Persona
zaterdag 24 december 2011 om 22:43
Ik ben onlangs, na 14 jaar,gestopt met het slikken van de pil. Niet om zwanger te raken, echter wel in de nabije toekomst maar is niet de reden voor het stoppen. Ik was er gewoon klaar mee. Ik ben hierna de komende 2 keer weer op de normale ongesteld geworden. Heb me ook nog nooit zo goed gevoeld zonder de 'pillen troep'. Aangezien we niet nu gelijk willen beginnen met proberen zwanger te raken en ik geen hormonen spul meer wil binnen krijgen ben ik aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Condoom willen we beide niet. Nu heb ik gelezen over Persona en wil graag weten wie hier mee bezig is , hoelang en wat jou idee en ervaring hiermee is. Alvast bedankt!
zaterdag 24 december 2011 om 23:07
Www.persona.nl , het komt een beetje op hetzelfde neer alleen iets nauwkeurig ( denk ik ). En voor het zingen de kerk uit vind ik ook een beetje gevaarlijk en niet fijn
zaterdag 24 december 2011 om 23:19
Ik heb het gebruikt om zwanger te worden, dus keek niet naar de rode of groene lampjes, maar juist naar het eisymbool. Als een eventuele (ongeplande) zwangerschap niet ongewenst is het een redelijke methode, idd niet veel anders dan de kalendermethode, wat nauwkeuriger denk ik, na een aantal maanden én bij een regelmatige cyclus. de kans op een zwangerschap is meen ik 6%? Is best behoorlijk.
zondag 25 december 2011 om 00:26
We zijn al 7 jaar samen en hebben een goede basis , we willen in 2012 ergens 'beginnen' dus eventuele zwangerschap is geen ramp. Condooms willen we beide niet om de welbekende redenen, gedoe, moodkiller, en vind het gewoon niet 'intiem' ,kan iedereen zijn eigen mening over hebben. Ook met oog op de toekomst om wel te zwanger te raken lijkt me dit een handig apparaat. Maar goed ,iemand zei het is geen anticonceptie maar zo word het min of meer wel omschreven en het werkt toch ook gewoon zo? Ik wil graag weten wie dit dus wel zo gebruikt en ben benieuwd of de 95% wel klopt.
zondag 25 december 2011 om 00:58
Een week is wel uitzonderlijk, normaal gesproken 2 tot 3 dagen, en zoals ik eerder zei, het is geen ramp indien het toch gebeurd.( een ramp zou zijn om 2 weken geen sex te hebben ) ,Ik wil graag weten of er uberhaupt vrouwen zijn die dit op deze manier , dus wel voor anticonceptie, hebben gebruikt voor langere tijd.
zondag 25 december 2011 om 07:36
MizzK, zaad kan echt een week overleven! Momenteel ben ik bijna 35 weken zwanger van een zaadje dat het een week overleefd heeft, vandaar.
Zelf heb ik geen ervaring met Persona, maar ik heb een vriendin die zwanger is geworden na een "negatieve" uitslag op de Persona. Waarschijnlijk was dat ook een lang levende zwemmer!
Zelf heb ik geen ervaring met Persona, maar ik heb een vriendin die zwanger is geworden na een "negatieve" uitslag op de Persona. Waarschijnlijk was dat ook een lang levende zwemmer!
zondag 25 december 2011 om 13:25
MizzK, ik heb ervaring met de persona.
Ik persoonlijk vond het een prettig anticonceptie middel.
Ben nooit zwanger geraakt, maar ja dat kan ook aan mij persoonlijk liggen natuurlijk .
Als je vragen hebt mag je mij wel mailen hoor, ik heb de persona nog en als je wil mag je hem hebben voor 30 euro, (krijg je er verse duracell batterijen bij). De teststaafjes moet je dan zelf nog kopen.
Maar als je liever een nieuwe wil kopen kan dat natuurlijk ook.
Ik persoonlijk vond het een prettig anticonceptie middel.
Ben nooit zwanger geraakt, maar ja dat kan ook aan mij persoonlijk liggen natuurlijk .
Als je vragen hebt mag je mij wel mailen hoor, ik heb de persona nog en als je wil mag je hem hebben voor 30 euro, (krijg je er verse duracell batterijen bij). De teststaafjes moet je dan zelf nog kopen.
Maar als je liever een nieuwe wil kopen kan dat natuurlijk ook.
Help iedereen een handje
maandag 26 december 2011 om 20:26
maandag 26 december 2011 om 23:43
quote:MizzK schreef op 26 december 2011 @ 23:22:
Zebra hoelang heb je de persona gebruikt als anti conceptie? En hoe snel was je daarna zwanger toen je hem als zodanig ging gebruiken? En krullebol waarom gebruik jij hem niet meer als ik zo vrij mag zijn ?...
Zebra hoelang heb je de persona gebruikt als anti conceptie? En hoe snel was je daarna zwanger toen je hem als zodanig ging gebruiken? En krullebol waarom gebruik jij hem niet meer als ik zo vrij mag zijn ?...
anoniem_130895 wijzigde dit bericht op 29-12-2011 20:51
Reden: Geen respons meer, info weggehaald!
Reden: Geen respons meer, info weggehaald!
% gewijzigd
Help iedereen een handje