Werk & Studie alle pijlers

Gesprek bij uitzendbureau: kleding?

27-12-2011 14:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag straks geheel onverwacht op gesprek bij een uitzendbureau voor een leuke functie. Nu is dit voor mij de eerste keer. Wat voor kleding doe je aan voor een gesprek bij een uitzendbureau? Dezelfde kleding als bij een "gewoon" sollicitatiegesprek of kan het wat meer casual? Het is overigens wel een functie waar representatieve kleding van belang is.
Als representatieve kleding van belang is voor de functie dan zou ik dat ook aantrekken als ik jou was.
Wat flowerbombje zegt...
Ik denk dat je bij 'geheel onverwacht' niet direct geacht wordt in mantelpak te komen. Gewoon iets leuks en verzorgds lijkt me ook goed.

Maar als het voor de functie van belang is en je kunt zo iets uit de kast trekken, zeker doen.

Maar ik zou niet hoteldebotel nog gaan winkelen voor dit gesprek, bijvoorbeeld.
Ik zou ook niet apart gaan winkelen, maar ik zou wel zo representatief mogelijk komen. Zeker als dit belangrijk is voor de functie. De eerste indruk hè....

Succes zometeen!
Bedankt voor de reacties!

Winkelen ga ik inderdaad niet meer doen

Veel nette kleding heb ik ook niet...wel een mooi mantelpakje maar ik ben bang dat het iets too much is voor een oriënterend gesprek. Ik denk dat ik het jasje maar combineer met een spijkerbroek.

edit: staat toch niet zo mooi dus in het kader van beter overdressed dan underdressed ga ik maar in mantelpak
kleding waarin jij jezelf voelt
quote:keeponsmiling schreef op 27 december 2011 @ 14:47:

kleding waarin jij jezelf voelt

Joggingbroek en een lekkere fleecetrui

Mantelpakje voel ik me niet zo in thuis maar ja...soms moet het
Voor een gesprek bij een uitzendbureau zou ik nooit in mantelpakje gaan, maar als dat het enige nette is wat je hebt...
Ik begin nu ook alweer vreselijk te twijfelen...heb nog wel dingetjes die kunnen maar helaas ben ik niet echt een modewonder...
Okee: ik ga toch maar iets meer als mezelf. Casual maar iets waarvan mensen altijd zeiden dat het me goed stond.
Ik heb het ooit 1 keer gepresteerd om, notabene bij een skype gesprek, niet overdressed (lees mantelpakje) te solliciteren. ben direct daarop afgewezen, te casual. Was een hele nette blouse.

Echt, op een gesprek kun je beter overdressed dat te casual zijn.

Succes!
Heb je geen pantalon?
Succes iig!
quote:origineel schreef op 27 december 2011 @ 15:12:

Ik heb het ooit 1 keer gepresteerd om, notabene bij een skype gesprek, niet overdressed (lees mantelpakje) te solliciteren. ben direct daarop afgewezen, te casual. Was een hele nette blouse.

Succes!

Het gaat bij TO om een orienterend gesprek bij het uitzendbureau.

Ze vinden haar al een geschikte kandidaat, dus ze zullen haar niet opeens afwijzen omdat ze geen mantelpakje draagt. Maar ze moet er wel netjes en representatief uitzien natuurlijk. Een pantalon en een nette blouse is prima volgens mij.

Als ze voorgestelt wordt en ze moet naar het bedrijf toe lijkt me het wel een goed idee om zo netjes mogelijk te gaan, wellicht is het mantelpakje dan wel een goeie. Het bureau staat als het goed is aan haar kant; wellicht kan ze de intercedent(e) nog om advies vragen.
Bedankt voor de reacties!

Ik heb last minute toch maar mijn nette pantalon en bijbehorend jasje aangedaan. Goed gesprek gehad, ik zal voorgesteld worden bij de opdrachtgever! Was volgens de intercedente een jong hip bedrijf met veel mensen in pak en een beetje blabla... dus uiteindelijk de goede keuze gemaakt denk ik! Verder belt ze voor een referentie met mijn oude baas, dus dat zit goed!
quote:origineel schreef op 27 december 2011 @ 15:12:

Succes!Wat jammer dat je om zo'n reden bent afgewezen! Blijkbaar wordt er toch veel waarde aan gehecht...
Bij mijn verhuizing naar het noorden moest ik ook een rondje uzb's doen. Had allerlei afspraken gepland, maar had alleen maar zomerkleding in mijn koffer gemikt want ik zou een nacht bij vriend overnachten en dan zouden we door naar het vliegveld voor het zonnige weer. Ook in mijn topje en zomerrokje naar het uzb. Was geen probleem.

Fijn dat ze je willen voorstellen. Het is altijd goed om er netjes en verzorgd uit te zien. Maar vaak kun je aan je verschijning wel zien hoe je bent hoor: een verzorgd gezicht, haar, handen en schoenen zegt vaak meer dan een pak.
Als ik me ergens niet druk om zou maken, dan zijn het die miepen, met gemiddeld nog geen MBO.

Heb je die types wel eens bekeken?

Uiteindelijk moet je bij het bedrijf solliciteren.
quote:Ksenija schreef op 27 december 2011 @ 19:05:

Als ik me ergens niet druk om zou maken, dan zijn het die miepen, met gemiddeld nog geen MBO.

Uiteindelijk moet je bij het bedrijf solliciteren.Tja, maar daarvoor zal ik toch eerst een goede indruk moeten maken bij "die miepen" denk je ook niet? Jammer dat je alle intercedenten over één kam scheert.
quote:Ksenija schreef op 27 december 2011 @ 19:05:

Uiteindelijk moet je bij het bedrijf solliciteren.pff. Tuurlijk, alle dames die bij een uitzendbureau werken zijn hetzelfde. Heb zelf ook ooit op een uitzendbureau gewerkt, dus bedankt. Overigens met hbo-diploma.
quote:zenga schreef op 27 december 2011 @ 19:23:

[...]

Tja, maar daarvoor zal ik toch eerst een goede indruk moeten maken bij "die miepen" denk je ook niet? Jammer dat je alle intercedenten over één kam scheert.

Ah, je wil daar werken.

Dacht dat het om een inschrijving ging.

Maar hetzelfde weer; gewoon netjes.

Meestal lopen zij er casual bij, past ook het beste bij die functie.

Dus op zich vrij "makkelijk"

Zwarte pantalon, net schoentje, blazertje, nette trui...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven