Tips training / therapie gevraagd
donderdag 29 december 2011 om 17:23
Hey!
Zo kort mogelijk: ik wil graag patronen doorbreken, positiever worden, minder naar angsten luisteren, me niet laten leiden door negatieve gedachten, mijn kritische kant uitschakelen. Van die dingen. Heb mezelf de afgelopen jaren al aardig binnenstebuiten gekeerd en geloof dat ik wel begrijp waar alles zit en vandaan komt.
Maarja, nu nog meer gaan genieten van het leven. Ik ben eigenlijk op zoek naar een training of opleiding of iets dergelijks. Therapie heb ik gedaan. Was fijn en leerzaam, maar wil niet stil blijven staan. Wil dingen doorbreken. Wil blijer worden.
Heeft iemand ergens goede ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Zo kort mogelijk: ik wil graag patronen doorbreken, positiever worden, minder naar angsten luisteren, me niet laten leiden door negatieve gedachten, mijn kritische kant uitschakelen. Van die dingen. Heb mezelf de afgelopen jaren al aardig binnenstebuiten gekeerd en geloof dat ik wel begrijp waar alles zit en vandaan komt.
Maarja, nu nog meer gaan genieten van het leven. Ik ben eigenlijk op zoek naar een training of opleiding of iets dergelijks. Therapie heb ik gedaan. Was fijn en leerzaam, maar wil niet stil blijven staan. Wil dingen doorbreken. Wil blijer worden.
Heeft iemand ergens goede ervaringen mee?
Alvast bedankt!
donderdag 29 december 2011 om 17:41
donderdag 29 december 2011 om 18:26
donderdag 29 december 2011 om 18:36
Zou een soort van cursus d.v. van een coach wat voor je kunnen zijn? Want dan moet je met een eigen 'leervraag'' aan de slag met de coach. Hij/zij laat jou het werk doen, maar kan je soms op weg helpen. Google daar eens op?
Bij mij werkt het omdat ik zelf ook oplossingen en dergelijke moest aandragen met behulp van haar! Ben er enorm vam gegroeid.
Bij mij werkt het omdat ik zelf ook oplossingen en dergelijke moest aandragen met behulp van haar! Ben er enorm vam gegroeid.
donderdag 29 december 2011 om 18:46
Een coach is idd een goeie tip. Die kan je goed verder helpen. Hij/zij treedt namelijk niet zo zeer op als hulpverlener maar echt als coach. Een coach helpt je wel in de goeie richting maar je moet uiteindelijk zelf de stappen zetten.
Aangezien je een wel een duidelijk doel hebt..zou dit wel kunnen helpen!
Aangezien je een wel een duidelijk doel hebt..zou dit wel kunnen helpen!
donderdag 29 december 2011 om 19:17
Grappig, ik ben ook met veel punten bezig die jij noemt, ik doe dat met een coach. Het graven en kijken waar alles vandaan komt heb ik gehad, daarna wilde ik (zoals jij ook zegt) aan de slag! Een coach is daarvoor een goede, zij helpt me als ik even vast zit en daarna kan ik weer een paar weken zelf vooruit! En lees ook veel boeken, heb ik ook veel aan. Succes en goed van je!
vrijdag 30 december 2011 om 17:46
Mindfullnes of NLP. Ik doe zelf een NLP opleiding en leer er heel veel van! Niet alleen werkgerelateerd maar zeker ook op persoonlijk vlak m.b.t, de punten die je noemt.
Mijn docent heet Andre Doesburg, heeft ook een eigen praktijk (of mag ik hier geen namen noemen?). Wie weet heb je daar iets aan......NLP gaat echt over de dingen die jij noemt.
Mijn docent heet Andre Doesburg, heeft ook een eigen praktijk (of mag ik hier geen namen noemen?). Wie weet heb je daar iets aan......NLP gaat echt over de dingen die jij noemt.
vrijdag 30 december 2011 om 18:08
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan nu pas reageren, want ik heb twee kleine kindjes die me de hele dag bezig houden. Ik ga eens zoeken. Een coach heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder overwogen, omdat ik altijd het idee had dat dat meer met werk te maken heeft.
Maar...............nu ga ik toch ook die kant bekijken.
NLP heeft ook altijd wel mijn interesse. Ik ken het alleen in theorie, maar dat spreekt me erg aan. Het is wel superonhandig dat je bepaalde reacties hebt vanwege ervaringen van vroeger, die nu helemáál niet meer aan de orde zijn. Maar blijkbaar nog wel je gevoel/gedachten/gedrag beïnvloeden.
Hoop dat ik een klein sleuteltje ga vinden.
Italy1983: kun je aangeven welke boeken jou hebben geholpen?
Maar...............nu ga ik toch ook die kant bekijken.
NLP heeft ook altijd wel mijn interesse. Ik ken het alleen in theorie, maar dat spreekt me erg aan. Het is wel superonhandig dat je bepaalde reacties hebt vanwege ervaringen van vroeger, die nu helemáál niet meer aan de orde zijn. Maar blijkbaar nog wel je gevoel/gedachten/gedrag beïnvloeden.
Hoop dat ik een klein sleuteltje ga vinden.
Italy1983: kun je aangeven welke boeken jou hebben geholpen?
vrijdag 30 december 2011 om 18:14
Mindfulness, ik kan je het boek Eenvoudig mindful van Karin Bosveld van harte aanbevelen.
Wat is mindfulness?
http://studietips.leidenuniv.nl/mind/aandacht-mind.htm
Wat is mindfulness?
http://studietips.leidenuniv.nl/mind/aandacht-mind.htm
vrijdag 30 december 2011 om 22:23
Veel mensen zeggen ook ''mindfulness'' wellicht is dat een goede optie voor jou. Je hebt ook een vorm van coaching waar dat redelijk bij past. Namelijk intuitieve coaching. Daarbij ga je dus door middel van je eigen leervraag aan de gang. En ga je mediteren (geleide meditatie) waardoor je ook meer zelfbewuster/mindfulness kunt gaan ervaren.
Maar zoek via google anders een vorm die het beste bij je past.
Maar zoek via google anders een vorm die het beste bij je past.
zaterdag 31 december 2011 om 10:53
NLP is ook een goede, er zijn idd ook NLP coaches. Zoek gewoon even rond op internet naar wat jou aanspreekt. Het hoeft niet eens een bepaalde methode te zijn, elke coach heeft wel weer een andere manier van werken en het is even zoeken wat aansluit bij jou. Nadeel is idd wel dat een coach vaak niet vergoed wordt door de verzekering en een psycholoog wel. Alleen psychologen zijn meer voor het zoeken naar oorzaak en dingen verwerken, niet zozeer om je te begeleiden in de stappen die je wilt ondernemen. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Ik heb veel aan de boeken 'Je kunt je leven helen' van Louse Hay en 'De kracht van het nu' van Eckhard Tolle. En ik denk dat de kracht van positief denken ook wel wat is, die ga ik nog bestellen.
Ik heb veel aan de boeken 'Je kunt je leven helen' van Louse Hay en 'De kracht van het nu' van Eckhard Tolle. En ik denk dat de kracht van positief denken ook wel wat is, die ga ik nog bestellen.