Gezondheid alle pijlers

Oor piept

02-01-2012 13:17 10 berichten
Hoi,

Sinds gisteren avond heb ik een onregelmatige piep in mn oor, heel irritant! Had wel een feestje natuurlijk afgelopen weekend maar dat was bij iemand thuis dus stond nou ook weer niet naast hele grote boxxen. En bij kns was er ook alleen siervuurwerk dus geen harde knallen. Maar ik ben bang dat dit niet overgaat, herkent iemand dit? Moet ik nu al naar een dokter of nog even een paar dagen wachten met de hoop dat het over gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je hiermee naar de dokter moet. Misschien kun je hem even bellen voor advies. Als je zelf niet denkt dat de piep door overbelasting is ontstaan, zou je een zoutoplossingsneuspray kunnen proberen. Als er ergens iets verstopt zit help dit misschien.
Waar je last van hebt, heet tinnitus en kan heel verschillende oorzaken hebben. Het beste is om naar je huisarts te gaan en je te laten doorverwijzen naar een KNO-arts en/of een audiologisch centrum. Zij hebben het meeste verstand van deze klachten.
Welnee, dit is niet van overbelasting dus gaat waarschijnlijk met een paar dagen/weken wel weg. Anders kan je eventueel een neusspray gaan gebruiken.
De oorzaak is bepalend voor het verloop. Mijn KNO-arts zegt dat het door lawaai komt, toen ik 16 was (ben nu 45), of door ouderdom.

Ik denk dat er een zenuw bekneld is, omdat de piep verandert door kauwen. De intensiteit varieert. Ik wil het echter zo laten, al denk ik dat het in mijn geval blijvend is. Ik heb er weinig last van.

Dit hoeft voor jou niet te gelden, Ikje.
World of Warcraft: Legion
De piep is gelukkig al een stuk zachter geworden en dus wat minder irritant, hoop dat het over een paar dagen echt over is. Hoorde van iemand dat die het een week had en dat het daarna weg was gegaan, nou hopelijk is dat bij mij ook. Ik denk als het maandag nog niet over is dat ik dan de dokter ga belle
Wat fijn, Ikje! Hopelijk verdwijnt de rest ook nog.
Toch komt het meestal door hard geluid, dit heb ik twee jaar gehad, was ten einde raad!

Kon mij zelf ook niet heugen dat ik in hard geluid vertoefd had, alleen wel op de galerij een keer een rotje dicht bij het oor van iemand anders trouwens.

Als ik gespannen ben heb ik het af en toe nog, inderdaad

Tinitus heet dit, en ik heb Betahistine gehad voor een betere doorbloeding van het oor, daar moet je allleen snel mee beginnen vandaar deze reactie van mij op het forum!

Wees maar blij dat het iets minder is, want het is geestelijk enorm belastend, en weet je? Mijn omgeving had af en toe geen begrip, want het is voor een ander een onzichtbare ziekte!

Er werd soms om gegiecheld, over die piep, enorm frustrerend, want je hoort het dag en nacht, en je gaat je erop focussen.

Voelde mij dan ook zeer onbegrepen, dat kwam er gevoelsmatig ook nog bij.

Nu is het bij mij meer op de achtergrond, en kan ik het beter loslaten.

Moet zeggen dat het erg indringend geluid was, en heel hoog net een soort testbeeldgeluid of computergeluid, maar had ook nog andere geluiden die bijna niet uit te leggen zijn!

Sterkte.
Weet wat je ruikt, ruik wat je weet.
Ik heb het sinds 2008 ongeveer, we zijn dus 4 jaar verder. In het eerste jaar had ik er erg veel last van. Maar het lijkt langzaam af te nemen. 's Avonds wil het weleens toenemen in volume.

Mensen zullen aan mijn gedrag niet zien dat mijn oren af en toe suizen; ik ben nog steeds even vrolijk en vriendelijk dan daarvoor. Soms maak ik weleens grapjes over mijn eigen oorsuizen.

Soms kan de piep heel zacht zijn. Een koelkast maakt een zacht zoemend geluid, maar dat geluid is harder dan mijn oorsuis op dit moment. Het zoemen van de koelkast valt mij nauwelijks op, en de oorsuis vrijwel niet, of ik moet er echt op letten; alleen dan hoor ik het.

Bij mij zit oorsuizen in de familie, geloof ik. Mijn vader heeft er last van en zijn zus. Alleen bij hen is het constant hetzelfde volume, en bij mij varieert dat.
World of Warcraft: Legion
Nou piep is nog steeds niet weg pfff, wel erg zacht geworden dus weinig last van.

Maar ik heb nu ook oorpijn, had ik vorige week ook wel af en toe, dus ik ga morgenochtend maar even naar de dokter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven