Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Oh Wen, Yuna is ook al met school bezig. Lekker spelen, lezen, schrijven, teken etc. Hoop ook dat het niet een al te lang jaar voor haar wordt. Succes met je webshop!

Fijne jaarwisseling allemaal!
Zit op de bank met glas wijn en flink stuk chocolade. Naast me aan de ene kant m'n man aan de andere kant een kat. Kids in bed. Ik denk dat ik om 12 uur wel in bed lig want morgen begint m'n dag weer om 6 uur.

Fijn dat de kerstdagen goed verlopen zijn Chili en dat Sen weer beter was gelukkig. Haha, dubbel op de laptop! Ik ben ook niet zo georganiseerd hoor maar ze worden automatisch op datum op geslagen. Misschien heb je ze 2 x opgeslagen onder verschillende benamingen?

Oh en dat m'n man tot 5 uur 's ochtends met die keuken bezig is geweest moet je niet als gemiddeld nemen hoor... m'n man is niet zo heel technisch aangelegd .

Hoe kunnen jullie kinderen al zoveel met school bezig zijn vraag ik me af? Kennen ze andere kinderen die op school zitten? Elena is er helemaal niet mee bezig. Gelukkig maar, want het duurt voor haar nog een jaar en 8 maanden. Maar ze kent ook helemaal geen kinderen die al op school zitten en wij praten er nog niet over. In haar belevingswereld gaat denk ik ieder kind naar de creche . Het zal wel veranderen als ze in september met haar pre-school jaar begint. Dan zal ze er zich wel van bewust worden gok ik zo.

Vonden Yuna en Sen het vuurwerk leuk Chili? Wij waren laatst met Elena in Nederland naar een vuurwerkshow wezen kijken en dat vond ze best wel eng. Het ging er ook behoorlijk hard aan toe en we stonden er met onze neus bovenop.

Hier wordt met oud en nieuw geen vuurwerk afgestoken. Heel saai eigenlijk. Gebeurd met Halloween. Ik ben vanmiddag met de kinderen naar een vriendin geweest en Elena heeft daar met haar vriendinnetje gespeeld. Gisteren zijn we naar een 'kindermuseum' geweest. Daar heeft Elena zich erg goed vermaakt.

As maandag, als ze jarig is, gaan we met haar naar het theater in de stad. Naar 'sleeping beauty' (assepoester is dat geloof ik). Ik ben benieuwd wat ze ervan vind. Dinsdag viert ze haar verjaardag op de creche en 's avonds komen dan m'n ouders en zus over. Volgende week donderdag is het groot feest als we haar verjaardag uitgebreid vieren. We hebben dus nog een druk programma de komende week.

Trouwens, ik zat laatst aan Hip te denken. Dieke moet afgelopen kerst al 3 jaar geworden zijn. Hip, als je dit toevallig leest, laat je nog een keer iets horen? Ik ben wel benieuwd naar hoe het met jullie gaat.
Oh en niet te vergeten..... een heel voorspoedig nieuwjaar gewenst voor iedereen!
HAPPY NEW YEAR!!! Allemaal een leuke jaarwisseling gehad? Hier rustig, vriend moest werken. Voor de tijd wel 'vuurwerk' afgestoken. Ze vond het leuk! Helemaal niet eng. Sterretjes waren toverstokjes .

Kitty; komt omdat er de laatste tijd veel kindjes op het kdv weggaan, ze worden vier en gaan naar school. Ze vroeg wat school was, dus uitgelegd. Dus toen wilde zij ook lezen, schrijven etc. Daarnaast wonen we om de hoek bij de school waar ze waarschijnlijk naar toe gaat. En dat heb ik haar verteld dus nu zegt ze telkens dat ze daar naar school gaat.

Fijne verjaardag morgen Kitty! Hopelijk geniet Elena van een leuke dag!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

We hebben het rustig gehouden, zijn gewoon thuis gebleven. We waren de hele week al van hot naar her aan het vliegen. Bloem heeft wat sterretjes afgestoken (nou ja, met ons dan ) en wilde wakker worden voor het vuurwerk. Tot 10 voor 12, toen trok ze de dekens over haar hoofd en wilde slapen.

Wij zijn al een paar keer wezen kijken op haar toekomstige school, op open dagen en zo. Ik ga het komende jaar ook naar een paar vieringen toe (die zijn openbaar). Ik hoop dat ze zo vast wat vertrouwd raakt met de school, om de overgang van creche naar fulltime school straks gemakkelijker te maken. Ze was in ieder geval al niet weg te slaan van de speeltuin daar

En we wonen tegenover een basisschool, dus daar kent ze het ook al van.

Bloem sliep bij haar oom en tante vorige week. Mijn ouders zijn geen optie (roken, en behoorlijk andere opvatting over omgang met jonge kinderen), schoonvader belasten we er ook maar niet mee.

Wat leuk Kittycat, een verjaardagsweek dus eigenlijk GAan jullie naar een balletuitvoering of een speciale kinderversie van Assepoester?

Oh ja, mijn site is ik draag punt en nel (ik mag hem hier denk ik niet zo maar noemen, ik haal hem over een tijdje ook wel weer weg)
HAPPY BIRTHDAY ELENA!!! Leuke dag gehad samen?

Leuke site Wen, heb vanmiddag een kijkje genomen. Ik draag Sen trouwens ook nog veel (hij wil NIET in de wandelwagen). Wel vaker in de beco de laatste tijd dan in de doek. Toen ie kleiner was, was het omgedraaid.

Even advies nodig. De Jenaplan school waar ik Yuna naar toe wilde doen blijkt een katholieke school. Hier baal ik enorm van, want ben zelf Nederlands hervormd opgevoed. Maar doe hier niets meer mee. Toch een afspraak en kijken hoe ze erin staan? (laten ze uberhaupt mensen toe die niet Katholiek zijn?). Of toch maar verder gaan kijken bij een Montessori en/of vrije school?
Elena en Kittycat, van harte gefeliciteerd! Drie jaar alweer

Chili, doen ze veel met het katholieke geloof? De kinderen van mijn zus zitten ook op een katholieke jenaplanschool, en ze zijn zelf iets protestants-achtigs, niet actief in ieder geval. Een vriendin doet haar dochter straks ook naar een katholieke school omdat die haar het fijnste leek, zelf is ze ook niet katholiek. Ik geloof dat katholieke scholen lang niet altijd zo streng in de leer zijn Ik zou zeker eens gaan praten daar. En sowieso ook bij de Montessorischool kijken vergelijken is altijd goed (zegt degene die bij de eerste school al zei 'dit wordt 'm' en verder nergens meer is geweest )

Vrije school moet je liggen, als je niets hebt met antroposofie. Voor ons was het geen optie omdat ze in het algemeen niet uitgaan van het individuele kind, en op veel scholen vanaf de eerste tot de laatste klas dezelfde leerkracht hebben. Maar de sfeer schijnt er over het algemeen wel fijn te zijn, en in jouw woonplaats zitten geloof ik meerdere vrije scholen, dus vast niet allemaal even dogmatisch
Wen, leuke site inderdaad. Daar zal je wel veel tijd ingestoken hebben!

Nou begrijp ik wel waarom jullie kinderen interesse in school hebben. Bij ons is dat allemaal niet aan de orde. De kinderen in Elena's groep op de creche zijn allemaal even oud (schelen hooguit enkele maanden) en gaan dus ook allemaal tegelijk met haar naar school. Verder is de basisschool niet in de buurt van waar wij momenteel wonen en zijn we er ook nog nooit wezen kijken. Maar er is hier ook niet zoveel keuze aan type scholen als in Nederland. Ze zijn allemaal katholiek. In Dublin zijn er een aantal openbare scholen maar op die scholen zitten wel veel kinderen uit bepaalde bevolkingslagen (weet niet zo goed hoe ik het netjes moet zeggen).

Chili, dat is vervelend dat die school een geloofsovertuiging nastreeft die anders dan waar je zelf mee bekend bent. Daar zou ik ook niet blij mee zijn. Ik heb niet zo'n moeite met de Katholieke overtuiging van de scholen hier omdat ik zelf ook zo opgevoedt ben (alhoewel ik er weinig mee doe) maar als die scholen een andere geloofsovertuiging zouden hebben zou ik er wel moeite mee hebben. Ik zou inderdaad 'ns kijken hoeveel ze er mee doen en verder hangt het af van andere factoren zoals hoe de school aangeschreven staat, in de buurt etc.

Bedankt voor de felicitaties. We zijn naar een 'pantonime' geweest van Doornroosje. Het is een soort moderne versie van het sprookje (zie www.tivoli.ie mocht je binnenkort nog in Dublin zijn ). Voornamelijk geschikt voor kinderen vanaf basisschoolleeftijd en volwassenen. Ik vond het ontzettend goed. We hadden Elena's neefje van 4,5 jaar meegenomen en die heeft van het begin tot het einde met open mond zitten kijken. Elena was onder de indruk van de zaal, de kostuums, het dansen en bekende stukken in het verhaal zoals de prinses die lag te slapen ed maar ruim 2 uur stilzitten was nog teveel gevraagd voor haar dus ze stond ook regelmatig in het gangpad op en neer te springen en te dansen. Verder was het verhaal nog moeilijk voor haar te volgen. Ik denk dat de humor eigenlijk alleen voor volwassenen te begrijpen was maar al met al was het wel een hele leuke ervaring voor haar.

Morgen is de creche aan de beurt om haar verjaardag te vieren. Wij hebben trouwens ook sterretjes in huis voor als ze haar verjaardag as donderdag thuis viert met familie.

Wie is de volgende jarige? Zijn Uk en Yuna ook niet begin januari jarig?
Yuna, proficiat met je verjaardag! Had even gespiekt, dacht wel dat ze aan de beurt was. Een fijne dag!
Jaa, Yuna is ook drie! Van harte Chili en Yuna!

Wat jammer dat je keuze qua scholen beperkt is Kittycat. Hebben jullie al wel een idee waar Elena straks naar toe gaat?

Fijn dat ze het toch zo leuk vond bij de voorstelling, ook al was het eigenlijk voor oudere kinderen bedoeld. Soms maakt dat niet zoveel uit he

Wat een rotweer is het hier, vanmorgen was ik al doorweekt naar en van de creche (vriend heeft de auto mee, drie keer raden waar de paraplu ligt... grrr). Broek is net droog, en zometeen moet ik weer. Nu waait het er ook nog eens loeihard bij dus ik denk dat ik vanmiddag weer in joggingbroek rondloop
Wen, Elena staat op de basisschool hier in het dorp ingeschreven. Voordeel is dat de meeste kinderen uit haar groep op de creche daar ook tegelijkertijd met haar naartoe zullen gaan en ook 2 dochters van vrienden van ons die ze goed kent gaan gelijktijdig naar diezelfde school. Ze kent er dus al veel kinderen als ze begint.

Een vraagje: gaan jullie kinderen al naar kinderfeestjes (de 3 jarigen bedoel ik)? Elena kwam vandaag thuis uit de creche met een uitnodiging voor een feestje voor dit weekend. Ik was zelf van plan om haar verjaardag 'low key' te vieren met familie en een vriendin maar ben bang dat dit volgend jaar anders moet. Als er 1 begint zal de rest ook wel volgen denk ik.... Ik was eigenlijk pas van plan om pas kinderfeestjes te gaan geven als ze op de basisschool zit!

Nog flink natgeworden Wen? Ben blij dat je het vliegtuig niet in hoeft! M'n vader en zus hangen hoog in de lucht maar m'n moeder durfde het niet aan om het vliegtuig in te stappen. Hier stormt het er namelijk ook behoorlijk op los!
Bloem heeft in juni haar eerste uitnodiging voor een feestje gehad. Maar dat was met de jarige, haar ouders en opa en oma, dus ik denk niet dat dat telt

Nee, geen uitnodigingen verder, ik wilde het zelf ook uitstellen tot de basisschool als het even kan.

De regen viel nog een beetje mee, tenminste, vergeleken met wat er later vanmiddag viel. Dapper dat je vader en zus wel de lucht in gingen! Komt je moeder nu later?
gefeliciteerd voor de jarigen die al zijn geweest/ Leuke feestjes gehad en veel cadeautjes gekregen?

Uk gaat 4x op een dag mee oudste brengen en halen. hij kent school dus wel. hij is ook al regelmatig een ochtendje mee geweest als ik hulpouder ben bij een activiteit dus hij kent het heel goed. De laatste keer zat hij ook met zijn stoeltje in de kring erbij en heeft hij daarna braaf de bouwhoek verkend. Hij zou er zo willen blijven.

Oudste is nu 4 en heeft nog geen feestjes gehad. Het leeft mn bij de oudste kleuters. Volgende maand wordt hij 5, ik weet nog niet of hij dan een feestje geeft. Hij speelt buiten school maar met een kindje, wel met andere kids op school en bij de bso. Ik vind t het dan vreemd om ineens kindjes uit te nodigen. Hij heeft er zelf ook niet om gevraagd, dus misschien neem ik wel alleen zijn beste vriendje mee, samen naar de bios ofzo.

Vorige week zijn we ook naar de bioscoop geweest. uk vond het erg leuk, heeft braaf 1 uur en 3 kartier op zijn stoel gezeten. Die voorstelling lijkt me ook leuk Kitty, uk is ook al een paar keer naar het theater geweest. In april komt hier die show met zo'n hand met oogjes, zit ook in sesamstraat. Is speciaal peuter theater, kost maar 4 euro. Daar wil ik met uk naar toe gaan.

Nu ga ik taarten maken met de kids. Uk wil een krokodil voor thuis en rupsje nooit genoeg voor op het KDv, dus hopelijk lukt t. Hij heeft er wel zin in om jarig te zijn, al vieren we het pas echt op zondag. Als cadeau hebben we voor hem en oudste samen een trampoline voor in de tuin besteld. Dat is wel handig als de verjaardagen maar 3 weken schelen. Ze vinden het ook nog helemaal leuk dat het van hen samen is.
Oh, Lejo, dat is echt leuk! Ik ben ooit naar een volwassenenvoorstelling van hem geweest, ik geloof dat ik nog nooit zo hard heb gelachen (en dat om twee handen!)

Kun jij dat dan, taarten maken? Knap hoor, ik geloof dat ik het geduld er niet voor zou hebben. Krijgen we ook foto's van het resultaat te zien?

Wat schattig dat ze het leuk vinden om samen een cadeau te krijgen

Iemand toevallig ervaring met de fietsjes van de Hema?
Golfje, nog proficiat met Uk! Leuke dag gehad en zijn de taarten nog gelukt? Ik herinner me nog wel foto's van voorgaande taarten die je gemaakt hebt dus ze zullen ongetwijfeld wel weer erg leuk geworden zijn. En de trampoline komt er dus toch. Leuk!

Wat goed dat Uk een uur en drie kwartier naar een film kan kijken in de bioscoop. Elena heeft dat concentratievermogen nog niet. Die voorstelling klinkt leuk inderdaad en is heel wat goedkoper dan de voorstelling waar wij zijn geweest .

Hier hebben we gisteren een druk verjaardagsfeestje gehad. Het leek alsnog meer op een kinderfeestje met 5 kinderen van 3 en 4 jaar oud en 2 babies van 9 maanden die rondkropen. Het feestje had een prinsessenthema. We hadden dan ook een prinsessentaart besteld die er prachtig uitzag maar te zoet was om te eten . Elena en nog een ander meisje waren als prinsesjes verkleedt en haar neefje als piraat. Ze hebben zich allemaal prima vermaakt.

M'n moeder is niet meer geweest. Ze heeft sowieso al vliegangst en als het dan ook nog slecht weer is stapt ze helemaal het vliegtuig niet in. Maar Elena en Tim zijn vandaag naar hun oma toegevlogen. M'n vader en zus hebben ze meegenomen. Na alle drukte van de afgelopen maand was het ineens wel erg stil....... Elena keek er erg naar uit om het vliegtuig in te stappen en naar haar oma te gaan maar ik had er wel moeite mee om Tim te laten gaan. Hij is zo aan mij gehecht dat ik wel medelijden met hem had. Zelf vlieg ik woensdag naar Nederland. Morgen gaan m'n man en ik een weekendje weg. Vrienden ontmoeten en een nachtje in een hotel overnachten. Gelukkig lijkt het met de kinderen goed te gaan. Ik heb ze al gezien via Skype.
Dank voor de felicitaties! We hebben een hele leuke dag gehad. Yuna vond het allemaal geweldig, de aandacht, de visite, de cadeautjes, de taart. En de volgende dag op het kdv heeft ze ook genoten van haar feestje.

Golfje; ook een leuke dag gehad? Nog van Harte!!! Uk ook alweer 3 jaar. Wanneer is Bloem aan de beurt?

Jammer Kitty dat je moeder er niet bij kon zijn. Maar kan me voorstellen dat je met vliegangst dan niet in het vliegtuig stapt. Had laatst ook niet een al te fijne landing met de storm in Parijs. Was blij dat ik er was!

Wen; ik ga na jou woorden denk ik toch eens een gesprek je aan. Ben wel benieuwd hoe ze het precies aanpakken. Daarnaast ga ik ook naar de Montessori. Vrije school valt voor nu af.

Lucia; nog lekker aan het genieten daar in het verre? Is Chica hier jarig of in Nederland?
Oh een kinderfeestje hier nog geen uitnodigingen gelukkig. Binnenkort wel haar eerst verjaardag van een jongetje van het kdv maar dan ga ik mee. Gewoon even voor een half uurtje. Hoop ook dat ik het zelf volgend jaar nog niet hoef te doen. Pfff als je het hoort... het moet altijd meer, leuker, beter. Heb geen zin om daar aan mee te doen.
Fijn dat Yuna ook zo'n leuke verjaardag gehad heeft Chili! En die uitnodiging die Elena had gekregen was ook van een meisje dat bij haar op het kdv zit. Ik denk dat het ook de bedoeling was dat de ouders dan meekomen. Het was van 2 tot 4 uur maar we zijn niet geweest omdat Elena in Nederland was.

Als ik me niet vergis is Chiquita gisteren 1 jaar geworden. Proficiat Lucia! Volgens mij hebben jullie het nog op vakantie gevierd want er hangt me zoiets bij dat jullie deze week terugkomen. Chica zal haar verjaardag dan wel thuis vieren neem ik aan.

Chili, ik hoop dat het gesprek op de basisschool positief voor je uitpakt. Ik vind het Katholieke geloof sowieso verre van streng hoor.... het feesten wordt er in ieder geval flink gepromoot. Dat zie je wel aan het carnaval . Ik neem aan dat ze voor vieringen als de communie en het vormsel ook wel aparte regelingen hebben voor kinderen die niet gelovig zijn.

Ik ben van van m'n laatste vrije weken aan het genieten. Afgelopen weekend hebben m'n man en ik een heerlijk weekend doorgebracht met vrienden in de wetenschap dat de kinderen het erg goed naar hun zin hebben bij opa en oma. De afgelopen dagen heb ik flink wat achterstallige klusjes verricht zoals zelfs nog verhuisdozen uitpakken van afgelopen zomer! Wat kun je toch veel doen op een dag als je geen kinderen hebt !

Maar ik heb er ook ontzettend veel zin in om dadelijk weer richting Nederland te vliegen en de kinderen weer te zien. Heerlijk!

Zondag komen we terug en volgende week gaat Tim in de creche wennen . Vanaf 24 januari moet ik weer full time aan de slag!
Gaat de tijd alweer zo snel? Chiquita en Lucia gefeliciteerd daar in het verre weg!

(ik dacht dat ze nog een tijd wegblijven, tot eind januari?)

Oeh, dan begint het pittige leven weer (alhoewel, wat is pittiger?) Kittycat!

Jammer dat je moeder er niet bij kon zijn..
Feliz Aniversario!!! Alweer een jaar!! Dacht dat ze ergens half januari terug komen? Jij bent goed in data Kitty dus jij zal het weten!!

Heb je zin om weer aan het werk te gaan Kitty? Of bevalt het leventje je zo ook wel prima?

Yuna slaapt sinds de feestdagen niet meer tussen de middag. Kreeg haar namelijk 's avonds niet meer in bed voor negen uur. Moet wel even wennen, het is wel een lange dag zo maar ja, nu wel weer een iets langere avond. Sen heeft een paar nachten tot half 5/6 doorgeslapen! Hoop dat het zo doorzet. Enige nadeel is dat het dus nog steeds erg vroeg dag is want vaak krijg ik hem er niet gelijk weer in. Kan soms nog net een uurtje weer slapen voordat de dag echt begint. Maar langzaam gaat het slapen dus eindelijk beter.
Ah volgens het oude topic is Bloem de 17e en Chica de 21e jarig
Hola! We zijn weer thuis, met n flinke jetlag.. Chiquita is inderdaad 1 geworden! Wat is t snel gegaan.. We hebben het daar voor beiden gevierd en doen dat volgende week hier ook.

Alle kindjes hier ook van harte!!!! Alleen bloem moet nog even wachten.

Ik ga de was doen..
Welkom terug Lucia! En succes met de was wel de tijd nemen om na te genieten he?
Helaas je bent alweer thuis... wat gaat het toch snel! Hoe was het? Vertel, vertel! De eerste verjaardag, hoe vond Chica het? Ben erg benieuwd!

Bloem bijna jarig. Wat is haar cadeau geworden?
En ik zit alweer op mn werk..

Het was erg leuk. Veel gedaan met de schoonfamilie, lekker gerelaxed, genoten van de mooie omgeving, veel verjaardagen en feestdagen gevierd, helemaal goed dus. Uiteraard kan je niet superveel doen met twee kleintjes, door alle slaapjes enzo. Maar dat is logisch.

Ook de terugvlucht, een nachtvlucht, is super gegaan. Chica heeft van 23 tot 7 geslapen (we vlogen om 21.30 en ze had op t vliegveld al liggen tukken in Chiquita's buggy) en Chiquita van 23 tot 6 ongeveer. Voor de rest lekker gespeeld, gegeten enzo.

Wen, alvast een fijne dag morgen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven