ex wilt abortus

29-12-2011 14:51 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik heb een nieuw acount aangemaakt omdat ik onherkenbaar wil blijven.

Ondanks dat ik veilige sex met mijn ex heb gehad, blijk ik nu zwanger te zijn. Mijn ex wilt dat ik een abortus pleeg. Als ik dat niet doe, dan zal ik volgens hem door een hel gaan.

Ik kan het zelf niet door mijn hart verkrijgen om een abortus te plegen. Diep in mijn hart wil ik geen abortus, maar aan de andere kant voel ik mij schuldig tegenover mijn ex om het kind te houden omdat hij het kind absoluut niet wenst. En niet te vergeten de ellende die hij mij zal bezorgen.

Maar aan de andere kant zal ik ook ellende krijgen als ik tegen mijn gevoel in ga, door bijvoorbeeld een abortus te plegen...

De mes snijdt bij mij op dit moment aan twee kanten. Ik voel mij op dit moment machteloos en ik vind het moeilijk een beslissing te nemen.

Hoe denken jullie hierover als ik vragen mag?
quote:babygirl888 schreef op 29 december 2011 @ 15:01:

[...]

Ik ben bereid om alleen voor mijn eventuele kind te zorgen. Ik heb zijn geld ook niet nodig. Ik ben bereid om mijn kind alle liefde te geven die hij of zij nodig heeft.

Ik ben alleen wel angstig voor zijn reactie. Hoe zal hij reageren als ik hem vertel, dat ik het kind wil houden?!

Jij bent begin 30, hoe oud is hij als ik vragen mag? 16?

Wat een flapdrol. Als hij ook begin 30 is vind ik dit een rare reactie van hem. En van jou ook dat je je op deze leeftijd zo laat beinvloeden door dit flapdrollengedrag. Ben je dan wel in staat om in je eentje een kind op te voeden?
Je ex wil gewoon niet aan de buitenwereld laten weten dat hij seks met zijn ex heeft gehad......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heeft je ex weer een nieuwe relatie of is hij vrijgezel?
quote:spiegelster schreef op 29 december 2011 @ 15:17:

[...]

Jij bent begin 30, hoe oud is hij als ik vragen mag? 16?

Wat een flapdrol. Als hij ook begin 30 is vind ik dit een rare reactie van hem. En van jou ook dat je je op deze leeftijd zo laat beinvloeden door dit flapdrollengedrag. Ben je dan wel in staat om in je eentje een kind op te voeden?

Eens, om dit aan te kunnen, moet je in je moederkracht komen, daar zit je nu nog lang niet in. Hopelijk kom je daar wel in.

En ik lees: Ik ben bereid om voor het kind te zorgen etc. Dat klinkt alsof je het eigenlijk niet wil, maar ala, vooruit dan maar, omdat het moet.

Wil jij er 100% voor gaan? Alleen? Want zo staan de zaken ervoor! Of hoop je soms stiekem dat hij bij je terugkomt, of erger: ga je hem dwingen?
ik vind dat allemaal er niets toe doen, of ex vrijgezel is of niet.

TO heeft alle recht dit kind te houden en zonder hem op te voeden, als hij een relatie heeft had ie maar zo wijs moeten zijn geen sex met haar te hebben cq haar niet zwanger te laten worden.
wie zegt dat TO die kracht niet later in de zwangerschap vindt om alleen voor haar kind te gaan ?

rome is niet op een dag gebouwd, voor nu is het genoeg dat ze het kind wil houden.
Je EX is natuurlijk niet voor niets je EX.

Wil je wel een kind van hem op de wereld zetten?

Stel dat het kind op hem lijkt kwa uiterlijk en/of karakter...

En verder heeft hij natuurlijk niets te vertellen.

Je hoeft hem ook niet te vertellen wat jouw beslissing is.

De beslissing is geheel aan jou.

EX is EX, hou afstand, zou ik zeggen.
Hoe veilig was de seks? Pil veilig of condoom veilig?
quote:princessetamtam schreef op 29 december 2011 @ 15:27:

wie zegt dat TO die kracht niet later in de zwangerschap vindt om alleen voor haar kind te gaan ?

rome is niet op een dag gebouwd, voor nu is het genoeg dat ze het kind wil houden.

Daar gaat het niet om. Het gaat niet over dat ze het wel of niet alleen aan kan. Maar dat ze bang voor die kerel is als ze het kind houdt. Dat ze daarom overweegt een abortus te plegen.

Dan zeg ik: Kom in je moederkracht/vrouwenkracht want dat is het eerste dat NU nodig is. Krachtig zijn en je niet laten bedreigen/intimideren. Opkomen voor jezelf en je kind, door grenzen te stellen en niet met je te laten sollen.

Daaruit voortvloeiend moet ze zichzelf tot de orde roepen: Hij is duidelijk, wil haar niet, en wil het kind al helemaal niet. Ze heeft dus verder niks van hem nodig. Wegblijven bij hem dus. Anders wordt het alleen maar 1 bak ellende.
Als je het kind alleen kunt opvoeden en verzorgen, financiel gewoon goed zit, en als deze man echt je ex is zou ik hem gewoon niks vertellen.

Als hij er niks van wilt weten hoeft hij verder ook niks te weten.
quote:TheEmpress schreef op 29 december 2011 @ 15:33:

[...]

Dan zeg ik: Kom in je moederkracht/vrouwenkracht want dat is het eerste dat NU nodig is.

Prachtig!!

Ik ga m in mijn nieuwe agenda schrijven! Kom in je vrouwenkracht.

Omdat het kan!
Heb je een heel erg goed netwerk? Ouders die je kunnen steunen met de opvoeding? Een vriendin die af en toe op wil passen? Etc. Want het is pittig om alleen een kind op te voeden. Zeker als je er financieel ook alle verantwoordelijkheid voor draagt. Het is goed te doen hoor, maar zorg wel dat je een heel goed netwerk hebt dat je kan steunen. Zonder dat zou ik er echt nog eens over nadenken.

Je hebt daarnaast ook een verantwoordelijkheid naar je ongeboren kind toe. Wat ga je hem/haar later vertellen over zijn/haar vader? Want een kind gaat daar toch om vragen.

Dat hij het liefste abortus wil, is natuurlijk niet zo vreemd als jullie ex-en zijn...hard en niet leuk om te horen als je net zwanger bent, maar dat hij niet staat te klappen van vreugde is ook wel logisch.

Ga in ieder geval met mensen praten en neem deze beslissing niet alleen.
De vraag misschien eens beantwoorden; waarom wil ik eigenlijk kinderen..

als je voor de volle 1000% alleen een kind op wilt voeden moet je er voor gaan.

Ik zou je ex vervolgens bellen met de mededeling dat je doorzet. Hij weet al dat je zwanger bent dus de noodzaak om het irl te vertellen is er niet meer.

De reactie afwachten en vervolgens aan de hand van zijn reactie politie/ouders of vriendinnen bellen voor wat bescherming of buffer.

vind het wel klinken namelijk als een bedreiging.
quote:Beauke schreef op 29 december 2011 @ 15:37:

Als je het kind alleen kunt opvoeden en verzorgen, financiel gewoon goed zit, en als deze man echt je ex is zou ik hem gewoon niks vertellen.

Als hij er niks van wilt weten hoeft hij verder ook niks te weten.

My thoughts. Je moet in dit geval gewoon luisteren naar wat je zelf graag wil.

Heb je echt zin om de rest van je leven aan deze kerel vast te zitten? Wat ook als je niets van hem verwacht gaat dat gebeuren, gewoon omdat hij de verwekker is van het kind en dus plichten heeft. En omdat je kind op een geven moment vragen gaat stellen. Ik zou er heel goed over nadenken.
Ex wordt wel heel erg als een hork afgeschilderd. Die vent denkt het veilig te hebben gedaan. Dan is dit natuurlijk een enorme schok. Hij voelt ook wel aan zijn water dat zij bepaald wat er gebeurd en niet hij.

En als ik heel eerlijk ben, kan ik gevoelsmatig ook niet echt uitsluiten dat er geen enige vorm van opzet in het spel is geweest. Vandaar de vraag. Was TO aan de pil of deden ze het met condoom? In het laatste geval dan is het duidelijk. In het eerste geval geloof ik er geen reet van dat zij dan weer de 94756723498321409ste van 0,01% van de pilmislukkingen is en heel toevallig wel een kindje wil.

Ik zou me kunnen voorstellen dat de ex van TO zich nogal genaaid voelt. Letterlijk en figuurlijk. Dat is dan het risico van het vak... ja ja. Maar ik zou geen gelukkige aanstaande vader verwachten.

In dit geval zou ik niks van hem verwachten, maar wel toegang geven tot de mogelijkheid om een band met het kindje op te bouwen.
Ik snap dat je schrikt van zulke uitlatingen. Maar vertel hem dat jij dit ook niet gepland hebt, en hem zeker niet met een kind wil opzadelen. Dat het jouw keus is om het te houden en dat het zijn keus is om het te erkennen en het wel of niet te willen zien. Hij hoeft niet bij te dragen. Als hij er zo instaat, is het kind echt beter af zonder vader (hoewel ik dat niet snel zal zeggen).

Kortom: als jij weet dat jij het kindje wil houden, dan is de keus gemaakt.

Je zou inderdaad kunnen overwegen om te verhuizen als hij je bedreigt, maar dan vind ik aangifte doen bij de politie ook niet echt een slecht idee.
Wil je echt een kind van zo'n flapdrol? Bedenk, het kind krijgt wel voor de helft zijn genen.
quote:TheEmpress schreef op 29 december 2011 @ 15:23:

[...]

Eens, om dit aan te kunnen, moet je in je moederkracht komen, daar zit je nu nog lang niet in. Hopelijk kom je daar wel in.

Wat vind ik dat een zweverig geneuzel. Moederkracht en vrouwenkracht? Hou toch op. Al zou dat bestaan en van waarde zijn hier, wie ben jij om te bepalen of TO daar in zit of niet?

TO: hou dat kind en verbreek alle contact met die ex. Liever geen vader dan een vader die er geen trek in heeft toch?
Bazinga!
De zwangerschap heb ik niet gepland. We hebben sex met een condoom gehad en dat was twee dagen nadat ik gemenstrueerd heb.

Dat wil zeggen dat we ver voor de eisprong met elkaar in gemeenschap zijn gegaan. Daarna hebben wij elkaar ook niet meer gezien of gesproken.

Ik heb hem gebeld en uitgelegd dat ik het overweeg om het kind te houden.

Ik heb hem uitgelegd dat ik geen verwachtingen van zijn kant heb. Zowel financieel als emotioneel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven