Cake pops!!

17-11-2011 13:32 88 berichten
Zelf geknutselde cupcakes en taarten, pak maar in, hou maar op. Jullie zijn hopeloos passé!

De cake pops komen eraan.... En onthoud: je hebt het hier het eerste gehoord, van mij....

Alle reacties Link kopieren
SG, ik heb ze gemaakt hoor !

Erg leuk, alleen wel tijdrovend (veel koelen anders flikkert het zooitje uit elkaar).

Ik heb ze zelf niet gegeten, omdat ik net aan mn kiezen ben geholpen. Maaarr heb een ''testpanel'' van ca 6 mensen gehad en die namen er allemaal nog een dus dat is een goed teken!

Ik had candymelts gehaald, alleen dat viel me erg tegen. De kleuren (rood en groen) waren erg flets en bovendien smolt het goedje wel maar werd het niet vloeibaar genoeg waardoor het erg lastig werd om het een beetje netjes op de stokjes te krijgen.

Ik ga dit zeker nog een keer doen, dan alleen wel echt met een iets anders dan candy melts.
anoniem_88355 wijzigde dit bericht op 23-11-2011 10:51
Reden: typ-o
% gewijzigd
Common sense is not so common.
Voltaire
Sjors ik had gewone chocolade gebruikt. Gaat prima hoor.

Ik had voor de vloeibaarheid en glans een klein beetje slaolie er door gedaan.
Sorry septembergirtl, ik zag de cakepops weken geleden al op een marktje. Na de cupcakes is dit de volgende hype. Grappige is dat ik deze dingen al jaren maak, maar dan niet op een stokje en genaamd: cakebonbons. inderdaad dan is de onderkant vlak, zodat je ze mooi kunt uitstallen op een etagere als bonbons (maar dan grote en gevul met jawel; cake). Ik maak ze zo nog steeds het liefst, maar voor kinderen vind ik de lolly variant erg leuk.
Misschien is het al genoemd, je kunt ook een scheutje gecondenseerde melk door de verkruimelde cake doen ipv boter of botercreme. Of ingekookte gecondeseerde melk: dolce de leche.
Hallo daar! Ik heb ze gemaakt met de Cake pop maker. Het was even oefenen en uitvogelen, omdat de cake pops er niet rond uitkwamen. Maar, het gaat nu super! Ik wil heel graag een foto toevoegen, maar hoe moet dat?

Tip voor de Wilton Candy Melts, doe er een druppeltje zonnebloem olie bij. Dan wordt het goed vloeibaar! Er zijn ook bakjes Wilton Candy Dips te koop (hier in Hoofddorp bij de Groenrijk à 4 euro) die worden nog vloeibaarder. Maak de candy melts niet te warm! Want dan wordt het juist weer hard. En zorg dat er geen water bij komt, dan kan je weer overnieuw beginnen met smelten. Dan wordt het ook weer hard.

Ik heb er gister 44 gemaakt voor Oud en Nieuw en ze zijn allemaal opgegaan! Foto volgt!

Voordat je gaat dippen, dip het stokje in de candy melts en prik ze in de cake pop (net al in het filmpje), maar laat ze dan eerst drogen in de koelkast (15 min.). Dan is de kans dat de cake pop tijdens het dippen van het stokje afvalt kleiner.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben..
https://lh3.googleusercon ... Z4PMQwc/s512/SAM_0283.JPG

https://lh6.googleusercon ... S982o1Q/s912/SAM_0277.JPG

https://lh3.googleusercon ... _tBnBrI/s912/SAM_0278.JPG

https://lh4.googleusercon ... TAkIASY/s912/SAM_0280.JPG

Het is me in ieder geval gelukt om een link te maken naar de fotos!
Leuk zijn ze, louise!

Wat is een cakepop maker? Ik maak de balletjes altijd zelf met cake en botercreme. Die melts vind ik ook niet fijn werken, doe het liever met chocolade.
Hoi Blackdress,

Kijk maar eens hier

Wel een handig ding, de cake bolletjes blijven lekker luchtig en droog (niet te droog). Maar ik wil het een keertje met botercreme proberen en dan leuke vormpjes maken.

Wat is jouw recept ervoor? Ik wil het niet te zoet hebben. Mascarpone schijnt ook wel goed te werken.
Grappig, maar doe je daar dan beslag in? Of hoe werkt het?

Ik verkruimel een biscuit (van een taart), en doe daar botercreme bij tot je een mooi 'deeg' kan kneden. Daar maak ik balletjes van en die laat je een dag opstijven in de koelkast. Meestal geef ik de botercreme een smaakje, bijv. met aardbeienjam.
Super die cakepops!

Ik maak ze ook vaak en gebruik daar me Cakepops Maker voor. Ik vind dat ze goed smaken en ze worden niet droog. Gewoon een lekker luchtig klein cakeje!

Daarnaast heb ik nu ook een Chocolade Smelter gekocht. Ben benieuwd of dat goed werkt ga het van de week uitproberen.
quote:minniemouse86 schreef op 09 maart 2012 @ 15:27:

Super die cakepops!

Ik maak ze ook vaak en gebruik daar me Cakepops Maker voor. Ik vind dat ze goed smaken en ze worden niet droog. Gewoon een lekker luchtig klein cakeje!

Daarnaast heb ik nu ook een Chocolade Smelter gekocht. Ben benieuwd of dat goed werkt ga het van de week uitproberen.Hoe werkt die chocolade smelter dan? Een apparaat daarvoor lijkt mij eerlijk gezegd niet van toegevoegde waarde, het is zo simpel om chocolade even in de magnetron te verwarmen of au-bain-marie. Maar misschien heb ik het mis
Starbucks heeft cake pops! Helaas niet de Nl-se Starbucks, maar wel de Duitse (o.a.). Heerlijk, vooral de coco!
Ja met een magnetron gaat het ook makkelijk! Alleen heb ik die niet altijd bijdehand vandaar dat ik voor een chocolade smelter heb gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven