Handtastelijke schoonvader

21-02-2008 16:32 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Ik zit met gênant en bijna ongeloofwaardig probleem. Dit is de reden dat ik bijna niemand mijn verhaal durf te vertellen.

Mijn man en ik zijn nu 6 jaar bij elkaar. In de eerste jaren heeft mijn man tijden geen contact gehad met zijn vader. Het is een moeilijke en autoritaire man die geen tegenspraak duld en er vaak vreemde gedachtes op na houdt.

Een jaar terug besloot mijn man het contact weer aan te halen. We kregen een kindje en hij besloot dat zijn vader toch recht had om dit kindje ook te leren kennen. Hij werd opa.

Het contact werd weer langzaam aangehaald en in eerste instantie snapte ik niet hoe dit de man uit de verhalen van mijn man kon zijn. Hij was aardig, behulpzaam en ik zag geen kwaad in hem. Het behulpzame werd soms wel overdreven. Hij kocht dure dingen voor mijn man en hij schroomde niet om ineens met een nieuwe fiets voor mij aan te komen. Ik voelde mij beschaamd om dit soort dure cadeaus aan te nemen, maar hij duldde geen tegenspraak. Hij wilde ons een plezier doen en hij bleef kopen.

Het viel mij op dat mijn schoonvader onverwachts op visite kwam. En voornamelijk wanneer hij wist dat ik alleen thuis was. Daar stond hij ineens voor mij neus om 10 uur 's ochtends, helemaal uit de andere kant van Nederland gekomen om onverwachts op visite te komen.

Het handtastelijke gedrag ontstond langzaam en hij bracht het op de manier dat hij zo gek op mij was en 'even' moest knuffelen. Hij hield zich dan strak tegen mij aan en nadat ik mij daarna los probeerde te maken ( het hoeft niet zo lang te duren voor mij), duwde hij toch nog even extra aan.

Ach, dacht ik, hij is gek op knuffelen en hij bedoelt er niets mee. Toch voelde ik mij toen er niet prettig bij. Mijn intuïtie waarschuwde mij en ik negeerde dit. Het af en toe klopjes op mijn kont geven vond ik denigrerend en ondanks ik hem vertelde dat ik dit niet prettig vond, bleef hij lachend klopjes op mijn billen geven. Bij het passeren, als ik bij de box stond bij mijn kind.

Hij deed het vaak en op een pesterige manier.

Tijdens het onkruid wegplukken in de tuin, stond hij achter mij, hij kon het niet laten om even met zijn hand achter in mijn broek te gaan, want mijn broek was afgezakt. Hij trok mijn broek niet goed, hij zat gewoon met zijn hand aan mijn kont.

Die dag werd steeds vervelender. Hij zat op de bank en beval mij naar hem toe te komen. ; Kom eens hier jij, ik wil je even vasthouden". Ik zei duidelijk dat ik er geen behoefte aan had en dat ik mij niet prettig voelde daarbij. ; Nou dan kom ik wel naar jou toe hoor! Dan moet je dat maar leren!"

En dat deed hij. Hij kwam naar mij toe en pakte mij weer stevig vast. Ik wilde mij losrukken, maar hij bleef mij vasthouden. Hij pakte mijn gezicht stevig vast en gaf mij een natte, vieze zoen midden op mijn mond.

Ik ben weggegaan, heb mijn kind in de buggy gedaan en ben gaan wandelen. Tegen de tijd dat mijn man weer thuis kwam ben ik naar huis gegaan. En mijn schoonvader zat daar nog, op de bank. Meneer onschuld aan het uithangen. Slijmen tegen mijn man. " Ik had toch zo'n zin om jullie weer eens te zien, ik dacht ik stap de auto in en kijk eens ik heb een fototoestel voor je gekocht"

Ik heb het laten bezinken en wist niet of ik dit nou aan mijn man moest vertellen. Wie gelooft zulk absurd gedrag van je eigen vader nou?

Ik heb het naderhand verteld en toch zag ik ongeloof van zijn kant. Niet onbegrijpelijk. Het is nu een tijdje verder en het contact met zijn vader is net als voorheen. Niets aan de hand.

Ik zou dit nooit verzinnen. Nooit! Ik hoef geen vete tussen vader en zoon, anders had ik wel gezegd dat die man hier niet meer welkom is. Maar het ongeloof doet mij toch wel een beetje pijn.

Ik voel mij niet prettig bij deze man. Hij is denigrerend naar vrouwen toe en hij heeft geen wroeging of spijt, dat heb ik allang in de gaten.

Ik heb mijn man al duidelijk gemaakt dat ik niet meer met hem alleen wil zijn.

Ik heb echt moeite met deze man gekregen. Als ik hoor dat hij weer langskomt, lig ik avonden van te voren in de zenuwen.

Na dit voorval is hij nog wel een keer langs geweest. Als mijn man erbij is gedraagt hij zich normaal en zit niet aan mij, maar zodra hij even naar boven moet of naar de w.c. moet er weer geknuffeld worden. Het heeft geen zin om streng en duidelijk mijn grenzen aan te geven, hij respecteert ze niet en gooit het op; ach niet zo snel boos worden hoor! Hij duld geen tegenspraak, hij kan erg agressief worden. ( heeft in het verleden zijn ex-vrouwen mishandeld)

Wat een verhaal, ik hoop dat iemand mij een paar adviezen kan meegeven.

Ik ben gewoon bang voor die man geworden. Bang voor escalaties. Hij heeft een jaar terug ook een sleutel van ons huis gekregen van mijn man. Dit is ook geen prettig idee.

Ik weet zeker, dat wanneer mijn man hem op zijn gedrag zou aanspreken het in alle toonaarden ontkent gaat worden.

Hij doet niets fout en hoe durf ik zoiets te beweren... Zo wordt het ongeloof van mijn man misschien nog meer aangewakkerd.

Zijn vader blijft hem maar cadeaus en geld toestoppen om zijn liefde om te kopen. Dit is toch walgelijk? Ben ik dan de ruil voor al dat geld en cadeaus?

Bedankt voor het lezen.
quote:prada schreef op 26 februari 2008 @ 12:10:

Lieve Thee, je laat hem niet alleen met haar. Weet je dat sexueel misbruik zelfs voor kan komen als je ernaast staat. Ik spreek uit eigen ervaring. Zulke mensen zijn zo gehaaid. En echt, het is iets dat je je hele leven meedraagt.Ik vind het met elkaar in contact brengen van je dochter en deze man al een vorm van misbruik en mishandeling van jullie kant. Als ouders zouden jullie alles in het werk moeten stellen om je kind tegen deze man te beschermen.
Theemuts, als ik jou was zou ik komende zaterdag en zondag het weekend naar mijn ouders gaan als ik jou was, met je dochter. Kan je man de dingen met zijn vader doen die hij denkt te moeten doen.

Je bent bereid dit samen met je man te doen, maar dan moet hij ook samen met jou de dingen doen. Niet met jou overleggen dat je schoonvader komt dit weekend, dat kan niet, dit is het punt wat ik bedoelde: samen doen, begrip hebben, maar niet over jou grenzen heen laten gaan! Eigenlijk vind ik dat je man dit bezoek moet afbellen, maar dat kun je niet afdwingen. Hij begrijpt jou duidelijk niet, en stelt zijn eigen prioriteiten.

Verder zou ik als ik jou was, de postings die je vandaag hebt geplaatst, uitprinten en aan je man laten zien met de woorden: ik ga naar een therapeut om deze dingen te bespreken. Je postings hier geven heel helder een analyse van wat er aan de hand is, hoe jij je voelt, wat je van je man verwacht, wat je van hem begrijpt en waar hij jou in teleurstelt. Een betere analyse van "Dit is de grens". kun je niet geven lijkt mij, je zet het hier zo goed neer. Als je man het op papier heeft, kan hij het nog eens over lezen. Overigens zou ik er voor de zekerheid bij vermelden dat als hij dit aan zijn vader laat lezen (onder het mom van "is dit waar") dat dat voor jou aanleiding is om direct echtscheiding aan te vragen. Just in case.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Theemuts, ik word niet vrolijker van wat je schrijft. Dit is echt een heel enge man en je zal hem niet zomaar uit je leven krijgen. Ik krijg de indruk alsof het iemand is die absoluut geen grenzen kan respecteren en zelf de volledige controle wil uitoefenen. Daar is hij ook heel handig in. Hij zal vermoedelijk niet accepteren dat hem ook maar een duimbreed in de weg wordt gelegd. Je kan er, denk ik, op rekenen dat hij bij de kleinste "tegenwerking" (en het feit dat jij het weekend weggaat of niet aan de telefoon komt zal daar ook onder vallen) alles uit de kast gaat halen. Je man zal het eerste doelwit zijn als hij bij jou bakzeil haalt. Er zal heel, heel veel van je man geëist worden en zijn loyaliteit aan jou zal zwaar op de proef worden gesteld.

Hij is gewend loyaal te zijn aan zijn vader en tot nu toe heeft hij nooit tussen jou en zijn vader hoeven kiezen. Hoe je het ook wendt of keert, zal hij dit zeker wel als een keuze ervaren. En anders zorgt zijn vader daar wel voor.

Ik ben bang dat je schoonvader de komende tijd een wig tussen jou en je man zal drijven. Hoed je daar dus voor! Pas op dat er geen dingen kapotgemaakt worden die niet meer gemaakt kunnen worden. Je schoonvader zal jou ongetwijfeld als een aartsvijand zien als hij ziet dat je je niet laat inpalmen en je zelfs durft te verzetten. Hij zal geen zier om jou geven maar niet kunnen verdragen dat hij geen macht over je heeft, en nog kwader worden als hij merkt dat je een sterkere invloed op zijn zoon hebt dan hij (mocht dat inderdaad zo blijken te zijn). Hij zal de strijd vol aangaan.

Gezien het stalkinggedrag en zijn eerdere misdragingen (o.a. mishandeling van zijn ex-vrouw) zou ik proberen de recente en toekomstige incidenten zo goed mogelijk met bewijzen te documenteren. Je weet niet wanneer je het nog eens nodig zal hebben...

dubio
anoniem_13400 wijzigde dit bericht op 26-02-2008 12:36
Reden: citaat weggehaald
% gewijzigd
Ga in therapie!
Ik be het met dubiootje en poezewoes eens. Dit is een zeer ernstige zaak. Er dreigt zowel direct lichamelijk gevaar voor jou en je dochtertje en je schoonvader zal waarschijnlijk niet nalaten om te stoken tussen jou en je man, waardoor je huwelijk ook gevaar loopt. Ik vind trouwens dat je man ook hard bezig is jullie huwelijk in gevaar te brengen door de ernst van de situatie onder tafel te schoffelen en zijn vader doodleuk in jullie huis uit te nodigen.
quote:wanda_p schreef op 26 februari 2008 @ 12:15:

[...]

Ik vind het met elkaar in contact brengen van je dochter en deze man al een vorm van misbruik en mishandeling van jullie kant. Als ouders zouden jullie alles in het werk moeten stellen om je kind tegen deze man te beschermen.

Ik neem mijn dochtertje deze zaterdag mee. Ik ga naar mijn ouders. Ik denk dat ik daar ook een nachtje blijf slapen.

Ik zal ook alles in het werk stellen om haar te beschermen. Schoonvader zal mij nooit meer zien, maar mijn dochtertje ook niet. Ik laat mijn dochtertje niet het gevaar lopen dat hij "iets" met haar gaat doen.
Poezewoes, ik weet niet of ik dit topic zal laten zien. Waarschijnlijk wordt mijn man ook nog boos dat ik het zo "openbaar" heb gemaakt.

Aan de ene kant heb je wel gelijk, zo wordt hij met de neus op de feiten gedrukt. Er worden goede adviezen gegeven en er wordt op doorgegaan dat wat er gebeurd is wel degelijk niet normaal is. Zijn vader vertoont vreemd en onacceptabel gedrag. Dit is niet subjectief. Het is objectief gezien vreemd gedrag, en objectief gezien loopt onze dochter gevaar om misbruikt te worden. Ik heb het gevoel dat mijn man soms niet meer weet wat normaal gedrag is, aangezien hij er zo in is opgegroeid.
quote:prada schreef op 26 februari 2008 @ 12:10:

Lieve Thee, je laat hem niet alleen met haar. Weet je dat sexueel misbruik zelfs voor kan komen als je ernaast staat. Ik spreek uit eigen ervaring. Zulke mensen zijn zo gehaaid. En echt, het is iets dat je je hele leven meedraagt.Je hebt gelijk. Gehaaide mensen vinden wel een manier. Misschien als ik aan het koffie zetten ben of een boterham smeer. De enige oplossing is geen contact meer. Dan kan hij nog haar opa zijn.. soms verdien je deze naam niet meer. Opa's hebben geen associaties met borsten bij een kleinkind.
En nog iets: ik denk zeker dat, wanneer schoonvader ruikt dat hij in het nauw wordt gedreven, alles uit de kas gaat halen om te manipuleren. Het zou hem niets kunnen interesseren dat ons huwelijk gevaar loopt. Hij schroomt niet om iets kapot te maken. Zijn eigenbelang staat voorop. Macht over mensen krijgen. Lukt het niet bij mij? Nou dan heeft hij nog altijd zijn zoon. Die geeft toch geen tegengas.

Ik hoorde hem eens tegen mijn man zeggen, toen hij dacht dat ik het niet hoorde; hebben jullie ruzie? ik hoop niet dat jullie uit elkaar gaan, dan heb ik al mijn geld aan haar vergooid. Zo kun je zien hoe hij denkt.

( we hadden geen ruzie, er waren spanningen omdat schoonvader op bezoek was.. dit levert gewoon stress op)
quote:theemuts2 schreef op 26 februari 2008 @ 12:46:

[...]

Ik neem mijn dochtertje deze zaterdag mee. Ik ga naar mijn ouders. Ik denk dat ik daar ook een nachtje blijf slapen.

Ik zal ook alles in het werk stellen om haar te beschermen. Schoonvader zal mij nooit meer zien, maar mijn dochtertje ook niet. Ik laat mijn dochtertje niet het gevaar lopen dat hij "iets" met haar gaat doen.

Gelukkig!

Ik weet niet of het topic laten zien aan je man zin heeft. Jullie denken zo verschillend over dit probleem dat dit topic jullie waarschijnlijk alleen verder uit elkaar zal drijven. Hij ziet het misschien als "openbaar maken" wat zijn schaamte verder zal aanwakkeren. Jij ziet het als erover praten en het zoeken naar oplossingen. Over wie er gelijk heeft zullen jullie het wel niet eens worden. Dat is ook niet zo belangrijk, jullie hebben veel grotere problemen die moeten worden opgelost.

Jouw man moet leren inzien dat het gedrag van zijn vader echt niet door de beugel kan. Geweld, aanranding, betasten, seksueel getinte opmerkingen maken, manipulatie, stalken, je opdringen, liefde kopen zijn niet normaal. Je man moet ook leren om te zien wat zijn rol is in dit probleem. Natuurlijk is het zijn vader die jou heeft aangerand en een schunnige opmerking over jullie kind heeft gemaakt, maar het is jouw man die hem toelaat in jullie leven en zijn vrouw en kind niet beschermt. Hij geeft jou niet eens de kans om jezelf te beschermen. Jij bent nu gedwongen om je eigen huis te ontvluchten met jullie baby.
quote:theemuts2 schreef op 26 februari 2008 @ 13:06:

En nog iets: ik denk zeker dat, wanneer schoonvader ruikt dat hij in het nauw wordt gedreven, alles uit de kas gaat halen om te manipuleren. Het zou hem niets kunnen interesseren dat ons huwelijk gevaar loopt. Hij schroomt niet om iets kapot te maken. Zijn eigenbelang staat voorop. Macht over mensen krijgen. Lukt het niet bij mij? Nou dan heeft hij nog altijd zijn zoon. Die geeft toch geen tegengas.

Ik hoorde hem eens tegen mijn man zeggen, toen hij dacht dat ik het niet hoorde; hebben jullie ruzie? ik hoop niet dat jullie uit elkaar gaan, dan heb ik al mijn geld aan haar vergooid. Zo kun je zien hoe hij denkt.

( we hadden geen ruzie, er waren spanningen omdat schoonvader op bezoek was.. dit levert gewoon stress op)Dit klinkt wel heel erg allemaal. Veel sterkte bij het zoeken naar oplossingen.
Hoi theemuts

Ik heb zonet je hele posting gelezen. Jeeeee wat een vreselijk iets zit jij in zeg! Dat je schoonvader niet te vertrouwen is is maar duidelijk genoeg.

En je hebt het toch geprobeerd duidelijk te maken naar je man toe? Niet voor niets spreekt hij af met je schoonvader achter je rug om, en geeft je dan even de mededeling dat hij komt, zodat de afspraak al staat en hij donders goed weet, dat jij het dan toch niet af gaat zeggen.

Ik denk idd dat je er heel goed aan doet door naar je ouders te gaan dit weekend. Laat je geen schuldgevoel aanpraten door je man. Je doet het uit bescherming voor jezelf en vooral voor jullie kleine meid. Dit moet hem toch genoeg zeggen? Ik vind sowieso dat als je partner zoiets zegt over je vader, dat je je partner wel degelijk serieus moet nemen. Als de band goed zou zijn tussen schoonvader en jullie was er geen haar op je hoofd die er aan zou denken om dat soort beschuldigingen te uiten.

En wie weet is er in zn jeugd ook genoeg gebeurt, maar dan nog zou hij juist moeten weten dat dat absoluut nooit weer mag gebeuren. Ik heb geen raad voor je meid, wil je alleen wel heel veel sterkte wensen met alles, en je doet er goed aan om je schoonvader uit de weg te gaan.Wie weet opent het de ogen van je partner wel als jij dit weekend toch naar je ouders gaat.

Nogmaals veel sterkte, groeten!
Als ik het goed begrijpt, bedoelt Poezewoes niet dit topic te laten lezen, maar jouw eigen bijdragen uit te printen en aan hem te laten lezen, omdat je je zo goed daarin verwoordt.

Hou inderdaad voor ogen dat het objectief vreemd en onacceptabel gedrag is en ga daar ook geen discussie over aan. Je hoeft dat niet te bewijzen met het feit dat andere mensen er ook zo over denken. Jouw reactie is volkomen normaal. Als hij dit soort dingen wel normaal vindt, bevestigt dit vooral dat hij een probleem heeft. Laat dat probleem bij hem liggen en maak er niet jouw probleem van. Jouw probleem is: hoe hou ik mijn schoonvader uit mijn leven en dat van mijn dochter.

dubio
Ga in therapie!
quote:theemuts2 schreef op 26 februari 2008 @ 12:53:

Poezewoes, ik weet niet of ik dit topic zal laten zien. Waarschijnlijk wordt mijn man ook nog boos dat ik het zo "openbaar" heb gemaakt.

.Theemuts ik heb het ook niet over dit topic laten zien, dit zou ik voor mezelf houden. Maar je kunt de tekst uit je postings van 11.23 en 11.55 kopieren en in een briefvorm aan je man gieten. Die twee teksten bevatten een heel nauwkeurige beschrijving van wat er aan de hand is in jou ogen.

Ondanks dat je nu (juiste!) beslissingen neemt voor jezelf en je dochter, zonder overleg met je man, denk ik wel dat je daarnaast moet blijven proberen je man te overtuigen van de ernst van de situatie en jou kant van de zaak te laten zien, zonder hem te beschuldigen. Je schoonvader is de boosdoener. Je man niet. Hij steunt je niet en dat is verkeerd. Maar je schoonvader is degene die de problemen veroorzaakt en dat moet je man in gaan zien.
Ik zou dat weekend niet naar mijn ouders gaan. Dan breng je hen in verlegenheid (pa en zoon komen je zeker halen) en je brengt je man in verlegenheid (je maakt jullie sores "bekend")

Ik denk dat je beter de avond van te voren naar een hotel kunt gaan en daar overnachten (vooral als je denkt dat je schoonva vroeg komt) en dan of 's avonds laat thuis komen als je zeker weet dat hij weg is of de 2e nacht in het hotel overnachten.

Tegen je man zeg je gewoon dat je jezelf en je dochter niet veilig voelt als je schoonva de hele dag bij jullie in huis is. Wat hij tegen zijn vader zegt is zijn eigen beslissing. Ik hoop dat het dan ook voor hem duidelijk wordt dat je je echt niet veilig voelt bij die man.
quote:Pepermint_Patty schreef op 26 februari 2008 @ 14:08:

Ik zou dat weekend niet naar mijn ouders gaan. Dan breng je hen in verlegenheid (pa en zoon komen je zeker halen) en je brengt je man in verlegenheid (je maakt jullie sores "bekend")

Ik denk dat je beter de avond van te voren naar een hotel kunt gaan en daar overnachten (vooral als je denkt dat je schoonva vroeg komt) en dan of 's avonds laat thuis komen als je zeker weet dat hij weg is of de 2e nacht in het hotel overnachten.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af waarom het vertrek naar een hotel haar man minder in verlegenheid zou brengen. Daarnaast lijkt het mij ook fijn voor TO om in een omgeving te zijn waarbij ze de mensen kent. Voor mij komt het 'vluchten' naar een hotel eerder over als een soort van ballingschap van TO. Vriend heeft niet overlegd over de komst van zijn vader waarom zou TO dan niet naar haar ouders mogen gaan? Ik snap de redenatie niet. (Overgens niet aanvallend bedoelt) Boven alles kost het gaan naar een hotel natuurlijk ook wat geld en moeite aangezien ze ook haar 6 maanden oude dochter mee wil nemen. Nee ik denk dat TO bij haar ouders prima op haar plek is.
quote:Pepermint_Patty schreef op 26 februari 2008 @ 14:08:

Verlegenheid of sociale schaamte is wel het laatste probleem waar Theemuts zich druk over moet maken! Zij heeft juist een veilige en vertrouwde omgeving nodig. Haar ouders kunnen die bieden. Ik ga er maar even vanuit dat haar ouders wel 150 % aan haar kant staan.

Het is ook noodzakelijk dat buitenstaanders van het probleem af weten. Als ze het van haar man en schoonpa laat afhangen wordt ze aangerand en over een paar jaar haar dochter ook. Theemuts probeert nu juist om de plannen van haar schoonvader te doorbreken.

Een hotel is veel enger. Echtgenoot en schoonpa zijn er zo achter in welk hotel ze logeert. Met een smoesje kunnen ze zo een kopie van de sleutel van haar kamer krijgen (leuke verrassing van de familie ofzo) en wie weet wat er dan gebeurt.

Ik denk niet dat schoonvader Theemuts op gaat halen. Ik denk dat hij veel subtieler te werk gaat en haar bij zijn zoon zwart gaat maken.

Ik hoop van harte dat Theemuts bij haar ouders de steun en veiligheid vindt die zij nu zo hard nodig heeft.
Eens met Mararoulette. Ik zou ook liever niet alleen met m'n dochter op een hotelkamer willen zitten. Aan je ouders heb je steun en afleiding...
Theemuts, zijn er verder mensen op de hoogte van deze situatie? Goede vrienden bijvoorbeeld? Misschien dat iemand in jullie privé-omgeving (dus afgezien van de huisarts) je kan helpen om je man te overtuigen van de ernst van de situatie...
Ik zei juist hotel om te voorkomen dat haar schoonpa verhaal zou halen bij haar ouders.

quote: " wanda_p, ik heb met mijn ouders gepraat.

Ze zijn erg geschrokken en ze zijn erg boos. Ondanks dat ik het bij ze kwijt kan, zullen ze zich er verder niet mee bemoeien. Is ook wel goed, anders krijg je nog meer escalaties. Het is een beladen onderwerp. Mijn man zou zich tegenover mij ouders schamen. Dit doet de relatie tussen hen geen goed."

Daardoor leek het juist handiger om niet bij haar ouders te gaan slapen. Aan de andere kant is het wel veiliger om een vertrouwd adres te hebben, daar hebben jullie wel weer gelijk in.
quote:Pepermint_Patty schreef op 26 februari 2008 @ 14:48:

Ik zei juist hotel om te voorkomen dat haar schoonpa verhaal zou halen bij haar ouders.

Schoonpa heeft helemaal geen verhaal te halen. Laten we ons dat goed voor ogen houden. Deze man heeft helemaal nergens recht op. Als theemuts een weekendje bij haar ouders wil logeren is dat haar goed recht. Noch haar man noch haar schoonvader hebben het recht haar dat te verbieden.
Theemuts, kun je naar je ouders dit weekend? Zij zijn veilig en ze geloven jou tenminste 100% - zoals ook je man zou moeten doen.

Ik denk niet dat het tot je man is doorgedrongen wat er gebeurd is. Kun je desnoods een briefje voor hem maken met daarin:

Je vader heeft mij aangerand. Je vader heeft grensoverschrijdende , seksueel getinte opmerkingen over je dochter gemaakt. Dit heeft mij ontzettend veel pijn gedaan. Ik wil je vader niet meer zien. Ik vind het jammer dat je mij niet steunt. Dat jij contact met je vader wilt houden is jouw keus, maar ik wil hem nooit meer zien. Als dit weekend doorgaat, ben ik dit weekend dus NIET thuis. Jij zou naast mij moeten staan in plaats van je seksueel misbruikende vader te steunen. Ik voel me in de steek gelaten.

Of iets in die strekking.

Ik denk dat hij de ernst van de situatie gewoon wegdrukt, niet WIL inzien. En dat is diep triest.
Helemaal eens met Tangerine. Je man wil de situatie niet onder ogen zien. Dit weekend bij je onders doorbrengen is natuurlijk een goede oplossing, voor nu.

Maar wat ga je doen als schoonpa besluit om constant bij jullie op de stoep te staan ? Je man zal hem waarschijnlijk telkens weer binnenlaten, ondanks alles en je kunt niet altijd het huis uitvluchten met jullie dochter. En is er in het verleden al eens aangifte tegen hem gedaan, ivm huiselijk geweld, sexueel misbruik, stalking, etc ?
Wat ik dus ook al aangaf, Tang. Op papier zetten wat je precies wilt vertellen. Daarom haalde ik die twee postings van TO aan, die vertellen volgens mij precies waar de angel zit, zonder manlief aan te vallen.

Marilla, het lijkt me dat TO er meer aan heeft om de situatie zoals hij is te bekijken en daar op te reageren, niet zoals hij zou kunnen worden. Het kan alle kanten op. Nu bedenken wat schoonvader zal doen 'als', of wat manlief zal doen 'als', en wat jij gaat doen 'als'.... lijkt me niet zinnig, tot dat 'als' er is. Je kan wel tientallen scenario's bedenken wat er zou kunnen gebeuren en wat je dan zou gaan doen, maar dat kost je over het algemeen heel veel energie en emotie, terwijl het meestal toch nog anders uitpakt dan de tientalle scenario's die je zelf had bedacht.
Met 'alsen' en 'dannen' kan niemand met zekerheid voorspellen wat er echt kan gebeuren, nee. Maar zo te lezen uit de verhalen die TO heeft neergezet over schoonpa, kan ik me niet voorstellen dat hij het hier bij laat (zie verhalen van TO dat schoonpa al eerder gestalkt heeft, etc). Ik zie grofweg 3 scenario's na het weekend:

-manlief opent de ogen en laat pa niet meer in huis

-manlief blijft blind en de situatie blijft zoals hij is

-er gebeurt iets totaal onverwachts (schoonpa rijdt de auto in de prak en ligt 2 maanden in het gips, bijvoorbeeld)

Ik probeer TO zeker niet op te zadelen met allerlei doemscenario's, maar het is zaak schoonpa een paar stappen voor te zijn.
quote:Poezewoes schreef op 26 februari 2008 @ 13:36:

Maar je kunt de tekst uit je postings van 11.23 en 11.55 kopieren en in een briefvorm aan je man gieten. Die twee teksten bevatten een heel nauwkeurige beschrijving van wat er aan de hand is in jou ogen.Ook de beschrijving in je openingsposting is heel duidelijk, Theemuts. Die zou je óók kunnen gebruiken voor je brief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven