Zoektocht naar stofzuiger
dinsdag 27 december 2011 om 23:25
Ik hoop dat ik hier goede tips krijg. Onze stofzuiger moet vervangen worden. Hebben een nieuwe houten vloer boven en beneden dus vereiste 1 is een goede parketborstel.
Natuurlijk veel zuigkracht.
We hebben katten dus moet goed zijn voor die haren.
Ook wat astma problemen dus een goed filter is ook belangrijk.
Maar deze dingen samen in een stofzuiger gaat blijkbaar niet. De een heeft een minder filter, de ander minder zuigkracht, de ander teveel negatieve recensies.
Pfff kom er niet meer uit. Vergelijiingssites heb ik echt al bekeken, maar hoop dat ik hier betere tips krijg.
Twijfel nog tussen wen Philips parketgeval, een miele maar die heeft een minder filter. Een electrolux maar die is niet speciaal voor parket en schijnt wat minder gebruiksvriendelijk te zijn.
Tja wie heeft goede ervaringen??
Natuurlijk veel zuigkracht.
We hebben katten dus moet goed zijn voor die haren.
Ook wat astma problemen dus een goed filter is ook belangrijk.
Maar deze dingen samen in een stofzuiger gaat blijkbaar niet. De een heeft een minder filter, de ander minder zuigkracht, de ander teveel negatieve recensies.
Pfff kom er niet meer uit. Vergelijiingssites heb ik echt al bekeken, maar hoop dat ik hier betere tips krijg.
Twijfel nog tussen wen Philips parketgeval, een miele maar die heeft een minder filter. Een electrolux maar die is niet speciaal voor parket en schijnt wat minder gebruiksvriendelijk te zijn.
Tja wie heeft goede ervaringen??
dinsdag 27 december 2011 om 23:43
Ik heb pas geleden een Samsung gekocht (http://www.samsung.com/nl ... s-type-old/VCC8480H3R/XEN).
Geen stofzak, HEPA filter, 3 borsteldingen (1 voor parket, 1 turbo en een gewone geloof ik) en een mooi rood kleurtje.
Ik ben er blij mee, maar was niet heel goedkoop.
Geen stofzak, HEPA filter, 3 borsteldingen (1 voor parket, 1 turbo en een gewone geloof ik) en een mooi rood kleurtje.
Ik ben er blij mee, maar was niet heel goedkoop.
dinsdag 27 december 2011 om 23:45
woensdag 28 december 2011 om 00:30
woensdag 28 december 2011 om 06:40
Wij hebben inmiddels al 15 jaar een nilfisk. Is iets duurder dan de gemiddelde stofzuiger, maar doet het dus al zo lang prima. Wij hebben deze gekozen omdat die geschikt is voor veel kattenharen en ook kattengrid kan er mee opgezogen worden (onze katten gooien nogal veel grid de bak uit als ze bezig zijn,)
woensdag 28 december 2011 om 07:32
Wij hebben toevallig deze week er een gekocht omdat de oude versleten was. Ik heb gekozen voor een philips zonder zak, bij wehkamp voor 129 euro. Dat ding zuigt zo de mat op, echt niet normaal. Daarna even de bak leeggooien en klaar! Mijn man zuigt nu iedere dag omdat hij het zo'n fijn ding vind. 2 vliegen in een klap, haha.
woensdag 28 december 2011 om 07:56
Wij hadden een jaar of 3 geleden een nieuwe stofzuiger gekocht die na een week al stuk ging. Terwijl dat dingen in reparatie was, had mijn man voor nood een Miele van marktplaats gehaald. De kapotte stofzuiger hebben we uiteindelijk weggegooid en de Miele gehouden Wat een superstofzuiger, ik wil nooit meer wat anders.
woensdag 28 december 2011 om 08:04
Wij hebben een tijdje terug een Dyson gekocht. Zálig! Ook hier wat luchtwegenproblemen en nergens last meer van. Geen gedoe met een zak, gewoon elke keer de bak leeggooien (buiten!) in de container. Mét hepa-filter.
Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!
Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 28 december 2011 om 13:44
quote:Hasse88 schreef op 28 december 2011 @ 08:04:
Wij hebben een tijdje terug een Dyson gekocht. Zálig! Ook hier wat luchtwegenproblemen en nergens last meer van. Geen gedoe met een zak, gewoon elke keer de bak leeggooien (buiten!) in de container. Mét hepa-filter.
Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!Grappig, een zak leeg ik ongeveer eens in de zoveel weken, vind ik heel wat minder gedoe dan na elke zuigbeurt naar buiten te moeten om de bak te legen..
Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!Grappig, een zak leeg ik ongeveer eens in de zoveel weken, vind ik heel wat minder gedoe dan na elke zuigbeurt naar buiten te moeten om de bak te legen..
woensdag 28 december 2011 om 14:07
Bedankt voor alle tips. Gaan we ons even in verdiepen.
@Yogayup bedankt voor je aanbod.
We willen met zak omdat dat handiger lijkt met schoonmaken. Ik zie hier ook stofzakloze voorbij komen, is dat niet lastig met schoonmaken. Inderdaad zo'n Dyson hoor je lovende verhalen over, maar die zijn echt duur en het lijkt mij onhandig steeds die bak leeggooien. Heb je toch nog al dat stof steeds??
We hebben niet echt een maximumbudget. Gewoon wel een goede die voldoet aan onze eisen. Zulke dingen gaan jaren mee toch, hoop ik
Ohja een Hepa filter is wel een vereiste inderdaad.
@Yogayup bedankt voor je aanbod.
We willen met zak omdat dat handiger lijkt met schoonmaken. Ik zie hier ook stofzakloze voorbij komen, is dat niet lastig met schoonmaken. Inderdaad zo'n Dyson hoor je lovende verhalen over, maar die zijn echt duur en het lijkt mij onhandig steeds die bak leeggooien. Heb je toch nog al dat stof steeds??
We hebben niet echt een maximumbudget. Gewoon wel een goede die voldoet aan onze eisen. Zulke dingen gaan jaren mee toch, hoop ik
Ohja een Hepa filter is wel een vereiste inderdaad.
maandag 2 januari 2012 om 22:02
dinsdag 3 januari 2012 om 06:50
quote:gizz schreef op 28 december 2011 @ 13:44:
[...]
Grappig, een zak leeg ik ongeveer eens in de zoveel weken, vind ik heel wat minder gedoe dan na elke zuigbeurt naar buiten te moeten om de bak te legen..Maar met een stofzuigerzak blaast je stofzuiger elke keer stof rond en met een Dyson heb je dat niet...
[...]
Grappig, een zak leeg ik ongeveer eens in de zoveel weken, vind ik heel wat minder gedoe dan na elke zuigbeurt naar buiten te moeten om de bak te legen..Maar met een stofzuigerzak blaast je stofzuiger elke keer stof rond en met een Dyson heb je dat niet...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 3 januari 2012 om 12:07
quote:DrFeel schreef op 28 december 2011 @ 07:59:
http://www.dyson.nl/store/helpmechoose.aspGoed gevoel bij Dr Feel ???
http://www.dyson.nl/store/helpmechoose.aspGoed gevoel bij Dr Feel ???
dinsdag 3 januari 2012 om 12:12
quote:Hasse88 schreef op 28 december 2011 @ 08:04:
Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!luchtwegenproblemen en Dyson ??? Dyson hanteert de laagste Hepa norm dus zijn sowieso vuiler dan welke andere goede stofzakzuiger zelfde geld voor de zuigkracht is veel minder weliswaar constant.
Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!luchtwegenproblemen en Dyson ??? Dyson hanteert de laagste Hepa norm dus zijn sowieso vuiler dan welke andere goede stofzakzuiger zelfde geld voor de zuigkracht is veel minder weliswaar constant.
dinsdag 3 januari 2012 om 12:14