Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Hai maisjes, ik zit even in de meelees/leefmodus.

Update in de AK.
Nemo: ik ga vandaag het ticket van 4 april boeken. Y heeft zijn visum nog niet, waarschijnlijk krijgt hij die vrijdag en als hij die niet krijgt heeft hij nog heel maart om het wel voor elkaar te krijgen dus ik weet 99% zeker dat hij dan op die vlucht van 4 april zit. en dan wil ik jou best naar huis rijden hoor. ik heb al 7 maanden moeten wachten dus dat half uurtje omrijden voordat we thuis zijn kan er ook nog wel bij!

(zie net dat de prijs van het ticket verhoogd is van 75 naar 90 euro...)

(heb net geboekt en de totale prijs is 160,50)
Dat meen je niet?! Weer verhoogd? Grrr. ik ga ook boeken. Nu.

Wat lief dat je helemaal naar Middelburg zou willen rijden, maar dat is wel meer dan een half uur om! Ik heb net een vriendinnetje gesproken en als het goed is komt zij mij halen, ze woont vlakbij Schiphol. Maar dan wil ik jullie natuurlijk nog wel even zien op Schiphol!!

Leuk!
Ik heb geboekt, maar het was wéér verhoogd. Het was nu 110. Het loopt op per uur. Stomme maatschappijen. Nou ja. Ik ga je dus zien, op schiphol. Misschien kan ik foto's maken van jullie hereninging :-)
haha, leuk!
Nemo, dit is echt wel grappig hoor! zitten jullie met zijn tweeen in hetzelfde vliegtuig! misschien zie je hem wel al op het vliegveld in Agadir. (kort zwart haar, bruine ogen, donker getint, 1.75m, slank postuur.) hmm, zal toch lastig worden want ze lijken allemaal op elkaar, de helft van de marokkaanse mannen voldoet aan deze beschrijving, haha!
Hahah, ik wilde net zeggen, hoe moet ik hem vinden!

Maar ik heb jullie samen op de foto gezien. Als is dat al weer een tijdje geleden. Anders moet je me nog ff een fotootjes sturen!
ja ik stuur je nog een foto. of ik vraag of hij met een krant onder zijn arm gaat staan ofzo.

hmm, heb jij gewoon een blind date met mijn man. volgens mij heb je zoiets ook al eens gehad met de man van Isiss, staat me iets van bij...
Hahaha, ja dat klopt! Ik heb blind dates met alle mannen (marokkaanse afkomst) van andere vrouwen
En die vrouwen regelen zelfs die blind dates voor je met hun mannen en vinden het allemaal oke... hoe krijg je het voor elkaar!
Lig hier weer helemaal dubbel van het lachen om jullie blind-date verhaal Mellebel en Nemo.. Schiterend!

Nemo, balen dat ze de ticketprijs steeds verhogen, maar fijn dat je geboekt hebt!

Moon: ik weet niet of ik mijn verhuis-naar-Duitsland-plannen ooit al een keer verteld had. Is ook nog nooit zo concreet idee geweest als het nu is. We hebben het er toen J. een baan zocht na z'n studie wel over gehad of hij niet hierheen zou willen komen. Alleen waren we toen pas een paar maanden bij elkaar, nog maar net terug uit Engeland en kreeg J. supersnel de baan aangeboden die ie nu heeft..

Ik ben zelf pas over ruim een jaar klaar met mijn studie (hoop mei 2009) en zou het absoluut niet erg vinden om daar een baan te zoeken in mijn richting ipv dat ik richting Amsterdam/Rotterdam ga (wat ik momenteel vrij veel zie bij afgestudeerde vrienden van me). Weet niet of het me gaat lukken, maar heb sinds J. werkt wel de hoop dat een engelstalige baan ook daar bestaat..
Spees: maar kan je in de tussentijd geen Duits leren?

En terwijl ik dit schrijf kan ik me een vraag herinneren van iemand om Duits via het LOI te leren. Wat dat van jou?

Ik heb Turks via het LOI gedaan en als je zelfdiscipline hebt is het echt ok! Zeker als je zo nu en dan in Duitsland of in NL als J bij jou is, kan oefenen! Hoewel ik zelf merk dat als je een maal een bepaalde taal spreek met je vriend dat het moeilijk is om daar vanaf te stappen. Tenminste, ik ben bezig met Frans en denk maar niet dat Habibi ooit een woord Frans tegen mij spreekt (of misschien zegt dat meer over heb )
Even heel iets anders. Hebben jullie er ook zo'n hekel aan om elke avond weer iets te verzinnen om op tafel te zetten? Koken vind ik wel ok hoor, maar elke avond weer wat verzinnen en de variatie erin houden vind ik zo moeilijk! Nu is Habibi heel makkelijk, maar soms heb ik het idee dat ik elke dag hetzelfde maak. Ik zoek wel veel recepten op internet, maar sommige zijn ook te ingewikkeld, en dat wil ik ook weer niet.

Nu bedacht ik me: iedereen heeft wel 1 of 2 of 3 recepten die je zelf heel lekker vind en regelmatig maakt en niet moeiijk zijn.

Kan je die hier op de forum zetten?? Kan ik misschien weer wat inspiratie opdoen!
Haha, en hier andersom met NLs. Het is zo'n gewoonte om frans met elkaar te spreken dat NLs dan heel gek is. We doen ons best wel, soms, maar frans is gewoon gemakkelijker.

Nemo: misschien moet je weer 'n keer gaan daten met R.
Wat zijn jullie gezellig bezig! :-)
Nemo, die vraag over Duits leren via de LOI was inderdaad van mij.. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Dat over die taal herken ik trouwens ook! Ik vind het zelf heel raar om nederlands tegen J. te praten, en ook duits is raar. Ik vind het stom klinken als ik duits praat, omdat het zijn moedertaal is. Afgelopen weekend moest het wel, omdat we bij zijn ouders waren die allebei geen engels spreken. Eerste wat J. zegt in de trein terug: ik ben blij dat ik weer gewoon engels tegen je kan praten, vond duits zo moeilijk/raar! Dus ja, ik ga mijn best doen om consequent meer te oefenen, maar of dat ook lukt..

Zijn er trouwens nog meer mensen met ervaringen met LOI oid?

Ow ja, en wat betreft dat eten herken ik ook. 'Vroeger' kookten we hier in huis nog met z'n allen, en hoefde je dus maar 1 keer per week zelf iets te verzinnen. Traditie is met onregelmatige werktijden, nieuwe huisgenoten, dieten van huisgenoten en sporten verloren gegaan, helaas.. En nu sta ik dus ook tig keer per maand in de supermarkt van 'wat moet ik nu toch weer eten'.

Inmiddels de website van de ah ontdekt, waar ze heel veel recepten hebben staan, maar kom ook wel weer vaak op dezelfde standaardrecepten uit.

Nemo, in het kader van de inspiratie, wat ik vaak maak:

stukjes kip roerbakken, heel veel (diepvries) roerbakgroente erbij en dan een willekeurige roerbaksaus van de ah (of van zo'n duur merk, ben de naam kwijt) met wat rijst of mie. Erg makkelijk, lekker en supersnel..
Ik heb juist vaak dat als ik half slaap of laatst toen er een hele club mensen was, dat ik dan Nederlands wil gaan praten tegen Berliner (wil als in je mond open doen en dan bedenken dat je naar een andere taal moet switchen). Omdat het vertrouwd is ofzo.
Haha, over half slaap gesproken. Ik geloof dat R's eerste Nederlandse woord dat ie hier heeft geleerd 'afgelopen' is. We lagen film te kijken op de bank, ik viel in slaap tegen hem aan, schrik op 'n gegeven moment wakker, compleet niet helder. Dus ik vroeg in het NLs of de film was afgelopen.

"Quoi?"

Is de film afgelopen?

"Quoi??"

Is de film afgelopen?!

"????"

Is die film nou afgelopen of hoe zit dat??!

Och verrek, in het frans ja.

Dat 'afgelopen' is er dus altijd ingebleven sindsdien.
En de recepten bewaar ik voor morgen.
Zo wilde ik een keer lekker tegen B aankruipen 's nachts. Maar hij schoof steeds verder bij me vandaan. Ikke weer schuiven, hij weer weg. Tot ik het zat was: "Nou, dan niet!" Dat zegt hij ook nog heel vaak.
Jee, wat is er trouwens veel geschreven hier. Recepten heb ik ook niet; hier hetzelfde non-inspiratieprobleem.

En dan waren er nog best veel vragen ook geloof ik. Even terugkijken. Oja: mijn huis. Nee, het is nog niet helemaal af. Er is nog één kamer die helemaal opgeknapt moet worden en waar de schimmel nog op de muren zit, maar daar heb ik alleen wat rommel staan dus die deur houd ik angstvallig dicht. Voordeel van meerdere slaapkamers. Maar de rest is wel zo goed als af: woonkamer, keuken, badkamer, slaapkamer en werkkamer zijn helemaal prima en sinds dit weekend ziet ook mijn voortuintje er weer acceptabel uit!

Mijn baan is echt superleuk nog steeds, al blijft het zwaar. Dagen dat ik om kwart over zes de deur uit ga en die pas om half acht 's avonds weer in stap zijn er plenty. Maar goed, mijn eerste salaris gisteren maakte weer veel goed. En het blijft ook echt leuk. Vandaag mijn eerste gesprek met een kandidaat gedaan, onder toeziend oog van een collega, dus ik word al langzaam zelfstandig.

Mijn liefie is vandaag weer begonnen aan een reis door meerdere landen, met een internationale groep Canadezen, Australiërs, Amerikanen, Engelsen en Nieuw-Zeelanders. Hij blijft nu tien weken weg (Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia) en daarna gaat hij waarschijnlijk direct weer voor zolang weg. Visumaanvraag zit in de pijplijn. Ik laat het bij hem en hij roept wanneer ik iets moet doen. Het plan is dat hij in december hierheen komt, voor zo lang als lukt (max. drie maanden dus). Dus waarschijnlijk ga ik hem dan van de zomer weer opzoeken, maar dat hangt er vooral van af of hij tegen die tijd niet aan het werk is en of ik anders wellicht mee kan, als kok, gids, of passagier. Goddank geen gedoe met nieuwe baan: ik mag in juli en augustus vijf weken aansluitend opnemen als ik dat wil!
Er wordt inderdaad veel gekletst hier, dus ik steek m'n neus er ook maar weer eens tussen.

Etosha: wat heerlijk dat je baan goed bevalt en nog beter dat je straks in de zomer, 5 weken achter elkaar vrij kunt nemen! Hoef je je daar geen zorgen om te maken en kun je er straks alvast weer naar uitzien. Ook leuk als je lief straks hier heen kan komen!

Nemo en Mellebel: dat is wel heel toevallig! Leuk zeg!

Spees: wat een goed vooruitzicht om na je studie naar Duitsland te gaan. En misschien dat je voor die tijd inderdaad al voldoende Duits spreekt/schrijft om daar mee aan de slag te kunnen gaan. Dat zou natuurlijk nog beter zijn en dat is misschien best wel haalbaar toch?

Isiss: nu ik over eten lees.....hoe gaat het met jullie kookopdrachten?

Yasmijn: geen AK voor mij, maar gaat het goed met je? Wanneer is je operatie of is dat al geweest?

Over eten en recepten: vriend kookt hier meestal. Daar heb ik mazzel aan, want om de waarheid te zeggen, vind ik het een beetje een noodzakelijk kwaad, koken. Vriend vind het echt heel leuk en kan het ook goed, dus ja....Maar ik maak wel eens wat klaar natuurlijk. Van een vriendin zou ik nog een heel lekker pasta-recept krijgen, is heel simpel, maar weet het niet uit mijn hoofd. Ik ga er weer eens achteraan, als ik het heb, zal ik het melden.

Oja, als ik afwezig of moe ben zeg ik soms ook zomaar iets in het NL's. Sowieso heb ik toch wel eens moeite met omschakelen. Bijv. ook van Spaans naar Engels. Hoewel ik veel beter Engels dan Spaans spreek, gebeurt het regelmatig dat ik er Spaanse woorden door mijn Engels zitten. Vreemd toch eigenlijk..
Jullie zijn wel stil opeens zeg!

En ik kwam nog wel kijken of er nog gezellig nieuws was.. niet dus

Kan trouwens de AK niet op, maar momenteel heeft bij mij alles microsoft-achtigs kuren.. Msn werkt niet, hotmail doet t ook niet :-s

Misschien dan toch tijd om te gaan slapen, en niet vriendinnen in hongkong te mailen na het werk..

Etosha, fijn dat je baan nog steeds zo goed bevalt! Ook 5 weken aaneengesloten vrij in de zomer is wel errug fijn!

Heb trouwens ook wat soort van werk-gerelateerd goed nieuws. Vandaag sollicitatie gehad voor een meeloopstage en dat gesprek was erg leuk en positief. Daarna nog zo'n iq/persoonlijkheidstest moeten doen, en hoor over een dag of 4 of ik mag komen stagelopen.. Ben benieuwd.

Zou dan vanaf na pasen zijn, tot in juli of misschien zelfs augustus, voor 4 dagen in de week. Dus niet fulltime, want geloof dat ik dat qua gezondheid nog even niet trek.

ga nu slapen. trusten!
Het is begonnen.

I: Wil jij morgenavond koken?

R: Maar schatje, ik moet de hele dag werken!

Koken is toch ook vrouwenwerk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven