ben een beetje frustro....

30-12-2011 17:17 80 berichten
Bleeeeh! ben lamlendig en frustro.

Niks ergs hoor, gelukkig niet gewoon een baaldagje en zin in kletsen.

Vandaag ging ik naar de bios met mijn hé de vier-toets op mijn laptop doet het niet, ggrrr!

Goed, ging naar de bios met mijn vierjarige zoon, voor het eerst. Hij had een bak met popcorn voor zichzelf. Een paar dagen geleden had hij een zak met snoepjes gekregen van buren. Heel lief bedoeld maar o wat heb ik er een hekel aan als mensen snoep geven! Die snoepjes had ik ook bij me, in de haast voor het weggaan in mijn tas gestopt.

Kind kijkt film en (vr)eet popcorn en wil ook snoepjes. Ik geef hem een paar. Even later wil hij er meer. Nee schat je hebt zo echt genoeg. En hij maakt er een drama van! Later buiten wederom. Ik heb de snoepjes weggegooid, als je er zo mee omgaat kun je die niet hebben.

Maar ik was zo teleurgesteld in hem! Ik vond het eigenlijk een ontzettend verwend kreng.

het is verder tot nu niet weer leuk geworden vandaag. En ik heb al zo weinig vakantie. en ik heb geloof ik ook iets teveel geld uitgegeven in de euforie van de eindejaarsuitkering van eindelijk wat extra's. En en en

ik moet mezelf een schop onder de kont geven en iets huishoudelijks gaan doen maar ik heb ff geen zin!!!

wie wil er nog meer even kletsen/zeuren?
De waarheid is soms confronterend.

Niemand is perfect, maar je moet wel je fouten durven toegeven. Je geeft de schuld aan je kind, terwijl jij de schuldige bent. Daar baal je van, maar is nu niets meer aan te doen.

Je weet nu voor de volgende keer dat je het anders aan moet pakken.
Ik geloof dat hier meer mensen last hebben van de hormonen...

Gaan we nu iedereen op de vingers tikken en moraalridder spelen?

Volgens mij hoort "het verhaal aandikken" een beetje bij zeuren...

To weet toch waar ze de fout ingaat?

Kies een activiteit en kies een kind wat daarna zeurt, dat is toch ook vervelend? Fouten maken hoort bij opvoeden, daar leer je van... Simpel zat.

Ik durf te wedden dat to deze fout nooooooit meer maakt! Gelukkig want mini rrinkje loopt er hopelijk nog lang rond!

En ik durf te wedden dat to mini rrinkje allang eens lekker geknuffeld heeft en sorry heeft gezegd. Kinderen zijn niet zo haatdragend als sommige volwassenen hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:ailien schreef op 30 december 2011 @ 17:29:

Wees dankbaar ... als dit je problemen zijn...

Tuurlijk een klaagdagje mag, maar niet zeuren omdat een 4-jarige nog niet snapt dat niet alle snoepjes voor hem zijn hoor! En dat die mensen snoep hebben gegeven was vast heel lief bedoeld.
quote:hipslala schreef op 30 december 2011 @ 18:27:

De waarheid is soms confronterend.

Niemand is perfect, maar je moet wel je fouten durven toegeven. Je geeft de schuld aan je kind, terwijl jij de schuldige bent. Daar baal je van, maar is nu niets meer aan te doen.

Je weet nu voor de volgende keer dat je het anders aan moet pakken.

ik geef nergens de schuld aan mijn kind. net als de waarheid soms confronterend is , is goed lezen moeilijk.

ik weet allang dat ik zelf de schuldige was in dezen. daar heb ik jou niet voor nodig om me dat nog even te vertellen. Ik hoopte op een beetje humor en/of een beetje begrip maar daarvoor hoef ik bij jou duidelijk niet te zijn.
Misschien heb je teveel uitgegeven, maar niet iedereen heeft de luxe van een eindejaarsuitkering, helpt het een beetje om te relativeren? Relax!
quote:secondhandsuus schreef op 30 december 2011 @ 18:29:

Ik geloof dat hier meer mensen last hebben van de hormonen...

Gaan we nu iedereen op de vingers tikken en moraalridder spelen?

Volgens mij hoort "het verhaal aandikken" een beetje bij zeuren...

To weet toch waar ze de fout ingaat?

Kies een activiteit en kies een kind wat daarna zeurt, dat is toch ook vervelend? Fouten maken hoort bij opvoeden, daar leer je van... Simpel zat.

Ik durf te wedden dat to deze fout nooooooit meer maakt! Gelukkig want mini rrinkje loopt er hopelijk nog lang rond!

En ik durf te wedden dat to mini rrinkje allang eens lekker geknuffeld heeft en sorry heeft gezegd. Kinderen zijn niet zo haatdragend als sommige volwassenen hoor...dank je wel!
En geen zin in huishouden? Laat de boel dan even de boel en verwen jezelf een beetje, ik denk dat je best wat liever voor jezelf mag zijn. Als ik je berichtje zo lees, vind je het moeilijk om te genieten van je vrije dagen.
quote:nlies schreef op 30 december 2011 @ 18:18:

En ja dat hij dubbel moest genieten omdat het een dure film was kon hij ook niet weten he
Graag gedaan...
Nou Rrinkje, laat je eens goed nemen door je man, het zal je goed doen.

En als je humor verwacht in een topic moet jij zelf eerst leren wat het is.
Het gaat toch helemaal niet om schuld hier.

Rrinkje, je verwacht veel van jezelf, en ook van je zoon. Verwachtingen die niet altijd (of misschien zelfs vaak) niet uitkomen. Je zoon is geen perfect braaf kind en jij bent geen perfect vrouw en opvoeder. En wie is dat wel? Die verwachtingen lijken je veel stress te bezorgen. Onnodige stress.

Misschien helpt het om alles een tandje langzamer te doen, met een tandje minder verwachtingen. Een dagje naar de bioscoop is dan gewoon een film kijken, zonder dat dat moment heel veel nare momenten moet goedmaken. Want met zulke hoge verwachtingen kan zo'n middag toch alleen maar tegenvallen? Idem voor jezelf en voor je zoon. Schroef alles een beetje naar beneden, daar wordt het leven makkelijker en leuker van. Sterkte meid
quote:lila01 schreef op 30 december 2011 @ 18:33:

En geen zin in huishouden? Laat de boel dan even de boel en verwen jezelf een beetje, ik denk dat je best wat liever voor jezelf mag zijn. Als ik je berichtje zo lees, vind je het moeilijk om te genieten van je vrije dagen.

Inderdaad, je zoon is wél vandaag voor het eerst naar de bios geweest! Leuk toch! Hoe vond hij de film, heb hete daar eens over met hem, laat dat snoep de boel niet overschaduwen. Ik neem ook wel eens een te rigoreuze beslissing als moeder, als ik me dat besef, probeer ik dáár tegenover de kinderen wel mn verontschuldiging aan tebbieden maar focus ook op het leuke van de dag.

Laat het huishouden idd maar even, zoontijd is veel leuker!
het verbaast me wel hoor, sommige reacties.

het gaat niet om de snoep, het gaat erom dat het in ons budget dure uitje een teleurstelling werd. Dat dat dan grotendeels mijn eigen stomme schuld is maakt het voor mij eigenlijk nog vervelender.

het gaat erom dat ik er heel vaak alleen voor sta en dat soms moeilijk vind.

dat ik mezelf teleurstel als moeder.

Dat we geldzorgen hebben, al langere tijd.

van mezelf mag ik eigenlijk al niet zeuren van een aantal mensen hier eigenlijk ook niet geloof ik want hé er zijn altijd ergere problemen.

ik moet lief zijn voor mezelf. dat klopt wel inderdaad. van een aantal anderen hoef ik het niet te verwachten hier is me wel duidelijk.

gelukkig zijn er een paar mensen die het wel snappen en/of grappig kunnen maken. Thanks.
quote:Onderdezon schreef op 30 december 2011 @ 18:40:

Het gaat toch helemaal niet om schuld hier.

Rrinkje, je verwacht veel van jezelf, en ook van je zoon. Verwachtingen die niet altijd (of misschien zelfs vaak) niet uitkomen. Je zoon is geen perfect braaf kind en jij bent geen perfect vrouw en opvoeder. En wie is dat wel? Die verwachtingen lijken je veel stress te bezorgen. Onnodige stress.

Misschien helpt het om alles een tandje langzamer te doen, met een tandje minder verwachtingen. Een dagje naar de bioscoop is dan gewoon een film kijken, zonder dat dat moment heel veel nare momenten moet goedmaken. Want met zulke hoge verwachtingen kan zo'n middag toch alleen maar tegenvallen? Idem voor jezelf en voor je zoon. Schroef alles een beetje naar beneden, daar wordt het leven makkelijker en leuker van. Sterkte meid ik zit hier gewoon te janken. verwachtingen zijn ondingen, hoe krijg ik die nou toch omlaag?
ik heb ook geen zin in huishouden , morgen, of volgende week vroeg genoeg

ga gewoon iets leuks met je kind doen, hij n boekje en jij n boekje ofzo
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Pigbull schreef op 30 december 2011 @ 18:41:

[...]

Inderdaad, je zoon is wél vandaag voor het eerst naar de bios geweest! Leuk toch! Hoe vond hij de film, heb hete daar eens over met hem, laat dat snoep de boel niet overschaduwen. Ik neem ook wel eens een te rigoreuze beslissing als moeder, als ik me dat besef, probeer ik dáár tegenover de kinderen wel mn verontschuldiging aan tebbieden maar focus ook op het leuke van de dag.

Laat het huishouden idd maar even, zoontijd is veel leuker!

normaal doe ik dat ook. vandaag niet. vandaag ben ik juist op alle slakken zout gaan leggen. Mijn onvrede bovenaan zetten dus. Het is nu allng weer goed hoor en kinderen zijn inderdaad gelukkig heel flexibel. hij loopt nu rond met pantykousjes van aan als hold up kousen

hij is heel creatief en ondernemend. Prachtige eigenschappen vind ik. Meestal.
Nou, ik vind wel dat je mag zeuren, ik zeur ook en ik ken niemand die nooit zeurt. Ja 1 iemand ja... Die zeurt 1 zin en dan 10 zinnen om alles weer "recht te praten"

Dat is ook bullsh.t. Je zeurt omdat iets gebeurd waar je van steikum ook wel weet dat je er een aandeel in had. Of hebt. Je zeurt dan even, wellicht ook om een soort van feedback te krijgen. Let wel! Feedback is opbouwend. Anders is het gewoon kritiek.

Het is lastig om je hele verhaal neer te zetten in een op. Want dan krijg je commentaar dat je te lang van stof bent. Doe je het te kort snapt niemand er iets van.

En buiten dat, heb je ook raszeikers. Die liggen te zeiken omdat je aan het zeiken bent. Dus ja..

En die mensen die overal kritiek op hebben, hebben waarschijnlijk wat weinig levenservaring.

Mensen met meer levenservaring herkennen zich in een bepaalde mate in problemen van anderen, of kunnen zich inleven. Die geven dan ook liever feedback ipv kritiek.

Kritiek doet pijn en levert niets op...

En dat is wat raszeikers dus nog niet geleerd hebben in het leven...

I rest my case, hahaha
quote:hipslala schreef op 30 december 2011 @ 18:38:

Nou Rrinkje, laat je eens goed nemen door je man, het zal je goed doen.

.wat dat betreft heb ik geen klagen!
quote:secondhandsuus schreef op 30 december 2011 @ 18:54:

Nou, ik vind wel dat je mag zeuren, ik zeur ook en ik ken niemand die nooit zeurt. Ja 1 iemand ja... Die zeurt 1 zin en dan 10 zinnen om alles weer "recht te praten"

Dat is ook bullsh.t. Je zeurt omdat iets gebeurd waar je van steikum ook wel weet dat je er een aandeel in had. Of hebt. Je zeurt dan even, wellicht ook om een soort van feedback te krijgen. Let wel! Feedback is opbouwend. Anders is het gewoon kritiek.

Het is lastig om je hele verhaal neer te zetten in een op. Want dan krijg je commentaar dat je te lang van stof bent. Doe je het te kort snapt niemand er iets van.

En buiten dat, heb je ook raszeikers. Die liggen te zeiken omdat je aan het zeiken bent. Dus ja..

En die mensen die overal kritiek op hebben, hebben waarschijnlijk wat weinig levenservaring.

Mensen met meer levenservaring herkennen zich in een bepaalde mate in problemen van anderen, of kunnen zich inleven. Die geven dan ook liever feedback ipv kritiek.

Kritiek doet pijn en levert niets op...

En dat is wat raszeikers dus nog niet geleerd hebben in het leven...

I rest my case, hahaha
en nu ga ik zoon maar even eten geven. Die bak popcorn zal nu wel verteerd zijn.

en heb net man gebeld dat hij straks eten mee moet nemen. Lang leve de eindejaarsuitkering !
quote:rrinkje schreef op 30 december 2011 @ 18:53:

[...]

normaal doe ik dat ook. vandaag niet. vandaag ben ik juist op alle slakken zout gaan leggen. Mijn onvrede bovenaan zetten dus. Het is nu allng weer goed hoor en kinderen zijn inderdaad gelukkig heel flexibel. hij loopt nu rond met pantykousjes van aan als hold up kousen

hij is heel creatief en ondernemend. Prachtige eigenschappen vind ik. Meestal.Heel herkenbaar. Soms Gewoon Even Niet, maar verder zijn ze heel leuk en lief , heb er 2 van allebei de soorten 1.
Dat speelt ook even weer een beetje. Had er zo graag nog 1 gewild. Ben vier jaar niet zwanger geworden dus verwacht het niet meer maar soms, als de hormonen hoogtij vieren, dan hoop ik stiekem....en met mijn uiterst onregelmatige cyclus kan dat dan ook wel eens 2 weken oid duren, nu dus.
Ja, die rothormonen... Dan ben ik ook vaak wat wiebelig in mijn doen en laten. Je verhaal wordt voor mij steeds invoelbaarder, ook geldgebrek gehad (en daardoor ook sneller snauwerig enzo), leeftijdverschil tussen dochter en zoon is 5 jaar... Hoop voor je dat je wens ooit uit mag komen en dat je wat rust vind, en jezelf vooral kunt vergeven als dat een keer niet lukt .
dank je wel pigbull.

iedere cent wordt er 1. en zo wil ik helemaal niet leven. zo ben ik ook niet. en ik doe het nu dus ook eventjes niet terwijl ik dan ook denk, "ik moet iets opzij zetten, want als er iets met de aauto is.." dubbel dus. Maar ik leef nu. Ik kan volgende week wel dood zijn. Net als mijn eerste man 10 jaar geleden.

Ik ben 45 dus ik reken er niet meer op en heb ook wel vrede met de situatie. 2 kinderen grotendeels alleen doen is zwaarder dan 1 en duurder. Man kan voorlopig nog niet minder werken en of hij meer gaat verdienen valt nog af te wachten. dat hopen we.
quote:rrinkje schreef op 30 december 2011 @ 18:44:

het verbaast me wel hoor, sommige reacties.

het gaat niet om de snoep, het gaat erom dat het in ons budget dure uitje een teleurstelling werd. Dat dat dan grotendeels mijn eigen stomme schuld is maakt het voor mij eigenlijk nog vervelender.

het gaat erom dat ik er heel vaak alleen voor sta en dat soms moeilijk vind.

dat ik mezelf teleurstel als moeder.

Dat we geldzorgen hebben, al langere tijd.

van mezelf mag ik eigenlijk al niet zeuren van een aantal mensen hier eigenlijk ook niet geloof ik want hé er zijn altijd ergere problemen.

ik moet lief zijn voor mezelf. dat klopt wel inderdaad. van een aantal anderen hoef ik het niet te verwachten hier is me wel duidelijk.

gelukkig zijn er een paar mensen die het wel snappen en/of grappig kunnen maken. Thanks.Van mij mag je even lekker zeuren hoor,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven