spatader
maandag 2 januari 2012 om 18:37
Ik voel me een oude vrouw; moest laatst 7 uur in een vliegtuig zitten en had erg zere benen. Op mijn bestemming aangekomen ontdekte ik een grote blauwe spatader in mijn dijbeen. Een afspraak met de HA heb ik eind deze week maar maak me wel zorgen. Doet weghalen veel pijn? Hebben jullie ervaringen? Ik heb trouwens geen overgewicht en ben 30.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
maandag 2 januari 2012 om 19:05
Hoi Verhuisd,
Inderdaad, wat de vorige schrijfster zegt : volgende keer steunkousen aantrekken (zitten heerlijk) en zo af en toe een stukje lopen in het gangpad
Wees blij dat je geen thrombose hebt opgelopen.
Er zijn diverse soorten behandelingen van een spatader.
Je zult waarschijnlijk doorverwezen worden naar een chirurg of dermatoloog.
Pijn ervaringen zijn persoonlijk, de ene voelt nix en de andere wel...
Inderdaad, wat de vorige schrijfster zegt : volgende keer steunkousen aantrekken (zitten heerlijk) en zo af en toe een stukje lopen in het gangpad
Wees blij dat je geen thrombose hebt opgelopen.
Er zijn diverse soorten behandelingen van een spatader.
Je zult waarschijnlijk doorverwezen worden naar een chirurg of dermatoloog.
Pijn ervaringen zijn persoonlijk, de ene voelt nix en de andere wel...
maandag 2 januari 2012 om 19:31
maandag 2 januari 2012 om 19:42
Ksenija, dat is niet waar. Ik zie het je vaker schrijven en het klopt niet.
Spataders zijn niet alleen de dikke kronkelende aders die op je huid liggen. Ze kunnen zich ook uitten op andere manieren. Bijvoorbeeld als berkentakjes (oppervlakkige spataders) of wat dieper liggende aders die minder zichtbaar zijn maar wel klachten kunnen geven.
Spataders zijn niet alleen de dikke kronkelende aders die op je huid liggen. Ze kunnen zich ook uitten op andere manieren. Bijvoorbeeld als berkentakjes (oppervlakkige spataders) of wat dieper liggende aders die minder zichtbaar zijn maar wel klachten kunnen geven.
maandag 2 januari 2012 om 20:07
Je kunt ook inwendige spataders hebben die je niet kunt zien maar die wel klachten kan geven zoals een vermoeid been, zwaar gevoel, jeuk op de huid, kriebels alsof er een beestje overheen loopt.
Ik heb er zelf helaas ook last van en heb veel baat bij spatadertherapie, want wat Ksenija schreef is wel waar dat is dat weghalen niet garandeert dat ze ook wegblijven. Bij mij was er helaas na wegspuiten binnen 3 maanden weer een nieuwe spatader. Bij mij helpt de spatadertherapie (en leefregels zoals koud water over de benen na het douchen) ook te voorkomen dat er nieuwe komen en blijft het tot nu toe bij mij beheersbaar zonder steunkousen.
Ik heb er zelf helaas ook last van en heb veel baat bij spatadertherapie, want wat Ksenija schreef is wel waar dat is dat weghalen niet garandeert dat ze ook wegblijven. Bij mij was er helaas na wegspuiten binnen 3 maanden weer een nieuwe spatader. Bij mij helpt de spatadertherapie (en leefregels zoals koud water over de benen na het douchen) ook te voorkomen dat er nieuwe komen en blijft het tot nu toe bij mij beheersbaar zonder steunkousen.