***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ah, die Hugo! Steijn heeft zijn broertje aangestoken met verkouden zijn en Huug lag (misschien als gevolg daarvan) te mekkeren in zijn bedje. Ik wilde hem toch even troosten, dus ik hop, het kamertje in. Zie ik Hugo met een enorm snotneusje met zijn gezichtje op zijn konijn jammeren! Hij duwde heel hard zijn snottebolletje tegen me aan toen ik hem uit bed pakte, zo lief! Iets minder lief is dat hij geen zin heeft in slapen. Of niet kan slapen, dat kan ook. Steijn heeft nergens last van en ligt knock out naast een tetterende Hugo.

Toch maar weer even kijken.
Zo, wat stonden we laag... iedereen is zeker van het mooie weer aan het genieten!
Ik moet erg lachen om de reacties op mijn 'erg zieke' vriend!

Merk toch dat er een hoop herkenning (dus lichte frustatie)meespeeld bij jullie! zucht mannen...

Vriend is vandaag weer beter trouwens..Hij is zelfs nu op pad voor zijn werk! Het eerste wat ik zei vanmorgen was ook, je gaat toch niet weer de hele dag op bed liggen?? (hij beledigd!haha)

Vriend is van mening dat als je ziek bent, je niets anders kunt dan op bed liggen. Hij zei, als ik ga staan dan voel ik duizelingen, dus ga ik meteen weer liggen! DUHU Zo blijft het toch ook zo??

Mijn theorie:

Als ik ziek ben, sleep ik mij hoe dan ook naar de douche. Daarna voel ik mij al zoveel beter dat ik kan uitzieken op de bank.

Als je blijft liggen in bed, dan blijf je in die sleur...

zucht..Dit kan ik hem maar niet bijbrengen...

Mich wat jij ook zegt, na een bevalling mag de man nooit meer ziek zijn! wat zijn wij ook streng!

En wat heb je voor lamp in je hoofd??ben heel nieuwsgierig, want ik kan mij weinig voorstellen bij het maken van een lamp! Lijkt mij rete moeilijk....

Muis, vallende kindjes zijn zielig...Vind jij het ook geen vreselijke gedachten dat deze valletjes slechts het begin zijn van een serie ?? Als ze eenmaal proberen te lopen...aii knijp hem nu al!

Swissie is Finn dan helemaal niet eenkennig? Of is hij daar al overheen? Tommy is dit nu wel...Als ik met tommy ergens ben, en ik loop weg, DRAMA niet normaal meer!
na ja zeg! vriend en ik staan met foto op die minimonkeysite!

Had toendertijd mailcontact met die vrouw van minimonkey, en had haar een paar foto's gemaild... Vriendin van mij attendeerde mij erop.Vind het niet erg hoor! ze hadden het alleen niet verteld..
Trouwens de monkey kan ook als hangmat in de box! Wisten jullie dat? Dat is echt ideaal als je baby nog wat kleiner is!! Allemaal bewaren dus die sling!
Fijn dat je toch nog goed hebt kunnen slapen framboosje .

Hier zijn vandaag bij Xander de buisjes geplaatst ! Dus kans op zware oorontstekingen gaat weg.

Vandaag ook gewerkt, foldertjes bijeenzoeken om in plastic zak te doen, voor een bouwbeurs. (batibouw). Dit heel de dag al staande. Auw mijn voeten ..Straks komt Xander thuis van het ziekenhuis, en dan ga ik hem een fles geven en lekker vertroetelen.
snik, snik, ik ben bang dat ik Finn vandaag niet meer wakker zie. Ben nog op kantoor. Het is niet te geloven maar nog meer werk gekregen.

Waarom kan het werk niet een beetje beter verdeeld worden? Het is echt rennen of stilstaan, nooit gewoon lopen.

Maar goed, wel leuk want nu is het tenminsten leuk werk. Dat maakt het leven iets makkelijker.

Framboos, Finn is absoluut niet eenkennig. Als hij iemand een eerste keer ziet gaat hij even met zijn koppie dicht tegen ons aanliggen, om vervolgens te beginnen te charmen.
Muis, hoe gaat het met Hugo? Is hij weer een beetje bijgekomen?

Witchke, hoe gaat het met Xander? Vond je het niet vreselijk moeilijk hem naar het ziekenhuis te brengen en daar even achter te laten?

Framboos, ben jijzelf ook weer een beetje opgeknapt? Hoe gaat het met je vriend? Als hij maar niet weer zielig gaat doen vanavond.
Even ego berichtje

Het is hier nog steeds een ziekenboeg. Afgelopen zaterdagnacht zijn we nog naar de dokterspost geweest. Vincent was al vanaf acht uur aan het kreunen en was niet te troosten. Een para hielp niet en hij had ook koorts. Dokter wilde hem toch even zien. Daar was hij natuurlijk voorbeeldig, grrr. Arts heeft alles nagekeken en kon niets ontdekken. Hij dacht aan een tweede buikgriep direct na de eeste. Nu ging het gisteren redelijk goed, in ieder geval geen gespuug maar vandaag ging het in een keer weer heel hard met de koorts, 39,5 en alleen maar hangen en huilen, zo zielig. Morgen maar even langs de huisarts want nu het al meer als anderhalve week duurt wil ik toch weten wat er aan de hand is.

Framboos, goed dat je je man het bed uit gesleurd hebt en jij een lekker tukkie hebt kunnen doen.

Witch, voetjes omhoog en een lekker koppie thee. Hoe gaat het met Xander, heeft hij veel last?

Swiss, balen dat je Finn nu even niet wakker ziet. Morgen maar even extra knuffelen.

Mich, ben je geslaagd voor je stoffen en lampen?

Muis, beterschap voor de snotmuisjes.
Goed Esan dat je naar de HA post bent geweest! Het duurde inderdaad allemaal wel erg lang....Ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt..Lijkt mij trouwens best lastig oordelen bij baby's voor een dokter...gelukkig ben ik geen dokter!

Swissie fijn dat finn niet eenkennig is...waar zit dat verschil toch in?

Met mij gaat het weer beter ben niet meer labiel. Vriend is ook weer beter (godzijdank!) Ben nog wel een beetje bang ook nog ziek te worden maar dat moet ik maar afwachten....(buikgriepfobie)

Witch hoe ging het met Xander? merkt hij wat van de buisjes?
Framboos, ik heb even op de minimonkeysite gekeken, maar ik kan jullie niet vinden! Ik weet trouwens niet of ik het zo leuk zou vinden als een van mijn kiekjes zo baf, op het internet wordt gezet zonder enige toestemming van mijn kant.

Esan, goed dat je naar de huisartsenpost bent geweest! Het duurt nu wel heel erg lang...Volgens mij was Vincent al ziek voordat ik op vakantie ging! Heel herkenbaar trouwens, dat Vincent het hardstikke goed deed bij de ha! Hugo had een keer een oorontsteking en was thuis echt niet te genieten. Hup, wij naar de huisarts (Steijn was solidair mee), wat denk je: het ventje gedroeg zich voorbeeldig! (dan wel!)

Over voorbeeldig gedrag gesproken: Hugo is dus echt niet te genieten! Gisteravond wilde hij zijn lekkere broccoli-met-aardappel-omelet niet eten (hij proefde het niet eens!), zijn yoghurt wilde hij niet (vreemd) en slapen zat er ook niet in. Vanochtend werd hij redelijk op tijd wakker, maar met een ochtendhumeur! Jemig, wat was hij sjacherijnig! Steijn was moe en wilde weer naar bed, dus Hugo heb ik ook op bed gelegd. Op de een of andere manier mag ik de kamer niet uit, denk ik. Elke keer als ik maar een stap richting de deur zet, gaat hij hartverscheurend hard krijsen, maar na een paar minuten is het weer stil. (zoals nu) Ik heb dus geen idee wat er met mijn Dop aan de hand is, bah! Voelt ie zich niet lekker? (zou kunnen; hij is erg snotterig) Staat hij voor een sprongetje? (kan ook. Hij probeert zich overal aan op te trekken en wil liever niet zitten. Staan is leuker!) Of is er iets anders? (zou zomaar kunnen) Ik hoop echt dat vandaag een beetje gezellig wordt...Ik had anders net zo goed kunnen blijven werken.

Nu heb ik weer een mooie ingang naar mijn volgende alinea! (hoe krijg ik het voor elkaar!) Ik heb besloten cursussen te gaan geven als freelancer! De cursus die ik wil gaan geven is Nederlands voor niet-Nederlandstaligen. Ik denk als ik dat elke week een avond doe, dat ik toch een centje kan verdienen (is ook wel nodig met mijn enorme gat in mijn hand), ik heb wat omhanden en ik kan toch heel veel bij mijn kinderen zijn! Goed idee, toch?
Gut, was ik de eerste vandaag? Bij nader inzien is het eigenlijk ook nog belachelijk vroeg!
Het is stil hier in huis: de mannetjes liggen op een oor en A. is naar zijn werk. Ik praat even tegen mezelf!

Bah. Het was gister zo lekker weer, dat ik had bedacht dat het vandaag net zo lekker zou zijn en dat de jongens en ik naar het plaatselijke vennetje zouden gaan. (af en toe waan ik me een weervrouw) Zij konden dan in de zandbak spelen, terwijl moeders een cappuccino naar binnen slobberde. Kijk ik net uit het raam: regent het! En dat blijft het heel de dag doen, volgens het weerbericht! Dag vennetje, hallo speelkleed en Nespresso! (lees: wij gaan alleen de deur uit voor de boodschappen en blijven de rest van de dag binnen). Wat een sof.
Hoi muisje..

Zal je monoloog onderbreken

Het is idd prutweer. Tis dat ik vandaag bezoek krijg anders had ik er wel een ritje richting D. tegenaan kunnen gooien. Snel maar weer eens een keertje doen.

Klinkt goed je freelanceplannen. En het verdient vast ook nog lekker. Kun je in de rest van je tijd lekker shoppen :-)

Koen heeft gisteren geslapen tot 5.30 en vannacht weer tot 5 uur. Het begint er echt een beetje op te lijken. Buitenmeisje heeft voor het eerst sinds de bevalling 7 uur achter elkaar geslapen. Hopelijk zullen er weer meer zulke nachten volgen.

Witch: Hoe gaat het met X. Moest je hem echt achterlaten in het ziekenhuis. Lijkt me vreselijk...

Ik ga ff een mannetje vermaken. Hij heeft er ook niet heel veel zin in vandaag. Zal wel door het weer komen.
Goedenmorgen dames. Goed idee Muis, lijkt me leuk voor je. Aan het werk wanneer je wilt, en lekker weer wat eigen geld!

Als ik ooit weer terugkom, wil ik graag een cursus Nederlands schrijven bij je volgen, kan dat?

Vervelend dat het zulk rotweer is in Nl. Hier is het weer schitterend, zit al helemaal te bedenken of ik vandaag tijd heb om naar buiten te gaan (nee).

Esan, ik zou ook maar nog een keer naar de ha gaan, als het nog niet beter is. Het is gewoon niet normaal dat een kind zo lang zo ziek is. Hoewel Zahra dat volgens mij laatst ook had, of niet Layla?

Wow Buitenmeisje, lekker is dat he, weer kunnen slapen! Je moet Koen overdag goed actief laten zijn, dan slaapt hij zeker goed.

Ik was gisteren bang dat ik Finn niet meer zou zien, maar toen ik thuiskwam werd hij net wakker. Hij had een verschrikkelijk vieze broek dus zijn we lekker samen onder de douche gegaan. Heerlijk even quality time met zoonlief.

Hihi mijn man vind het heerlijk de kleine elke dag naar de creche te brengen. Hij blijft als enige ouder vaak 15 min daar, naar zijn spelende zoon kijken. Ik vind het zo leuk om manlief zo trots te zien (smelt).

Ok, het is nu echt tijd om te gaan werken, veel te doen.
Spitsmuis, het is vast een sprong! Ik hoop het althans, want Morris is ook niet te genieten! Normaal is het echt een engeltje, en nu is hij zo dwars. Hij klimt de hele tijd uit z'n tripptrapp tijdens het eten en gaat dan op tafel kruipen en staan, houdt z'n mondje stijf dicht als ik hem een hap wil geven, wordt de hele tijd boos als hij zichzelf in een hoek loopt met z'n looprekje en komt ook moeilijk in slaap. Pfff.

En wat dat weer betreft, ik had ook gehoopt dat het weer zo lekker zou zijn vandaag. Had een beetje hetzelfde idee als jij, lekker naar de speeltuin, koffietje voor mama en zo. Maar vanmiddag zou het opklaren, dus wie weet! 's Ochtends maar even boodschappen en langs wat interieurwinkels. Gisteren al wat leuke spullen gekocht, ik heb het nu helemaal in m'n hoofd.

En freelancen is een goed idee! Weet je al waar je die cursus wil gaan geven, is het een bestaande cursus die met freelancers werkt? Leuk. Ik ga ook weer freelancen, is echt het makkelijkst in mijn 'vakgebied'. Helaas heb ik laatst weer een paar ontzettend leuke klussen moeten laten schieten.

Buitenmeisje, fijn dat de nachten nu eindelijk beter gaan!

O, aandacht gevraagd!
Muis: wat een goed idee! Is er iets waar je kunt aansluiten, of moet je zelf wat opzetten?

Ik denk ook aan een sprongetje bij Huug. Puk heeft het trouwens ook, dat ik niet weg mag gaan. Eerst zit hij enorm zoet te spelen in de box en zodra ik binnen kom is het huilen geblazen en wil hij eruit... Nu ligt hij zoet op de grond met zijn blokkken te spelen (wat een hit!) dus kan ik even hier aanwippen.

Buitenmeisje: dat gaat inderdaad de goede kant op! Jeetje, wat lijkt me dat toch zwaar...

Micha: ook al een sprongetje...lastig, lastig! Helemaal met zulk rotweer. Getver de getver. Ik had ook een lange wandeling bedacht, maar met dit weer wordt het niks. '

Ik heb echt heerlijk geslapen! Puk werd om 7 uur even wakker en ik was aan het treuzelen met naar het toe te gaan en toen viel hij na 5 minuten weer in slaap! Toen werd ik weer om 9:10 wakker en ik schrok me rot (ik zag al een dood kindje in bed liggen enzo...-paniekvogel die ik ben-. Lag hij gewoon om zich heen te kijken! Ik ben dus weer uitgerust!
Dag meisjes,

Ik had vandaag ook allerlei plannen, maar heb door de regen helemaal nergens meer zin in. Dat wil zeggen ik had plannen die niet binnenshuis zijn. Dus moet ik door de regen naar de bakker, slager, een paar boodschapjes in het centrum doen. Daar voelt mamaIcke niet zoveel voor......

Ik kan met de cliomobiel gaan, maar die heeft een losse uitlaat. Behalve dat ie heel veel lawaai maakt, is het volgens Ickeman geen probleem om ermee te rijden. Jaja, en dan sta ik straks midden op een rotonde stil in een auto met Ruben erin en met een uitlaat die eronder weg gekukeld is:)

Mich, ben benieuwd wat je interieurplannetjes zijn, vertel vertel!

Muis, waarom ga je niet vivamama (of een ander blad) aanschrijven om je twinsverhalen te laten publiceren in een column? Ik geniet altijd zo van je verhalen, je schrijft enorm leuk, why not?

Esan, gut zeg, Vincent nogsteeds ziekig. Drinkt en eet hij wel weer een beetje normaal? Ik weet niet meer hoe jullie situatie thuis is, of je werkt enzo, maar ben je nu wel bij hem thuis zolang hij ziek is?

Buitenmeisje, zijn jullie eigenlijk nog bezig met weer zwanger worden?

Excuses voor de recht voor zijn raap vraag hoor!

Swissie, soms denk ik wel eens dat Ruben aanvoelt wanneer hij wakker moet worden(slaapt hij net even wat langer bijvoorbeeld); dat had Finn gisteren vast ook! Hij wilde jou gewoon ook nog zien voordat hij echt ging slapen!

Heb je het weer helemaal naar je zin op je werk nu, afgezien van de drukte?

Xaloy, korte broeken? Woehaaaaaa! Om jaloers op te worden!

Even posten
anoniem_49926 wijzigde dit bericht op 26-02-2008 10:04
Reden: mag ook wel op nederlandse schrijfcursus bij muis:)
% gewijzigd
Lara, Ik heb dat ook wel eens, als Ruubje langer slaapt dan normaal. Dan durf ik haast niet te gaan kijken:)

En hier ook; zodra hij in de box zit moet ik ofwel blijven zitten waar ik zit, ofwel de kamer uitgaan en niet meer terugkomen voordat hij uit de box mag. Ja onze mannetje hebben het nodige temprament hoor!

Maar ik begrijp dat het slapen dus nu goed gaat zonder de bakerzak? Top!

Ohja, Puk was de werknaam voor Ruben, moet er echt even aan wennen:)
quote:Icke schreef op 26 februari 2008 @ 10:02:

Ohja, Puk was de werknaam voor Ruben, moet er echt even aan wennen:)

Ik wist weinig anders, maar je mag een nieuwe optie bedenken hoor!

Nee, de slaapzak-truuk is alleen voor overdag. ;s Nachts is het nog de bakerzak. Ik heb trouwens wel het idee dat hij wat korter slaapt in die slaapzak, maar het inslapen gaat nu wel wat beter. Misschien in het weekend maar eens 's nachts de bakerzak doen.

Esan: ben je vanmorgen nog naar de ha geweest? Arme Vincent zeg!

Icke: hihi, een losse uitlaat. Dat klinkt zo vreselijk ordinair! Volgens mij rijdt hij dan wel hoor, ook als hij er onderuit valt. Het maakt alleen nog meer herrie...
Layla,

jij had het laatst hier of ergens anders over de Bumpa dvd van Zahra.

Op een of ander manier vindt Ruben Bumpa geweldig (lees; mama niet echt)en dus dacht ik eraan voor hem een dvd te kopen zodat ik zelf de momenten kan kiezen dat hij ernaar kijkt. Waar heb jij die dvd vandaan als ik vragen mag? Kan het ding echt nergens vinden namelijk......
Lara, nee joh, jij mag Puk "hebben"hoor! Moet er alleen even aan wennen:)

Ja ordinair he, die uitlaat?

Ah, alarm van de bovenverdieping. Dag dag!
Ik heb Bumpa wel eens bij Intertoys gezien.

Heee...bedankt voor de naam. Mag jij een naam uit mijn lijstje als je voor een tweede gaat.
Ik ben een ontaarde moeder! Ik kan mijn eigen kind niet op de onderwaterfoto's op de site terugvinden... Ik ga er eens even goed voor zitten...
Lara, niet zo gek, hier ziet hij er ook niet uit op de onderwaterfoto's, en zijn moeder nog minder, haha!

Heb ook wel eens gehad dat de foto mislukt was, dus misschien zit Puk er wel helemaal niet bij?

Heb gisteren geopperd om medio november te gaan voor een tweede. Was maar een ingeving. Kan ik lekker " slank" de zomer door met een glaasje wijn in de hand of een lekker witbiertje en pik ik in november nog even de bruiloft van mijn beste vriendinnetje mee.Leek me wel een redelijk plan. Wil toch niet teveel tijd tussen Ruben en zijn eventueel aanstaande broertje of zusje hebben geloof ik. En ook is dan de periode dat ik niet werk ivm de kids niet zo vreselijk lang. Want om nu nog tussendoor ergens opnieuw te beginnen, de hele procedure met solliciteren, inwerken etc. en dan na een paar maanden alweer met verlof zie ik ook niet zitten eigenlijk. Ickeman was blij dat hij niet eerder aan de bak hoefde, die is bang voor een slechte invloed van dit forum, haha. Een voorjaars en een zomer/najaars kindje, goede verdeling toch?

Dus tzt kom ik wel even bij je vragen Lara, als ik zelf geen werknameninspiratie heb.

Ik ga even mijn klauterkabouter aandacht geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven