Bonk.. Bonk.. Bonk.....

01-01-2012 12:12 31 berichten

DEFINITE VAN KATER OF EEN "HANGOVER" :

Een "kater" is het samenvattend gevoel dat optreedt enige tijd na het drinken van een grote hoeveelheid alcohol. De kater begint bij het weer nuchter worden. Hij bestaat meestal uit hoofdpijn, misselijkheid, braken, buikpijn, dorst, duizeligheid en vermoeidheid. Oorzaken zijn waarschijnlijk de verhoogde uitscheiding van urine door het effect van de opgenomen alcohol en de uit alcohol gevormde aceetaldehyde, die nog lang in het lichaam blijft nazinderen.

Wat voor *trucjes* hebben jullie tegen die soms oh zo gemene kater ?

Ik drink voor het slapen gaan 2 glazen water en zet er alvast 1 klaar voor als ik wakker word. Naast dat glas liggen dan al 2 paracetamolletjes tegen de hoofdpijn .. Daarnaast drink ik smoothies..

(minder of niet drinken telt niet )
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalda schreef op 01 januari 2012 @ 14:46:

Ik snap dat zuipen niet. Waarom doe je jezelf dat aan? Vooral als je ook nog moet kotsen of überhaupt niet meer weet wat er gebeurd is de vorige avond.Dat, en dat je je zoooo klote voelt de dag erna. Bij de tijd dat je weer een beetje lekker bent is de dag weer voorbij. Dag vrije dag!
Hmmmzzzz, water tussen de drankjes door drinken, het bij èèn soort alcoholhoudende drank houden ipv alles door elkaar drinken.

Al die leuk gekleurde drankjes zijn dè killer vanwege de chemische toevoegingen, die versterken het katergevoel.

Weet niet hoe jullie het hebben zitten, maar paraatjes slikken vòòrdat je naar bed gaat? Euh, alcohol en paracetamol gaan never niet goed samen he?

Volgende dag veel water drinken, koffie versterkt de werking van alcohol, dus maar even niet en verder zsm in beweging.

J kunt tuulk ook de alcohol laten voor wat ie is of weinig drinken en op tijd je nest induiken, werkt veul en veul beter....
Aubrey, heb je dat serieus in je eentje opgedronken? Ik zou in coma liggen, denk ik.
Ga in therapie!
Dubiootje, een fles champagne bevat 4 glazen en de rum had ik gemixed met cola. Het was vanaf jalf 9 tot 4 uur dus het tempo lag niet zo heel hog.

Gelukkig nieuwjaar trouwens! Hoop nog veel EAUSM droogheden van je te lezen.
Haha, ik ga mijn best doen! Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar! Ik had echt in coma gelegen denk ik. Ik heb gisteren de champagnefles dicht gelaten want ik had geen trek. Is wel frisser opstaan
Ga in therapie!
Inderdaad Dubiootje, met een helder hoofd het nieuwe jaar in. Wel zo prettig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven