Kwaliteit van de postbezorging wordt steeds belabberder

29-12-2011 19:02 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is logisch dat de kerstpost er wat langer over doet dan normaal, maar nu ontvang ik nog steeds kerstkaarten die al op 21 december, 8 dagen geleden dus, zijn afgestempeld! Dat is wel erg traag moet ik zeggen. Ook is er het afgelopen jaar bij herhaling post voor mij nooit aangekomen, terwijl ik met zekerheid heb weten te achterhalen dat het naar het juiste adres is verstuurd.

Ben ik de de enige die het idee heeft dat de kwaliteit van postbezorging achteruit holt?

Dit is een slechte ontwikkeling. Kerstkaartjes, jammer dan. Maar er kunnen erg persoonlijke en belangrijke stukken bij de post zitten.

Maarja, je hebt niks te kiezen, want de oude PTT is in feite nog steeds monopolist.
Ja, zeker weten! Mijn kerstkaarten deden er dit jaar 5 dagen over...
Mijn spullen voor de hypotheekadviseur hebben er 1,5 week over gedaan, terwijl ik ze speciaal op het postkantoor afgegeven had. Heb nu dus ook een klacht ingediend, want ik kreeg maar mailtjes van dat de boel er nog niet was.
meer post gaat digitaal, dus ik begrijp uberhaupt niet hoe het zo sterk achteruit kan gaan, en soms van die onbeleefde pakketbezorgers, ze zouden eens beter naar het wie nemen we aan als postbezorger/sorteerder beleid moeten kijken.. er wordt ook nog eens geklaagd dat post gewoon verdwenen is..
..popcorn?
PTT monopolist? Je hebt toch ook Sand, stadspost, DHL, Selectmail, Business Post etc.
De kwaliteit word inderdaad steeds slechter. Dat merk ik niet alleen met prive post maar ook met zakelijke post waar ik dagelijks mee te maken krijg. Aangetekende zakelijke pakketpost/brieven verdwijnen en zijn ook via track and trace niet meer te achterhalen, brieven en kaarten worden te laat bezorgd. Een vriendin van mij had rouwkaarten verstuurd. Rouwpost heeft voorrang. Maar de rouwkaarten zijn een week na de begrafenis van haar zus bezorgd, bij heel veel mensen waardoor ze niet wisten dat ze overleden was en niet bij de begrafenis aanwezig waren. Op het werk krijgen wij regelmatig post van andere bedrijven en visa versa. Ik hang de laatste weken bijna dagelijks met de klantenservice van de post aan de lijn met een klacht en heb al de mooiste smoezen voorbij zien komen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ze bezorgen ook niet meer op maandag, dus als je dan jarig bent heb je pech.

Maar sowieso was je er al niet zeker van dat je kaart de volgende dag bezorgd werd, dus eigenlijk zijn we daar niet veel op achteruit gegaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Monopolist?

Welnee... er zijn al sinds jaar en dag concurrenten.

Sandd, Stadspost etc

Het is niet voor niets dat er gedwongen ontslagen zijn en dat ze officieel de post niet meer gaan leveren op de maandagen.

Heeft niet heel veel te maken met het digitale tijdperk maar meer met het gegeven dat er meer concurrentie is.

Bedrijven kiezen veelal voor de goedkopere variant, geven het in bulk af voor een goedkoper tarief.

De consument is helaas nog wel aangewezen op de vertrouwde oranje brievenbussen voor het zelf verzenden van brieven.

Daar ligt het dan ook aan denk ik, persoonlijke post duurt langer, de zakelijke niet.

(is mijn ervaring)
kerstkaarten, maar belangrijker de gewone post komt altijd op verschillende tijden bij mij, soms lopen de postbezorgers ook s avonds laat, volgens mij hebben ze geen rooster meer maar als het hun uit komt, de post maar eens rond te gaan brengen

kwalijke zaak
Moet nog wel even melden dat van maandag t/m vrijdag de post altijd keurig word bezorgd door de vaste vrouwelijke postbode. Maar dat ik op zaterdag als zij vrij is(hoe durft ze ) steevast post van de buren of zelfs van bewoners 2 straten verderop op mijn deurmat ligt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 29 december 2011 @ 19:13:

De kwailteit word inderdaad steeds slechter. Dat merk ik niet alleen met prive post maar ook met zakelijke post waar ik dagelijks mee te maken krijg. Aangetekende zakelijke pakketpost/brieven verdwijnen en zijn ook via track and trace niet meer te achterhalen, brieven en kaarten worden te laat bezorgd. Een vriendin van mij had rouwkaarten verstuurd. Rouwpost heeft voorrang. Maar de rouwkaarten zijn een week na de begrafenis van haar zus bezorgd, bij heel veel mensen waardoor ze niet wisten dat ze overleden was en niet bij de begrafenis aanwezig waren. Op het werk krijgen wij regelmatig post van andere bedrijven en visa versa. Ik hang de laatste weken bijna dagelijks met de klantenservice van de post aan de lijn met een klacht en heb al de mooiste smoezen voorbij zien komen.wat erg!
quote:enter schreef op 29 december 2011 @ 19:16:

kerstkaarten, maar belangrijker de gewone post komt altijd op verschillende tijden bij mij, soms lopen de postbezorgers ook s avonds laat, volgens mij hebben ze geen rooster meer maar als het hun uit komt, de post maar eens rond te gaan brengen

kwalijke zaak

Uiteraard hebben ze een rooster, maar een flexibele.

Daar wordt nu toch ook reclame voor gemaakt, dat je de post in je eigen vrije tijd mag lopen, hoe het jou uitkomt.

Dus als jouw postbode besluit om het 's avonds al rond te brengen ipv de dag erop, wat is dan het probleem?
quote:Kier_V schreef op 29 december 2011 @ 19:15:

Monopolist?

Welnee... er zijn al sinds jaar en dag concurrenten.

Sandd, Stadspost etc

Het is niet voor niets dat er gedwongen ontslagen zijn en dat ze officieel de post niet meer gaan leveren op de maandagen.

Heeft niet heel veel te maken met het digitale tijdperk maar meer met het gegeven dat er meer concurrentie is.

Bedrijven kiezen veelal voor de goedkopere variant, geven het in bulk af voor een goedkoper tarief.

De consument is helaas nog wel aangewezen op de vertrouwde oranje brievenbussen voor het zelf verzenden van brieven.

Daar ligt het dan ook aan denk ik, persoonlijke post duurt langer, de zakelijke niet.

(is mijn ervaring)Nou ik heb een heel andere ervaring hiermee helaas
quote:Kier_V schreef op 29 december 2011 @ 19:19:

[...]

Uiteraard hebben ze een rooster, maar een flexibele.

Daar wordt nu toch ook reclame voor gemaakt, dat je de post in je eigen vrije tijd mag lopen, hoe het jou uitkomt.

Dus als jouw postbode besluit om het 's avonds al rond te brengen ipv de dag erop, wat is dan het probleem?vind het verwarrend, maar ok miss moet ik aan het idee wennen
quote:enter schreef op 29 december 2011 @ 19:18:

[...]

wat erg! Ja verschrikkelijk inderdaad. Bij mij kwam de rouwkaart ook te laat. Maar omdat ik mijn vriendin dagelijks spreek was ik gelukkig wel op de hoogte. Ik zag trouwens vorige keer bij een consumtenprogramma dat het de laatste tijd wel vaker voorkomt dat rouwpost te laat word bezorgd.
If you pay peanuts you get monkeys zeggen de Amerikanen.

Dat is volledig van toepassing op de dienstverlening van postnl.

Alle "normale" gemotiveerde mensen worden ontslagen.

Daarvoor in de plaats zijn analfabeten, gehandicapten en kanslozen aangenomen die tegen een stukloon een wijk lopen.

De verdiensten zijn echt bedroevend slecht. Een kennis van mij heeft het een tijdje gedaan. Een wijk waar 4 uur voor stond deed hij gemiddeld 6 uur over (en hij is nog jong en energiek!)

Na die 6 uur had hij ¤24,- verdiend!

Het is dus niet gek dat het heel erg slecht gaat!
quote:charlottew88 schreef op 29 december 2011 @ 19:19:

[...]

Nou ik heb een heel andere ervaring hiermee helaas

Ligt aan de partij die het rondbrengt, denk ik?

En is waarschijnlijk ook regio gebonden.

Hier in Noord Holland is postbezorging een onderdeel van een reintegratieproject van het UWV en sociale werlplaatsen, daar zijn ze wat makkelijker met bezorgen.

Als het maar voor-die-en-die-datum- bij de mensen is...

(gemeentepost, de Veronicagids, folders etc etc)

Post die ik zakelijk ontvang, krijg ik over het algemeen binnen 2 a 3 werkdagen. Vind ik acceptabel.
quote:Kier_V schreef op 29 december 2011 @ 19:19:

[...]

Dus als jouw postbode besluit om het 's avonds al rond te brengen ipv de dag erop, wat is dan het probleem?

Maar hij/zij krijgt de post pas 's ochtends, dus hoe kan hij het de avond er voor al rondbrengen?

In de avond van de dag dat hij de postzak op ging halen is waarschijnlijker.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 29 december 2011 @ 19:24:

[...]

Maar hij/zij krijgt de post pas 's ochtends, dus hoe kan hij het de avond er voor al rondbrengen?

In de avond van de dag dat hij de postzak op ging halen is waarschijnlijker.Enter zegt duidelijk dat hij/zij 's avonds postbezorgers ziet lopen bezorgen.... Dus krijg je het dan toch ook 's avonds of is het dan een verkenningsrondje door de buurt? :-)
quote:himalaya schreef op 29 december 2011 @ 19:24:

[...]

In de avond van de dag dat hij de postzak op ging halen is waarschijnlijker.dan loopt de post dus achter iig 1 dag, dezelfde dag had deze post dus in de bus moeten belanden
maargoed ik kan ook geen gesprek met de postbezorger aangaan daar hij geen woord Nederlands spreekt, ook geen Engels trouwens
Wat ik vooral schokkend vind is dat de PTT ooit eens het etiket koninklijk heeft gehad. Ondertussen zijn we jaren verder en is de kwaliteit niet meer wat het toen was en het hele bedrijf is niet meer wat het was, ze toch nog steeds het etiket koninklijk mogen voeren.

Verder is het wel zo dat er nu ook andere aanbieders zijn maar hoe moet ik mijn envelopje bij Sand of die andere aanbieders krijgen? Niet door even naar de brievenbus te lopen of door tijdens het boodschappen doen bij de AH gelijk even een pakketje af te geven bij de balie in diezelfde AH.
quote:Kier_V schreef op 29 december 2011 @ 19:22:

[...]

Ligt aan de partij die het rondbrengt, denk ik?

En is waarschijnlijk ook regio gebonden.

post.nl en bij elke naamsverandering van deze organisatie gaat de kwaliteit steeds maar achteruit.
quote:enter schreef op 29 december 2011 @ 19:31:

maargoed ik kan ook geen gesprek met de postbezorger aan daar hij geen woord Nederlands spreekt, ook geen Engels trouwens

ow, daarom loopt hij 's avonds!

Hij heeft een hele dag nodig om te zien/ begrijpen waar ie naartoe moet!
quote:charlottew88 schreef op 29 december 2011 @ 19:33:

[...]

post.nl en bij elke naamsverandering van deze organisatie gaat de kwaliteit steeds maar achteruit.Helemaal met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven