grrr hutspot

02-01-2012 17:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik dat, net aardappelen en hutspot in een pan gekookt afgegoten, en wat melk en peper toegevoegd. WIl ik het gaan stampen. Zijn de aardappelen nog veel te hard, wat nu ?

alsnog water erbij en weer gaan koken, of kan ik dit als mislukt beschouwen ? heb echt even geen idee.
Even in de magnetron zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou kokend water ertbij gooien en weer opzetten. Geen idee of het daarna te eten is. Nu ook niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 januari 2012 @ 17:45:

Even in de magnetron zetten.oh ja tuurlijk!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
hai mylene , dank je, zou de aardappelen daar echt zachter van worden, gewoon op zacht vermogen een paar minuten of zo ?
ik zou water koken en dat er weer bij doen en dan nog verder laten koken totdat de piepers wel gaar zijn.

Lekker hutspot!
quote:beaugirl schreef op 02 januari 2012 @ 17:46:

hai mylene , dank je, zou de aardappelen daar echt zachter van worden, gewoon op zacht vermogen een paar minuten of zo ?Ik maak mijn stamppotten altijd in de magnetron. Aardappels ook. Na het schillen zijn de aardappels tussen de tien en twaalf minuten gaar en zacht. Dus je moet nu even kijken, paar minuutjes en af en toe met een vork prikken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maar dan nog even wat water erbij ?
Nee er hoeft niet zoveel vocht bij, er zit toch al melk bij?
Beetje vochtig maken als het te droog is.
Aardappelen moet je niet tegelijk met groenten koken, dan worden ze niet gaar, dat geldt vooral bij zuurkool maar ook bij ui en wortelen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 02 januari 2012 @ 18:46:

Aardappelen moet je niet tegelijk met groenten koken, dan worden ze niet gaar, dat geldt vooral bij zuurkool maar ook bij ui en wortelen.Geen last van met ui en wortelen,ik doe ze altijd tegelijk in de pan.Snij de aardappels wel altijd in kleinere stukken dan alleen door de helft misschien scheelt dat.
Dat de aardappelen samen met zuurkool niet gaar worden, komt door het zuur van de zuurkool, met wortelen heb je dar geen last van. Ik begin altijd met aardappelen op te zetten, en dan de wortels en ui schoonmaken,aardappelen al iets aan de kook voordat de rest er bij komt

werkt goed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Knolselderie ipv aardappelen maakt de hutspot nog lekkerder
thanxs, doe het eigenlijk vaak zo, en nu had ik de aardappelen niet gecontroleerd toen ik ze afgoot, maar heb in kleine porties het nog even in de magnetron gedaan, en toen werd het wel beter. Dus goede tip van Mylene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven