Heb ik genoeg?

24-12-2011 01:22 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
(3 bl.) Ananas

(4 pk) Anijshagel

(4 bl.) Appelmoes

(4 pk) Appelstroop

(3 bl.) Asperges

(1 bl.) Augurken

(2 fl.) Azijn

(1 kr.) Bier

(4 kg.) Bloem

(2 bl.) Bonen

(1 bl) Bouillon - vlees

(1 bl) Bouillon - groente

(4 pk) Chocoladehagel

(4 bl.) Chocopasta

(2 pk) Cornflakes

(2 pk.) Cruesli

(8 pk.) Dessert (klaar)

(10 pk) Frisdranken

(4 bl.) Gepelde tomaten

(6 pk) Halvarine

(2 bl.) Honing

(6 bl.) Jam (verschillende)

(1 bl.) Ketjap

(1 st.) Koek

(4 pk) Koekjes (verschillende)

(4 kg) Koffie

(4 fl.) Koffie melk

Kruiden (verschillende)

(3 pk) Kroepoek

(4 pk) Maïzena

(12 pk) Margarine

(1 l.) Mayonaise

(6 pk) Melk

(1 kg.) Mie

(500 gr.) Miegroenten

(500 gr.) Mie nestjes

(500 gr.) Nasigroenten

(3 fl.) Olie

(2 fl.) Olijfolie

(6 pk.) Paneermeel

(4 pk) Pasta (verschillende)

(4 bl.) Peren

(6 bl.) Perziken

(4 bl.) Pindakaas

(1 pk.) Poedersuiker

(2 kg.) Rijst

(2 pk.) Rozijnen

(1 bl.) Sambal

(4 pk.) Sauzen (verschillende)

(12 pk) Soep (verschillende)

(1 kg.) Spaghetti

(3 st.) Stokbrood

(6 kg.) Suiker

(4) Theesoorten

(2 fl.) Tomatenketchup

(6 bl.) Tomatenpuree

(6 bl.) Tonijn

q (4 pk) Vlokken (chocolade)

(5 fl.) Wijnen (rood)

(5 fl.) Wijnen (witte)

(4 bl.) Worstjes

(1 bl.) Zilveruitjes

(8 zk.) Zoutjes (verschillende)

DIEPVRIES

( 1 zak) Doperwtjes

(1 pak) Slagroomsoesjes

(1 doos) Spinazie

(1 kg.) Sperziebonen

(1 kg.) Gemengde groenten

(2) Vissoorten

(2 kg) Voorgebakken aardappelen

(6 st.) Loempia's

(6 st.) Kaassoufflés

(2 ) IJssoorten

VERS OP VOORRAAD

Groenten en fruit

Aardappelen

Winterpeen

Uien

Knoflook

Groenten voor een week

Fruit van het seizoen

Melkproducten

Melk

Brood

Kwark

Yoghurt

Eieren

Vlees en vis

Gehakt

Karbonades

Nasi- / bamivlees

Kipfilet

Rundvlees

Varkenslappen

Kip

Varkensfricandeau

Varkenshaasjes

Sukadelappen

Worstjes

Kabeljauwfilets

Vissticks

boerenkool met gebakken spekjes

- zuurkool met gebakken spekjes

- hutspot met gebraden klapstuk

- stamppot rauwe andijvie met gebakken spekjes

sucadelapjes in jus

- rookworst

- casselerib zonder been; aan stuk of in plakken

- beenhammetjes

- spare-ribs

- erwtensoep

- goulash

- hachee

om een eenvoudig kerstmaal in elkaar te draaien? Mijn vriend komt eten. Met zijn moeder.
@vosje, kaas valt onder (verse) melkproducten, hoop ik.
Ook geen blauwe kaas

Kabeljauw in de oven met blauwe kaas erop en dan met spinazie en aardappelen, is echt heerlijk. Je hebt wel meel boter en melk, dus misschien kun je een roux maken met kruiden erdoor en dat op de vis leggen?
quote:NouEvenNiet schreef op 24 december 2011 @ 13:34:

@vosje, kaas valt onder (verse) melkproducten, hoop ik.

Ja, de lijst is wat vaag, want wat zijn: 'groente en fruit' welke groente en welk fruit? en 'verse melkproducten, kan ook van alles zijn, misschien is het wel optimel drink met cocos smaak, lijkt me niet echt geschikt voor kaasfondue...

Ze kan hier wel zo'n master chef winkel mee vullen...
Idd heeeel veel. Kan daarom ook bijna niet geloven dat dit serieus is. Maar goed, toch maar wat ideetjes voor een etentje dat niet moeilijk en goed voor te bereiden is.

Vooraf: kipcocktail. Kipfilet zachtjes gaar laat worden in water (of kippenbouillon van blokje), met 1 ui, 1 wortel, paar peperkorrels, zout, laurierblaadje, peterselie en selderij. (Niet erg als je niet alle kruiden hebt). Kip heel klein snijden en mengen met stukjes ananas, stukjes hard gekookt ei en mayo, beetje ketchup, zout, peper, paprikapoeder en evt scheutje sherry, cognac, whiskey of amaretto. Als je dat niet hebt, kun je ook wat (vers) sinaasappelsap en een schepje suiker gebruiken. In een groot glas of ijscoupe wat sla leggen en kipcocktail erop scheppen. Garneren met bv ananas en paprikapoeder.

Als je verse champignons hebt, kun je in plaats van dit ook de champignons op hoog vuur bakken in boter of olijfolie, wat zout, knoflook, verse peterselie en beetje sambal erbij, evt afblussen met flinke scheut witte wijn. Ook makkelijk en lekker. Erbij wat (geroosterd) brood.

Hoofdgerecht: gestoofde sukadelappen (even googlen voor recepten), zelfgemaakte appelmoes, aardappelpuree (of kant en klare aardappeltjes die je gekocht hebt), worteltjes koken en afgieten, beetje boter en verse peterselie erdoor.

Nagerecht: ijs met vers fruit. Of, als je het wat uitgebreider wilt doen een grand dessert maken. Vers fruit (bv appel en/of peer, of banaan) bakken, wat suiker erbij, flinke scheut amaretto erbij (of vruchtensap of anders gewoon water), evt wat rozijnen erbij. Eventjes op hoog vuur laten inkoken. Dit kun je evt al eerder maken en evt even opwarmen. Bolletje ijs (of 2) erbij. In een klein glaasje wat koekjes verkruimelen, laagje kant en klaar dessert erop, verkruimelde koekjes, weer dessert, bovenop een beetje jam. (Dit pas op het laatst maken, anders worden de koekjes te zacht). Evt een klein stukje zelfgemaakte taart erbij. Garneren met vers fruit en poedersuiker.
Ik vind 4 pakken vlokken en 12 pakken soep wel geniaal overigens. Maar... ik zie maar 1 krat bier? Is dat niet een beetje zuinig weinig?
Chocoladefondu. Ben je meteen van al die potten chocopasta af.

Mijn man vraagt zich af of je Ellert en Brammert te eten krijgt
quote:vosje78 schreef op 24 december 2011 @ 13:18:

Krijgt degene met het leukste recept nou ook een prijs?Alles wat overblijft na het bereiden van het kerstdiner?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En met al die flessen olie kan je ook wel gewoon fondueen.
Wat moet je in vredesnaam met 12 pakken margarine en 12 pakken soep
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 december 2011 @ 13:40:

[...]

Alles wat overblijft na het bereiden van het kerstdiner?

Nou nee, bedankt, al die worsten en sukade lappen die hoef ik niet...

Ik dacht meer aan een diner bon
quote:vosje78 schreef op 24 december 2011 @ 13:22:

Oke, het toetje is de belangrijkste maaltijd, dus daar beginnen we mee. Van bloem, melk, eieren zout en suiker bak je flensjes, die serveer je met slagroom en het verse fruit....

-Gaat nadenken over hoofd gerecht-Hoop dat ze het op tijd leest om nog snel te halen bij de supermarkt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:charlottew88 schreef op 24 december 2011 @ 13:42:

Wat moet je in vredesnaam met 12 pakken margarine en 12 pakken soep en zes kilo suiker. Ik vind het steeds briljanter dit topic. Mag ik TO nomineren voor de leukste trol van het jaar prijs?(Ik zat te denken en 10 pakken fruithagel.)
Kan ook met ijs ipv slagroom.

Ik mis nog wel wat trouwens. Kalkoen. Helemaal hip dit jaar. Snel naar de supermarkt TO!
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 december 2011 @ 13:43:

[...]

Hoop dat ze het op tijd leest om nog snel te halen bij de supermarkt.Volgens mij staat er slagroom in de lijst... Maar goed, dat ding is ook zo lang, je ziet nogal gauw iest over het hoofd (of leest iets wat er niet staat?)
Ik zie trouwens 3x stokbrood staan. Ik weet niet of die vers zijn en wanneer ze komen eten maar weet niet of dat brood bijvoorbeeld overmorgen nog zo lekker is. Heb je ook al aan afbakstokbroden gedacht? En geen croissantjes voor het kerstontbijt en kerststol voor bij de koffie?

Volgens mij ben je toch nog wat vergeten TO.
Oh, nee ik denk dat ze de slagroom uit de soesjes moet peuteren, had over het woord soesjes heen gelezen denk ik, nou flensjes met fruit, en zonder slagroom is alleen maar lekkerder, lijkt mij...
gaat helemaal goed komen daar bij jullie!!!

ut belangrijkste staat op de lijst : 5fl witte wijn en 5 fl rode wijn en pak slagroomsoesjes fijne feestdagen !!!
Ach gossie, daar zit je dan met al je zooi en nul komma nul plan

Zie helemaal voor me hoe je als een bezetene, roodverhit en wanhopig, al die schappen leeg liep te maaien.

Het komt heus goed!
Is dit niet gewoon een parodie op alle mensen die in de supermarkt lopen te stressen omdat de winkels twee dagen dicht zijn?
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 24 december 2011 @ 14:33:

Is dit niet gewoon een parodie op alle mensen die in de supermarkt lopen te stressen omdat de winkels twee dagen dicht zijn? Bij ons zijn ze zelfs tweede kerstdag open.
Vraagt zich af waar TO nu is. Boodschappen aan het doen zijn misschien?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
De C1000 hier schijnt zelfs 1e Kerstdag open te zijn. Echt belachelijk.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 24 december 2011 @ 14:45:

De C1000 hier schijnt zelfs 1e Kerstdag open te zijn. Echt belachelijk. Waarom vind je dat belachelijk?
TO is nog even de rest van de winkel aan het plunderen. Wanneer gaat je supermarkt open, cabernetje?
Tssss wat is jouw naam? Ebenezer Scrooge zeker? Hier kan toch geen olifant mens van overleven eten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven