(Fun)shopping tips - wie?
donderdag 29 december 2011 om 12:06
Mijn vriendinnen en ik zijn een beetje uitgekeken op onze vaste plekken met shoppen. Ik merk vooral aan mijzelf dat ik letterlijk vastgeroest ben aan de adressen waar ik vaak kom. Ben op zoek naar wat nieuws, wat afwisselends, leuke winkeltjes die afwijken van de grote namen (bijenkorf, hema etc), lekkere authenthieke restaurantjes of leuke pareltjes die ik nog niet ontdekt heb.
Mijn blikveld zit vast op de cliché steden amsterdam, den haag, rotterdam met af en toe uitstapjes naar alkmaar, maastricht, antwerpen etc. Er is zoveel meer, maar ik weet van gekkigheid niet waar ik moet beginnen Vriendin raadde mij aan om wat shop-apps op mijn Iphone te zetten, maar eerlijk gezegd werd ik er niet zo heel blij van. Misschien zit ik er wel flink naast...
Ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen (mag ook in de steden waar ik al kom).
- Hoe komen jullie eigenlijk aan nieuwe tips?
Ik trap af met:
Eten > Restaurant Heerlijk (amsterdam).
Positieve ervaring, hele nette bediening en eten in een intieme sfeer. Het is zo onopvallend gelegen dat je er zo voorbij zou lopen.
Shoppen> No Boys Allowed (den haag).
Sneakerwinkel, alleen voor vrouwen. Afwisselende collectie en fijn om te zien dat er ook schoenen zijn die niet alleen maar rose zijn.
Mijn blikveld zit vast op de cliché steden amsterdam, den haag, rotterdam met af en toe uitstapjes naar alkmaar, maastricht, antwerpen etc. Er is zoveel meer, maar ik weet van gekkigheid niet waar ik moet beginnen Vriendin raadde mij aan om wat shop-apps op mijn Iphone te zetten, maar eerlijk gezegd werd ik er niet zo heel blij van. Misschien zit ik er wel flink naast...
Ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen (mag ook in de steden waar ik al kom).
- Hoe komen jullie eigenlijk aan nieuwe tips?
Ik trap af met:
Eten > Restaurant Heerlijk (amsterdam).
Positieve ervaring, hele nette bediening en eten in een intieme sfeer. Het is zo onopvallend gelegen dat je er zo voorbij zou lopen.
Shoppen> No Boys Allowed (den haag).
Sneakerwinkel, alleen voor vrouwen. Afwisselende collectie en fijn om te zien dat er ook schoenen zijn die niet alleen maar rose zijn.
donderdag 29 december 2011 om 12:15
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 29 december 2011 @ 12:12:
Utrecht is ook een hele leuke winkelstad. En dan niet alleen het 'echte' centrum, maar ook de Nagtegaalstraat en het Ledig Erf. Daar zitten net wat aparte winkels en boetiekjes.Dankjewel voor je eerste reactie. Heb je ook suggesties van winkels waar ik echt moet zijn of is de hele straat interessant?
Utrecht is ook een hele leuke winkelstad. En dan niet alleen het 'echte' centrum, maar ook de Nagtegaalstraat en het Ledig Erf. Daar zitten net wat aparte winkels en boetiekjes.Dankjewel voor je eerste reactie. Heb je ook suggesties van winkels waar ik echt moet zijn of is de hele straat interessant?
donderdag 29 december 2011 om 12:41
@Tia.Dalma: Ja dat is een beetje mijn/"ons" probleem, ik zie die funshopgidsen nooit liggen. Een vriendin van mij had het erover toen ik naar maastricht ging. Weet jij toevallig waar ik die kan halen?
@Georgette: Mooi, ik hem het in mijn lijstje erbij geschreven.
@Elninjoo: Ja, dat is natuurlijk nog het mooiste. Alleen is het financieel volgens mij best een pittige, of valt het mee? Even naar Singapore heen en weer is niet voor iedereen weggelegd.
@Georgette: Mooi, ik hem het in mijn lijstje erbij geschreven.
@Elninjoo: Ja, dat is natuurlijk nog het mooiste. Alleen is het financieel volgens mij best een pittige, of valt het mee? Even naar Singapore heen en weer is niet voor iedereen weggelegd.
donderdag 29 december 2011 om 14:07
donderdag 29 december 2011 om 14:09
Deze zijn trouwens nog leuker, heb hem zelf gehad voor een aantal steden:
http://www.mikesguides.nl/
http://www.mikesguides.nl/
donderdag 29 december 2011 om 16:13
quote:hipslala schreef op 29 december 2011 @ 14:41:
Er zijn ook winkels in NL die niet standaard zijn.
Dan moet je alleen niet naar die doorsnee straten als de Kalverstraat.
Er zijn ook vele andere winkels dan de H&M en de Sting.
Daar hoef je niet voor naar Singapore.
En juist die winkels zoek ik nu
Ja echt anders zou ik gaan naar Milaan of de kleine buitenwijken van Barcelona... Maar ik zoek het momenteel toch iets dichter bij huis.
@han1987: NoBoysAllowed echt een aanrader, 1 van de weinige nieuwe juweeltjes in die winkelstraat. Het zit op een hoek, maar valt toch niet echt op.
Er zijn ook winkels in NL die niet standaard zijn.
Dan moet je alleen niet naar die doorsnee straten als de Kalverstraat.
Er zijn ook vele andere winkels dan de H&M en de Sting.
Daar hoef je niet voor naar Singapore.
En juist die winkels zoek ik nu
Ja echt anders zou ik gaan naar Milaan of de kleine buitenwijken van Barcelona... Maar ik zoek het momenteel toch iets dichter bij huis.
@han1987: NoBoysAllowed echt een aanrader, 1 van de weinige nieuwe juweeltjes in die winkelstraat. Het zit op een hoek, maar valt toch niet echt op.
vrijdag 30 december 2011 om 09:08
@hipslala: bedrag vind ik niet zo relevant... Ik geef geen duizenden euro's uit, maar het plezier, de ontdekking, nieuwigheden en het genieten tellen meer bij mij. Mijn vriendinnen en ik zijn redelijk verwend qua winkelen. Het is een soort meermalig uitje geworden op jaarbasis om met of zonder ons gezin citytrips te maken. Dit hoeft nog geen eens is in het buitenland te zijn. Of ik dan iets koop of niet maakt voor mij niet de reis geslaagd of slecht/goed. Het genieten en ontdekken is voor mij wel de leidraad...
dinsdag 3 januari 2012 om 17:27
Een echte fun shopping tip is http://www.topkortingscodes.nl. Op die website vind je kortingscodes voor vele bekende winkels. Wat is er nou meer fun dan shoppen met korting? Wie er nog meer leuke tips heeft, ik wil ze horen
dinsdag 3 januari 2012 om 17:33
quote:Tia.Dalma schreef op 03 januari 2012 @ 17:30:
Leuke tip: niet spammen. Eerste bericht en gevuld met reclame, jij hebt zometeen mail van de moderator.Hoezo is dit nu weer spammen? Er worden toch shopping tips gevraagd, of niet? Het is gewoon zo dat ik vaak bij die site voor kortingscodes kijk (mijn nichtje werkt daar namelijk) en zoals ik al zei: waarom meer betalen als dat niet hoeft? Als dat geen tip is, dan weet ik het ook niet meer.....
Leuke tip: niet spammen. Eerste bericht en gevuld met reclame, jij hebt zometeen mail van de moderator.Hoezo is dit nu weer spammen? Er worden toch shopping tips gevraagd, of niet? Het is gewoon zo dat ik vaak bij die site voor kortingscodes kijk (mijn nichtje werkt daar namelijk) en zoals ik al zei: waarom meer betalen als dat niet hoeft? Als dat geen tip is, dan weet ik het ook niet meer.....