Gesmurft

02-01-2012 15:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ga ik eens een HEEEEEEEELP onderwerp doen.

Ik ben mijn woonkamer aan het smurfen

Mijn woonkamer is zooo saai. Zwarte meubeltjes, prachtige eiken vloer en witte keuken met zwart blad. Haske mooi, maar zelfs met snufjes niet warm te krijgen.

Ik dacht een mooie grijs achtige blauw tint heel erg mooi te krijgen en was zojuist ijverig begonnen om alvast de randen te verven. Ik hen spijt, spijt, spijt... Aaargg.. het is helemaal smurfen blauw HELP! Wat mot ik hiermee?

*la la lalalalaaaa la la la la laaaaaaaa, la la lala la laaaa la la la la laaaaa, la la la la la la la la la la laaa la, la la la la la la la la la la la la la la la, la la la la la la la la la la laaaaa laaaa, la la la la
Als je dan gaat schilderen, probeer dan een warme kleur i.p.v. koud (smurfen)blauw. Sterkte!!
Home is where your wifi connects automatically.
Dank je. wat ik in gedachten had was niet zo blauw uiteindelijk. Iemand nog tips om te corrigeren?
Iig wachten tot het droogt, dan wordt het al wat lichter.

Welke kleur heb je gebruikt?
foto???
Ik kan geen foto maken helaas. De kleur was visje van Histor, maar gekozen - ik nomineer mij zelf tot rund van 2012 - in het licht van de bouwmarkt. Het kwam heel licht over. En grijzig.
Is het al droog?! Wacht dat eerst even af... Het kan zo anders worden!

Ik had ooit een prachtige kleur roodpaars op de muur, maar toen ik het erop kalkte, was het FUCHSIA!!! Ik heb heel hard gehuild... Net zo lang tot het droog was en het was zoals ik het wilde
Hahahaha, ik hoop het, maar ik vrees het ergste. Het is veel te blauw. Nu het droog is is het minder smurfig, maar een babyblauw. Geen lelijk kleurtje voor een pasgeboren jongetje. Voor mijn woonkamer however :S

Hebben jullie een idee wat voor een warme kleur ik er overheen kan kalken? Liefst eentje (ja ja, dat was zelfs de bedoeling. Ik krijg hoofdpijn als ik er aan denk) om de hele woonkamer mee te kunnen verven. Het moet dus wel wat warmte en kleur geven, maar heel erg licht.
mosterd!

En een warme lichte tint.... geel, maar dat moet wel je smaak zijn. Ik hou zelf meer van kleuren als aubergine of aardse tinten maar dat is dan vaak wel wat donkerder
Ik denk dat ik dan eerst weer wit over moet schilderen om het weer gelijk te krijgen met ongeschilderde delen?

En hebben jullie nog een goed idee? :D
Als je een grijzige blauw wil, kan je eens kijken naar kalkverf van bijvoorbeeld Farrow & Ball.
Of Painting the Past.

Troost je: weinig zo moeilijk als de juiste kleur voor op je muren vinden.
https://www.google.com/se ... ei=C8QBT7qAA42N-wbX3pTLAQ
Oh dat is wel mooi. Waar kan je dat krijgen?
Je kunt ook voor een lente-achtig groen gaan, dat krijg je wel over blauw heen. Is niet heel warm, maar wel heel sfeervol (als je van groen houdt, natuurlijk )
dan neem maar een flinke portemonnee mee.... F&B staat niet bekend om hun goedkope verfjes. Ik geloof iets van 100 euro voor 2,5 liter. Op hun site staan verkoopadressen eu.farrow-ball.com

En je denkt niet dat je kunt wennen aan een smurfenhuis?
quote:rozenstruikje schreef op 02 januari 2012 @ 15:50:

Oh dat is wel mooi. Waar kan je dat krijgen?

Bij de betere verfzaak, moet je even googlen.

Hoeveel muren heb je al gedaan?
Neee hou niet van groen

Ik heb wel besloten dat het ook geen blauw gaat worden. Ik heb geen heel groot huis en ik zie met die strepen op de muur nu ook wel (ja ja had ik kunnen weten ) dat het klein, kil, en benauwd gaat worden.

Mss toch meer naar grijs of zo? En dan niet de pleepapier kleur.
F&B is aan de prijs ja, maar je hebt nog meer merken kalkverf hoor.
Ik heb alleen nog maar wat randen gedaan en stukken om stop]contact heen. Twee muren.
Waarom doe je niet alles wit, en dan maar 1 muur blauw?

Of 1 heel groot vak op 1 muur blauw maken?

Of een heel groot (zelfgemaakt?) schilderij met veel blauw (met Visje die je al hebt)? Die grote doeken kosten maar een paar knaken bij de Action.
quote:dragonmom schreef op 02 januari 2012 @ 15:55:

dan neem maar een flinke portemonnee mee.... F&B staat niet bekend om hun goedkope verfjes. Ik geloof iets van 100 euro voor 2,5 liter. Op hun site staan verkoopadressen eu.farrow-ball.com

En je denkt niet dat je kunt wennen aan een smurfenhuis?

Het heeft wel het formaat van een smurfenhuis

Nah, ga ik niet aan wennen. Maar 100 euro is me ook een beetje te gortig to be honest.

Mss maak het wel weer wit
quote:charlottecharles schreef op 02 januari 2012 @ 15:58:

Waarom doe je niet alles wit, en dan maar 1 muur blauw?

Of 1 heel groot vak op 1 muur blauw maken?

Of een heel groot (zelfgemaakt?) schilderij met veel blauw? Die grote doeken kosten maar een paar knaken bij de Action.Een vlak blauw dat vind ik knullig staan. Mss doe ik het gewoon wel weer wit. Het nadeel is dat ik het dan ook niet alleen bij 1 kleur kan laten en ik alles moet doen ivm kleur verschil.
oja, wij hebben ongeveer hetzelfde huis, bij ons zit op alle muren Forel van Histor (zat je met visje nog best in dezelfde richting). Geeft een warme uitstraling, zonder al te heftig van kleur te zijn! Succes!!
Forel, is dat een tint lichter dan Vis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven