Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en fit worden: touwtje springen - tips?

16-12-2011 16:30 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Net als zovelen wil ik ook graag afvallen. Niet 2 kilo, maar best wel een hoop. Ik heb een mini-trampoline, maar ik durf er nog niet zo goed op. Ik zit rond het gewicht dat ie kan dragen, volgens de verpakking dan.

En nu dacht ik aan touwtje springen. Lekker thuis, lekker bewegen en lekker goedkoop :-)

Al die sportschoolabonnementen en dure apparaten lijken uiteindelijk toch niet zo aan mij besteed.

Maar... ik wil naturlijk niet in de regen of de sneeuw touwtje springen,en wil dat dus binnen doen. Maar ik wil ook liever niet mijn vloer thuis beschadigen met een springtouw, of het spuitwerk van het plafond beschadigen. Wie heeft hier ervaring mee?

Wat is een goed springtouw?

Wat moet ik wel doen en wat moet ik niet doen... kortom: tips anyone (mbt touwtjespringen dus) ?
.
Aaanne, hartstikke leuk dat jij ook gaat beginnen. Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen :-)

Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat je even wacht. Tijdens onze verhuizing kon ik ook niet alles tegelijk. Druk genoeg, al hartstikke veel beweging en drukte. En als je dan eenmaal over bent voelt het wel lekker om wat aan beweging te doen; tenminste, zo voel ik dat.

Succes met je verhuizing; lig je op schema? Nog wel een beetje gezellige feestdagen, of zit je helemaal in de dozen?
Amygdala, ik zou het persoonlijk niet op muziek doen.

Mijn ervaring is dat je jezelf daardoor gaat overvragen, als de muziek bijvoorbeeld net iets sneller gaat dan jouw ritme.

Als je geen muziek hoort, voel je denk ik beter het ritme dat past bij jou. Voor mij is een ritme goed als ik niet na 10 sprongen al kapot ben (dus te snel) maar ook niet telkens tegen het touw aan spring doordat ik te langzaam spring. Als ik te langzaam spring, merk ik vaak ook dat ik een verkeerde houding aanneem (merk ik in mn rug).
Amygdala, leuk dat je hier een topic over hebt gemaakt. Het lijkt mij ook enorm leuk maar nadeel hier is ik ben lang dus touw komt tegen het plafond aan (1,77m en het plafond is twee meter). Mijn moeder adviseerde om het eerst zonder touw te doen.

Dat ga ik morgen proberen. Ik heb ook de Wii met allerlei sporten en die verstoffen hier gelukkig niet.

Dank je nogmaals.
He Steph! Leuk, nog iemand die enthousiast is.

Oei, 2 meter is niet zo hoog nee. Hier is het iets van 2,65. Ik ben ongeveer net zo lang als jij. Ik hoop dat het lukt. Anders zou ik het eventueel nog op zolder kunnen proberen, als ik daar de rotzooi aan de kant heb (gaan we volgende maand doen).

Wat ga jij doen op de Wii dan? Ik heb daar wat spelletjes voor, maar ik vind de meeste toch niet zo leuk. Die fitness coach-dingen vind ik echt redelijk irritant :-)

Mup, daar noem je zoiets. Inderdaad maar eerst ns mijn ritme vaststellen voor met muziek te beginnen. En dan rustig kijken hoe het het beste bevalt...
Doutzen Kroes is ook een fan van touwtje springen....
quote:Amygdala schreef op 17 december 2011 @ 17:53:

Aaanne, hartstikke leuk dat jij ook gaat beginnen. Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen :-)

Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat je even wacht. Tijdens onze verhuizing kon ik ook niet alles tegelijk. Druk genoeg, al hartstikke veel beweging en drukte. En als je dan eenmaal over bent voelt het wel lekker om wat aan beweging te doen; tenminste, zo voel ik dat.

Succes met je verhuizing; lig je op schema? Nog wel een beetje gezellige feestdagen, of zit je helemaal in de dozen?

Dankje! Ja, ik ben ook benieuwd. Wanneer begin jij met springen?

Hier eerst nog rustig werk afronden, feestdagen en dan verhuizen
De bedoeling was om daar NU mee te beginnen. Helaas gisteren in de stad vergeten een springtouw te kopen... Morgen maar een nieuwe poging.

Een touw schijnt toch wel heel handig te zijn bij t touwtje springen...

Maar goed, vanmorgen met de Wii gesprongen en gehupst. Morgenochtend eerst nog naar de sportschool en dan maar eens de stad in.
En??:D Inmiddels begonnen? Ik ben nu ook weer bezig (nu even snel uitpuffen tussen 2 springsessies door):D
Amygdala, hoe gaat het ermee?!:D
Sorry sorry sorry.... ik kom normaal niet in deze hoek van t forum, dus ik ben volledig vergeten bij dit topic te kijken... :-S

Ik ben rustig aan begonnen, maar omdat ik tot drie keer toe in de stad vergeten was een springtouw te kopen, ben ik eerst even op de wii begonnen. Daar heb ik nu een 30-dagen programmatje, wat ik wel even af wil maken, gewoon voor mijn eigen idee.

Tot nog toe leek het wel goed te gaan me springen, maar ik deed het vooral even om uit te proberen hoe het ging, zodat ik zometeen met een schemaatje aan de slag kan gaan.

Mup, hoe bevalt het jou?
Haha ik moet zeggen dat ik normaal gesproken ook niet op deze pijler te vinden ben;)

Maar kun je op de Wii ook touwtje springen dan?? Hip hoor!

Ja bij mij gaat het goed, maar ben dan ook al vanaf augustus bezig dus mag ook wel;) inmiddels wel 4,5 kilo kwijt, dus ik ben blij:)

Spring ze!!
Hoihoi,

daar ben ik weer.

Nee, met de wii kun je niet touwtje springen, maar wel gewoon gezellig rennen, springen en gek doen. Dus daar was ik al vast met de fitness begonnen.

Inmiddels was ik ook weer netjes braaf 3 keer in de week naar de sportschool. Ik moest helaas tijdelijk met alles stoppen ivm luchtwegproblemen. Nu ben ik weer rustig aan aan het opbouwen.

Morgen weer sportschool en voor donderdag staat het springtouw op het programma.

Ik wil er 20 kilo afhebben... niet in een maand natuurlijk, maar ik ga wel goed mn best doen.
Hoe gaat het hier dames?

Ik ben inmiddels ook begonnen. Eerst nog wat uitgesteld enzo, toen springtouw vergeten. Maar nu begonnen. Mijn conditie is prut, ik spring 100x direct achter elkaar (op wat onderbrekingen na vanwege de keren dat ik op het touw spring en even opnieuw moet aanhalen) en dan wil ik op de bank zitten en uithijgen. Slechte conditie was dan ook de reden om te beginnen dus op zich ben ik niet verbaasd.

Ik ben van plan een tijdje 100x te blijven springen, tot ik er wat minder moe van wordt en er dan 200 van te maken, bijvoorbeeld.

Hoe springen jullie, en hoeveel?
Je had op valtaf.nl een heel spring schema voor 6 weken!
Grappig idee, touwtjespringen. Had dat zelf niet zo 1,2,3 bedacht. Succes daarmee! Geen tips verder, wel andere huis/tuin/keuken tips:

- trap oprennen en afrennen (10x bijv)

- steps op de onderste trede van de trap

- koop gewichtjes (of een pak suiker bijv) en zoek een paar leuke workouts op via internet.

- dansen

- rondjes rennen in/rondom je huis

Succes!
Ik heb toevallig vd week voor de kids iets gekocht om mee te spelen buiten...Weet niet hoe t heet, maar zal t effe beschrijven. Je hebt een ring, daar steek je je voet in, zodat t om je enkel hangt, en dan aan t uiteinde zit een wieltje dat over de grond rolt, en dan geef je er een zwiep aan met je voet en spring je er met je andere voet erover heen....

EN ik deed t dus gister ff voor hoe t moest, en toen dacht ik zo wat een goede work out voor mezelf!! Net zoiets als een springtouw idd, goed idee hoor!

Ohw en dat ding heb ik voor 2,50 euro bij de intertoys gekocht!
Hoe gaat het met de springende dames? Ben ook van plan om te beginnen met touwtjespringen.

Het is een oud topic, maar ik hoop nog wat te horen van iedereen die vorig jaar is begonnen en wat het resultaat is.
Je bent nooit ergens te oud voor.
Hmmm...geloof dat ze er niet meer zijn...of ze hebben het druk met touwtje springen.
Hier vandaag begonnen met touwtje springen..100 sprongen om mee te beginnen..wat conditie op te bouwen en evt ook wat af te vallen.Hoop iedere dag 50 sprongen erbij te kunnen doen.

Zou ook graag wat ervaring opdoen met de fitness hoelahoep want las dat die buik en rugspieren verstevigd en vooral rug geeft bij mij af en toe klachten. Iemand ervaring hiermee en ect tips welke hoelahoep ik het beste kan gebruiken?
Yolo!!
Hey

Hier ben ik ook begonnen met touwtje springen.
Ik heb ondertussen enkele kilo'tjes verloren met springtouwen, nog niets groot maar wel al een goed begin. Je moet het wel volhouden en vooral opbouwen. Ik heb op mijn blog een leuk artikeltje staan over hoe ik het aanpak, je mag gerust een kijkje nemen.https://yoo.rs/mygirlylife/blog/de-voor ... Ysid=24602

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven