoppen te zijn geweest.

En dan moet de hardwerkende burger maar meedokken zodat jij met een schone lei verder kunt? Sorry, maar dat is te belachelijk voor woorden.
Het was even makkelijker te zeggen dat we samen naar de stad gingen dan het hele verhaal dat ik ziek thuis lig, en alles via whatsapp ging enz.

Moet ik verantwoording af blijven leggen? Ik ben het echt een beetje zat
Dat is trouwens niet waar over de woonplaats, ik heb op de andere website Utrecht ingevuld, daar heb ik nooit gewoond... Ik heb ook nooit eerder hier of ergens anders aangegeven dat ik in Utrecht woon...
quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 20:39:

Het was even makkelijker te zeggen dat we samen naar de stad gingen dan het hele verhaal dat ik ziek thuis lig, en alles via whatsapp ging enz.

Moet ik verantwoording af blijven leggen? Ik ben het echt een beetje zatNee, maar je blijft het wel doen.
quote:Missprincesa schreef op 23 december 2011 @ 20:43:

[...]

Nee, maar je blijft het wel doen.Ik hou er niet van als er zo tegen mij word gedaan. Dan ga ik mijn gelijk halen.
Dat is geen handige actie van je aangezien je ook nog in de schuldsanering zit.. Dat is voor sommige bewindvoeders-wsnp een reden om de sanering op te heffen...
Het probleem is alleen dat je dat gelijk niet hebt...

Ook niet met een maar en ook niet met een omdat en ook niet omdat het zo zielig is dat je nooit kerst hebt kunnen vieren en ook niet omdat andere mensen zo zielig zijn dat er kerstkadootjes gekocht MOESTEN worden en ook niet om al die andere dingen die je erbij haalt. Je hebt gewoon geen gelijk. Je kunt het nog aan honderd andere mensen vragen, maar ook dan heb je nog steeds geen gelijk.

Wil je van de discussie af, dan gaat dat het snelst als jij dat ook als uitgangspunt zou hanteren. Van daaruit zijn er volgens mij tig mensen die je zo verder willen helpen. Maar zo lang jij blijft hangen in je zelfbeklag, blijven die mensen je alleen maar op je verantwoordelijkheden wijzen. Niet omdat die mensen gemeen zijn, maar omdat jij je gelijk blijft halen, terwijl je dat niet hebt.
quote:tiepmiepie schreef op 23 december 2011 @ 21:19:

Het probleem is alleen dat je dat gelijk niet hebt...

Ook niet met een maar en ook niet met een omdat en ook niet omdat het zo zielig is dat je nooit kerst hebt kunnen vieren en ook niet omdat andere mensen zo zielig zijn dat er kerstkadootjes gekocht MOESTEN worden en ook niet om al die andere dingen die je erbij haalt. Je hebt gewoon geen gelijk. Je kunt het nog aan honderd andere mensen vragen, maar ook dan heb je nog steeds geen gelijk.

Wil je van de discussie af, dan gaat dat het snelst als jij dat ook als uitgangspunt zou hanteren. Van daaruit zijn er volgens mij tig mensen die je zo verder willen helpen. Maar zo lang jij blijft hangen in je zelfbeklag, blijven die mensen je alleen maar op je verantwoordelijkheden wijzen. Niet omdat die mensen gemeen zijn, maar omdat jij je gelijk blijft halen, terwijl je dat niet hebt.

Ik vind het voornamelijk vervelend dat er conclusies zijn getrokken, hoe hard ik mijzelf ook verdedigde, jullie standpunt was duidelijk hoor. En iedereen vond ook dat zijn standpunt het juiste was.

Mijn god, ik heb een vraag gesteld, kijk waar het op uitliep.

Ik vind een advies wat hard aankomt alleen maar iets om van te leren... Maar dat gebeurde niet meer nadat er nog een probleem bovenop kwam, en ik ziek werd....

tja
quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 21:43:

[...]

Ik vind het voornamelijk vervelend dat er conclusies zijn getrokken, hoe hard ik mijzelf ook verdedigde, jullie standpunt was duidelijk hoor. En iedereen vond ook dat zijn standpunt het juiste was.

Mijn god, ik heb een vraag gesteld, kijk waar het op uitliep.

Ik vind een advies wat hard aankomt alleen maar iets om van te leren... Maar dat gebeurde niet meer nadat er nog een probleem bovenop kwam, en ik ziek werd....

tja

Wil je zeggen dat jouw standpunt (geld uitgeven dat naar de schuldeisers moet) juist is? En dat je in je recht staat?

Dit kun je echt niet menen.

En je bent ziek. Ik geloof je meteen, maar dat is toch geen reden om je zaken niet te regelen?

Verdorie, je kunt forummen... maar bellen is teveel? Onzin, smoesjes, ontduiken van verantwoordelijkheid en struisvogelpolitiek.

En daar mag de rest van werkend nederland voor betalen. En jij zit over 10 jaar na je schone lei weer in dezelfde shit. Nee bedankt. Ga het maar gewoon eens doen ipv alleen maar zeggen.

Dat wil je van je bewindvoerder ook!

En wat je zegt ; je leerde niets.

Eerst was er een probleem; je zit al in de wsnp en hebt fraude gepleegd om meer geld uit te kunnen geven.

Toen zat je nog steeds in de wsnp en pleegde je nog meer fraude door nog meer geld uit te geven.

En toen werd je zielig en ziek en kon je ineens niet bellen. Maar geld van een ander uitgeven, dat kan zelfs nog al heb je 43 graden koorts. Toch mop?

Weet je dat je hier alle mensen in de wsnp die wel hard hun best doen om hun zaken op te lossen echt tot schande maakt? Door jouw gedrag worden die bij voorbaat niet geloofd als er echt een keer iets mis gaat waar ze niets aan kunnen doen en meteen aan de bel trekken. Lekker dan.
Wat Klavier zegt. Ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Je zit gewoon fout! Daarom werkt je verdediging niet, want je zit fout. Wettelijk gezien zit je fout en moreel gezien ook. Daar is geen excuus voor. Je hebt gewoon geld gestolen van je schuldeisers!

Het is allemaal hartstikke begrijpelijk hoor, dat je het zwaar hebt, dat je bepaalde dingen echt nodig hebt, enzovoort. Maar daar zijn wettelijke routes voor om dat te krijgen, mocht je daar recht op hebben. Mocht je daar recht op hebben dus, want uit de posts van Lydia begrijp ik dat dat nog maar de vraag is. En als je daar geen recht op hebt, dan heb je gewoon pech. Je bent zelf in deze situatie terecht gekomen, doordat je zelf meer geld uitgaf dan je had. Dat heeft niemand anders voor je gedaan. Ook al roep je nog zo hard dat het voor anderen was: JIJ hebt dat geld uitgegeven. En daar pluk je nu de wrange vruchten van. Heel vervelend, maar het is niet anders.

Als je denkt dat je wel recht hebt op de dingen die je nodig zegt te hebben, dan is daar ook gewoon een wettelijk traject voor, om ervoor te zorgen dat je bewindvoerder z'n werk beter doet.

Maar er is echt geen enkel excuus om dan maar te gaan jatten. En dat is wat je doet. Je hebt geld gejat dat bedoeld was voor de afbetaling van je schulden. En niet een keer, maar twee keer. En in plaats van dat zo snel mogelijk recht te zetten, vind je dat je nu wel recht hebt op kerst. Maar hoe zit het dan met je schuldeisers? Hebben die geen recht op kerst? Misschien hebben die wel jarenlang alleen maar van die wanbetalers als jij en jarenlang geen kerst kunnen vieren. En misschien zijn die ook wel ziek en zielig. Misschien hebben ze wel hun man of vrouw net verloren. Misschien zijn ze wel net zo zielig als jij, zieliger nog, omdat jij ook nog eens hun geld gejat hebt.

Dat kun je naar jezelf toch niet verantwoorden?
Tiepmiep

Hoe weet jij zo zeker dat jij gelijk hebt, misschien heeft to gewoon recht op die centen, ik kan er nl niks anders van maken ook in de schuldsanering heb je een bepaald bedrag waar je recht op hebt om van rond te komen en dat is wel een stuk meer dan jullie denken en willen!!

Verdiep je eens in de materie voor je oordeeld !
quote:tiepmiepie schreef op 24 december 2011 @ 00:50:

Wat Klavier zegt. Ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Je zit gewoon fout! Daarom werkt je verdediging niet, want je zit fout. Wettelijk gezien zit je fout en moreel gezien ook. Daar is geen excuus voor. Je hebt gewoon geld gestolen van je schuldeisers!

Het is allemaal hartstikke begrijpelijk hoor, dat je het zwaar hebt, dat je bepaalde dingen echt nodig hebt, enzovoort. Maar daar zijn wettelijke routes voor om dat te krijgen, mocht je daar recht op hebben. Mocht je daar recht op hebben dus, want uit de posts van Lydia begrijp ik dat dat nog maar de vraag is. En als je daar geen recht op hebt, dan heb je gewoon pech. Je bent zelf in deze situatie terecht gekomen, doordat je zelf meer geld uitgaf dan je had. Dat heeft niemand anders voor je gedaan. Ook al roep je nog zo hard dat het voor anderen was: JIJ hebt dat geld uitgegeven. En daar pluk je nu de wrange vruchten van. Heel vervelend, maar het is niet anders.

Als je denkt dat je wel recht hebt op de dingen die je nodig zegt te hebben, dan is daar ook gewoon een wettelijk traject voor, om ervoor te zorgen dat je bewindvoerder z'n werk beter doet.

Maar er is echt geen enkel excuus om dan maar te gaan jatten. En dat is wat je doet. Je hebt geld gejat dat bedoeld was voor de afbetaling van je schulden. En niet een keer, maar twee keer. En in plaats van dat zo snel mogelijk recht te zetten, vind je dat je nu wel recht hebt op kerst. Maar hoe zit het dan met je schuldeisers? Hebben die geen recht op kerst? Misschien hebben die wel jarenlang alleen maar van die wanbetalers als jij en jarenlang geen kerst kunnen vieren. En misschien zijn die ook wel ziek en zielig. Misschien hebben ze wel hun man of vrouw net verloren. Misschien zijn ze wel net zo zielig als jij, zieliger nog, omdat jij ook nog eens hun geld gejat hebt.

Dat kun je naar jezelf toch niet verantwoorden?HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO hoezo zit to fout kan je dat onderbouwen?
quote:zonmeisje schreef op 23 december 2011 @ 21:14:

Dat is geen handige actie van je aangezien je ook nog in de schuldsanering zit.. Dat is voor sommige bewindvoeders-wsnp een reden om de sanering op te heffen...Niet als je in je recht staat!
Lovely ,

ga na de kerst informeren wat je rechten zijn, desnoods ga je naar een advocaat , die helpt je echt wel , laat op papier zetten wat je moet afdragen aan vaste lasten en laat je advocaat de papieren van de rechtbank lezen en ze goed uit leggen aan jou en laat je niet gek maken door mensen die er de ballen verstand van hebben.

Als je in de schuldsanering zit, heb je geen zeggenschap over het geld dat binnenkomt. Dat komt namelijk binnen op een rekening waar je niet bij kunt. Als je geld stiekem en buiten je bewindvoerder om op een andere rekening laat storten, dan ben je aan het jatten. Het geld is pas van jou, als de bewindvoerder gezegd heeft dat het van jou is.

En zoals ik al schreef: als de bewindvoerder z'n werk niet goed doet, dan zijn er in de wet manieren vastgelegd waarop je dat aan kunt kaarten en recht kunt trekken. Dat kun je gewoon via de regels spelen dus. TO heeft niet volgens de regels gespeeld, die heeft stiekem een ander bankrekeningnummer doorgegeven. Die heeft zelf beslist dat ze wel recht had op dit geld. Hoe je het ook wendt of keert: zodra je in de schuldsanering zit, HEB je die zeggenschap niet meer.

TO weet dat ook, die is zelf met de regels akkoord gegaan. Als ze vindt dat ze te weinig krijgt, moet ze inderdaad iemand inschakelen die haar juridisch kan ondersteunen om VOLGENS DE REGELS haar recht te halen. Eigen rechter spelen is in dit geval fraude, of met een minder duur woord jatten.
quote:klavier schreef op 23 december 2011 @ 23:22:

[...]

Wil je zeggen dat jouw standpunt (geld uitgeven dat naar de schuldeisers moet) juist is? En dat je in je recht staat?

Dit kun je echt niet menen.

En je bent ziek. Ik geloof je meteen, maar dat is toch geen reden om je zaken niet te regelen?

Verdorie, je kunt forummen... maar bellen is teveel? Onzin, smoesjes, ontduiken van verantwoordelijkheid en struisvogelpolitiek.

En daar mag de rest van werkend nederland voor betalen. En jij zit over 10 jaar na je schone lei weer in dezelfde shit. Nee bedankt. Ga het maar gewoon eens doen ipv alleen maar zeggen.

Dat wil je van je bewindvoerder ook!

En wat je zegt ; je leerde niets.

Eerst was er een probleem; je zit al in de wsnp en hebt fraude gepleegd om meer geld uit te kunnen geven.

Toen zat je nog steeds in de wsnp en pleegde je nog meer fraude door nog meer geld uit te geven.

En toen werd je zielig en ziek en kon je ineens niet bellen. Maar geld van een ander uitgeven, dat kan zelfs nog al heb je 43 graden koorts. Toch mop?

Weet je dat je hier alle mensen in de wsnp die wel hard hun best doen om hun zaken op te lossen echt tot schande maakt? Door jouw gedrag worden die bij voorbaat niet geloofd als er echt een keer iets mis gaat waar ze niets aan kunnen doen en meteen aan de bel trekken. Lekker dan.Ik kan idd forummen, heb gisteren ook nog dingen gedaan "(de was, koken). Ik ben wel vaker ziek, doorzetten lukt me dan wel. ben al 4 jaar ziek, dus je raakt er aan gewend. Het is meer dat ik mijn hoofd helder wil hebben als ik hun bericht. Als ik dat doe terwijl ik half slaap chagrijnig ben, beroerd enz. Komt er niet veel goeds uit, wat ik hier neer zet maakt me vrij weinig uit. Maar tegen hun, nja ik wil het gewoon goed aanpakken. En daar vind ik niks mis mee, dus oordeel maar, het maakt ook niet uit, ik weet hoe het zit
quote:ronniemitchel schreef op 24 december 2011 @ 03:44:

Tiepmiep

Hoe weet jij zo zeker dat jij gelijk hebt, misschien heeft to gewoon recht op die centen, ik kan er nl niks anders van maken ook in de schuldsanering heb je een bepaald bedrag waar je recht op hebt om van rond te komen en dat is wel een stuk meer dan jullie denken en willen!!

Verdiep je eens in de materie voor je oordeeld !

Ik heb gisteren vernomen van mijn schoonvader dat ik er zeker wel recht op had, ook op het andere forum werd mij verteld dat ik het waarschijnlijk gewoon mocht houden. Ik had het alleen even aan moeten geven.

Omdat hun niet meewerkte aan geldzaken had ik zoiets, ik mag het toch niet houden. Dat mag dus waarschijnlijk wel... Ik denk dat ik goed op mijn kop ga krijgen, maar dat dit zeker nog rechtgetrokken kan worden.

Ook was er kans dat ik het geld niet dubbel kreeg, maar dat het van vorig jaar was, ik kan me niet heugen dat ik het vorig jaar heb gehad.

Ik heb hier op tafel 6 briefjes van 50 liggen. Het geld is dus weer bij elkaar, dat scheelt al een hoop

Er valt ook een kleine last nu van me af. Heb weer geslapen zelfs(A)
quote:ronniemitchel schreef op 24 december 2011 @ 03:46:

[...]

Niet als je in je recht staat!En dat staat ze niet! Ik heb zelf 3 jaar op een bewvindvoerderskantoor gewerkt dus ik weet echt wel hoe het zit.
quote:lovelycomplex schreef op 24 december 2011 @ 11:28:

[...]

Ik heb gisteren vernomen van mijn schoonvader dat ik er zeker wel recht op had, ook op het andere forum werd mij verteld dat ik het waarschijnlijk gewoon mocht houden. Ik had het alleen even aan moeten geven.

Omdat hun niet meewerkte aan geldzaken had ik zoiets, ik mag het toch niet houden. Dat mag dus waarschijnlijk wel... Ik denk dat ik goed op mijn kop ga krijgen, maar dat dit zeker nog rechtgetrokken kan worden.

Ook was er kans dat ik het geld niet dubbel kreeg, maar dat het van vorig jaar was, ik kan me niet heugen dat ik het vorig jaar heb gehad.

Ik heb hier op tafel 6 briefjes van 50 liggen. Het geld is dus weer bij elkaar, dat scheelt al een hoop

Er valt ook een kleine last nu van me af. Heb weer geslapen zelfs(A)

Fijn voor je dat je nu niet meer wakker ligt van het feit dat ze doorhebben dat jij tijdens de wsnp zonder schaamte wil frauderen. Al heb je wel recht op het geld; het signaal dat je afgeeft zegt genoeg.

Geld wegsluizen mag niet, moet in overleg. Doos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven