Afkolven

03-01-2012 16:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste moeders,

Ik zit een beetje met een dilemma. Volgende week moet ik voor mijn werk 2 dagen weg. Thuis heb ik een ventje zitten van 3 maanden die nog steeds borstvoeding krijgt. Dat betekend dus dat ik moet afkolven.

Ik krijg alleen de logistiek niet helemaal rond. In het hotel kan ik de borstvoeding van de eerste dag in de koelkast zetten, maar de tweede dag moet ik alle voeding meenemen in koeltassen en kan dat pas 's avonds thuis in de vriezer.

De voeding van dag 1 kan ik niet meer invriezen (moet binnen 24 uur). Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan pak zonder dat ik al te veel voeding weg moet gooien..?

Groetjes Iris
De voeding van de eerste dag thuis op de derde dag geven dan thuis nog afkolven en dat invriezen
In de koelkast kun je bv 5-6 bewaren.
quote:germanwings schreef op dinsdag 03 januari 2012 16:31 De voeding van de eerste dag thuis op de derde dag geven dan thuis nog afkolven en dat invriezenStom dat ik daar niet aan gedacht heb! Nu alleen nog zorgen dat alles gekoeld blijft op dag 2 Tnx!
Kun je ter plekke niet al invriezen? Goed ingepakt houd je het wel een paar uur bevroren, en dan kun je als je thuis komt weer gewoon gaan voeden, in plaats van nog een dag te moeten kolven - tenzij je toch al alles kolft, natuurlijk.
Denk niet dat ik t daar ook kan invriezen, maar als t kan: ik moet het een volle dag met me meesjouwen in een koeltas met elementen. Denk niet dat t zo lang bevroren blijft..

Normaal (als ik niet werk) krijgt hij gewoon live borstvoeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven