Hoe doe ik dit in excel?

02-01-2012 20:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zorg ik dat tekst in excel in 1 hokje netjes onder elkaar staat? Wanneer ik typ, loopt de tekst door. Wanneer ik (zoals in word) op enter klik, gaat hij naar het volgende hokje, en dat is niet de bedoeling.

Normaal gesproken is google my friend, maar ik weet niet hoe ik dit kort moet omschrijven.
Volgens mij doe je dat met alt-enter.

Dus de cursor na het woord waarna je wilt dat je tekst op de volgende regel komt, en dan alt-enter indrukken.

Heb op m'n laptop geen Excel, dus kan het zo snel niet voor je testen. Succes!
Rechtermuisklik op de cel, dan celeigenschappen en tekst terugloop aanvinken (in het tapje uitlijning). In het Engels wrap tekst ofzo.
Als je alt+enter indrukt kun je zeg maar enteren in dezelfde cel.
--
anoniem_136878 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 20:22
Reden: sorry las je topic verkeerd
% gewijzigd
In de cel gaan staan, via de rechtermuisknop naar celeigenschappen, dan de tab voor lay-out/uitlijnen/of hoe het ook heet (ik werk alleen met de UK versie) en dan daar aangeven dat je de text (verticaal) wilt centreren boven in het vakje, (horizontaal) vanuit de linker kant, en dan onderaan het bovenste vakje aankruisen (in het Engels heet dat 'wrap-up').
Wat Yin zegt klopt dus!
dank je! Dat is een mooie start want het werkt.

Ik weet echter dat er een instelling is, waarbij je gewoon tot de rand van het hokje werkt en dat daarna gelijk een regel eronder verdergaat. (hm, beetje vaag omschreven). Hoef je dus niet iedere keer alt enter te doen.

Weet iemand hoe ik dat instel?
quote:krokusje schreef op 02 januari 2012 @ 20:20:

dank je! Dat is een mooie start want het werkt.

Ik weet echter dat er een instelling is, waarbij je gewoon tot de rand van het hokje werkt en dat daarna gelijk een regel eronder verdergaat. (hm, beetje vaag omschreven). Hoef je dus niet iedere keer alt enter te doen.

Weet iemand hoe ik dat instel?

Ja dat kun je doen door de celeigenschap te veranderen zoals ik eerder aangaf. Dan typ je door tot de rand zeg maar en gaat ie automatisch een regel verder.

Oh en als je dat voor het hele bestand gelijk wilt doen met je CTRL A doen en dan rechtermuis en celeigenschappen - uitlijning - tekstterugloop.
Zelfde procedure volgen, maar in plaats van een enkele cel de hele rij/kolom selecteren.
Ik zou niet doen wat yin zegt, maar wat framboise zegt. Als je alt enter gebruikt kun je de tekst of de grootte van de cel minder makkelijk veranderen achteraf, want dan moet je de enters bijvoorbeeld aanpassen als je de grootte vd cel nog wijzigt
quote:nummerzoveel schreef op 02 januari 2012 @ 20:22:

Zelfde procedure volgen, maar in plaats van een enkele cel de hele rij/kolom selecteren.Hebbes. Dank jullie wel!
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven