Geld & Recht alle pijlers

Huis kopen

26-12-2011 20:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zou jij nu een huis kopen? Waarom wel of waarom niet?

Groetjes,

Burrito
Nee. Want ik huur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben aan het zoeken, dus ja. Ik hoor van verschillende kanten dat het een gunstige tijd is, plus dat ik graag wil verhuizen.

Waarom jij wel / niet?
Nee, want we wonen net een paar maanden in ons ultieme huis (wel koop overigens).
Wel kopen, niet verkopen.
ik en mijn vriend willen ook een huis kopen, we huren nu. ik denk dat het deze tijd juist gunstig is, de huizen zijn goedkoper want mensen komen er niet vanaf en zitten soms met een dubbele hypotheek dus ze zijn blij als ze eindelijk hun oude huis kunnen verkopen - ook al is het voor (een stuk) minder dan de vraagprijs.

ook vind ik huren zonder van mn geld, ik stop het liever in de hypotheek. maar een ander zal huren weer beter vinden omdat de woningstichting reparaties etc vaak betaald.
quote:babyanimal schreef op 26 december 2011 @ 21:00:

ik en mijn vriend willen ook een huis kopen, we huren nu. ik denk dat het deze tijd juist gunstig is, de huizen zijn goedkoper want mensen komen er niet vanaf en zitten soms met een dubbele hypotheek dus ze zijn blij als ze eindelijk hun oude huis kunnen verkopen - ook al is het voor (een stuk) minder dan de vraagprijs.

Datte dus.
quote:Burrito schreef op 26 december 2011 @ 20:55:

Hallo,

Zou jij nu een huis kopen? Waarom wel of waarom niet?

Groetjes,

BurritoMoet je huiswerk maken in de vakantie Burrito?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben ook druk aan het rondkijken naar een leuk huis, maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden wat ik de prijs waard vind. Kopen is voordelig in die zin dat je fiscaal gratis kunt sparen en uiteraard de hypotheekrenteaftrek.

Huren is makkelijk: in die zin dat je geen lasten hebt inzake onderhoud en ook zo iemand van de woningbouwvereniging kunt laten komen. Ik wilde dat ook graag, maar huren is helaas geen optie meer voor mij, want ik kom door vernieuwde regelgeving niet meer aanmerking voor een sociale huurwoning (echt belachelijk). Leuk om te horen na jaren ingeschreven te staan.
Als je een huis wilt kopen en een hypotheek kunt krijgen dan zou ik juist nu kopen. En wel zo goedkoop mogelijk, zoveel mogelijk afdingen dus. Er staat zoveel te koop. Maar alleen als je zelf niets hoeft te verkopen.
himalaya, nee hoor, ben gewoon benieuwd hoe anderen tegen kopen/ de crisis etc aankijken..

Vriend en ik huren momenteel, hebben geen druk om daar weg te moeten, maar zijn ons aan het orienteren op de huizenmarkt/het kopen van ons eerste huis. Vandaar mijn vraag.

Groetjes,

Burrito
Nee want ik heb maar ¤1.93 op mijn spaarrekening en -700 op de betaalrekening
quote:Ruza schreef op 26 december 2011 @ 21:17:

Nee want ik heb maar ¤1.93 op mijn spaarrekening en -700 op de betaalrekening * tietanium gaat met de pet rond voor Ruza

*help Ruza het einde van 2011 te halen!*
Nee, ik heb al een huis.
quote:tietanium schreef op 26 december 2011 @ 21:19:

[...]

* tietanium gaat met de pet rond voor Ruza

*help Ruza het einde van 2011 te halen!*En dan opzuipen op onze meeting?
Ja, dat zouden we wel graag willen. Alleen hebben we een paar eisen ( of zo je wilt, wensen) waardoor het toch lastig is voor ons. Momenteel huren we dus dat is het probleem niet.

Maar we zoeken een ruim huis in een bepaalde, populaire buurt. Op loopafstand van de school van de kinderen. En die huizen zijn zeldzaam en nog steeds relatief duur. Als er daar huizen te koop komen zijn ze doorgaans binnen een paar weken, hooguit een paar maanden verrkocht. Niks jaren te koop dus en ook zullen ze niet ver onder de marktwaarde gaan zitten.

Ach, we hebben de tijd, houden de markt goed in de gaten, doen voorwerk en als het zover is slaan we toe.
Graag! We zijn op zoek...

Maar zij best kritisch en richten ons op een dorp waar je 3/4 ton mee moet nemen voor een leuk huis.

We moeten kopen op 1 salaris dus dat gaan we als starters sowieso niet redden... de goedkopere huizen (2 ton) zijn zo weg (kwestie van weken, soms dagen), we proberen er dus bovenop te zitten (er komt alleen zo weinig vrij, in dat segment blijft iedereen lekker zitten waar ze zitten).

Wij huren momenteel (in datzelfde dorp) en wonen heel goedkoop, dus gaan pas weg als we het perfecte huisje hebben gevonden...
Ik heb 2e appartement gekocht dit jaar, veel geluk gehad met verkoop van oude appartement, was binnen 6 weken verkocht. Zat nog te twijfelen of ik weer wat zou kopen maar toch gedaan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven