Energie...
donderdag 29 december 2011 om 23:34
Ik kan soms bijna jaloers zijn op sommige moeders... Veel genieten van hun dagen thuis en zijn veel met hun kinderen bezig.
Nu geniet ik ook absoluut van mijn kids (2 meiden van 1,5 en 3,5) maar ik merk dat ik soms zo weinig energie heb. Op de dagen dat ik met hen thuis ben; de woensdag en de weekenden , vind ik ook dat ik lekker veel met ze moet doen maar soms heb ik zo weinig energie om te knutselen, te lezen, spelen, enz. Uiteraard moeten ze ook gewoon lekker zelf spelen en komen ze niks tekort maar toch...
Ik werk 4 dagen en dat bevalt me prima maar ik zou de quality time met mijn meiden wat energieker willen ervaren.
Is dit herkenbaar?
Nu geniet ik ook absoluut van mijn kids (2 meiden van 1,5 en 3,5) maar ik merk dat ik soms zo weinig energie heb. Op de dagen dat ik met hen thuis ben; de woensdag en de weekenden , vind ik ook dat ik lekker veel met ze moet doen maar soms heb ik zo weinig energie om te knutselen, te lezen, spelen, enz. Uiteraard moeten ze ook gewoon lekker zelf spelen en komen ze niks tekort maar toch...
Ik werk 4 dagen en dat bevalt me prima maar ik zou de quality time met mijn meiden wat energieker willen ervaren.
Is dit herkenbaar?
donderdag 29 december 2011 om 23:53
Stoppen met je schuldig voelen! Dit heeft geen enkel positief effect en je gaat jezelf alleen maar lamlendiger voelen.
Bedenk dat het weer ook niet meehelpt nu. Gezond eten, sporten, eventueel een multivitamine en probeer te accepteren dat je even wat minder energie hebt.
Bedenk de avond van te voren wat je met je meiden gaat doen en plan met slaapjes wat vrije tijd voor jezelf. Of zet ze af en toe even voor een filmpje.
Bedenk dat het weer ook niet meehelpt nu. Gezond eten, sporten, eventueel een multivitamine en probeer te accepteren dat je even wat minder energie hebt.
Bedenk de avond van te voren wat je met je meiden gaat doen en plan met slaapjes wat vrije tijd voor jezelf. Of zet ze af en toe even voor een filmpje.
donderdag 29 december 2011 om 23:53
Jep, hier ook. Zoon is 5 maanden en sinds een maand werk ik weer 4 dagen per week. En alhoewel ik echt niet mag klagen, want over het algemeen slaapt hij van 22.00 tot 6.00, kom ik toch chronisch energie te kort.
Heb nu vakantie en al man dan de ochtendshift doet slaap ik zo 11 uur achter elkaar.
Geniet enorm van mijn vrije dag met zoon, maar moet daarnaast ook zoveel op die dag. Boodschapje, een paar wassen etc. Daarnaast verzorging zoon en dan wil ik eigenlijk nog leuke dingen met hem doen en eigenlijk zelf ff een uurtje relaxen. Teveel voor een dag
Heb nu vakantie en al man dan de ochtendshift doet slaap ik zo 11 uur achter elkaar.
Geniet enorm van mijn vrije dag met zoon, maar moet daarnaast ook zoveel op die dag. Boodschapje, een paar wassen etc. Daarnaast verzorging zoon en dan wil ik eigenlijk nog leuke dingen met hem doen en eigenlijk zelf ff een uurtje relaxen. Teveel voor een dag
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
vrijdag 30 december 2011 om 00:01
Heb je het gevoel dat je naast met hun spelen en kntuselen, ook nog veel moet doen qua huishouden et cetera? Moet alles tegelijk? Misschien is dit projectie, maar ik ben ook 1 dag in de week voor dochter aan het zorgen, en ik zit mezelf het meest in de weg als ik teveel wil doen, waardoor ik uiteindelijk te weinig doe
vrijdag 30 december 2011 om 00:13
vrijdag 30 december 2011 om 01:32
Ik heb 5 kinderen, een eigen bedrijf en een behoorlijke boerderij om zelf schoon te houden plus een moestuin. En een man die net als ik fulltime werkt.
Je moet als vrouw tegenwoordig niet alleen een leuke echtgenote en zorgzame moeder zijn, je moet ook nog eens werken/carrière maken, sporten, een sociaal leven er op nahouden, er altijd uitzien om door een ringetje te halen en in een huis wonen dat spik en span is.
De enige manier waarop ik dat enigszins volhoud is door tijd voor mezelf af te dwingen. Helaas is afdwingen nodig anders komt er niks van. Mijn man gaat een paar keer per maand een dagdeel met de kinderen op pad zodat ik een ochtend of middag lui in bad kan liggen, met een stapel kranten op de bank kan hangen enz... En dan doe ik bewust niks, ga ook niet na zitten denken over wat er nog moet gebeuren of dat man en kinderen zich wel vermaken.
Als je tijd voor jezelf neemt en jezelf afleert je dan schuldig te voelen dan komt de energie vanzelf. Oefenen en dan gaat het op een bepaald moment helemaal vanzelf. De energie die je dan krijgt komt ook je kinderen ten goede.
Je moet als vrouw tegenwoordig niet alleen een leuke echtgenote en zorgzame moeder zijn, je moet ook nog eens werken/carrière maken, sporten, een sociaal leven er op nahouden, er altijd uitzien om door een ringetje te halen en in een huis wonen dat spik en span is.
De enige manier waarop ik dat enigszins volhoud is door tijd voor mezelf af te dwingen. Helaas is afdwingen nodig anders komt er niks van. Mijn man gaat een paar keer per maand een dagdeel met de kinderen op pad zodat ik een ochtend of middag lui in bad kan liggen, met een stapel kranten op de bank kan hangen enz... En dan doe ik bewust niks, ga ook niet na zitten denken over wat er nog moet gebeuren of dat man en kinderen zich wel vermaken.
Als je tijd voor jezelf neemt en jezelf afleert je dan schuldig te voelen dan komt de energie vanzelf. Oefenen en dan gaat het op een bepaald moment helemaal vanzelf. De energie die je dan krijgt komt ook je kinderen ten goede.
vrijdag 30 december 2011 om 01:59
Zooo herkenbaar. Naast mijn fulltime studie en paar uurtjes werken in de week houd ik ook niet ery veel energie over. Toch probeer ik altijd te genieten van de tijd die ik heb met mijn zoon door bijvoorbeeld lekker te gaan fietsen, knutselen oid. Gewoon even door de zure appel heenbijten zegmaar. Als ik eenmaal bezig ben, dan gaat het wel.
Ik geniet trouwens wel extra nu in de vakantie hoor! Zoontje slaapt in het 'grote bed' bij papa en mama en heerlijk uitslapen samen.. Heerlijk
Ik geniet trouwens wel extra nu in de vakantie hoor! Zoontje slaapt in het 'grote bed' bij papa en mama en heerlijk uitslapen samen.. Heerlijk
Komt wel goed, schatje!
vrijdag 30 december 2011 om 08:40
Herkenbaar! Ik wilde ook altijd van alles doen op mijn thuisdagen en baalde als niet alles lukte. Op een gegeven moment heb ik besloten dat die dagen echt voor mij en mijn kind zijn en dat het huishouden ondergeschikt is. Ik richt me die dagen dus ook op mijn zoon en doe leuke dingen met hem. Natuurlijk haal ik wel ff een boodschap en kook ik ( en als hij slaapt gooi ik soms nog ff een wasje erin ofzo) maar ook koken en boodschappen doen we samen en maak ik leuk. Sinds ik niet meer zoveel van mezelf verwacht zijn mijn thuisdagen veel leuker en ben ik relaxter en minder moe.
vrijdag 30 december 2011 om 10:25
quote:cheerlesscard schreef op 30 december 2011 @ 00:13:
Wie zegt dat die turbomoeders niet als de kids platliggen jankend hun bed in rollen . De was in een hoekje wegproppen. Stof op de kasten hebben, aan de prettabletten zitten, altijd lekker makkelijk eten...ga zo maar door.
Tis vaak ook schone schijn.Ja dat is misschien ook zo...sommige moeders lijkt t allemaal zo makkelijk af te gaan maar misschien denken anderen ook welzo over mij
Wie zegt dat die turbomoeders niet als de kids platliggen jankend hun bed in rollen . De was in een hoekje wegproppen. Stof op de kasten hebben, aan de prettabletten zitten, altijd lekker makkelijk eten...ga zo maar door.
Tis vaak ook schone schijn.Ja dat is misschien ook zo...sommige moeders lijkt t allemaal zo makkelijk af te gaan maar misschien denken anderen ook welzo over mij
vrijdag 30 december 2011 om 11:01
Volgens mij is dat voor iedere moeder herkenbaar hoor. Vraag die energieke moeders er eens na zou ik zeggen. Denk dat ze lang niet zo energiek zijn als jij denkt.
Kleine kinderen hebben is gewoon vermoeiend. Ze zeggen niet voor niks dat het de zwaarste jaren zijn. Dus lekker relaxen op je vrije dagen en niet teveel willen
Kleine kinderen hebben is gewoon vermoeiend. Ze zeggen niet voor niks dat het de zwaarste jaren zijn. Dus lekker relaxen op je vrije dagen en niet teveel willen
vrijdag 30 december 2011 om 11:05
Ik heb op zaterdag trouwens vaak mijn bijkomdag. Ik ben dan zo moe van de week dat man er met zoon even tussenuit gaat zodat ik lekker helemaal niks kan doen. Oh wat geniet ik daar toch van. Heb dat ook echt nodig, je kan nou eenmaal niet altijd bezig zijn. Man krijgt juist weer energie van met zoon even weg zijn. Hoeft hij niet na te denken over zijn werk en over het huishouden etc.. Dus 2 vliegen, 1 klap
vrijdag 30 december 2011 om 11:53