VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Op keukens kun je behoorlijk afdingen he, wist je dat?

Ik heb net ruim een uur gefietst. Voor het eerst met Kefpep. Vond het erg spannend, maar viel alleszins mee. Hond is nu total-loss, Pebblo met de Pebbeltjes in Artis dus ik heb mijn handen vrij.

Bedankt trouwens voor jullie lieve woorden over mijn verdriet om mijn moeder. 5 weken voelt ook heel dubbel, snel gegaan, lijkt al zo lang geleden en toch nog maar zo kort.
Ik snap derde auto ook na bezoek aan Ak niet.
Vanaf 1.35 meter geen verhoger meer nodig. Dus voor GP nog ruim 5 cm, dan is GP toch wel 7, of 8 als hij niet meer zo hard groeit. Ik denk dat als de baby van Lien uit de MaxiCosy gaat (deden ze bij mij met 9-10 maanden?) dochter nog geen 1.35 is. Of wel Lien?
Kinderen zitten nog in stoel hoor, dochter is 1.20 ofzo? Geen idee eigenlijk. Ik vind zolang ze in stoel past dat ook wel zo veilig.

Wij rijden mijn auto prive en zakelijk en dus 25% bijtelling. Auto van vent alleen zakelijk en geen bijtelling. Ik laat mijn auto thuis op papa-dagen en dan rijd ik paar km naar station met auto van vent, in de zomer op de fiets. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dan drie auto's zou moeten hebben, je kan toch ruilen? Ik betaal nu bijna 400 netto geloof ik aan deze auto. Vind ik erg veel geld voor een auto die ik persoonlijk niet mooi vind, maar voor dat geld rijd je ook weer niet prive een (nieuwe) auto, dus lease op zich is niets mis mee. Er staat nu ook nog een citroen C 5 (?) station, ook groot, dus misschien rijd ik die wel op, maar die moet nog 2.5 jaar en stiekem wil ik liever zelf een auto uitzoeken. Het is 1 categorie onder de mijne, dus het is alleen maar aardig als ik 'm oprijd, niet noodzakelijk (komt fijn uit ).
Ik zou lekker zelf auto uitkiezen hoor Lien.

En ik ga nu wat doen. HHP-en.

Pebblo levert tegenwoordig aardige bijdrage in huishouden trouwens, heel fijn.

Alleen had hij de houten geoliede vloer gedweild met Muscle keukenontvetter (!) bij gebrek aan allesreiniger. En de vloer mag alleen maar met water...
En Lien, 22-3 staat in agenda. Pebbeltjes zijn ook al zo goed als uitbesteed.
Keukenontvetter??? Aargh, was het enorm streperig, of viel het mee (of heeft hij het zo netjes gedaan dat er overal 1 mm af is ). Gezellig, 22 maart, ver weg, maar leuk vooruitzicht immers.

Ok, nu moet ik ECHT onder de douche, want iedereen is bijna aangekleed en Kiloknaller heeft commentaar dat hij nu weg wil (terwijl hij altijd de treuzelkont is, maar dit terzijde).
Nog een poging gedaan om het te verduidelijken...

Overigens zal de buurt er geen last van hebben, we kunnen ze op eigen terrein kwijt. Lien, wat bedoel jij met ruilen? Aap zijn auto thuis laten op de dag dat ik thuis ben?

Afdingen op een keuken is voor sommigen echt een hobby en zijn er dus ook echt supergoed in. Die mensen zouden hun beroep van moeten maken dan zou ik ze meteen inhuren. Ik vind het echt een genante situatie en zit er dus ook gewoon knalrood naast terwijl vent zijn best doet.
Middag!

Nathje, wat ben je weer lekker aanwezig, gezellig! Voel je je al thuis in je nieuwe huis?

Schorrie 'vecht' op het kinderdagverblijf wel met zijn vriendjes, maar ook met zijn vriendinnetje. Hij wil de laatste dagen thuis ook de hele tijd met mij of met Harrie stoeien. Ik merk dat hij zich steeds meer 'jongensachtig' gaat gedragen. Gisteren bij vriendin ook: slidings maken over de houten vloer enzo. Hij was altijd zo rustig maar hij krijgt duidelijk meer energie nu hij groter wordt.

Vrolijk, Schorrie is zwemmen wel gewend maar blijkbaar is dat voor hem geen garantie dat hij er zo in springt. Harrie zwemt al met hem vanaf dat hij baby is, maar hij is nog steeds doodsbang. Soms denk ik weleens dat hij een soort dieptevrees heeft ofzo, hij raakt echt in paniek als hij de bodem niet ziet of voelt, terwijl hij als hij in het pierenbad of gewoon in ons badkamerbad in het water is echt een waterrat lijkt. Gaat ook gerust met zijn hoofd onder water enzo. Nou ja, hij is sowieso een schijterd. Mensen zijn altijd verbaasd als ik dat zeg want hij lijkt heel stoer, maar hij durft werkelijk niks. Zal hij wel van zijn moeder hebben ;).

Is het gelukt met de keuken Dropje?

Ik dacht wel dat Charlene eruit zou gaan. Ik denk dat zij ook mijn keus is om er nu uit te gaan, al vind ik haar helemaal niet finale-onwaardig. Alle drie de overgebleven meiden vond ik erg goed, maar met Charlene had ik niet heel veel in het begin. Ik hoop dat Nikki wint. Die vind ik vanaf het begin al goed en mooi. Ze zou alleen die piercing uit moeten doen.
Pff, regel ik een huisje om een paar dagen weg te gaan wordt vent grieperig en Nano vreselijk verkouden (dat 1 baby zoveel snot kan produceren.. ).

Wordt gezellig dus!

Hier exact dezelfde auto als Peb, zelfs dezelfde kleur. Maxi past goed op de achterbank tussen de twee stoeltjes en morgen gaan er nog een hond, kinderwagen en hoop bagage bij. Ruim zat dus.

Eigenlijk kunnen we morgen pas weg nadat Mini 's middags om 13u bij CB eindelijk ogentest heeft gehad, maar ik ga liever een uur eerder slapen zodat Nano in de auto slaapt. Anders moeten we wachten tot hij wakker is en dan met een net wakker verkouden jengelig kind anderhalf uur rijden. Irritant dus!
Ik eindig dus elke alinea met dus, dus.

Inderdaad leuk dat je terugbent Nathje

En met Morrie eens wbt. Idols.
Kun je cb niet afzeggen Mille of is dat een beetje asociaal Mille? Dan kun je eerder weg.

Lekker hoor, weekje in een huisje. Ondanks snot en griep is het vast heerlijk!

Harrie is een film halen. Ik heb even gekeken hoeveel het kost om een karpet op maat te laten maken voor Schorries kamer. Karpet van 3,5 bij 2,5 kost 135 euro. Valt best mee dus.
Kind alvast inladen en in de auto laten slapen ?

En Nathje: degene met kinderen die van en naar zwemles en weet ik wat moeten heeft de auto, dat is dus lease auto die ook prive gereden wordt.

Dochter toen ik haar net instopte en aankondigde dat ik nog even de was ging ophangen "mama, je lijkt wel de zielige stiefdochter, je hebt al gekookt en nu moet je ook nog de was ophangen" .

Dochter was trouwens totaal niet watervrij en 5 maanden en 2 weken oud toen ze ging zwemmen, nooit peuter lessen gehad en zwemt nu heel keurig, maar is nog steeds bang voor onverwachte spetters in haar gezicht. Ik denk wel dat ze voordat ze 6 is A (en B?) heeft. Zoon is onverschrokken, zit wel op peuterzwemles en springt zo achterover van een drijfding af en komt dan ook nog zelf wel proestend boven zonder dat we 'm helpen. Doodeng vind ik, maar ook wel heel stoer. Ik denk dat hij alleen weer veel langer over zwemles gaat doen, hij start waarschijnlijk wel met een jaartje of 4 en luisteren en fijne motoriek is niet echt zijn ding.
Lekker een weekje weg, Mille.

Hopelijk zonder al te veel zieken..

Autoverhaal snap ik wel, maar zou op mezelf niet echt van toepassing zijn omdat ik

a. heel impulsief ben en

b. 3 auto's niet eens kwijt zou kunnen

Nathje, iig welkom terug!

Lien, betaal jij 400 euro per maand, kwartaal of jaar voor je leasewagen? Zit helemaal niet in de leasewagens namelijk.

Vandaag lekker dagje gehad. Vanmorgen gezwommen met het hele gezin, mens erger je niet gespeeld met KW en vanmiddag tevergeefs gezocht naar een geschikt appartement in Oostenrijk voor volgende week. Misschien dat het dan een weekje Landal wordt. Ook leuk... hoewel ik liever ga skien.

Wij hebben een Zafira en vind ik nog steeds een mooie en fijne auto (fijn belangrijker dan mooi). Als we groter zouden wilen dan graag de Volkswagen Sharan of Renault Grand Espace.

Even verder zoeken voor accomodatie wintersport.

Laterrrrrrrr!
Per maand WInd, per kwartaal zou fijn zijn en per jaar helemaal, maar zo zit dat niet. De waarde van je auto komt bovenop je salaris, althans 25% en daarover moet je dan belasting betalen. Auto is iets van 36.000 euro, daar 25% van en aangezien ik in hoogste belastingtrede zit moet ik 52% van dat bedrag betalen (of juist 48, ik ben een alfa, dat merk je al wel he ). Zafira vind ik ook fijne auto, maar ook wel weer errug groot, hoewel die S-max dat ook is volgens mij. We gaan volgende week met het gezin een rondje dealers doen, zal wel 1 dealer worden, want denk niet dat kinderen zeer geinteresseerd zijn.

Op het laatste moment skien regelen? Jij durft!
400 euro per maand!
Bedankt voor de welkom terugs, zo voelt het voor mij ook wel: terug van weggeweest! En vergeef me als ik naar al lang bekende dingen vraag want ik heb wel behoorlijk een gat merk ik al. (de echt belangrijke dingen heb ik wel meegekregen gelukkig dus ik sta niet verrast te kijken als straks de baby's komen )

Dat kinderen zo verschillen wat betreft water he? Apie vind water niks van geboorte af aan en wordt nu iets gemakkelijker met waterspatten enzo. Japie daarintegen vindt water super. Alles mag over zijn hoofd en spat altijd als een idioot. Je kunt wel voorstellen hoe het hier is als die twee samen in bad gaan, niet altijd een goede combi

Morrie, jij vroeg of het huis al als thuis voelt. Het begint te komen. Het is nu nog voor 1/3 derde niet klaar en dus nog niet helemaal thuis dus. Maar het is wel al genieten. Lekker de ruimte en wat af is, is mooi geworden. Ik heb zin in de zomer hier! Karpet op maat klinkt trouwens goed! Wat ga je laten maken?
Wat een geld, maar vind 36.000 voor die auto ook helemaal van de zotte.

En nu echt even surfen!

Hoezo, jij durft? Omdat ws alles vol zit?
Hé Nathje... verloren kind!
Morrie, misschien dat het dan met zien zwemmen, doen zwemmen is met de andere kindjes erbij? Dat kan natuurlijk ook wel een hele hoop schelen. Grappig, ik had Schorrie ook op uberstoer geschat! Loeder vind het allemaal prima, als ze maar kan kwekken. Als ze wachten in rij totdat ze weer in water moeten springen, zie ik haar al met vriendinnen kletsen! Daar krijgt ze af en toe ook een strenge blik van de meester van :-) Zal ze wel weer van haar moeder hebben.

Ik vind veel auto's mooi, maar vind autorijden zo niet leuk dat ik het me niet boeit wat voor auto ik zelf rijd. Auto's zelf boeien me echt voor geen meter, maar doos schade en schande weet ik er wel een boel vanaf. Wat dat betreft zegt vent ook dat ik ideale vrouw ben (dus net een vent in andere woorden): ik kook graag, weet van auto's, kan sport waarderen en heb de romantiek van een houten deur.

Leuk Wind, nog even snel op wintersport. Gaat bries dan ook mee?

Maar wat ben je kwijt voor een eigen auto wbt tanken, verzekeren, onderhoud incl afschrijving en wegenbelasting? Afhankelijk van rijgedrag ontloopt het elkaar soms niet zo heel veel. Hahaha..ik ken mensen die betalen meer dan 1000 netto per maand voor hun leasebak. (Maar moet ook wel zeggen dat ze het makkelijk kunnen betalen)

Blegh, morgen werken. Ik moet daar echt even aan wennen want maandag is normaal vrije dag want ik start niet helemaal op maandags. Jammer want moet 's avonds ook nog voor werk uit eten. Och, het is iig bij een lekker restaurant, maar had liever thuis geweest. Kindjes zijn nu wel lekker aan het logeren bij opa en oma, dus die zijn onder de pannen.

Ik schiet zo lekker onder de douche en dan zo lekker in fris bed. Bijna niets lekkerder dan dat!
Wasdanou voor motto, Vrolijk??

Autoverhaal snap ik op zich wel, ben alleen zelf een heel snelle impulsieve koper dus zou het zelf anders doen. En Wind, die netto bijtelling per maand zorgt er dus voor dat wij mijn auto privé rijden. Afschrijving plus benzinekosten voor gezamenlijke ritten zijn lang geen 400 euro samen (zoiets zou vent ook moeten betalen per maand, ik geloof 360 heb ik wel eens uitgerekend). Wij rijden voor max. 100 euro per maand gezamenlijke ritjes/ritjes in mijn auto. Mijn eigen woon-werk verkeer buiten beschouwing latend.

Vandaag ook keuken gekocht, zie relaas ak. Van een keuken van ruim 17.000 9.500 maken vind ik best aardig.

Ach, ieder kind leert uiteindelijk zwemmen. Zolang het maar geen beladen onderwerp wordt en het kind het ook nog een beetje leuk blijft vinden. Vind zwemdiploma wél heel belangrijk.

Gisteren trouwens echt een leuke dag gehad. Eerst zwemmen kids, daarna lunchen bij vrienden die praktisch om de hoek van zwembad wonen. Lunch liep een beetje uit en we waren dus pas om 16.30u weer thuis. Toen kon ik meteen zelf aan het fornuis om burrito's, taco's en salade te maken voor dvd avondje, vrienden waren er om 19.00u. Supergezellig zo'n 'vrienden'dagje.

Morgen heb ik juist wel vrij. Normaliter nooit op maandag, maar we gaan met de hele familie mijn oom en tante verhuizen naar het zorgcentrum. Zal best emotioneel worden, ik heb er iig veel moeite mee...
Ben wel aan het werk vandaag en kom hier even om vanuit de grond van mijn hart te zeggen dat ik het hier zo gehad heb. Kan wel janken (maar dat zullen de zwangerschapshormonen ook wel zijn). Maar ik heb me vanochtend voorgenomen dat ik deze dag leuk ga maken, dus dat ga ik dan nu maar proberen. Niet meer klagen en mijn schouders eronder.

Maar als er iemand nog een leuke baan weet...
Ach Morrie, hoe komt dat nou? Is er iets gebeurd vandaag of is het dat sluimerende gevoel van "is deze baan het wel voor mij"? Dikke knuffel van mij!

En sohee Drop, lekker onderhandeld! Goed man! Hoe ziet jullie toekomstige keuken eruit?

Motto Vrolijk is citaat uit "heroes" toch?

Ik ben snotverkouden en ik begin het wel zat te worden om de hele scala van suffe ziekjes te hebben. Het wordt duidelijk hoogtijd voor de lente en zon!
Kijk naar buiten Nathje... zon en lenteweer voor jou!

Dropje, veel sterkte vandaag.

Zal zeker heftig zijn. Fijn dat ze zo'n lieve nicht hebben iig.

Kun je het relativeren of heb je het echt gehad Morrie?

Iig balen dat het gevoel nu komt icm zwangerschap en hormonen.

Uitleg op de ak?
Idd even naar ak gegaan voor meer achtergrond.

Dropje, sterkte vandaag.

Het lijkt me ook wel fijn om zoiets met de hele familie te doen, dan ben je elkaar tot steun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven