Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Buiten die ene mislukte post heb je ons niet verwaarloosd hoor Ing, geniet van de dingen die gebeuren, je hebt er lang genoeg op gewacht
Goedemorgen

Ingh, veel plezier bij de verloskundige. En werkse eerst even

Phoehee, ligt er al sneeuw waar je heen gaat? Lekker gevoel hoor dat je bijna op vakantie mag.

En jij ook al bijna op vakantie geluk, maar jij gaat heerlijk naar de warmte

Ik ga vandaag een lijstje maken met alles wat nog moet gebeuren en wachten op de klossen voor onder het bed en de po-emmer. Gelukkig worden ze bezorgd (en nee ik ga ze zelf niet onder het bed zetten ). Ik
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen!

Hier is het ook zo warm, tien graden! Het voelt gewoon echt niet als januari, rare gewaarwording dat de seizoenen toch iets met je doen, dus.

Zoeb, sterkte met deze lange, lange dag weer. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat je je pols brak, toch? Moest er gisteren aan denken.

Ing, spannend, woensdag de verloskundige!! Gaat je vriend mee?

Phoehee, lekker op wintersport binnenkort! In de Alpen schijnt enorm veel sneeuw te vallen, maar hier valt het als regen, helaas.

Its, kom je je dagen een beetje door, nu je vrij hebt? Het lijkt me fijn om in alle rust op de baby te kunnen wachten.

Gelukkeling, ach gos, jouw hamstertje dus ook al oud? En je gaat al bijna op vakantie ook, lekker zeg, naar de zon.

Sjur, ik ben ook een nachtmens, maar probeer inderdaad mijn ritme ook wat naar voren te halen. Beter voor iedereen, want Ro is echt een ochtendmens :-)
Ik ben al aan het werk vanaf 8 uur en ik ben mijn medicijnen vergeten en ik heb afkickverschijnselen. Misselijk, hyper en hoofdpijn. Als het helemaal niet meer gaat mag ik gelukkig naar huis.
Dít lijkt me dan een prachtig moment Zoeb, je moet ook nog thuis kómen he...
Hoop dat je inmiddels veilig en wel thuis bent lieve Zoeb. Heb je zo ook ff overleg met je arts of je de pillen alsnog moet slikken of dat je deze dosis verder over moet slaan?

Ik heb de boodschappen in huis, nu even sjurtime tot ik moet werken. De verkoudheid heeft mij inmiddels ook flink te pakken, kuch en snotter me een slag in de rondte. Gelukkig vind ik de antihoestzuigtabletten verre van vies (mag ik er echt maar 3 per dag?), en met wat paracetamol kom ik de dag wel door
Ik ben thuis en heb mijn dosis ingenomen. Ik ben nu alleen vanavond wat later met alles. Ik neem ze wel alsnog in.

Jeetje zeg, ik werd echt heel erg naar zonder die medicijnen. En ze waren niet blij met me want het was heel erg druk.

Kan er niets aan doen, is me nog nooit gebeurt dat ik niets bij me heb. Ik heb een nooddoosje in mijn tas zitten, alleen die zat vandaag in een andere tas. Stom zeg. Mijn TL noemde mij een junk. Hij vond het niet erg dat ik eerder ging.

Bo ik ben ook een nachtmens. Hoewel ik de laatste tijd opvallend vaak in slaap val op de bank 's avonds. Ik zal het nodig hebben, nu ik 's nachts slecht slaap.

Sjur dus je bent ook al geveld door het virus. Het lijkt wel of niemand er onderuit komt. Sterkte vanavond met werken en snotteren.

Whaha Its, ja die klossen en po-emmer. Er is nog niets veranderd zeg. Maar als je die hebt wordt het pas echt serieus lijkt het wel.

Ing niks verwaarloosd. je bent gewoon druk geweest met alle familiebezoekjes om het spannende en leuke nieuws te vertellen. (Maar vanaf vandaag wel weer iedere dag hè).

:-)

Lekker vakantie Phoehee en Gelukkeling.

Lijkt me heerlijk.

Jan zei gisteren dat hij ook wel weer een weekje weg wilde. Jippiiiieeee. Ik wilde meteen boeken, blijkt dat er in het huisje aan zee wat wij altijd hebben, maar één hond mag. Nou ja zeg. We gaan al jaren naar hetzelfde.

Nu ben ik aan het denken om dus maar één hond op te geven en ze alle twee mee te nemen. Neem ik dan een risico? Of zal ik toch even bellen en dan de slapende honden wakker maken?? (Hoe toepasselijk).

Hier bloeit de Campanulla al in de voortuin en ik zag ook al sneeuwklokjes en hyacinten in de achtertuin. Zo raar op 2 januari. Maar het is hier ook 9.9 graden.

Ik ben wel bang dat de winter nog komt. Van mij hoeft het niet meer hoor. Lekker op naar de lente nu. Al heb ik ondanks alle bloeiende bloemen en planten dat gevoel helemaal nog niet.
Zo ik heb mijn korte broek maar weer tevoorschijn gehaald en een topje aangetrokken het lijkt echt wel zomer

Zoeb wat naar dat je je zo rot voelt als je de medicijnen bent vergeten. Maar wat zul je extra blij zijn met je begripvolle TL.

Geluk en Poehee altijd leuk een vakantie.

Sjur de virussen slaan jou dus helaas niet over. Je kunt altijd zo gammel zijn van een "gewone verkoudheid" Hoe gaat het met je moeder, red ze het een beetje?

Its wat een service dat de spullen bezorgd worden. Wel oppassen met uit bed stappen als de klossen er onder staan.

Ing voor de eerste keer naar de verloskundige, gaan jullie samen?

Belde ik voor de verwijzing van de kaakchirurg moet ik toch eerst even bij de eigen tandarts langs, zucht. De dienstdoende tandarts van maandag had nog niks doorgestuurd die van donderdag wel. Nou ja ik ga maar gewoon.
Ja, we gaan samen. Vriend is toch verplicht vrij komende tijd Bovendiend vind ik het belangrijk dat hij er in ieder geval de eerste keer bij is, ík kan het allemaal wel weten, maar hij is er nog niet heel erg mee bezig geweest. Als straks de reguliere controles gaan beginnen, dan ga ik wel alleen. Ik bedoel, als hij elke keer moet toekijken wat mijn bloeddruk is, is het misschien wat onnodig.
Jemig Zoeb, wat eng om te voelen dat je lijf zo is afgestemd op de pillen. En gelukkig ben je weer veilig thuis! Nu nog een hele lange middag in de trein en in het ziekenhuis, sterkte.

Ik zou trouwens over dat huisje gewoon even bellen. Leg het rustig uit, dan zullen ze heus niet moeilijk doen, terwijl als ze erachter komen terwijl je er al zit, het probleem veel groter is.

Ing, leuk dat je vriend meegaat! Ik denk dat het voor mannen moeilijk is om er net zo betrokken bij te zijn als voor de vrouw, het is tenslotte niet hun lichaam dat zwanger is. Dus als hij meegaat krijgt hij er toch iets van mee.

Meepie, ik zie je al zitten, in korte broek Het is echt raar weer; hier ook. Eén van onze struiken zit in de knop, terwijl hier de winter soms doorloopt tot in april... ik denk dat we nog wel een koude periode krijgen.

Sjur, lekker uitrusten! Dat virus waart hier ook rond, je wordt er zo slappig van. Ik hoop dat je het redt op drie hoesttabletten per dag
O heden Zoebie wat naar,ik vind het wel eng dat je zo afhankelijk van die pillen bent brrr..... onder begeleiding afkicken, niet meer zomaar vergeten!

Meepie je bent wel erg luchtig gekleed hoor. Ik krijg kippevel van het idee haha.

Ing gezellig met zijn tweeën, ik heb indertijd alles alleen gedaan, dat was de eerste MAJOR tegenvaller met toentertijd mijn Franse echtgenoot. Jullie lekker met zijn tweetjes

Ja Bo mijn hamster is al twee jaar en twee maanden dus dat is oud, ik hoop dat hij het redt tot we terug zijn van vakantie. Alleen ons eerste hamstertje is 2 jaar en 4 maanden geworden, de rest is allemaal jonger gestorven.

Sjur je niest niet door je Ipod heen he? ik heb geen zin om ziek te worden
Niiet eng hoor. Ik weet dat ik af moet bouwen. In een keer mijn hele medicatie niet innemen geeft inderdaad afkickverschijnselen. Ik weet van mezelf dat ik af kan bouwen als het moet. Ben weer op weg naar huis. Jan moest nog een nieuwe externe harde schijf hebben van de mediamarkt dus ik ben daar van het AZM uit naar toe gelopen. Wat een rot eind was want ik ben eerst nog de verkeerde kant uit gelopen. Leuk als mensen je verkeerd sturen. Zeg dan dat je het niet weet. Nou ja ik heb mijn km al gehad vandaag. Woensdag lang werk bij de Fysio want de spalk wordt dan aangemeten.

Ik zie nu Meep voor me in zomerkleren en ik moet zeggen dat het fijn lopen was langs de Maas in M. Heerlijk weer en een leuke discussie met een zwerver met een erg leuke hond waar ik een stukje mee op ben gelopen. Lieve man was het en lief voor zijn hond. Hij bedelde niet om geld maar ik heb hem wel een sigaret gegeven. Hij had een blikje bier in zijn hand en daar excuseerde hij zich voor. Nou ja dat is zijn probleem. Hij slenterde wel dus ik ben later doorgelopen want ik hou niet van slenteren.
Lieve meiden van het mooiste topic op Viva: beetje laat maar niet minder gemeend GELUKKIG NIEUWJAAR!

Ik zit met tranen in de ogen alle mooie woorden te lezen en ben zó blij dat ik jullie heb mogen leren kennen (al is het niet iedereen nog in real life)!

Ben afgelopen dagen weinig op internet geweest, was net een molletje en heb me lekker afgezonderd met genoeg lekker leesvoer. Heerlijk oudjaarsavond gehad (in m'n eentje met de honden) en heb me prima vermaakt. Lekker meegezongen met allerlei muziekprogramma's en m'n honden in de gaten gehouden (mijn reutje wordt boos van het geknal). Ging verder goed dit jaar, vooral omdat ik de muziek lekker hard aan had staan

Gisteren naar Henk's oma geweest, mijn eigen omaatje (91 jaar) en daarna met een heel stel lekker bij mijn ouders geweest. Mijn broer met zijn gezin, mijn nichtjes met hun gezinnen en ikzelf. Echt genoten!

Ga nu naar huis (zit nog op het werk) en ben vanavond niet thuis, maar morgenavond kom ik uitgebreider terug!

dikke voor iedereen! Jullie zitten allemaal in mijn
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Wat lief, Netje!

Goed te lezen dat je de feestdagen prettig bent doorgekomen.

Jij ook een prachtig 2012 gewenst!

Zoeb, wat lief, die zwerver met de hond! In Utrecht liepen vroeger twee daklozen die allebei een prachtige hond hadden; ze zorgden duidelijk beter voor hun hond dan voor zichzelf.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de spalk die je woensdag krijgt; moet je die dan dag en nacht dragen, of alleen 's nachts?

Rust maar lekker uit vanavond, het was me het dagje wel voor je!

Geluk, ja, da's inderdaad al heel erg oud voor een hamstertje! Ik duim voor je dat hij het nog volhoudt tot na je vakantie.

Wat fijn trouwens te lezen dat je man weer zo positief in het leven staat, daar ben ik echt blij om!

Hier regent het; morgen moet ik naar de cardioloog voor een hartecho.

Verder donderdag weer naar de oncoloog, waarschijnlijk de laatste keer dat ik deze heb.... toch wel ingrijpend voor me dat hij echt weggaat nu.
Wat jammer dat je oncoloog je gaat verlaten.
Morrigana, nee, ik switch naar een ander binnen dezelfde praktijk.

Zou je als je wilt de naam even weg willen halen trouwens?
Jeetje zoeb, dat is toch veel te lang lopen. Hoe lang ben je wel niet onderweg geweest. Het is inderdaad wel mooi dat stuk langs de maas. Dat dan weer wel

Ingh, itsman gaat soms nog mee als ik een vroege afspraak heb. Dat is overigens niets verplicht. Als hij verplicht mee moet dan zegt de verloskundige dat

Ik heb net de conclusie getrokken dat ik een krukje nodig heb als ik in en uit bed wil met de klossen eronder. (nee ik heb ze er niet onder gezet maar wel even gemeten hoe ver het bed omhoog gaat

Ik kom de dagen wel door Bo, ik merk dat ik soms heel erg moe ben en dus veel slaap. Voor de rest heb ik een lijst gemaakt met klusjes die nog moeten en die doe ik op mijn gemak. Ik vind het best wel lekker stiekem
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Is de koorts inmiddels gezakt Bo?
Zo, zal dit keer laten weten hoe het ging intake is niet zo schokkend: veel info en weinig medisch. Vooral de gegevens over hoe het er in de familie aan toe gaat met afwijkingen en medische problemen. Niet veel bij ons. Mijn schildklier wordt gecheckt ivm familiegeschiedenis en mijn onregelmatige hartslag. Verder niks nieuws.

Ik ben nu helemaal kapot en ga nog een half uurtje op de bank hangen en dan naar bed. Vriend gaat Dakar kijken, dus die komt pas om half twaalf naar bed. Kan ik vast wat uurtjes maken :-)
Pilous, nee, ik heb nog steeds koorts en die ontstekingen zitten er ook nog.

Helaas! Heb het gevoel dat het soms weinig uitmaakt wat ik doe of slik.

Ing, fijn dat het goed ging bij de intake. Rust lekker uit :-)

Its, het is toch ook fijn, dat je je helemaal op je eigen veranderene lichaam en je baby kunt richten! Geniet er maar van, daar is dat verlof voor.

Ik ga vroeg slapen, morgenmiddag dus de cardioloog en verder ben ik heel erg moe.

Met een kop thee naar bed, dus :-)
Welterusten Bo, wat balen dat de ontsteking niet opknapt, die AB doen ook geen goed uiteindelijk, die stafylokok raakt alleen maar resistent als je zo lang moet slikken, dat infuus deed wel wat, is dat nu allemaal weer zo erg als het eerst was?

Mijn man is zowiezo een positief mens, maar hij is de laatste tijd weer zo echt aan het genieten van alles, hij gaat ook over een jaar met pensioen dus de werkdruk deert hem ook minder. Die vakantie's zijn echt zijn ding, hij leeft daar zo naartoe, ik vind het ook heel leuk hoor, maar zou het net zo goed zonder kunnen ook.
Ik heb anderhalf uur gelopen Its. Maar het was zo lekker buiten dat het niet eens erg was. Moest vreselijk lachen om die zwerver. Ik wist in ieder geval dat ik langs de Maas op moest lopen, dus ik vraag aan die zwerver hoe ik daar kon komen. Hij stuurt me het natuurgebied De Kleine Weerd in. En inderdaad kwam ik aan de Maas uit maar het was wel een modderpoel en na een rondje (wat best wel mooi was, maar nat) kwam ik dus weer daar uit waar ik al had gelopen en daar kwam ik de zwerver weer tegen.

Ik vroeg hem hoe ik bij het centrum kwam en hij wijst me dus precies de tegenovergestelde richting uit. Daar waar ik dus iemand de weg had gevraagd. Hij vroeg of ik hoofdpijn had en of ik oud en nieuw een beetje te heftig had doorgehouden. Dat was wel lief, want ik voelde me best een beetje verloren omdat ik echt de weg kwijt was.

Hij liep een eind mee op en we hadden het over de hond wat volgens hem een Australische nogwat was (ben de rare naam vergeten) maar ik denk dat het een (wel hele grote) Benner Sennen was. En inderdaad Bo, de hond zag er perfect uit en hijzelf een beetje verlopen. Vuile kleding, mager en een vale teint. Maar hij had het zo vol liefde over de hond. En dat vond ik prachtig. En hij excuseerde zich voor het blikje en zei dat hij maar twee biertjes per dag dronk. Jaja. Maar hij praatte wel ABN.

Ik heb dus wel zo'n 9 kilometer gelopen vandaag en zonder moeite.
Jeetje Zoebie, dat is nog eens conditie opdoen. Misschien is het heel erg bekrompen van mij, maar aan een zwerver zou ik dus nooit de weg durven vragen... In Amsterdam zijn sommige zwervers ook wel erg gericht op geld (er zijn erbij die, als er toeristen met een kaart rondlopen, de weg wijzen en dan hun hand ophouden zeg maar).

Ik heb gisteren ook een stukje gelopen, maar niet zoveel als jij. De auto wilde niet starten, dus waar ik met de bus naar de verloskundige zou gaan en vriend me met de auto mee terug zou nemen, moesten we uiteindelijk met de bus weer terug. Die bus gaat alleen niet het hele dorp door, dus moesten we het laatste stuk lopen. Gelijk even bij de bieb aangewaaid, want er stond deze maand in de consumentengids een test over kinderwagens. Vriend wil beslagen ten ijs komen. Kinderopvang en kraamzorg moet nog geregeld worden, maar de kinderwagen is al in kannen en kruiken

Veel succes bij de cardioloog vandaag Bo. Ik hoop dat je snel weer naar huis mag en het je op een goede manier moe maakt, zodat je lekker kunt slapen daarna.
Bo succes straks bij de cardioloog. Is het een beetje in de buurt of moet je er weer zo'n heel eind voor rijden?

Hoe gaat het slapen? Naar lijkt me dat de Ab niets doet.

Ik denk dat ik normaal ook voorzichtig ben met zwervers hoor, maar we kwamen zo toevallig aan de praat, dat ik er niet eens over heb nagedacht.

Leuk hè Ing om een kinderwagen uit te zoeken.

Ik heb gisteren via MP hier in het dorp een hele mooie Easy Walker kunnen kopen voor ¤ 10.-

Hij stond in de weg en moest weg, vandaar de lage prijs. En hij zag er nog mooi uit. Met regenhoes, netje en beugel om de maxi cosi op te zetten. Helaas was de gebruiksaanwijzing er niet meer bij, dus het wordt puzzelen hoe dat werkt met de maxi cosi. Nou ja voor die prijs doe ik niet moeilijk. Alleen voor een boodschappennet betaal je al een tientje.

Ik ga hem straks ophalen.

Phoehee jij hebt ook een easy walker toch? Hint.
Ik vertrek om 13u, hoef pas vanmiddag naar de cardioloog.

En nee, de AB slaan niet aan hoor, geen enkele verbetering en zelfs verslechtering op sommige plekken. Maar goed, ik ben al met al al maanden onder de AB nu.

Zoeb, dat is pas een koopje, die Easy Walker voor een tientje :-)

Heb je spierpijn van je enorme wandeling gisteren, trouwens?

Ik denk dat zwervers op zich niet enger of gevaarlijker zijn dan mensen met een dak boven hun hoofd; als je een beetje mensenkennis hebt zie je snel genoeg met wie je wel of niet kunt praten.

Ing, fijn toch, dat je vriend zich zo richt op de praktische zaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven