Kwaliteit van de postbezorging wordt steeds belabberder

29-12-2011 19:02 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is logisch dat de kerstpost er wat langer over doet dan normaal, maar nu ontvang ik nog steeds kerstkaarten die al op 21 december, 8 dagen geleden dus, zijn afgestempeld! Dat is wel erg traag moet ik zeggen. Ook is er het afgelopen jaar bij herhaling post voor mij nooit aangekomen, terwijl ik met zekerheid heb weten te achterhalen dat het naar het juiste adres is verstuurd.

Ben ik de de enige die het idee heeft dat de kwaliteit van postbezorging achteruit holt?

Dit is een slechte ontwikkeling. Kerstkaartjes, jammer dan. Maar er kunnen erg persoonlijke en belangrijke stukken bij de post zitten.

Maarja, je hebt niks te kiezen, want de oude PTT is in feite nog steeds monopolist.
quote:himalaya schreef op 29 december 2011 @ 19:24:

[...]

Maar hij/zij krijgt de post pas 's ochtends, dus hoe kan hij het de avond er voor al rondbrengen?

In de avond van de dag dat hij de postzak op ging halen is waarschijnlijker.Dat klopt Hiem. Ik denk dat zijn wijk nog niet eerder klaar was. Vooral in het westen kampt PostNL met personeelstekort.
Gewoon niks meer posten dan heb je er ook geen last van.

Je rekeningen automatisch betalen en verder lekker alles per email!
quote:Kier_V schreef op 29 december 2011 @ 19:33:

[...]

ow, daarom loopt hij 's avonds!

Hij heeft een hele dag nodig om te zien/ begrijpen waar ie naartoe moet!wees jij nu maar blij dat deze sukkel niet in jouw regio loopt, zowiezo flikkert hij vaak het pakket met post gewoon op de brievenbus, gebonden en al
Hier is een leuk intern document van postnl!

Zoals je ziet is het een complete chaos daar.

Wijken blijven liggen. Wijken verdwijnen in de papiercontainer, postzakken worden teruggevonden in de bosjes etc etc.

http://www.westonline.nl/files/problemen%20post.pdf
Volgens postnl moeten wij vooral niet zo zeiken.

Het is allemaal onzin!

http://www.westonline.nl/ ... ls-hetze-tegen-werknemers

Toch zijn er honderden klachten!

http://www.westonline.nl/nieuws/grote-p ... ij-post-nl
quote:jo12345 schreef op 29 december 2011 @ 19:44:

Volgens postnl moeten wij vooral niet zo zeiken.

Het is allemaal onzin!

http://www.westonline.nl/ ... ls-hetze-tegen-werknemers

Toch zijn er honderden klachten!

http://www.westonline.nl/nieuws/grote-p ... lInderdaad. Ze kunnen goed liegen bij die organisatie.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:jo12345 wrote on 29 December 2011 @ 19:35:

Gewoon niks meer posten dan heb je er ook geen last van.

Je rekeningen automatisch betalen en verder lekker alles per email!Je zou denken dat het zo simpel is, maar voor officiële documenten ben je vaak toch nog aangewezen op reguliere briefpost. Ik krijg bijv. geen DigiD-gegevens of CC-gegevens per e-mail, hoe zeer ik dat ook zou willen...
Ik weet niet waar je precies woont, maar hier verliep alles prima. Mijn kerstkaarten deden er max. 2 dagen over. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat iets wat ik had verzonden niet is aangekomen.

Misschien kun je je post vaker met DHL verzenden? Met gewone brievenbuspost word het wat te duur, maar pakketjes zijn bij DHL sowieso goedkope r (4,95) en misschien dat, dat beter bevalt?
Nu we in ons nieuwe huis wonen hebben we geen problemen. We hebben hier 2 vaste bezorgers (ieder de helft van de week) en de post hebben we altijd netjes en zelfs droog (vraag me af hoe ze het doet in de regen) in de bus. Op ons oude huis kregen we soms weken geen post. Gelukkig wist ik zelf wel onbgeveer welke rekeningen er moesten komen, dus dan kan je het in de gaten houden. Na een half jaar kregen we een brief van de Post NL. Een postbode in de wijk had stelselmatig post weggegooid. Een deel daarvan was terug gevonden. Helaas gebeurt dat in mijn woonplaats regelmatig. Ik heb er geen zin in, dan gooi ik het de bosjes maar in. Ook kreeg de eerste verdieping daar vaak de post voor de rest van de flat in de bus. Daar woonde vooral oudere mensen en die konden dan (omdat ze dat wel zo netjes vonden) alle verdiepingen af om de post te brengen....Op werk ontvangen we ook veel via de Post nl en ook daar heel vaak problemen dat poststukken verdwijnen en pas maanden later een keer bovenwater komen.
Ik heb er ook last van, zowel brief van PostNL als van Sandd.

Een paar keer al gehad dat brieven van de belastingdienst (Sandd volgens mij) niet zijn aangekomen. De dreigbrief die daarop volgt komt uiteraard wel binnen. Als je dan de belastingdienst bel, dan zeggen ze er in 99,98% alles aankomt, maar dat ze dan bij hoge uitzondering coulant zijn.

Ook gewone post van PostNL lijkt hier te verdwijnen, ook pakketjes waarmee een onbekend iemand dan 2 dagen later komt mee aan wandelen, met de mededeling dat ze bij hem zijn afgeleverd. Het is er niet beter op geworden helaas.

Verjaardagskaarten in januari voor een verjaardag van een half jaar eerder
Sorteren de bezorgers de post zelf of krijgen ze het aangeleverd?
quote:bankje schreef op 29 december 2011 @ 20:08:

Sorteren de bezorgers de post zelf of krijgen ze het aangeleverd?Ze krijgen het aangeleverd. ( )
quote:gizz schreef op 29 december 2011 @ 20:01:

Nu we in ons nieuwe huis wonen hebben we geen problemen. We hebben hier 2 vaste bezorgers (ieder de helft van de week) en de post hebben we altijd netjes en zelfs droog (vraag me af hoe ze het doet in de regen) in de bus. Op ons oude huis kregen we soms weken geen post. Gelukkig wist ik zelf wel onbgeveer welke rekeningen er moesten komen, dus dan kan je het in de gaten houden. Na een half jaar kregen we een brief van de Post NL. Een postbode in de wijk had stelselmatig post weggegooid. Een deel daarvan was terug gevonden. Helaas gebeurt dat in mijn woonplaats regelmatig. Ik heb er geen zin in, dan gooi ik het de bosjes maar in. Ook kreeg de eerste verdieping daar vaak de post voor de rest van de flat in de bus. Daar woonde vooral oudere mensen en die konden dan (omdat ze dat wel zo netjes vonden) alle verdiepingen af om de post te brengen....Op werk ontvangen we ook veel via de Post nl en ook daar heel vaak problemen dat poststukken verdwijnen en pas maanden later een keer bovenwater komen.Heel herkenbaar.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Kier_V schreef op 29 december 2011 @ 19:19:

[...]

Uiteraard hebben ze een rooster, maar een flexibele.

Daar wordt nu toch ook reclame voor gemaakt, dat je de post in je eigen vrije tijd mag lopen, hoe het jou uitkomt.

Dus als jouw postbode besluit om het 's avonds al rond te brengen ipv de dag erop, wat is dan het probleem?

Nee, de post moet voor 5 uur 's middags bezorgd worden.

Ik ga binnenkort als bezorger beginnen en mij is verteld dat ik mijn ronde óf om 11 uur kan beginnen óf om 13 uur.

Als je klaar bent met je ronde moet je terug naar het depot, je lege tassen weer inleveren en invullen hoe lang je bezig bent geweest.

Als je rouwpost trouwens (is mij ook verteld) te laat bezorgd, kun je zelfs op staande voet ontslagen worden als men daarachter komt.
quote:dreamlogic schreef op 29 december 2011 @ 20:11:

[...]

Nee, de post moet voor 5 uur 's middags bezorgd worden.

Ik ga binnenkort als bezorger beginnen en mij is verteld dat ik mijn ronde óf om 11 uur kan beginnen óf om 13 uur.

Als je klaar bent met je ronde moet je terug naar het depot, je lege tassen weer inleveren en invullen hoe lang je bezig bent geweest.

Als je rouwpost trouwens (is mij ook verteld) te laat bezorgd, kun je zelfs op staande voet ontslagen worden als men daarachter komt.Ja als het de schuld van de postbode is. Maar de rouwpost van mijn vriendin werd bij 20 personen door het hele land te laat bezorgd dus aan de postbode kan het niet liggen.
Herkenbaar een jaar geleden ongeveer zat ik bijna elke dag aan de foon met tnt klantenservice. Er verdween zoveel van wat ik bestelde op ebay ( en nee van 20 verschillende verkopers).
Charlotte, Ja dan gaat er iets bij het sorteren of iets niet goed, zou je denken. Is wel erg toevallig als het bij al die 20 personen te laat bezorgd is ja. Is ze er ooit achter gekomen waar het aan heeft gelegen?
de post van nederland naar duitsland is een ramp.

een kaart die ruim 2 weken voor kerst is verstuurd is nog steeds niet over.

voldoende gefrankeerd en adres goed.

een kaart via de een duitse website verstuurd komt wel over...

de nederlandse pakketdiensten zijn een ramp.

steeds bij de buren, verkeerde adres en dan ook op de afhaalkaart. een pakket achter het huis onbeschut neerzetten terwijl er voor een paar honderd euro aan waarde in zit en waarvoor getekend moet worden.

etc.

de achteruitgang is vooral de laatste 2 jaar goed te merken, vooral de gemakzucht.

(laatst nog een of andere mongool die vol geweld een pakketje door de brievenbus wou duwen ipv direct aanbellen)
Bij ons zijn er trouwens geen verlate kerstkaarten aangekomen. Vorig jaar wel, toen kregen we er nog eentje begin januari in de bus. We hebben dit jaar voor ons doen aardig wat kaarten gehad, en allemaal op tijd.

Raar dat het dan per regio zo kan verschillen. Per adres misschien wel!
quote:Siegfried schreef op 29 december 2011 @ 19:02:

Maarja, je hebt niks te kiezen, want de oude PTT is in feite nog steeds monopolist.

Toen ze nog echt een monopolie positie hadden werden de postbodes fatsoenlijk betaald en hadden hart voor de zaak.

Toen werd de post nog gewoon goed bezorgd.

Toen ze hun monopoliepostie verloren moest het steeds goedkoper vanwege de concurrentiepositie en dus werden postbodes ontslagen en vervangen door goedkopere maar slechtere postbezorgers. Bovendien wordt er steeds meer geld besteed aan reclame maken en de nieuwe logo's.

Je kunt het nauwelijks bijhouden zo snel veranderen ze van naam. TGP, TNT, Postnl. Al die veranderingeringen zijn geen verbetering eerder een verslechtering.
Mijn schoonvader is 3 weken op een vrijdag overleden. Op maandag zijn de rouwkaarten met de speciale post meegegaan.

Helaas zijn er kaarten pas na de begrafenis (op vrijdag) aangekomen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Tijdens mijn gesprek is me verteld dat de full-time bezorgers allemaal worden vervangen door part-timers. Die werken er te lang en zijn te duur; ze worden aan een andere baan geholpen.

Nu zoeken ze dus mensen die voor maximaal 10 uur per week gaan bezorgen. Mij leek dat wel wat en ik ben ook echt wel van plan om me er voor in te zetten. Dat anderen dat dan blijkbaar niet doen vind ik dan zo'n foute zaak eigenlijk...Ik snap dat gewoon niet, dat je post waar je geen zin in hebt gewoon even in de bosjes dumpt. Ik denk niet dat het dagelijks gebeurt, maar ik kan me er wel boos om maken.
Het klinkt mooi om van vaste fulltime banen over te stappen op flexibele parttimers. Die kunnen net zo goed lezen, die kunnen net zo goed fietsen, die zouden net zo goed de post moeten kunnen bezorgen als ieder ander.

Maar de realiteit is dat het natuurlijk wel helpt als een vaste kracht een vaste wijk heeft. Als dan het huisnummer niet helemaal goed te lezen is, maar hij weet dat de familie Smit op 33 woont, omdat hij al jaren die wijk loopt, komt het helemaal goed met die brief. Loopt er een bezorger die nooit eerder in die wijk is geweest en die hele mensen niet kent, dan gaat die brief in de bak 'onbezorgbaar wegens onleesbaar huisnummer' en moet je maar hopen dat ie in elk geval wel retour afzender gaat.

Vaste krachten op vaste wijken betekent ook meer binding. Met het bedrijf en met de wijk. En meer binding betekent meer inzet, dat gaat vaak niet eens expres, dat gaat onbewust, omdat je net dat stapje extra zet als je de collega's kent, de klanten kent en je bedrijf een goede reputatie wilt bezorgen.

Het voordeel van goedkope, flexibele krachten brengt dus ook een nadeel met zich mee, als je daarvoor kiest als samenleving moet je dat accepteren.
Lila, ik krijg een vaste wijk. Maar af en toe zal ik een andere wijk moeten lopen bijv. bij ziekte van een collega. Hiernaast hebben ze me een vast contract aangeboden.

Verder wordt er als eerste gekeken naar plaats, dan naar adres en als laatste naar de naam. En dan is er nog een controle mogelijkheid naar de postcode. Daarom krijg je dus wel eens post voor een ander, omdat er naar de naam niet als eerste gekeken wordt. Maar dat is al zo zolang ik me kan herinneren.

Als ik post krijg voor de familie Jansen die helemaal niet op dit adres woont dan trek ik ook mijn wenkbrauwen op. Maar wat moet de bezorger ermee? Als de postcode en adres juist is woont er voor hetzelfde geld wel een familie Jansen.

Ik doe de brief dan retour afzender.

Het is natuurlijk wel zo handig als een postbezorger zo attent is om de brief bij de buren in de bus te gooien, want mijn buren heten Jansen. Als je dat als bezorger weet kun je die service bieden. Maar dan moet je wel een vaste wijk hebben.
quote:Naski schreef op 29 december 2011 @ 19:13:

PTT monopolist? Je hebt toch ook Sand, stadspost, DHL, Selectmail, Business Post etc.Waar hebben die brievenbussen staan dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven