badkamer

30-12-2011 13:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Wie van jullie heeft zijn badkamer verbouwd en hoeveel heeft het gekost?

wij gaan sparen voor een nieuwe badkamer,maar heb eigenlijk geen idee van de kosten.

mamsje
Dat ligt er toch helemaal aan wat je wilt?

ligbad?

nieuwe tegels?

Stoomcabine?

Dubbele wasbak?

Toilet?

Pisbak?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nieuw radiaroren?

Bidet?

Nieuw plafonnetje?

Afmeting van je badkamer?

Je moet echt meer meer informatie komen.
Alleen tegelen en/of nieuw saniter? Of ook leidingen verleggen? Heb je een dure smaak of wil je een simpele badkamer met witte tegels en grijze vloer? Kun je veel zelf doen of moet je alles laten doen?
...
Ligt er helemaal aan wat je wilt natuurlijk. Als je alles zelf doet en de materialen bij een bouwmarkt haalt, kan je voor €2000 klaar zijn. Als je alles laat doen en voor kwaliteit gaat, kan je gerust €20.000 kwijt zijn.
quote:Waxine schreef op 30 december 2011 @ 13:13:

Ligt er helemaal aan wat je wilt natuurlijk. Als je alles zelf doet en de materialen bij een bouwmarkt haalt, kan je voor €2000 klaar zijn. Als je alles laat doen en voor kwaliteit gaat, kan je gerust €20.000 kwijt zijn.Die bedragen liggen er natuurlijk ook helemaal aan wat je wilt laten doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Daarom zeg ik ook dat het er helemaal van afhangt wat je wilt.
Hier een nieuwe badkamer (tegels, inloopdouche met zuil en stortdouche, hangend toilet, wastafel en overige accessoires) voor nog geen 1500 euro.

Man heeft via werk bij leveranciers ingekocht en zelf geklust.
haha sorry ik zal wat concreter zijn.

onze badkamer is ongeveer 10 vierkante meter.

we hebben nu douche in bad,terwijl we genoeg ruimte hebben voor een aparte douche,dat willen we dus dan ook apart van elkaar hebben.

we willen een hangend closet,nu hebben we een toiletpot op de grond staan.

we willen een was bak met meubel.

verder moet dus opnieuw betegelen zowal wand als vloer en de leidingen zullen dus doorgetrokken moeten worden om een aparte douche te genereren.

de douche willen we afschermen d.m.v een muurtje en geen glazen wand.

We hebben een mannetje in de buurt wonen die van alles kan en een eigen instalatiebedrijfje heeft,hij komt binnenkort een klus bij ons doen,zal hem vragen hoeveel hij kost als we hem de badkamer laten doen.

we wonen nu 5 jaar in ons huis en de badkamer is nog de bouwbadkamer van 17 jaar oud,alles is schots en scheef en een doorn in ons oog,al vinden mensen uit onze omgeving dat het een weliswaar simpele,maar wel nette badkamer is.

tja...

het is in ieder geval leuk om daarvoor te sparen
quote:mamsje schreef op 30 december 2011 @ 13:24:

haha sorry ik zal wat concreter zijn.

onze badkamer is ongeveer 10 vierkante meter.

we hebben nu douche in bad,terwijl we genoeg ruimte hebben voor een aparte douche,dat willen we dus dan ook apart van elkaar hebben.

we willen een hangend closet,nu hebben we een toiletpot op de grond staan.

we willen een was bak met meubel.

verder moet dus opnieuw betegelen zowal wand als vloer en de leidingen zullen dus doorgetrokken moeten worden om een aparte douche te genereren.

de douche willen we afschermen d.m.v een muurtje en geen glazen wand.

We hebben een mannetje in de buurt wonen die van alles kan en een eigen instalatiebedrijfje heeft,hij komt binnenkort een klus bij ons doen,zal hem vragen hoeveel hij kost als we hem de badkamer laten doen.

we wonen nu 5 jaar in ons huis en de badkamer is nog de bouwbadkamer van 17 jaar oud,alles is schots en scheef en een doorn in ons oog,al vinden mensen uit onze omgeving dat het een weliswaar simpele,maar wel nette badkamer is.

tja...

het is in ieder geval leuk om daarvoor te sparen Onze badkamer is wat groter, maar qua werkzaamheden hebben wij ongeveer hetzelfde laten doen + electrische vloerverwarming laten leggen, we waren al met al 15.000 euro kwijt. Moet ik wel veermelden dat we zelf niks hebben gedaan, ook het slopen hebben we laten doen.
quote:helene31 schreef op 30 december 2011 @ 13:23:

Hier een nieuwe badkamer (tegels, inloopdouche met zuil en stortdouche, hangend toilet, wastafel en overige accessoires) voor nog geen 1500 euro.

Man heeft via werk bij leveranciers ingekocht en zelf geklust.Goed geregeld! Voor dit bedrag had ik een nieuwe douchebak, wel rondom betegeld.
Ik heb wat foto's van mijn badkamer maar krijg ze bij voeg afbeeldingen er niet in,hij vraagt om een url
quote:mamsje schreef op 30 december 2011 @ 13:38:

Ik heb wat foto's van mijn badkamer maar krijg ze bij voeg afbeeldingen er niet in,hij vraagt om een urlJe kan ook niet rechtsreeks foto's uploaden, via bv www.mijnalbum.nl kun je ze online plaatsen en hier posten.
ik heb ze op mijn album.nl geplaatst,maar hoe plaats ik ze nu hier dan?
2x
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IACCCM7H-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZTD8BXH-D.jpg
Leuk! Met die ruimte kun je wel wat moois maken.

Je kunt ook dingen via internet bestellen, vaak veel goedkoper.

Zo hebben wij een toilet besteld in Duitsland, was met bezorgkosten van 50 euro nog altijd goedkoper dan in de nederlandse winkels.

Dus het is het wel waard om eerst te kijken wat je wilt in de gewone winkels en dan via internet te bestellen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-786CHXU8-D.jpg
Oh, als ik zie wat alles hier kost heb ik me geloof ik een beetje in de maling laten nemen.... wij waren 5000euro kwijt voor een nieuwe douchebak+ cabine (geen regendouche of andere luxe, gewoon standaard) incl slopen en opnieuw betegelen, maar de tegels hadden we wel zelf.
Ik weet niet meer wat wij aan onze badkamer kwijt waren. Ik geloof tussen de 1500-2000 euro. Wij hebben wél dure tegels (mosa), maar een piepkleine badkamer en dat scheelt natuurlijk ook.

Wij hebben zelf geklust.
Alles zelf gedaan. Wel luxe materialen gebruikt. Onze badkamer is iets groter (ongeveer 12m2). Alle leidingwerk en afvoeren moesten aangelegd, cv omgelegd.

We zijn in totaal 7500 euro kwijt.

Hebben daarvoor een inloopdouche met douchekolom, hangend toilet, wastafel met meubel en extra kast, designradiator en een bad.

En natuurlijk nieuwe tegels op muren en vloer.

Ik schat dat van de 7500 euro een ruime 2000 is gaan zitten in onzichtbaar materiaal, zoals leidingen, knelkoppelingen, board voor bv voor het bad, lijm enz.
quote:Jorina schreef op 30 december 2011 @ 13:31:

[...]

Onze badkamer is wat groter, maar qua werkzaamheden hebben wij ongeveer hetzelfde laten doen + electrische vloerverwarming laten leggen, we waren al met al 15.000 euro kwijt. Moet ik wel veermelden dat we zelf niks hebben gedaan, ook het slopen hebben we laten doen.o_O
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
@wazig,bedankt voor je lieve reactie en ik had inderdaad ook gezien dat internet goedkoper is,ook op MP staat heel veel van mensen die zich in de badmaat hebben vergist en ze voor een habbekrats aan bieden of zo.

we gaan in de meivakantie onze benedenverdieping schilderen en sauzen,vervolgens gaan we een paar dagen weg met de kinderen en komt een man onze houten vloer schuren en olieén

deze vloer ligt over de gehele benedenverdieping incl. hal.

daarna wordt er op de overloop de waterton verwijderd(zonnepaneel die het niet meer doet.)en wordt de ketel in de hoek verplaats waardoor het gordijn op de overloop(zie je op 1 van de foto's)weg kan,kast om de ketel heen bouwen en nieuwe laminaatvloer en dan opnieuw sparen voor de badkamer.

afgelopen jaren hebben we de buitenkant geschilderd,houten gevelbekleding onder de dakgoot vervangen voor keralit,dakgoot vernieuwd en nieuw dakzeil laten aanleggen en een nieuwe ketel geplaatst.

en 2 jaar geleden een nieuwe auto gekocht(dacia sandero stepway),dus sparen kunnen we wel,maar ja we geven het ook uit al zorgen we wel dat we genoeg over houden om spullen te vervangen.
aan die 7500 zaten wij ook te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven