Geld & Recht alle pijlers

Geld gekregen

20-12-2011 10:24 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi!

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Het gaat over een tegemoetkoming die ik dit jaar kreeg.

Ik sta onder bewindvoering, en mag dus niet aan mijn eigen geld komen.

Nou is de samenwerking nooit lekker verlopen. Ik loop ze ontzettend vaak achter hun kont aan om de dingen te doen die moeten gebeuren. Verschillende keren zonder geld gezeten, laatst 2 weken lang zelfs, op ducktape schoenen gelopen, geen jas hebben, ga zo maar door. Het geld is er wel voor, maar ze durven het niet ''uit te geven'' omdat het allemaal nog onduidelijk is? Ik zou niet weten wat, wel gevraagd, konden ze me niet uitleggen.

Nou heb ik een bril die 7 jaar oud is, wil al 3 jaar een nieuwe, hij is ontzettend bekrast, sterkte is niet goed meer, en het pootje viel er steeds uit, en nadat ik het schroefje kwijtraakte heb ik hem maar vastgenaait.... Maanden lang, als het geen jaarlang is gevraagd of er ook maar iets weggelegd kon worden voor een bril. Niks nada noppes. Dus dan ga je zelf maar sparen. Maar dat gaat bijna niet met 30 euro per week. Het schoot ook niks op.

Nu kreeg ik een tijdje terug een brief binnen dat ik een tegemoetkoming kreeg van 306 euro. Ze hadden mijn bankgegevens niet meer, of ik zelf die even op kon sturen.

Ik zag direct een kans, een bril!

Heb het goed uit zitten zoeken, en de brief opgestuurd met het rekeningnummer van mijn vriend erop.

Nou zou ik dat geld eigenlijk pas deze week krijgen ong. Maar heb het al vorige maand gehad.

Opticien ingelopen, en bril gehaald, ook betaald.

Ik mag hem vandaag of morgen ophalen, en ben er echt ontzettend blij mee!

Maar er knaagt iets aan me, er is een paar dagen terug tegen mij gezegd, pas op, straks stoppen ze de samenwerking. Wat als ze erachter komen? Je hebt zomaar geld ''gepakt''

Idd, wat als ze er achterkomen, ik heb vanaf het begin dat ik het geld kreeg gedacht, ik vertel het ze(wel nadat ik ofcourse mn geld had, ik was me er dus half van bewust dat ik iets fouts deed). Maar dat durf ik nu niet meer, nadat ik dat hoorde.

Moet ik dit nu aan ze vertellen?

Of het laten rusten? Of wachten tot hun er mee komen?

dank je wel alvast!
@lovelycomplex, stop er mee je eigen te verdedigen of online verantwoording af te leggen.
quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 11:02:

[...]

Voor een student heeft mijn vriend het beter op orde dan de meeste studenten. Als hij niet met geld om kon gaan had zijn huisgenoot hem ook nooit de volledige verantwoordelijkheid gegeven voor ALLE vaste lasten.

Want om dit akkefietje heen, echt die jongen is iedere dag bezig met zijn kasboekje, zijn geldzaken enz enz enz. Ik word er af en toe gestoord van, maar hij wilt het zo goed mogelijk hebben uitgepluist. Domme fout van ons om te denken dat zijn hoge banksaldo ook echt van zijn bonus was....Maar dat maakt hem geen wandelende financiële ramp hoor..... En we hadden het apart kunnen leggen. Is bewust niet voor gekozen. Hij wilde zijn familie een leuke kerst geven.Daarom staat die ps3 op marktplaats. En als dat niet lukt gaan de kado's voor zijn familie vanavond nog terug.

Ik boor dus misschien voor 5 man kerst door de neus... Zijn zus, die haar man en haar beste vriendin 2 weken geleden is kwijtgeraakt aan een ongeluk. met 3 kindjes zit. Ik begrijp heel goed dat hij dan zijn eigen spullen wilt opofferen. Wou dat ik dat kon doen....

Begrijpen jullie dan niet dat kerst vieren niet zit in de hoogte van je banksaldo? Ik heb er alle respect voor dat jouw vriend/jullie samen zijn familie graag een fijne kerst willen geven.

De gehele detailhandel laat het wel zo doen overkomen, maar draait kerst dan enkel om geld en/of dure cadeautjes?

Is samenzijn in goede sferen en positieve aandacht voor elkaar niet vele malen belangrijker dan die dure cadeautjes?

Jij zit zelf zo te stressen dat je niet weet hoe je dit allemaal zo snel op moet lossen. Het cak-akkefietje hadden jullie al opgelost kunnen hebben met zijn bonus (misschien niet helemaal, maar je had een heel eind kunnen komen)

Had dus een hoop ellende kunnen schelen.

Was het dan niet fijner geweest om met een opgelost probleem gewoon low-budget kerst met zijn familie te kunnen vieren?

Van low-budget wordt je echt niet minder hoor.
quote:redband schreef op 23 december 2011 @ 11:05:

@lovelycomplex, stop er mee je eigen te verdedigen of online verantwoording af te leggen.Redband; niet om lullig te doen hoor, maar het zou volgens mij niet geheel onverstandig te zijn om jezelf eerst correct in de materie te verdiepen.
quote:lydia123 schreef op 23 december 2011 @ 11:16:

[...]

Redband; niet om lullig te doen hoor, maar het zou volgens mij niet geheel onverstandig te zijn om jezelf eerst correct in de materie te verdiepen.En dan moet ze aan viva forumleden verantwoording afleggen ??

Dat bedoel ik er mee!
quote:lydia123 schreef op 23 december 2011 @ 11:14:

[...]

Begrijpen jullie dan niet dat kerst vieren niet zit in de hoogte van je banksaldo? Ik heb er alle respect voor dat jouw vriend/jullie samen zijn familie graag een fijne kerst willen geven.

De gehele detailhandel laat het wel zo doen overkomen, maar draait kerst dan enkel om geld en/of dure cadeautjes?

Is samenzijn in goede sferen en positieve aandacht voor elkaar niet vele malen belangrijker dan die dure cadeautjes?

Jij zit zelf zo te stressen dat je niet weet hoe je dit allemaal zo snel op moet lossen. Het cak-akkefietje hadden jullie al opgelost kunnen hebben met zijn bonus (misschien niet helemaal, maar je had een heel eind kunnen komen)

Had dus een hoop ellende kunnen schelen.

Was het dan niet fijner geweest om met een opgelost probleem gewoon low-budget kerst met zijn familie te kunnen vieren?

Van low-budget wordt je echt niet minder hoor.

Klopt. Mij maakt het ook niet veel uit. Ik heb nog nooit kerst gevierd, dus weet ook totaal niet wat ik mis.

Maar hij wilt het al weken, zijn familie ook na 6 jaar om zich heen, en er wat moois van maken. Ik begrijp dat volledig! Toen hij anderhalve week geleden voorstelde, ''zal ik anders van mijn kerstbonus alles apart leggen zodat, als je de beheerstichting moet terugbetalen, je al iets hebt. Nadat hij me vaak uit de brand heeft geholpen kon ik daar geen ja op zeggen. Ik kon zijn hulp niet aannemen... Hij heeft me zo goed en hard geholpen, en nu door mijn schuld moet hij het met minder doen... Ik neem de laatste tijd van alles de schuld op me, en word gek van mezelf. Maar goed, ik heb besloten dit topic vanaf nu te laten rusten. Het maakt me echt depri.... Ik ga mn bed weer in

Fijne kerst aan iedereen toegewenst
TO: hoe meer je jezelf probeert te verdedigen, hoe meer je op mij overkomt als iemand die alleen maar excuses maakt voor zijn (haar) acties.

Wat je hier hebt beschreven vind ik dat jij en je vriend domme keuzes maken. Nee, ik ken jullie situatie niet precies, maar ik baseer me op wat jij hier schrijft.

En sorry, een mooie kerst voor zus die haar man en beste vriendin 2 weken geleden is verloren? Dat kun je wel vergeten, die kerst is al helemaal verknald.

Een vriendin van me heeft vorige maand haar broer verloren, zij doet dit jaar helemaal niet aan kerst (normaal heel uitgebreid). Ik ken meerdere mensen die een geliefde vlak voor kerst hebben verloren (niet allemaal dit jaar) en stuk voor stuk hebben die OF kerst helemaal niet willen vieren OF een kleine kerst waarin het gaat om de gedachte en niet om de poeha er omheen.

Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken om vrolijk cadeaus uit te gaan pakken, terwijl er net iemand is gestorven waar ik van houd.

Ik zou me er ook best boos over maken als ik er achter zou komen dat ik als excuus ben gebruikt om aankopen te doen waar helemaal geen geld voor is.

Als je de zus de mooist mogelijke kerst wil geven onder deze omstandigheden dan laat je haar weten dat je er voor haar bent en dat er mensen zijn die van haar houden.

Ik weet wel zeker dat cadeaus haar op dit moment geen ruk kunnen schelen.
quote:Missprincesa schreef op 23 december 2011 @ 11:37:

TO: hoe meer je jezelf probeert te verdedigen, hoe meer je op mij overkomt als iemand die alleen maar excuses maakt voor zijn (haar) acties.

Wat je hier hebt beschreven vind ik dat jij en je vriend domme keuzes maken. Nee, ik ken jullie situatie niet precies, maar ik baseer me op wat jij hier schrijft.

En sorry, een mooie kerst voor zus die haar man en beste vriendin 2 weken geleden is verloren? Dat kun je wel vergeten, die kerst is al helemaal verknald.

Een vriendin van me heeft vorige maand haar broer verloren, zij doet dit jaar helemaal niet aan kerst (normaal heel uitgebreid). Ik ken meerdere mensen die een geliefde vlak voor kerst hebben verloren (niet allemaal dit jaar) en stuk voor stuk hebben die OF kerst helemaal niet willen vieren OF een kleine kerst waarin het gaat om de gedachte en niet om de poeha er omheen.

Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken om vrolijk cadeaus uit te gaan pakken, terwijl er net iemand is gestorven waar ik van houd.

Ik zou me er ook best boos over maken als ik er achter zou komen dat ik als excuus ben gebruikt om aankopen te doen waar helemaal geen geld voor is.

Als je de zus de mooist mogelijke kerst wil geven onder deze omstandigheden dan laat je haar weten dat je er voor haar bent en dat er mensen zijn die van haar houden.

Ik weet wel zeker dat cadeaus haar op dit moment geen ruk kunnen schelen.Het zijn vooral de kids die verwend worden. Die zijn onder de 10 allemaal. En begrijpen het nog niet helemaal. Maar ik snap zeker wel wat je zegt. Daarom hebben we voor alle ook maar 1 kado gedaan. Alleen iets duurder... (En dat weten ze niet, vertellen we ook niet. Die heeft het al moeilijk zat.)
En? Krijg je op het andere forum allemaal andere adviezen?

Ik blijf het heel triest vinden dat je steeds maar met allemaal smoezen blijft aankomen. Redband noemt het jezelf verdedigen. Jij hoeft je tegen niemand tegen te verdedigen of verantwoording af te leggen. De antwoorden hier vind je niet leuk en bijna op het niveau afzeiken.

Maar meisje, meisje, meisje toch...lees nu eens heel goed je antwoorden die je de laatste postings aan t geven bent.

Je zegt het zelf al, ik ben mijn kop in 't zand aan 't steken.

Hoe erg ook, breng die kado's terug. Die kinderen hun verdriet wordt echt niet minder door jullie kadootjes. Aandacht, leuk knutselen/kleuren/spelletje doen met ze, daar knappen kinderen veel meer van op, dan van materiële zaken.

Ik zit werkelijk met buikpijn je antwoorden te volgen, trek je harses uit het zand en kom nu eens echt voor jezelf op! Voor jouw portemonnee. Ziek uit (je griep) en ga als je koorts over is, in gesprek met je bewindvoerder en je begeleider. Je hebt een netwerk, maar daar potjandorie eens gebruik van en lieg vooral tegen jezelf niet meer!

En nu stop ik echt en zal ik ook niet meer verder lezen, want ik zit me veel te druk te maken om iemand die ik niet eens ken.

Probeer er op jouw manier fijne kerstdagen van te maken en zorg ervoor dat jij jezelf in het nieuwe jaar recht aan kan kijken.

Geloof in jezelf! En doe er ook je best voor!
Nope
quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 10:48:

[...]

Als zijn bonus laag uitviel(waar we eerst op rekende) was er niet genoeg om die 300 ook terug te betalen.... Ik heb er idd niet bij stilgestaan dat hij dat geld ook aan mij kon geven ja....

quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 11:22:

Toen hij anderhalve week geleden voorstelde, ''zal ik anders van mijn kerstbonus alles apart leggen zodat, als je de beheerstichting moet terugbetalen, je al iets hebt. Nadat hij me vaak uit de brand heeft geholpen kon ik daar geen ja op zeggen. Ik kon zijn hulp niet aannemen...

Het beeld dat jullie beiden onverantwoordelijk met geld omgaan word alleen maar duidelijker.

In bovenstaande quotes spreek je jezelf tegen, dus je zegt maar wat.

Maar hé, gelukkig hebben jullie wel een luxe kerst met een kalkoen, hapjes en een boel kado's. Uit puur altruïsme, alles voor anderen. En de problemen, die komen later wel weer. Merry Chistmas.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 december 2011 @ 11:58:

[...]

[...]

Het beeld dat jullie beiden onverantwoordelijk met geld omgaan word alleen maar duidelijker.

In bovenstaande quotes spreek je jezelf tegen, dus je zegt maar wat.

Maar hé, gelukkig hebben jullie wel een luxe kerst met een kalkoen, hapjes en een boel kado's. Uit puur altruïsme, alles voor anderen. En de problemen, die komen later wel weer. Merry Chistmas. Er staat toch echt dat het aan mij ligt, niet aan hem...

het geld van het dubbele bedrag is bij elkaar, verkoop van ps3 is rond. dat probleem is dus opgelost.
Kinderen hoeven geen groot cadeau, veel kleintjes is ook leuk. Ga langs de Action, Kruidvat of Wibra. Daar heb je veel voor weinig.

Niet te geloven dat je je weinige geld aan dit soort dingen spendeert. Verdriet koop je echt niet weg.
quote:nessemeisje schreef op 23 december 2011 @ 12:03:

Kinderen hoeven geen groot cadeau, veel kleintjes is ook leuk. Ga langs de Action, Kruidvat of Wibra. Daar heb je veel voor weinig.

Niet te geloven dat je je weinige geld aan dit soort dingen spendeert. Verdriet koop je echt niet weg.

Vertel jij mijn vriend dat? Hij wilt er heel graag voor zijn zus zijn. Maar hij weet niet hoe, ze woont 3 uur reizen hier vandaan, dus langswippen gaat niet zomaar. en ziet dit als uitweg/afleiding. Is dat niet gewoon man eigen? Niet wetend hoe ze met zo'n situatie om moeten gaan...

Ik hou hem iig niet tegen. Ik begrijp de gedachte erachter. En hij is niet verantwoordelijk voor dat andere geld. en het dubbele hebben we inmiddels weer bij elkaar. ps3 word om 6 uur opgehaald, ik handel de verkoop af, vriend is nog aan het reizen dan.
Ik hoef dat jouw vriend toch niet te vertellen? Dat ik het loeistom vind om zo met geld om te gaan, is mijn mening. Als jouw vriend dit een goed idee vindt en jij kennelijk ook, dan is het toch prima?
quote:nessemeisje schreef op 23 december 2011 @ 12:20:

Ik hoef dat jouw vriend toch niet te vertellen? Dat ik het loeistom vind om zo met geld om te gaan, is mijn mening. Als jouw vriend dit een goed idee vindt en jij kennelijk ook, dan is het toch prima?

Een goed idee vind ik het niet hoor. Ik begrijp hem alleen.

Wat moet ik dan zeggen, nee sorry je stikt dr maar in met je lieve gedachten voor de familie, ik moet geld hebben omdat ik mezelf in de nesten heb gewerkt. Ik mag veder helemaal niks zeggen over wat hij nu nog met zijn geld doet. Hij heeft zijn bijdrage al geleverd.
Er is ook nog zoiets als een gulden middenweg, maar dat zien mensen die zich overal als slachtoffer zien niet. Maar prima, als jouw vriend zich beter voelt door veel geld in cadeautjes te steken dan is dat zijn goed recht. Veel succes in de toekomst ermee.
quote:nessemeisje schreef op 23 december 2011 @ 13:40:

Er is ook nog zoiets als een gulden middenweg, maar dat zien mensen die zich overal als slachtoffer zien niet. Maar prima, als jouw vriend zich beter voelt door veel geld in cadeautjes te steken dan is dat zijn goed recht. Veel succes in de toekomst ermee.Huh, ik heb al meerdere keren toegegeven dat het idd mijn schuld is en dat ik het op moest lossen. Mijn vraag was alleen, wat is de beste manier. Ik was alleen zo gek mij te verdedigen tegenover iedereen....Dan lijkt iedereen een slachtoffer.... En dank je, zal zeker goedkomen.
Maar dat is toch al heel vaak gezegd nu: de beste manier is ZO SNEL MOGELIJK contact opnemen met je bewindvoerder en open kaart spelen.

Je moet namelijk melden dat je dat geld hebt gehad.

Dus zit niet het uit te stellen tot na de kerst; pak die telefoon! Ze zijn nu nog bereikbaar, straks zit je met al die feestdagen. En ik weet dat je er tegenop ziet, maar je ziet er na kerst vast ook nog tegenop.

Dus máák dat belletje en dan kan je ook met een gerust hart de feestdagen in!
Ik snap er niks van. Eergisteren was je er helemaal uit; je zou zo snel mogelijk contact opnemen met je bewindvoerder, en dat zou je dus gisteren doen. En nu zit je het alweer uit te stellen tot woensdag! En volgende week is hij of zijn misschien wel een paar dagen vrij, zo tussen kerst en oud en nieuw en voor je het weet is het volgend jaar. De kans dat het op een andere manier uitkomt wordt steeds groter, de kans dat het als fraude behandeld wordt ook. Waarom doe je het niet meteen, dan ben je er maar van af, en dan toon je in ieder geval je goede wil.
Mijn bewindvoerder is maar tot 12 uur overdag te bereiken. Veder alleen met de mail.

Ik mail ze vanavond,(ben nog steeds bezig met het ''perfecte'' mailtje) neem woensdag contact op. nu is het weekend, maandag kerst, dinsdag zit ik nou eenmaal de hele dag in het ziekenhuis.

Ja ik kan mezelf helemaal gek maken nu. Maar ik ben hondsberoerd, wil al 2 dagen slapen maar het houdt me teveel wakker allemaal.

Hoe fout ik ook ben, ik help mezelf er niet mee een scheve mail te sturen, half te luisteren aan de telefoon enz. Ik ben echt kapot. Dus om nog meer fouten te voorkomen heb ik besloten even mijn rust te nemen.
Het houdt je wakker omdat je het nog steeds niet met je bewindvoerder besproken hebt, dat hangt als een zwaard van Damocles boven je hoofd. Je hebt inmiddels twee ochtenden de tijd gehad om contact op te nemen met je bewindvoerder, dus ook dat is weer een smoes. Snap je niet dat je jezelf op deze manier nog veel verder in de nesten werkt? Je hebt vorige maand al geld ontvangen wat je illegaal op je vriends rekening hebt laten storten. Je wist dus dat je fout zat. Voor je je bewindvoerder weer kunt bereiken is het al bijna twee maanden geleden dat je dat hebt gedaan, en nog steeds heb je er niets over verteld. Dat is niet zomaar een foutje, dat is doelbewuste fraude, die al maanden aan de gang is! De kans dat je de schuldsanering uitgezet wordt wordt op deze manier steeds groter en groter. Dan ben je nog veel verder van huis, want dan kun je al je schulden weer zelf gaan terugbetalen, voor de volle 100%. Dat lukt je nooit, dus je bent nu echt bezig je toekomst te vergooien.

Maar goed, je hebt nu lekker een weekend 'rust', en jullie kunnen goede sier maken met luxe eten en dure cadeaus. Geniet er maar van, je kon het de komende jaren nog wel eens veel slechter krijgen dan je het de afgelopen tijd hebt gehad.
Ik moest om je laatste zin lachen. (Niet lullig bedoeld) Ik heb namelijk zo'n ontzettend rotleven gehad, en sinds een half jaar gaat het 100 x beter. Dit geld probleem is zo iniminie vergeleken met de rest.

Ik probeer vanaf gisteravond al te bedenken hoe ik dit op een GOEDE NETTE, NIET BESCHULDIGDE tegen ze zeg. Maar ik kom er niet uit. Mijn hoofd zit vol. Ik heb mezelf echt te snel in het diepe gegooid door er eerst niet aan te denken en er daarna 24 uur letterlijk er mee bezig te zijn. En word helemaal gek. Ik wil slaap. Word zo chagrijnig dat het me bijna niks meer kan schelen. Dat wil ik niet! Ik wil dit zo probleemloos oplossen voor mezelf. Maar daar moet ik rustig over nadenken hoe ik dat doe. Dat rustig worden lukt dus niet. Ik heb mezelf ook nogal op laten fokken, mee laten sleuren enz. Misschien had ik bij dit topic direct moeten vermelden dat ik een emotioneel wrak nog steeds ben.

Ik wil het allemaal best op jullie manier doen, vind het ook de juiste manieren. maar kan het vandaag echt niet opbrengen, en nu ga ik echt slapen. de letters dansen voor mn ogen.
quote:redband schreef op 23 december 2011 @ 11:18:

[...]

En dan moet ze aan viva forumleden verantwoording afleggen ??

Dat bedoel ik er mee!

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Wat een wijsneuzen.
quote:lovelycomplex schreef op 23 december 2011 @ 15:01:

Ik moest om je laatste zin lachen. (Niet lullig bedoeld) Ik heb namelijk zo'n ontzettend rotleven gehad, en sinds een half jaar gaat het 100 x beter. Dit geld probleem is zo iniminie vergeleken met de rest.

Ik probeer vanaf gisteravond al te bedenken hoe ik dit op een GOEDE NETTE, NIET BESCHULDIGDE tegen ze zeg. Maar ik kom er niet uit. Mijn hoofd zit vol. Ik heb mezelf echt te snel in het diepe gegooid door er eerst niet aan te denken en er daarna 24 uur letterlijk er mee bezig te zijn. En word helemaal gek. Ik wil slaap. Word zo chagrijnig dat het me bijna niks meer kan schelen. Dat wil ik niet! Ik wil dit zo probleemloos oplossen voor mezelf. Maar daar moet ik rustig over nadenken hoe ik dat doe. Dat rustig worden lukt dus niet. Ik heb mezelf ook nogal op laten fokken, mee laten sleuren enz. Misschien had ik bij dit topic direct moeten vermelden dat ik een emotioneel wrak nog steeds ben.

Ik wil het allemaal best op jullie manier doen, vind het ook de juiste manieren. maar kan het vandaag echt niet opbrengen, en nu ga ik echt slapen. de letters dansen voor mn ogen.

Ga jij nu maar eerst op je gemak die mail samen stellen, die paar dagen maakt ook niks meer uit , ik begrijp wel waarom je het in alle rust en goed doordacht wilt doen , veel mensen hebben nooit met het bijltje dreigementen van instantie's gehakt en je moet idd voorzichtig zijn dat het niet al gauw in het hoekje vingerwijzen komt al heb je nog zo gelijk, soms moet je idd hiellelikken om je recht te halen.

Ondanks alle stress fijne kerstdagen meid
quote:yvonjaspers schreef op 23 december 2011 @ 14:34:

Ik snap er niks van. Eergisteren was je er helemaal uit; je zou zo snel mogelijk contact opnemen met je bewindvoerder, en dat zou je dus gisteren doen. En nu zit je het alweer uit te stellen tot woensdag! En volgende week is hij of zijn misschien wel een paar dagen vrij, zo tussen kerst en oud en nieuw en voor je het weet is het volgend jaar. De kans dat het op een andere manier uitkomt wordt steeds groter, de kans dat het als fraude behandeld wordt ook. Waarom doe je het niet meteen, dan ben je er maar van af, en dan toon je in ieder geval je goede wil.Ik zou bijna denken dat je tegen een bekend klein kind van je zit te praten, minder belerend mag ook wel he!
quote:yvonjaspers schreef op 23 december 2011 @ 14:51:

Het houdt je wakker omdat je het nog steeds niet met je bewindvoerder besproken hebt, dat hangt als een zwaard van Damocles boven je hoofd. Je hebt inmiddels twee ochtenden de tijd gehad om contact op te nemen met je bewindvoerder, dus ook dat is weer een smoes. Snap je niet dat je jezelf op deze manier nog veel verder in de nesten werkt? Je hebt vorige maand al geld ontvangen wat je illegaal op je vriends rekening hebt laten storten. Je wist dus dat je fout zat. Voor je je bewindvoerder weer kunt bereiken is het al bijna twee maanden geleden dat je dat hebt gedaan, en nog steeds heb je er niets over verteld. Dat is niet zomaar een foutje, dat is doelbewuste fraude, die al maanden aan de gang is! De kans dat je de schuldsanering uitgezet wordt wordt op deze manier steeds groter en groter. Dan ben je nog veel verder van huis, want dan kun je al je schulden weer zelf gaan terugbetalen, voor de volle 100%. Dat lukt je nooit, dus je bent nu echt bezig je toekomst te vergooien.

Maar goed, je hebt nu lekker een weekend 'rust', en jullie kunnen goede sier maken met luxe eten en dure cadeaus. Geniet er maar van, je kon het de komende jaren nog wel eens veel slechter krijgen dan je het de afgelopen tijd hebt gehad.

Je gaat lekker he, waar heb je last van dat je zo uit de bocht vliegt?

Denk je nu echt dat je iets bereikt om op zo'n beroerde manier tegen TO te keer te gaan? ,denk je dat ze op deze manier sneller een mail kan typen nu jij zo je stoom aan het afblazen bent?, misschien tijd voor vakantie voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven