Gezondheid alle pijlers

Extreme roos

28-12-2011 22:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend heeft al een aantal weken last van extreme roos. Hij wast zijn haar de laatste dagen soms wel 2 x per dag met anti-roos shampoo maar het lijkt niks te helpen! We hebben head and shoulders geprobeerd en de anti-roos shampoo van andrelin for men! Hij gebruikt overigens wel iedere dag gel, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Hebben jullie misschien tips wat we ertegen kunnen doen? Andere shampoo, andere gel, minder wassen of noem maar op=! De huisarts lijkt me ook een beetje overbodig hiervoor?

Alvast bedankt!
Komt wel goed, schatje!
De huisarts lijkt me juist wel nuttig hiervoor. Het kan namelijk een ontsteking of een schimmel zijn waardoor de schilfers ontstaan.
even huisarts bellen, kan psoriasis zijn, eczeem of schimmel en allemaal behandel je het net weer anders. Misschien hoef je nieteens langs te komen, maar bij extreme last lijkt een belletje me de moeite waard
Bij drogist speciale anti-roos shampoo halen, het heet resdan, en zat altijd in een groene fles. Bij mij werkte het super!
Resdan en andere shampoos hebben allemaal een eigen werkzaam ingrediënt: koolteer, zink, zwavel of een schimmeldodend middel. Dat werkt bij de een prima en bij de ander helemaal niet, afhankelijk van de oorzaak van de roos.

Je kunt ze allemaal stuk voor stuk gaan uitproberen, maar het lijkt me wel zo efficient om even langs te huisarts te gaan. En als je dat niet wil: stoppen met de gel kan handig zijn (overgevoeligheidsreactie), evenals vaak verwisselen van kussensloop en handdoek (in geval van schimmel). Maar dat zal meestal niet afdoende zijn.
Resdan idd
Klinkt meer als psoriassis, (ik heb ook heel lang 'roos' gehad.. Was het dus niet)

Ff naar de ha. Met speciale shampoo is t zo weg
Internagelaktisch
Resdan zorgde hier voor problemen. Het brandde op mijn hoofd.

Ik heb een poosje terug veel jeuk op mijn hoofd gehad (geen luis) en nadat een milde shampoo niet hielp, heb ik ook de ha gebeld. Die kijkt of je geen schimmel oid hebt en de ha kan je iets geven wat waarschijnlijk beter werkt dan een shampoo.

H&S is overigens ook heftige troep. Mijn kapster raadde mij aan om dat niet te gebruiken (en nee, ze prees niet 1 van haar eigen dingen aan).
iig niet 2x per dag zijn haren wassen, daar word zijn hoofdhuid alleen maar droger van.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
De huisarts kan wel degelijk helpen, heb een tijdje een speciale shampoo op recept gehad, alleen was het veel te agressief voor mijn haar.

Ik heb zelf vaak en veel last van roos, soms ook van berg. Wat bij mij helpt is eens in twee maanden mijn hoofdhuid te masseren met teatreeolie. Dan heb ik echt zeker een maand geen last.
Zijn het niet gewoon gel-schilfers? Ook wel eens meegemaakt hier. Cheap ass gel, slaat wit uit in het haar en schilfert dan. Lijkt op roos maar is t dus niet...

Anders: niet te veel wassen en berkenwater gebruiken...
En ook geen H&S gebruiken. Daarvan krijg je juist roos...

Ik zou ook naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk kan die het snel oplossen.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Ik denk niet dat het gelschilfers zijn, want het zijn echt een soort korstjes die loslaten ofzo. Klinkt heel vies maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Ik ga inderdaad morgen de huisarts even bellen. Mijn vriend is daar altijd nogal laks mee, maar hij heeft net zelf even zitten googlen en las ook iets over schimmel, daar werd hij nogal huiverig van!
Komt wel goed, schatje!
Stoppen met veelvuldig wassen!

En een bezoek brengen aan de huisarts, die weet of het iets anders is dan simpele roos en heeft er een goed middeltje tegen.

Succes voor vriend!
Ik dacht dat het de naam van een parfum was.

Maar je wil een goed anti-roosmiddel. Ik vind zelf Rooscure shampoo erg goed. Het is peperduur maar het doodt schimmels in de hoofdhuid die verantwoordelijk zijn voor het versneld afschilferen van de hoofdhuid.

Gebruiksaanwijzing goed lezen,.Het is een wit-blauw flesje.
http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... fdroos.htm

Bij lush hebben ze daar ook een speciaal shampoozeepje voor. Stinkt enorm, maat werkt wel!
Nogmaals bedankt voor de tips dames!
Komt wel goed, schatje!
Ik gebruik zelf dercos van Vichy, echt een supershampoo.

Is te koop bij de apotheek, sinds ik deze shampoo gebruik heb ik nergens geen last meer van. Succes!
Jaaaa, Dercos, echt gouden spul! Werkt heel goed, zelfs bij psoriasis (in lichte mate, ernstige psoriasis moet je uiteraard anders behandelen). Wij hebben allemaal in een bepaalde mate psoriasis en hebben bijna allemaal deze shampoo.

Verder inderdaad juist minder wassen, om de vetlaag te behouden, mocht het om 'gewone' roos gaan. (bij psoriasis gaat dat niet op, want dat heeft met versnelde afschilfering van de huid te maken die van 'binnenuit' komt)
Dat klinkt als seborroisch eczeem. Ik zit hier nu toevallig thuis met een enorme aanval. Maar het begint echter altijd heel mild. Uiteraard kan het daar ook bij blijven. Op google staan allerlei erge plaatjes, maar dat zijn de extreme gevallen. Niet naar kijken dus! Wanneer je op tijd met speciale shampoo wast kun je het behappen.

Jeukt het ook?

Zijn het een soort kleine (gelige?) korreltjes of echt witte schilvers?
Het zijn echt witte schilfers. Sommige zijn erg groot. Als ik naar zijn hoofdhuid kijk, ziet heet het er droog uit en heeft hij echt een van die grote schilfers op zijn hoofdhuid zitten. T is net alsof hij aan het vervellen is op zijn hoofd!
Komt wel goed, schatje!
Ik gebruik van het merk Matrix de anti-roos shampoo. Sindsdien nooit meer last van gehad. Het is wel beetje aan de prijzige kant: ¤13.50 ofzoiets en alleen bij de kapper verkrijgbaar. Maar ik heb het ervoor over.
Mijn dochter gebruikt Selsun, te koop bij de apotheek.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Nou mijn vriend heeft vandaag de Resdan shampoo gehaald bij de kruidvat, ik hoop dat dit werkt! Zo niet, dan ga ik hem echt naar de huisarts sturen. Hij vond het nu nog niet nodig om te gaan, aangezien hij eerst de Resdan wilde proberen!
Komt wel goed, schatje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven