Buggy - wat is een goede???

27-12-2011 13:02 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders gaan 1 dag in de week oppassen en ik zie het niet zitten om dan elke keer met de kinderwagen te gaan slepen. In het begin komen we er niet onderuit maar als ze eenmaal een beetje goed kan zitten wil ik een buggy daar hebben staan. Alleen wat is een goede buggy? Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbod is er. En vriendinnen zijn alleen maar ontevreden over hun buggy. Ik begin me dus af te vragen of het wel zulke handige dingen zijn. Dus wie is wel tevreden met zijn buggy? Ik zoek er een die goed op te klappen is, goed wendbaar, lekker rijdt en vooral waar mijn dochter lekker en goed in kan zitten.
Wij hebben een Maclaren, nadeel van goedkope buggy's vind ik dat ze er qua gewicht niet zo lang in kunnen.
En hij klapt dus makkelijk in en uit.
Maclaren idd, maar als ze er veel gebruik van maken zou ik kijken voor een 2e hands kinderwagen, bijv. een bugaboo, dat rijdt veel lekkerder.
Wij hebben er één van de Trekpleister. Zo'n super goedkope van Bambini ofzo. Ik dacht eerst een goedkope buggy kopen om te kijken of het wat is. Dat ding is niet stuk te krijgen. We gebruiken hem dagelijks. Makkelijk inklapbaar en rijdt lekker licht. Is ook goed zwenkbaar. Zat ook zo'n regenhoes bij. Dat is wel een must.

Oja, dochter is een zwaargewicht van bijna 2.
Layla daar dacht ik ook aan maar dat is best duur toch?
Merk van Nike is Bambino, ook bij Kruidvat. (Alleen hebben ze die volgens mij niet zo vaak staan).

(Tweedehands) Koelstra is ook prima. Ik zou me ook afvragen of jouw schoonouders niet liever een wat soepeler wagen hanteren dan een (toch wat Spartaansere) buggy. Hoeveel en hoe vaak gaan ze er mee lopen? Zijn ze zelf goed ter been?
wij hebben een koelstra simba. Superding. Verschillende standen, klapt makkelijk in, rijdt fijn, redelijk betaalbaar. Heel

blij mee
Ik vond zelf trouwens een kinderwagen helemaal niet zo handig, was blij dat zoon in een buggy kon. Kinderwagen was veel zwaarder.
Ik vind de Koelstra Simba helemaal niet wendbaar, ik blijf constant hangen met dat ding achter stenen e.d. Ik zit mijn zoon, als ik hem uberhaupt nog ergens in zet, liever gewoon in de wagen. De enige reden dat ik die buggy gebruikte is dat 'ie meekon op de fietsendrager. En ik vind trouwens ook dat mijn zoon erg hartstikke onhandig in zit.
Ik heb zelf thuis een Nuna. Rijdt super, wel weinig bergruimte. Maar heel licht en makkelijk in- en uitklapbaar. Was iets van 200 euro.

De extra buggy die ik heb en meeneem op de fiets naar de stad of naar mijn zus is een Koelstra. Ook goed, maar de Nuna vind ikzelf fijner rijden.
Ik zou met je schoonouders gaan winkelen. Ik heb een buggy die ik zelf fijn vind rijden, een Koelstra, maar mijn ouders vinden die onhanding. Dus dat is heel persoonlijk. Aangezien zij er mee gaanr rijden, zou ik ze er ook een aantal laten proberen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb een prenatal (roze) gehad, was prima. Nu hebben we voor onze zoon een chicco gekocht en vorige week op vakantie gebruikt. Veel beter dan de prenatal! Las trouwens ook net bij de consumentenbond dat de chicco lite way er als beste koop uit komt. Ik kan hem van harte aanbevelen!
Eigen merk van prenatal is bagger, die moet je niet nemen.

Wij hebben een quinny of zo, die rijdt wel fijn.
Wij hebben een chicco. Op zich een prima buggy. Hij is echter niet zo solide als de Macclaren. Die hadden we helaas iets te lang in de garage laten staan waardoor er schimmel in kwam. Anders had hij nog jaren mee gekund.
Ik heb voor mijn kleinzoon de MacLaren Techno gekocht toen hij nog maar 3 maanden oud was. De rugleuning van die buggy kan helemaal vlak en daardoor kun je er al een kleine baby in vervoeren. Het was wel zomer toen mijn kleinzoon baby was. Al gauw gebruikte mijn dochter ook alleen nog maar deze buggy en is de kinderwagen nauwelijks gebruikt.

Je kunt van Phil en Teds reiswiegjes kopen die je er zo in zou kunnen leggen zodat je een baby in de winter beschut is tegen weer en wind.
Ik heb een Quinny Zapp, superding!

Heb die gekocht omdat ik gek werd van de prenatal buggy, die liep zo zwaar en stroef.

De Quinny rijdt soepel, is klein en licht en heeft een hele kleine draaicirkel.

Het enige nadeel is dat er bijna niks in het boodschappenmandje past.
Marianko, ik heb zelf altijd geleerd dat je een baby niet in een buggy moet vervoeren voor dat ie 6 maanden is omdat het ruggetje dan nog niet sterk genoeg is. Een buggy met de rugleuning plat is dan niet stevig en comfortabel genoeg is: die is bedoeld voor je slapende dreumes.
Wij hebben een Joolz dus die klapt prima in, maar het lijkt mij elke keer zo'n volksverhuizing om die mee te nemen.

Schoonouders zijn nog prima ter been. Ze willen veel gaan wandelen. Dus het moet idd geen spartaanse goedkope buggy zijn.

Ik zat op Marktplaats te kijken voor een goede tweede hands. Maarja welke????
Wij hebben een maclaren. Flinke investering, maar wij vinden hem zalig. Voordat we hem gingen aanschaffen (was voor een vliegvakantie) ook bij vrienden en kennissen rondgevraagd, en de enige die consequent tevreden waren, bleken de mac laren bezitters. We hebben hem via internet met een beetje korting besteld. We gebruiken hem inmiddels meer dan de wandelwagen.
Denk dat Bella's tip een goede is: ga met schoonouders winkelen. Wat jullie handig vinden, kunnen zij als een onding ervaren.
McLaren is wel een merk die . Bestaat ook al sinds de jaren 70. Bij de kringloop staan ze soms ook. Maar MP is een goeie plek.

Een aantal MP adv.nrs.:

515327751

514770688

514437756

511219409

Ze zijn nog aardig nieuw en daarom wat duurder. Maar je hebt ze ook voor ¤20. dat zijn dan vaak modellen uit de jaren 90.

Als je kindje erin gaat slapen moet je erop letten dat de rug in drie standen kan.
Een goede tweedehandse? Dan zou ik gaan voor de Maxi cosi Mura ( 3 wielen) Superfijn voor het kind om in te zitten, rijdt lekker, niet al te groot als ie ingeklapt is en niet schrikbarend duur. Je merkt het al, een Mura-fan hier
Maar dat is niet zo'n goedkope als de McLaren en die van het Kruitvat enzo. (niet goed begrepen van me)
quote:biekoe schreef op 27 december 2011 @ 15:03:

Een goede tweedehandse? Dan zou ik gaan voor de Maxi cosi Mura ( 3 wielen) Superfijn voor het kind om in te zitten, rijdt lekker, niet al te groot als ie ingeklapt is en niet schrikbarend duur. Je merkt het al, een Mura-fan hier Een Mura is toch geen buggy? Is toch een kinderwagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven